جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

چطور نام دامنه انتخاب کنیم

اگر نیاز به راهنمایی و مشاوره در خصوص این مقاله دارید همین الان با شماره 02191307049  کلیک کنید.

برای ثبت سفارش  و تحویل قبل از عید نوروز همین الان با ما در تلگرام یا در واتساپ در ارتباط باشید.

نام دامنه : یکی از مهم ترین و ابتدایی ترین مشکلاتی که در راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی به آن بر می خورید، انتخاب نام دامنه و اینکهچطور دامنه انتخاب کنیم است. شاید یکی از مهم ترین مراحل کسب و کار اینترنتی همین انتخاب نام دامنه برای کسب و کار های تازه تاسیس به ویژه در حال حاضر که تعداد کسب و کار های اینترنتی در حال افزایش است، باشه.

[box type=”note” align=”alignright” class=”” width=””]وقتی شما یک کسب و کار فیزیکی داشته باشید، به راحتی می توانید هر اسمی را برای کسب و کار خود انتخاب کنید بدون این که کسی به شما گیر بده ولی در کسب و کار های اینترنتی هر دامین اشاره به هویت یک سایت داره و نمیشه از این دامین برای یک سایت دیگه هم استفاده کرد. در این مقاله تمام راه کار های انتخاب نام دامنه را بررسی می کنیم.اماده اید بریم و این مقاله را کامل بخوانیم [/box]

دامنه چیست و چه کاربردی دارد؟

شاید در ظاهر کار و چیزی که موتور های جستجو به ما نمایش می دهند، دامنه اسم یک سایت است تا زمانی که ما می خواهیم به آن دسترسی داشته باشیم، در موتور جستجو آن را سرچ کنیم و به سایت مذکور وارد شویم، ولی قسمت پنهان کار یا پشت پرده دامنه چی که نمیشه از دامنه های تکراری برای یک سایت استفاده نمود.

در حقیقت اسمی که شما می بینید، شکل ظاهری دامنه است و در حقیقت دامنه یک IP برای ارتباط سایت در شبکه اینترنت است، پس الان میشه نتیجه گرفت که چرا نمیشه دامنه تکراری انتخاب کرد، چون در فضای وب هیچ ماشینی نمی تونه از یک آدرس IP مشابه استفاده کنه، پس در نتیجه شما نمی توانید هم زمان دو سیستم با یک IP در شبکه داشته باشید. «بیشتر از این وارد بحث IP ها نمی شم ولی می توانید برای شناخت بیشتر IP ها این کتاب را مطالعه کنید»

[button color=”green” size=”medium” link=”https://dl2.soft98.ir/ebook/mabani.shabakeh.rar?1606033093″ icon=”” target=”false” nofollow=”false”]دانلود کتاب مبانی شبکه[/button]

ساختار آدرس سایت

در شکل زیر ساختار کلی یک آدرس سایت ذکر شده که در ادامه به صورت خلاصه هر کدام را بررسی می کنم.

ساختار آدرس سایت

  1. پروتکل (Protocol)

این قسمت قراردادی که به موجب آن انتقال داده بین دو سیستم تحت نظر این قرارداد امکان پذیر میشه. پروتکل به دو شکل http و https وجود داره که S پروتکل دوم اشاره به SSL یا انتقال امن اطلاعات داره.

  1. ساب دامین (Sub Domain)

www مخفف کلمه World wide web و اشاره به شبکه اینترنت یا همان شبکه گسترده جهانی داره.

  1. دامین (Domin)

این قسمت به اسم سایت مشهور و قسمتی که شما باید برای سایت خود یک نام مناسب انتخاب کنید تا سیستم شما در شبکه به این اسم شناخته و برای کاربران قابل نمایش باشه.

  1. تاپ لول دامین (TLD)

پسوند دامنه که به وسیله آن نوع سایت از نظر وسعت جغرافیایی و حوزه کاری مشخص میشه. مثل دامنه com که بین العمللی است و پر استفاده ترین نوع دامنه و از آن طرف دامنه ir که مطلق به کشور ایران و نوع کسب و کار شما را از نظر وسعت جغرافیای محدود به کشور ایران می دانه.

