جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

مدیریت شبکه های اجتماعی

با توسعه و پیشرفت اینترنت و به وجود آمدن شبکه های اجتماعی با امکانات بسیار و رایگان استقبال از این شبکه به شدت افزایش یافته است و تقریبا هر کسی که از اینترنت استفاده می‌کنند حداقل از یک یا چند شبکه اجتماعی هم استفاده میکنند البته این پیشرفت و افزایش استقبال از شبکه های اجتماعی به لطف پیشرفت گوشی های همراه و به وجود آمدن گوشی های هوشمند است به هر حال شبکه های اجتماعی در حال حاضر یکی از روش های عالی و پرطرفدار دیجیتال مارکتینگ است. در این میان مدیریت شبکه های اجتماعی به علت کمبود وقت و گستردگی این شبکه بسیار سخت شده است به ویژه برای کسب و کار هایی که تقریبا از تمام شبکه های اجتماعی برای معرفی و تبلیغ برند و کسب و کار خود استفاده می‌کنند.
ما قصد داریم در رایان طرح به شما راه ها و نکات بسیار مهم برای مدیریت شبکه های اجتماعی را بگوئیم تا با کمترین زمان بیشترین بازدهی را دریافت کنید.

اهمیت شبکه های اجتماعی

دلایل اهمیت شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی به دلایل مختلفی مورد اهمیت عموم قرار می‌گیرند ولی چند خصوصیت این شبکه ها آن ها را برای کسب و کار ها بسیار اهمیت دارند که به آنها می‌پردازیم.

  • به روز بودن
  • ارائه خدمات رایگان به عموم
  • پربازدید و محبوبیت عمومی
  • آشنایی با افراد جدید
  • پیدا کردن مشتری و بازار هدف
  • استفاده سایر رقبا از این شبکه ها

همه این موارد دست به دست هم داده اند و استفاده از این شبکه ها را به امری ضروری تبدیل کرده اند و هر کس به دنبال پیدا کردن مشتری برای خدمات و محصولاتش است به ناچار باید از این شبکه ها استفاده کنند که همین عامل بحث مدیریت شبکه های اجتماعی را به میان می‌آورد. مسلما مدیریت این شبکه ها از داشتن آنها بسیار سخت تر است و این موضوع تبدیل به دغدغه تمام افرادی است که از این شبکه ها استفاده می‌کنند.
البته راه هایی برای کمک به مدیریت آسان این شبکه ها وجود دارد که در ادامه به آن ها می‌پردازیم.

1. هدف خود را تعیین کنید

مشخص کردن هدف قبل از استفاده از شبکه های اجتماعی و حتی قبل از شروع کار یکی از بهترین راه ها برای رسیدن به موفقیت است به علاوه شما با انتخاب هدف و تمرکز برروی هدف می توانید از اتلاف وقت جلوگیری کنید و وقت بیشتری را برای شبکه های اجتماعی قرار دهید.
به علاوه توجه داشته باشید از فکر کردن به چند هدف به صورت هم زمان تمرکز شما را بهم می‌زند و بهروری شما را کاهش می دهد پس باید توجه کنید که یک هدف را دنبال کنید و تا زمانی که به موفقیت نرسیدید به سراغ هدف های بعدی نروید البته این بدان معنا نیست که هدف دیگری نداشته باشید ممکن است هدف اول شما به موفقیت نرسد پس شما باید هدف های جایگزین داشته باشید ولی در زمان فقط به یکی از این هدف ها نظر داشته باشید و کل تمرکز خود را به آن اختصاص دهید.

2. تعیین محدوده برای هدف های مشخص شده

یکی از کارهایی که باید حتما به آن اهمیت بدهید و آن را در راس امور خود قرار دهید تعیین محدوده هدف است به این صورت که اگر هدف شما به آن محدوده رسید شما موفق بوده اید و آن هدف را تا محدود تعیین شده دوم ادامه می‌دهید در غیر این صورت شما به هدف خود نرسیده اید و باید هدف و یا استراتژی هدف خود را عوض کنید.

