جستجو کردن
Close this search box.

تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی

اگر نیاز به راهنمایی و مشاوره در خصوص این مقاله دارید همین الان با شماره 02191307049  کلیک کنید.

برای ثبت سفارش  و تحویل قبل از عید نوروز همین الان با ما در تلگرام یا در واتساپ در ارتباط باشید.

شبکه‌های اجتماعی یکی از مهمترین عناصر دیجیتال مارکتینگ است که طرفدارن بسیاری هم دارد. بازاریابی شبکه‌ای امروزه به یکی از ارکان اصلی بازاریابی تبدیل شده است و تمام بازاریابان به سمت این شبکه‌ها جذب شده‌اند و این امر را می‌توان مدیون استقبال عموم جامعه  از این شبکه‌ها دانست. به علاوه خدمات این شبکه‌ها به صورت رایگان ارائه میشود. محتوا به عنوان مهمترین فاکتور‌ شبکه‌های اجتماعی شناخته میشود و هر چقدر محتوای تولید شده مفید و بهتر ارائه شود بازدید کننده های بیشتری را به خود اختصاص میدهد. در این مقاله قصد داریم آموزش خصوصی تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی و مهمترین فاکتورهای تاثیر گذار در محتوای شبکه‌های اجتماعی را توضیح دهیم.

هدف از تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی ارائه محصولات و خدمات شما است پس باید بیشترین تمرکز شما در تدوین یک محتوا محصول و خدمات و همچنین اسم برند و شرکت شما باشد و ابعاد تاثیر گذاری آن بر ذهن ببینده باشد و تمام ذهن و احساس ببینده را درگیر به خود کند.

اهمیت تولید محتوا

مزایای تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی

همانطور که در قبل هم گفته شد مهمترین فاکتور در شبکه‌های اجتماعی چک لیست بازاریابی محتوا است. در صورت تولید یک محتوای ارزشمند و دقیق می‌توانید از آن بیشترین بهره را برد. محتوا به علاوه تبلیغ محصولات و برند شما مزایای بیشتری هم دارد که ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

  1. افزایش درآمد و فروش

در صورت تولید محتوای مناسب کسب و کار شما می‌تواند مانند ویروس در بین مشتریان منتشر شود و محصولات شما سریع تر و بیشتر به فروش به رود به علاوه یک محتوای خوب در جذب مشتریان به سمت برند شما و انتخاب شما از بین رقیبانتان را سبب میشود این عمر در بیشتر شناخته شدن و معتبر شدن برند شما بسیار موثر است.

  1. امکان آشنایی با نظرات مشتریان

زمانی که شما یک محتوای مربوط به محصولات خود ارائه می‌کنید و کاربران این محتوا را مطالعه می‌کنن نظرات، رضایت، پیشنهادات و انتقادات سازنده‌ای دارد که می‌تواند به شما در بهتر عمل کردن کمک کند شاید با استفاده از پیشنهادات و خلاقیت یکی از کاربران شما بتوانید یک قسمت را به محصولات و خدمات خود اضافه کنید تا سبب افزایش فروش شود و یا اگر نظرات کاربران ناراضی را بخوانید متوجه شوید که محصول و خدمت شما دارای تقصی بوده و خود از این عیب بی‌خبر بوده‌اید و می‌توانید با مسیر درست این نقطه ضعف را به نقطه قوت تبدیل کنید و بیشترین استفاده را از آن ببرید.

  1. ارتباط مستقیم با کاربران

همانطور که در مورد قبل هم گفته شد بعد از خواندن محتوای شما برای کاربران نظرات، انتقادات، پیشنهادات، نظرات و بعضی هم احساس رضایت از خدمات و محصولات شما دارند و آن را با شما به اشتراک می‌گذارند در این جا شما باید به تمام این کامنت‌ها احترام بگذارید و جواب تک تک این کامنت‌ها را بدهید و سعی در حل مشکلاتی که کاربران شما مطرح می‌کنند باشید تا اعتماد مشتریان به شما و برندتان بیشتر شود و احساس امنیت کنند نسبت به استفاده از محصولات و خدمات شما.