  1. پچ

پچ اشاره به آدرس و مسیر پرونده مورد نظر کاربر در سایت شما داره.

ویژگی های دامنه خوب

نکات مهم در انتخاب نام دامنه

به بخش اصلی مقاله می رسیم، جایی که من به شما کمک می کنم تا بتوانید یک اسم مناسب برای سایت خود پیدا کنید. البته این بگم قرار نیست که من اسم سایت شما را مشخص کنم، تنها کاری که من می کنم این که شما را در یک جاده میانبر برای انتخاب درست دامنه قرار بدم و نکاتی بگم که به وسیله آن خلاقیت به خرج بدید و یک اسم مناسب برای سایت خود انتخاب کنید. ساده تر بگم من به شما کمک می کنم که به پاسخ سوال چگونه یک دامنه خوب انتخاب کنیم؟ برسید.

  1. برند سازی کنید

یکی از مواردی که در انتخاب نام دامنه خیلی مهم، برند سازی به شکلی که هدف اصلی شما را هم به کاربر نمایش بده، یعنی این که هم به برند خود توجه داشته باشید و هم به کاری که قرار انجام دهید، ولی بیشتر روی برند تمرکز کنید.

مثلا Digikala را در نظر بگیرید که هدف از وجود خودش را به کاربر توجیح کرده ولی آینده برند خودش را نه! دیجی کالا با عرضه دوربین دیجیتال شروع به فعالیت کرد ولی الان همه نوع محصولی را در فروشگاه عرضه می کنه ولی هنوز هم به اسم دیجی کالا شناخته میشه و با استفاده از این نام هم به شدت برند شده و هم محدود. ولی Snapp Market را در نظر بگیرید که هم از کلمه برند استفاده کرده، هم هدف از بودنش را به کاربر توجیح کرده و هم محدودیتی برای خودش ایجاد نکرده.

  1. مختصر و مفید انتخاب کنید

یکی از اشتباهات رایج در انتخاب نام دامنه، اشتباه گرفتن نامه دامنه با مشخصات کامل یک فرد که به صورت مداوم و پشت سر هم نوشته شده؛ مثلا یک سایت با اسم thewellmadeclock در نظر داشته باشید. این اسم به قدری طولانی که کاربر خسته می کنه و در اکثر موارد کاربر به جای این که اسم این سایت را جستجو کن ترجیح میده کلمه کلیدی مورد نظرش را جستجو کنه و این یعنی از دست دادن مشتری. اسم باید کوتاه، قابل حفظ و مفید باشه تا کاربر خیلی راحت بتونه اسم سایت را مستقیم جستجو کنه.

  1. نامه دامنه مرتبط با کسب و کارتان انتخاب کنید

سومین نکته مهم درباره انتخاب نام دامنه، انتخاب نامی که به کسب و کارتان مرتبط باشه؛ مثلا اگر شما سایت خبری دارید می توانید از کلمه هایی مثل news یا khabar در اول یا آخر اسم مورد نظرتان استفاده کنید تا هم برند شده باشید و هم اسم مرتبط استفاده کرده باشید. البته این رو هم بگم که در خیلی از موارد خلاقیت باعث خلق اسم هایی میشه که نه مرتبط به حوزه کاری هستند و در ابتدا ربطی به برند اصلی دارند، ولی خیلی معروف می شوند و تبدیل به برند شما می شوند، مثل بعضی از شبکه های اجتماعی

  1. ذهن کاربر را به خود مشغول کنید

یکی از روش های مناسب برای انتخاب نام دامنه، بازی با ذهن کاربر است. در این روش شما از کلمه هایی برای دامین استفاده می کنید که به طور غیر مستقیم هم شما را برند می کنه و هم مفهوم کاریتان را می رسانه ولی در عین حال معنی اولیه آن به شکلی که ذهن کاربر درگیر خودش می کنه تا دلیل این نام گذاری متوجه بشه. نمونه بارز این نوع انتخاب ها سایت Amazon است.