مثال

شما هدف دارید تا از شبکه اجتماعی مثل اینستاگرام در مدت 3 ماه به 100 فروش برسید و اگر شما در این مدت به این تعداد برسید شما موفق بوده اید و این هدف و استراتژی خود را ادامه می‌دهید ولی اگر به این هدف نرسیدید استراتژی یا هدف خود را کلا تغییر می‌دهید و مثلا به جای استفاده از اینستاگرام از شبکه های اجتماعی دیگر استفاده می کنید.

3. پیدا کردن مشتریان و بازار هدف

یکی از مهم ترین کارهایی که شما برای مدیریت شبکه های اجتماعی می‌توانید انجام دهید یافتن مشتریان خود است شما به این صورت باید عمل کنید که افرادی که به محصولات شما علاقه دارند یا به هر دلیلی به دنبال خرید آن هستند را شناسایی کنید و کلا به این افراد متمرکز شوید تا با وقت کم تر فروش بیشتری داشته باشید دقت کنید که مشتری برای شما مشتری می‌آورد پس برای بدست آوردن مشتری نباید در تمام حوزه ها به دنبال آن بگردید فقط به دنبال افرادی باشید که دنبال محصولات شما می‌گردنند.

4. در انتخاب شبکه های اجتماعی دقت کنید

همان طور که می‌دانید تعداد شبکه های اجتماعی بسیار زیاد است و هر روز به این تعداد افزوده می‌شود و مسلما استفاده از همه ی شبکه های اجتماعی غیرممکن است و حتی اگر ممکن باشد فایده‌ای ندارد و در این بین پیام رسان هایی نیز وجود دارند که خیلی ها را درگیر خود کرده‌اند شما باید به بهترین گزینه ها اکتفا کنید و فعالیت خود را در آن ها انجام دهید از آنجایی که اغلب شبکه های اجتماعی در برای کاربران ایرانی در دسترس نیست شما باید به دنبال شبکه هایی باشید که از محبوبیت بالایی برخوردار باشند.

5. محتوا مناسب

محتوا یکی از مهم‌ترین فاکتور ها برای مدیریت شبکه های اجتماعی است شما با انتشار یک محتوا حرفه ای و تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی خود به جای انتشار چندین محتوای نامناسب هم شبکه اجتماعی خود را مدیریت می کنید و از اتلاف وقت خود داری می‌کنید و هم به مقصود خود می‌رسید.

6. زمان بندی انتشار محتوا

زمان بندی مناسب برای انتشار محتوا به شما در افزایش فروش و مدیریت شبکه های اجتماعی بسیار کمک می‌کند شما با دانستن زمان درست انتشار محتوا به خود و برند خود کمک بسزایی میکنید البته می‌توانید در صورت نیاز به بازنویسی محتوای رقبای خود بپردازید و از آن برای خود استفاده کنید.

روش های مدیریت شبکه های اجتماعی
روش های مدیریت شبکه های اجتماعی

7. داشتن تیم و تقسیم کارها

برای این که بتوانید شبکه های اجتماعی را کنترل کنید باید یک تیم کاربلد و خبره داشته باشید تا هریک یک گوشه کار را بگیرند و پیش ببرند مهم ترین فاکتور برای مدیریت کارها، تقسیم کارها بین اعضای تیم است تا همه چی در زمان درست و به خوبی اجرا شود.

8. استراتژی های کارآمد و مناسب

یکی دیگر از فاکتور های بسیار مهم در امر مدیریت شبکه های اجتماعی داشتن استراتژی های قوی و کارآمد است هر زمان دیدید که با رعایت تمام نکات بالا به موفقیت نمی رسید مطمئن باشید اشکال کار از استراتژی شما است همین استراتژی تعیین می کند شما در هدفتان به موفقیت می‌رسید یا خیر پس در انتخاب استراتژی دقت کنید.