  1. حذف محدوده مکانی

از آنجایی که استقبال از شبکه‌های اجتماعی در تمام کشورها بسیار بالا است اگر کسب و کار شما در موضوع‌های بین الملی فعالیت کند می‌تواند با سرعت خیلی بیشتری به مشتری دست پیدا کند و خیلی سریعتر معروف و معتبر شود در واقع این شبکه‌های اجتماعی برای فعالیت‌های بین‌الملی بسیار مفید و ضروری است.

استراتژی تولید محتوا

استراتژی‌های مختلف در شبکه‌های مختلف

مطمئنا هر شبکه‌ اجتماعی مانند بقیه کار نمی‌کند. برای به موفقیت رسیدن در هر شبکه باید از استراتژی‌های مختلف استفاده کرد. تا به موفقیت رسید به علاوه شبکه‌های اجتماعی باید به استراتژی مختلف برای پیام رسان ها هم دقت داشت. زیرا این پیام رسان‌ها هم مانند شبکه‌های اجتماعی دارای استقبال بالایی هستند. برای کسب و کار بسیار مناسب هستند.

استراتژی‌های مهم در تولید محتوا برای تلگرام

پیام رسان تلگرام یکی از محبوب‌ترین پیام رسان‌های مورد استفاده حداقل در ایران است که افراد زیادی به صورت روزانه و چندین ساعت در این پیام رسان درحال فعالیت هستند که همین امر بازار مناسبی را برای کسب و کار در این پیام رسان فراهم می‌کند. ولی برای این که بتوان در این پیام رسان به کسب و کار پرداخت باید بدانید چگونه به تولید محتوا بپردازید تا کاربران را به سمت خود جذب کنید.

استراتژی های مهم در تولید محتوا برای تلگرام به شرح زیر است.

  1. یک گروه تلگرام بسازید

یکی از مهمترین کارها برای ارتباط با مشتری و رفع نیازهای مشتری داشتن ارتباط مستقیم با مشتری است برای این کار در تلگرام می‌توانید یک گروه بزنید و کاربران خود را دعوت به این گروه کنید تا بتوانند به صورت مستقیم با شما در ارتباط باشند.

  1. یک کانال تلگرام بسازید

داشتن یک کانال تلگرام مهمترین کار شما می‌تواند باشد شما باید تمام محتوایی که می‌سازید را در این کانال منتشر کنید توجه کنید تعداد اعضا در اول کار زیاد مهم نیست و تنها محتوای ارزشمند مهم است این محتوا اگر خوب باشد و خوب ارائه شود باعث میشود تا اعضای کانال خود به خود برای شما اعضای جدید بیاورند.

  1. محتوای قابل اشتراک

یک محتوا زمانی قابل اشتراک است که ارزشمند باشد. کاربر احساس کند که می‌تواند این محتوا را با بقیه به اشتراک بزارد. اگر قرار است که شما از طریق این کانال کسب درآمد کنید. پس باید تمام تمرکز خود را به محتوای ارزشمند اختصاص دهید.

  1. زمان مناسب برای انتشار محتوا

توجه داشته باشید هرچقدر هم محتوای شما خوب باشد اگر در زمان مناسب منتشر نشود هیچ بازدهی نخواهد داشت محتوا باید در یک زمان مناسب منتشر شود بهتر است این محتوا در ساعتی که کاربران وقت استراحت دارنند و یا بعد از کار به خانه برگشتند.

  1. محتوای هدف دار

از بی‌هدف بودن در محتوا پرهیز کنید و سعی نکنید در مورد همه چیز صحبت کنید جز مطلب اصلی و یا آنقدر شاخه به شاخه بپرید. تا محتوای شما در دل مطلب گم شود. محتوا باید کوتاه، مختصر و مفید باشد و باید نکات محتوای جذاب در آن رعایت شود. در عین حال هدف اصلی را در تمام نمایش دهد و بطور کامل موضوع اصلی را نمایش دهد.

  1. از مطالب مختصر استفاده کنید

مطالب به این جهت باید کوتاه باشد که خواننده را خسته نکند. میل خواندن در خواننده را تحریک کند و او را وادار به خواندن کند .البته توجه کنید محتوا در عین کوتاه بودن باید کامل باشد و هدف اصلی را به طور کامل توضیح دهد. در تمام محتوا بتوان به هدف اصلی که تبلیغات محصولات و خدمات برند شما است دست پیدا کرد.