  1. از خط فاصله استفاده نکنید

استفاده از خط فاصله در نام دامنه هر چند که یک اشتباه ولی با توجه به این که انتخاب یک دامنه خود خیلی سخت شده، مرسوم است. در این نوع اسم گذاری از فاصله برای جداسازی دو اسم از هم دیگه استفاده میشه تا هم با دامین اصلی تفاوت داشته باشه و هم بشه این اسم ثبت کرد. ولی یک مشکل اساسی در این روش هست که کاربر کلمه online-library را موقع تلفظ به بقیه معرفی نمی کنه و کلمه onlinelinrary رو معرفی می کنه و این یعنی یک برند سازی برای رقیب.

[box type=”note” align=”” class=”” width=””]توصیه مهم: تا جایی که ممکن از خط فاصله و عدد داخل دامین های خود استفاده نکنید زیرا بازدهی این دامنه ها بسیار پایین البته در مواردی که مشابه وجود نداشته باشه می شه از این روش ها استفاده نمود مثل rtl-Theme.[/box]

  1. به املای کلمه نام دامنه دقت کنید

این قسمت از کار خیلی مهم چون به سادگی می تونه ذهن کاربر را باعث اشتباه کنه. قبل از این که اسم دامنه ای انتخاب کنید، از ساده بودن املای آن مطمئن باشید تا کاربر خیلی ساده بتونه وارد سایت شما بشه و به خاطر یک اشتباه بازدید های شما به طور رایگان به سایت دیگر ارسال نشه. منظور از ساده بودن در این تعریف دامنه ای نیست که صرفا کوتاه باشه، دامنه ای که هم کوتاه باشه و هم نوشتن و تلفظش ساده باشه مثل rayantarh.

  1. از پسوند و پیشوند های مرتبط و ساده استفاده کنید

شاید نتوانید یک کلمه بدون پسوند و پیشوند مناسب برای سایت خود انتخاب کنید، ولی با انتخاب پسوند و پیشوند های درست می توانید که هدف، ماهیت و برند سازی خود را به کاربران نشان دهید؛ مثلا می توانید با استفاده از پسوند های که در ادامه می گم به راحتی یک دامین خوب برای سایت خود انتخاب کنید.

فروشگاهی: market – Store – Shop – Center – Forosh – Foroshgah

خبری: Mag – News – Khabar

وبلاگ: blog

دانلودی: download – dl

وردپرسی: WP

دانلود فیلم و سریال: Movie – Film – Media – TV

[box type=”info” align=”” class=”” width=””]نکته مهم: بقیه موارد به طور مداوم و با بررسی نظرات کاربران به لیست افزوده میشه.[/box]

  1. اسم سایت و پسوند دامنه را یکی کنید

با توجه به این TLD های مشهور مثل com، org، co و ir دیگه به ندرت پیدا می شوند و دامنه های آزاد به سختی پیدا میشه، یک راه حل وجود داره و این راه حل استفاده از دامین های فانتزی است. البته توصیه میشه که از این دامین ها استفاده نکنید ولی زمانی که مجبور باشیم یک راه خوب این که دایمن و TLD را به شکل مکمل استفاده کنید.

مثلا یکی از TLD های فانتزی که site هست را در نظر بگیرید. اگه شما بخواهید مثلا Clicksite را با این TLD ست کنید باید به این شکل عمل کنید که Click نام یا همان دامین باشه و site به عنوان TLD قرار بگیره. هر چند که این روش را فقط در صورتی استفاده کنید که ناچار باشید و دامین مشابه در دست رقبا نباشد.

  1. در انتخاب TLD دقت به خرج دهید

در مورد اشتباه فیس بوک جلوتر صحبت می کنم و دیگه در این بخش از مقاله بهش اشاره نمی کنم. منظورم از این که در انتخاب TLD دقت به خرج بدید این است که حتی المکان تمرکز خود را برای دامنه های com، co، org و ir قرار بدید و در صورتی که مجبور به استفاده از TLD های فانتزی شدید به سراغش برید و دوم این که اگر دامنه Com و ir هر دو قابل ثبت بود هر دو دامنه را ثبت کنید تا امکان ایجاد رقیب را در این دامنه را به صفر برسانید.