9. پاسخ به موقع به همه‌ی کاربران

در شبکه های اجتماعی مانند سایت ها کاربران می‌توانند نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را بازگو کنند و یا در صورت داشتن سوالات آن ها را بپرسند شما در هر صورت باید به سرعت به کاربران برسید و جواب آن ها را بدهید این کار نشان می دهید که شما برای کاربران که قرار است مشتریان آینده شما باشند ارزش قائل هستید و سوالات آن ها را بی پاسخ نمی گزارید البته شما برای مدیریت این قسمت باید افرادی را داشته باشید تا به موقع جواب کاربران را بدهند.

10. بررسی استراتژی ها و عملکرد خود

یکی از راه های مدیریت شبکه های اجتماعی که خیلی هم مهم است بررسی استراتژی ها و عملکرد خود در یک مدت معین است. مثلا شما برنامه دارید تا در هر ماه بررسی کنید که آیا توانسته اید پاسخ تمام نیازهای کاربران را بدهید و اگر موفق شده باشید به استراتژی خود ادامه می دهید در غیر این صورت شما باید استراتژی خود را عوض کنید مثلا تعداد افرادی که به کاربران پاسخ می‌دهند را بیشتر کنید و اگر 5 پنج نفر را برای این کار گذاشته بودید این تعداد را با توجه به تعداد نظرات پاسخ داده نشده افزایش دهید مثلا به 8 نفر.

11. مطالعه بیشتر درباره نحوه مدیریت شبکه های اجتماعی

مسلما شما با یک مقاله یا یک کتاب و ویدیو استاد مدیریت شبکه های اجتماعی نخواهید شد هر چقدر مطالعه کنید به علاوه این که دانش خود را افزایش می‌دهید می توانید راه های بهتری را برای مدیریت شبکه های اجتماعی پیدا کنید.

مدیریت شبکه های اجتماعی

ابزارهای مختلف برای مدیریت شبکه های اجتماعی

شما می توانید از ابزارها و سایت های مختلفی برای مدیریت شبکه های اجتماعی استفاده کنید و کار خود را هرچه بیشتر آسان کنید. در ادامه به چند مورد از سایت ها و ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی اشاره می کنیم.

1. Sprinklr

یک ابزار قدرتمند در جهت مدیریت شبکه های اجتماعی که با ارائه سرویس های جامع مدیریت اتوماسیون و آنالیز و مدیریت کمپین های تبلیغاتی اجرا شده در تمامی شبکه‌های اجتماعی شما را مدیریت می‌کند.

2. Google Analytics

یکی از بهترین ابزارها برای مدیریت وب سایت ها می باشد که امکان بررسی ترافیک وب سایت ها را به شما می دهد البته امکانات این ابزار به همین جا ختم نمی‌شود و می تواند با بررسی میزان موثر بودن و موفقیت پست های شما در شبکه های اجتماعی بازدهی و مدیریت این شبکه ها را بالا برد.

3. Buffer

یکی از بهترین ابزار موجود برای مدیریت شبکه های اجتماعی است. به صورت اختصاصی برای نظارت شبکه های اجتماعی درست شده است. امکاناتی نظیر زمان بندی انتشار اتوماتیک پست ها، شخصی سازی محتویات پست ها در هر شبکه اجتماعی به صورت مجزا و ارائه ابزار آنالیز کسب و کار ها را به شما ارائه می‌دهد.

4. IFTTT

یک ابزار پرکاربرد و محبوب است که شبکه های مجازی را به وب سایت متصل می کند. مثلا بعد از انتشار یک محتوا در وب سایت شما یک محتوا خلاصه تر هم در شبکه های اجتماعی شما منتشر می‌شود.

5. TweetDeck

این ابزار قدرتمند که مختص به شبکه اجتماعی توییتر است. با استفاده از این ابزار می توانید تمام قسمت های توییتر را مدیریت کنید. به علاوه با بروزرسانی های تویتتر کاملا هماهنگ است و همین عامل آن را به یک ابزار محبوب تبدیل کرده است.

6. MeetEdgar

این ابزار با انتشار مجدد پست های محبوب در وب سایت شما باعث جذب ترافیک بیشتر به سمت سایت شما می‌شود. به انتشار مجدد یک محتوا محبوب در وب سایت ها Evergreen نیز می‌گویند.