  1. از تیترهای تحریک کننده استفاده کنید

برای این که خواننده را به سمت خواندن مطلب خود جذب کنید به علاوه کوتاه بودن باید از تیترهایی استفاده شود که مخاطب را به خواندن کامل آن محتوا ترغیب کند.

  1. آدرس کانال خود را زیر محتوا درج کنید

یکی از راههایی که می‌توانید به سرعت کاربر جذب کنید استفاده از لینک کانال خود در آخر محتوا است این کار باعث میشود اگر کسی محتوای شما را به کسی دیگه ارسال کرد او بتواند منتشر کننده محتوا را پیدا کند و به کانال شما برسد و جذب آن شود.

استراتژی‌های مهم در تولید محتوا برای اینستاگرام

برای موفق شدن در کسب و کار در شبکه اجتماعی اینستاگرام هم احتیاج به استراتژی خاصی دارید. زیرا این شبکه مشابه شبکه های دیگر کار نمی کند. در واقع هیچ شبکه اجتماعی مانند دیگری کار نمی‌کند و هر شبکه از سیاست خاصی استفاده می‌کند. پس برای موفقیت در هر شبکه نیاز به استراتژی متفاوت و اختصاصی هست و اینستاگرام نیز از این قاعده مستسنا نیست.

  1. اولویت محتوای دیداری است

در شبکه اجتماعی اینستاگرام مهمترین چیز ویدیو و عکس است. پس محتوایی که برای نمایش در این شبکه انتخاب می‌کنید. باید چشم مخاطب را با خود همراه کند و مخاطب فقط به محتوای شما خیره شود. حواسش از هر چیز مزاحم دیگری پرت باشد اگر بتوانید مخاطب را جذب محتوای خود کنید یعنی به برگ برنده دست پیدا کرده‌اید.

توجه داشته باشید محتوای تصویری در اینستاگرام همه چیز است پس شما باید با بهترین کیفیت عکس و فیلم‌ها را منتشر کنید و توجه داشته باشید با قابلیت IGTV دیگر محدودیت 60 ثانیه‌ای را ندارید. البته نکته مهم این است که شما باید در همان 60 ثانیه هم بهترین محتوا را نمایش دهید و به هدف اصلی که ارائه و تبلیغ محصولات و خدمات است متمرکز باشید.

  1. استفاده از عکس نوشته

همانطور که گفته شد اولویت محتوا شما با تصویر و ویدیو است پس اگر قرار است از محتوای کلمه‌ای استفاده کنید باید آن را به صورت عکس نوشته درآورید تا کاربران مجذوب آن شوند و بیشتر به آن توجه کنند.

یکی از بهترین مدل عکس نوشته ها استفاده از شعار و جملات افراد بزرگ در زمینه مخصوص خدمات شما است .پس باید توجه کنید از جمله‌ای برای عکس های خود استفاده نکنید. زیرا این کار ماهیت پیج شما را به هم می‌زند هرچیزی که قرار است استفاده کنید باید با هدف تبلیغ برند شما باشد.

  1. هشتگ

در محتوا های خود از هشتگ استفاده کنید. تعداد این هشتگ ها بین 5 تا 7 تا باشد بسیار مناسب است. این کار باعث میشود افرادی که در جستجوی محتویاتی شبیه به مطالب است می گردنند به مطالب شما بربخورند و به پیج شما مراجعه کند.

البته هشتگ یک مزیت دیگر نیز دارد. آن این است که با جستجو در موضوعات مرتبط با کسب و کار خود می ‌توانید از محتواهای رقیب‌های خود با خبر شوید. در تصمیم گیری برای نوشتن محتواهای بعدی خود بهتر تصمیم بگیرید.

  1. مخاطب هدف محتوای خود را تعیین کنید

انتخاب مخاطب هدف یکی از مهم ترین نکاتی است که باید در شبکه های اجتماعی به آن دقت کنید. اینستاگرام یک قابلیت بسیار جالب دارد که طی آن می‌توانید مخاطبین هدف یا همان افرادی که در زمینه کاری شما به دنبال محصولات و خدمات هستند را انتخاب کنید و محتوای خود را به آنها نمایش دهید.