[box type=”error” align=”” class=”” width=””]اخطار: از facebook.ir درس بگیرید و اشتباه نکنید. مطمئنا داستان فیس بوک ایرانی را می دانید که حتی قبل از شبکه اجتماعی فیس بوک راه اندازی شده بود ولی به خاطر اشتباهی که کرد به راحتی دامنه فیس بوک را از دست داد، پس اشتباه نکنید و اگه اسم مناسبی برای سایت خود پیدا کردید به سرعت نوع بین المللی آن را خرید کنید.[/box]

  1. از نام منطقه هدف در TLD استفاده کنید

یک موضوع در مورد TLD وجود داره که هر کدام مربوط به یک هدف مشخص هستند و باید دامین به صورت مشخص با این هدف انتخاب شود؛ مثلا TLD های com و ir بهترین انتخاب برای کسب و کار شما هستند ولی در بعضی از موارد فرد بدون در نظر گرفتن هدف می خواهد دامنه های edu که مخصوص اهداف دولتی مثل دانشگاه هست برای یک کسب و کار شخصی استفاده کنه که این یعنی بزرگترین اشتباه ممکن.

البته edu فقط یک مثال بود و این اتفاق بیشتر در TLD های فانتزی می افتد، پس اگر محدوده فعالیت شما ایران است نیازی به ثبت دامنه site ندارید و صرفا باید سراغ ir و com بروید. بهترین پسوند دامنه com است و اگر دامنه شما در این پسوند آزاد بود بدون درنگ دامنه مذکور ثبت کنید.

  1. از اعداد استفاده نکنید

یک زمان به خصوصی استفاده از عدد 30 برای ثبت دامین های با مضمون Pc مرسوم بود و در این باره میشه به سایت هایی مثل P30day یا P30download اشاره کرد. ولی مشکل کار اینجاست که وقتی به شما می گند وارد سایت P30day شو برای دانلود فلان چیز، اگر قبلا از این سایت استفاده نکرده باشی به طور خودکار وارد سایت PCday میشی و این یعنی بزرگ کردن رقیب و تخریب کسب و کار خودتان.

در حالی که فکر می کنیم در حال انجام کار درست و خلاقیت هستیم، به طور ناخواسته در موفق شدن رقیب خودمان دست داریم و به او کمک می کنیم. به نظر من به هیچ عنوان به سراغ استفاده از اعداد داخل دامنه نرید، چون تنها کاری که کردید «نابودی کسب و کارتان قبل از شروع است.»

  1. از سرویس های پیشنهاد دامنه استفاده کنید

یکی از راه هایی که به کمک اون می توانید یک لیست از اسم های پیشنهادی داشته باشید، سرویس هایی هستند که به شما اسم های مختلف پیشنهاد میدن که می تونه در انتخاب یک دامین مناسب کمک کنه. به شخص از سرویس Name Mesh بیشتر استفاده کردم و می کنم ولی سرویس های زیر هم می تونه کمک خوبی برای انتخاب یک دامین به شما بکنه.

  • NameMesh
  • Domainr
  • Domain Typer
  • Lean Domain Search
  • BustAName
  • Impossibility
  • NameBoy
  • Domize
  • Wordoid
  • Dot-o-Mator
  • DomainsBot
  • NameTumbler
  • NameStall
  • Panabee
  • Domain Puzzler
  • SuggestName
  • Name Station
  • Bulktopia
  1. دامنه خود را بدون مکث ثبت کنید

قبل تر هم گفتم که اگر دامنه com یا ir مورد نظر شما خالی بود بدون وقت تلف کردن دامنه را ثبت کنید، البته در صورتی که طبق گفته های قبلی دامنه درستی انتخاب کرده بودید. به این فکر نکنید که کاربر دیگه ای ممکن دامنه شما را ثبت کنه، به این فکر کنید که شرکت های فروش دامنه هر دامنه خوبی که به ذهنش خطور کنند را ثبت می کنند و به قیمت های فوق العاده بالا می فروشند، پس بدون شک و درنگ دامنه خوبی که دارید را ثبت کنید.