7. HootSuite

یکی از معتبرترین سرویس های مدیریت شبکه‌های اجتماعی را ارائه میدهد. این سرویس با ارائه خدماتی همچون نظارت فعالیت کاربران و مشتریان در کانال های مختلف، مدیریت چندین شبکه‌ی اجتماعی به صورت هم زمان و انتشار محتوا در زمان های معین به شما در مدیریت شبکه های اجتماعی کمک می کند به علاوه این شبکه انواع تکنیک های مدیریت و آنالیز این شبکه ها را به شما آموزش می دهد.

8. KnowEm

با این ابزار امکان کنترل کردن گفتگوهای پیرامون برند خود را دارا هستید یکی از دلایل استفاده از این ابزار تعداد وبسایت و شبکه های اجتماعی است که این ابزار می‌تواند مدیریت کند که به بیش از 500 تا می‌رسید.

9. Iconosquare

این ابزار مختص به مدیریت شبکه اجتماعی اینستاگرام است که امکان آنالیز دقیق این سرویس و ویژگی هایی که به صورت مداوم به این ابزار اضافه میشود را به شما می دهد. همین عوامل این سرویس را به یک انتخاب اصلی برای کاربران تبدیل کرده است.

10. SocialFlow

این سرویس با استفاده از الگوریتم و فاکتور های به خصوص در نوع رفتار کاربران، آن ها را تحلیل می‌کند. پست هایی که قرار است منتشر شود را با توجه به این الگوریتم ها در بهترین زمان منتشر می‌کند تا جذب بیشتری را داشته باشد. همانطور که می دانید یکی از مهم ترین عوامل جذب کاربر و مشتری زمان انتشار محتوا است.

11. Sprout Social

این ابزار برای آنالیز رفتار کاربران و به علاوه برای پروفایل های شرکت ها در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌شود. به علاوه این سرویس امکان ارسال اتوماتیک پست‌ها را نیز فراهم می کند. همچنین میزان بازخورد های سایت را برای تصمیم‌های بعدی ارائه می‌دهد.
با استفاده از این سرویس ها شما خیلی راحت می‌توانید شبکه های اجتماعی و سایت خود را مدیریت کنید. در زمان خود صرفه جویی کنید و از زمان خود برای کارهای دیگر مانند مطالعه استفاده کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

0 دیدگاه دربارهٔ «مدیریت شبکه های اجتماعی»

  1. نازنین سخاوت

    وقت بخیر : من میخام به عنوان ادمین پیچ اینستاگرام فعالیت کنم … هزینه مدیریت شبکه اجتماعی اینستاگرام رو چقدر بگیریم ؟پیچ ارایشی و بهداشتی هست

    1. امید کریمی

      نازنین جان: دقت داشته باش که تعرفه مدیریت پیج اینستاگرام با توجه به اون کارهایی که شما انجام میدید هست . مثلا ایا عکس برداری می کنید ؟ یا پست ها و استوری ها توسط خودتون برای پیج اینستاگرام طراحی می شود.و همه این موارد تاثیر گذاری هستند .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نحوه مدیریت شبکه های اجتماعی

نحوه مدیریت شبکه های اجتماعی

فهرست مطالب

ویژه شما 

دانلود رایگان : با دانلود پکیج بهاره ست اداری و لوگو می توانید از تخفیف های لحاظ شده آن ویژه فصل بهار استفاده کنید.برای دانلود روی دکمه های زیر کلیک کنید.

دانلود رایگان کاتالوگ

نمونه طراحی لوگو

مکالمه را شروع کنید

اگر تلگرام دارید، همکاران آنلاین در تلگرام و اگر واتساپ دارید به همکاران آنلاین در واتساپ را انتخاب کنید

همه روزه در واتساپ پاسخگو هستیم، درحال حاضر همه کارشناسان در تلگرام و واتساپ آنلاین می باشند.

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر برای مدیریت شبکه های اجتماعی

نیاز به کمک دارید با فیلترشکن روشن روی یکی از همکاران کلیک کنید

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر فیلترشکن ندارید اینجا را کلیک کنید!