تشخیص مخاطب در تولید محتوا

استراتژی های عمومی برای تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی

در بخش قبل ذکر شد که برای هر شبکه اجتماعی باید استراتژی های جدا داشته باشید. اما باید توجه کنید که تمام این شبکه ها در کلیت مشابه هم هستند و هدف آنها مشابه است پس میتوان از چند استراتژی عمومی نیز برای همه‌ی آنها استفاده کرد که به آنها خواهیم پرداخت.

  1. محتوای مختصر و هدف دار

همانطور که گفته شد بهترین گزینه در پیش روی شما انتخاب محتوای مختصر و کوتاه اما هدف دار است. این بدان معنا است که محتوا باید کوتاه باشد تا مخاطب را ترغیب به خواندن کند. اما در تمام محتوا شما به موضوع اصلی اشاره کنید و از شاخه به شاخه کردن بپرهیزید تا مخاطب شما گیج نشود.

  1. مخاطب خود را بشناسید

شما باید مخاطبی که قرار است محتوا را ببیند را بشناسید. فقط محتوا را به افراد نشان دهید که در زمینه کار شما فعالیت می‌کنند و به کار شما علاقه دارند. این مخاطبان هستند که تبدیل به مشتری میشوند و برای شما مشتری جذب می‌کنند. این مخاطبان همان مشتری بالقوه شما هستند که بعد از خواندن محتوای شما تبدیل به خریدار میشوند. در صورت رضایت مشتریان دیگه‌ای را جذب می‌کنند.

  1. استفاده از هشتگ

تمام شبکه‌های اجتماعی به هشتگ ها مجهز هستند. یکی از پرکاربرد ترین ابزارهای هر شبکه اجتماعی این هشتگ ها هستند. با این هشتگ ها مخاطبان به سمت حوزه فعالیت شما هدایت میشوند و به سرعت شما را می‌بینند.

4. از محتوای تکراری پرهیز کنید

این که شما به رقیب‌های خود نگاه کنید و هرچیزی که رقبا منتشر کردند شما هم بلافاصله منتشر کنید کاملا اشتباه است. شما باید خلاقیت داشته باشید و طوری محتوا منتشر کنید که بقیه زقبا از محتواهای شما کپی برداری کنند. این طوری شما به موفقیت میرسید.

  1. زمان انتشار محتوا

یکی دیگر از ویژگی های مهم محتوا زمانی است که محتوا را منتشر می‌کنید. نباید در زمانی محتوا را منتشر کنید که هیچ کس آن را نبیند. بهتر است در اول صبح و آخر شب محتوای خود را منتشر نکنید. زیرا در این زمان هیچ کس محتوای شما را مشاهده نمی‌کند.

  1. کیفیت

یکی از مهمترین چیزهایی که محتوای شما را عالی جلوه میدهد و همه را به سمت آن محتوا جذب می‌کند ویدیو و فیلمهای خود را با بهترین کیفیت منتشر کنید. از منتشر کردن عکس و ویدیوی بی کیفیت خودداری کنید.

 

 

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی

تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی

فهرست مطالب

ویژه شما 

دانلود رایگان : با دانلود پکیج بهاره ست اداری و لوگو می توانید از تخفیف های لحاظ شده آن ویژه فصل بهار استفاده کنید.برای دانلود روی دکمه های زیر کلیک کنید.

دانلود رایگان کاتالوگ

نمونه طراحی لوگو

مکالمه را شروع کنید

اگر تلگرام دارید، همکاران آنلاین در تلگرام و اگر واتساپ دارید به همکاران آنلاین در واتساپ را انتخاب کنید

همه روزه در واتساپ پاسخگو هستیم، درحال حاضر همه کارشناسان در تلگرام و واتساپ آنلاین می باشند.

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر برای تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی

نیاز به کمک دارید با فیلترشکن روشن روی یکی از همکاران کلیک کنید

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر فیلترشکن ندارید اینجا را کلیک کنید!