  1. از بقیه مشاوره دریافت کنید

یکی از اصل های موفقیت، خلاقیت است، حالا این موضوع چه ربطی به مشاوره داشت. در نگاه اول شاید متوجه نشید ولی احتمالا ذهن های خلاقی دم دست شما باشند که با مشاوره از آن ها بتوانید یک اسم مناسب برای سایت خود پیدا کنید. «بالاخره چند ذهن بهتر از یک ذهن کار می کنه». البته این موضوع را هم در نظر داشته باشید که اگر اسم دامنه ای در ذهن تان است که احتمال ثبت آن بالاست، به هیچ عنوان اسمی از آن به میان نیاورید.

  1. از ترکیب چند اسم استفاده کنید

یک روش جالب برای انتخاب نام دامنه استفاده از ترکیب چند کلمه یا قسمت هایی از چند کلمه با هم؛ مثلا اگر قرار باشه شما یک وب سایت با نام طولانی داشته باشید که در ذهن کاربر نمی مانید و استاندارد های دیگه گفته شده را هم زیر پا می زارید و از سمت دیگه هم باید تمام بخش های موجود را در اسم سایت خود استفاده کنید، پس چرا از ترکیب اسم ها استفاده نکنید.

می توانید مثل کمپانی معروف Capcom عمل کنید که هم استاندارد های گفته شده را رعایت کرده و هم از هر دو بخش اسم قبلیش استفاده نمود. اسم اصلی این شرکت Capsule Computer بود که به دلایل به Capcom تغییر کرد؛ حالا شما هم می توانید از همین روش برای انتخاب نام دامنه استفاده کنید.

  1. در ثبت کلمات خلاقیت به خرج دهید

همه جا گفتم که خلاقیت نیرو و موتور محرک برای رسیدن به موفقیت. درست که در موارد بالا به این نکات اشاره شد که دامنه باید مرتبط داشته باشه، مفهوم داشته باشه و کلیت کار شما را به کار برسونه ولی در بعضی مواقع خلاقیت می تونه این قوانین نقض کنه و باعث ایجاد دامین بشه که در کوتاه مدت اسمش روی لب قرار می گیره.

  1. قانون کپی رایت را در نظر بگیرید

یک مسئله بسیار مهم درباره انتخاب اسم دامین این که شاید شما بتوانید کلمه مشابه wordpress مثل wordpress 2 را ثبت کنید، ولی به طور قانونی حق استفاده از این دامنه را ندارید و اگر شرکت وردپرس متوجه بشه می تونه از طریق اقدامات قانونی این دامنه را شما بگیر چون مربوط به برند اوست. این موضوع در تمام برند های معتبر قابل اجراست، پس به سراغ دامنه های این شکلی نرید.

  1. زمینه کاری خود را محدود نکنید

یکی از اشتباهاتی که حتی برند های بزرگ هم در دام آن می افتند، محدود کردن کسب و کارشان است بدون این که آینده را در نظر بگیرند. فرض کنید شما موبایل فروش هستید و دامنه mobilestore را ثبت کرده اید ولی در ادامه به کار لپ تاپ هم وارد می شوید و می خواهید لپ تاپ هم بفروشید، حالا آیا با این دامنه می توان لپ تاپ فروخت؟ خیر چون دامنه سنخیتی با محصول شما نداره، پس اسمی انتخاب کنید که شما را محدود نکند.

  1. از دامنه های فارسی استفاده نکنید

موضوع دامنه های فارسی را من تقریبا 1 سال پیش شنیدم شاید هم کمتر و از همون موقع این سوالم بود که چه کسب به سراغ استفاده از این دامنه ها میره. شاید تعداد دامنه های آزاد به انگلیسی کم باشه ولی بهتر از این که به سراغ دامنه های فارسی بروید. شاید خیلی افراد با تصور این که کلمه کلیدی سایتشان به صورت فارسی برای دامین قراره بگیره برای سئو لازم این کار انجام می دهند، ولی هیچ تحقیق جامعی مبنی به تاثیر بالای دامنه و یا حتی تاثیر کم دامنه روی سئو سایت وجود نداره.

  1. دامنه های مشابه آزاد را هم ثبت کنید

یک بخش مهم کار شما برای این که احتمال به وجود آمدن رقیب را کمتر بکنید این که نه تنها دامنه های مشابه با TLD های مختلف را ثبت کنید، بلکه شما باید دامنه های مختلف از نظر املایی و تلفظی ولی در عین حال مرتبط و مشابه با دامنه خود را نیز حداقل در ir ثبت کنید. درست باید هزینه بکنید ولی خیالتان بابت رقیب های موجود راحت است. البته هر کاری هم که کنید رقیب خواهید ولی حداقل سعی دامنه های خود را برای خود نگه دارید و حتی زمانی که دیگر از نگهداری آن ها خسته شدید، دامنه ها را به قیمت های مناسب بفروشید.

  1. در دامنه های آزاد جستجو کنید

یکی دیگر از روش های انتخاب دامنه جستجو در دامنه های تازه آزاد شده است. مثلا برای جستجوی دامنه های تازه آزاد شده ir می توانید از طریق عبارت «دامنه های تازه آزاد شده ir» به سایت ایرنیک مراجعه کنید و 500 دامنه تازه آزاد شده در 24 ساعت را مشاهده کنید، این لیست هر 24 ساعت یکبار آپدیت می شود. شما می توانید از این لیست نه تنها دامنه های تازه آزاد شده، بلکه خلاقیت هایی برای ثبت دامنه هم پیدا کنید.

[box type=”note” align=”” class=”” width=””]توصیه مهم: خیلی از موارد شما اسمی را نیاز دارید در ابزار های بررسی آزاد بودن دامنه جستجو می کنید و خواهید دید که دامنه ثبت شده و احتمالا از پیگیری دامنه پشیمان می شوید. ولی توصیه می کنم که نام مورد نظر را در اینترنت جستجو کنید که در خیلی از موارد، دامنه ها با هدف فروش رزرو می شوند و شما می توانید با مبالغ بالایی دامنه مربوطه را خرید کنید.[/box]

[box type=”info” align=”” class=”” width=””]نکته مهم: حتی المکان به دنبال دامنه های com بروید و در صورت آزاد بودن دامنه مد نظر شما به صورت ir و com هر دو دامنه را خرید نماید.[/box]

انتخاب نامه دامنه برای فروشگاه اینترنتی

فروشگاه های اینترنتی جزو پر استفاده ترین سایت های موجود در سطح وب هستند و به همین دلیل انتخاب نام مناسب برای یک فروشگاه اینترنتی خیلی سخته خواهد بود. به دور از نوع فروشگاه اینترنتی و نامی که قرار برای این فروشگاه انتخاب شه، مسئله مهم این که این نام یک فروشگاه را در ذهن کاربر بازتاب کنه یعنی وقتی من دنبال خرید محصول شما هستم و اون محصول به خصوص را در اینترنت جستجو می کنم، مسلما اگر روی سایت شما خوب کار شده باشه و تیم پشتیبانی و سئو قوی داشته باشه به محتوای سایت شما می رسم.

ولی قبل از ورود به سایت شما مسئله مهم این که اسم سایت شما در ذهن من القا کنه که این سایت یک فروشگاه تخصصی برای محصول مورد نظر من نه صرفا سایتی که در نتایج جستجو بالا اومده؛ مثلا اگر من دنبال خرید یک ساعت هستم، غالبا دنبال وارد سایت های می شم که عنوانی مثل «ClockStore» و «Forshgahe Saat» داشته باشند نه عنوانی مثل «ClockMag»

پسوند و پیشوند های مناسب برای دامنه فروشگاهی

پیشوند و پسوند های مناسب برای دامنه های فروشگاهی

  • Kala
  • Digi
  • Store
  • Market
  • Forshegah
  • Shop
  • Forosh
  • Center
  • و …

کلمات کمکی برای ثبت دامنه

در لیست زیر کلماتی بسیار کوتاه وجود دارد که می تونه به شما در انتخاب اسم دامنه کمک کنه. این موضوع را یاد نبرید که هر روز سایت هایی می بینید که با اسم های عجیب به صفحه اول گوگل می آیند ولی شما هنوز هم به سایت هایی اعتماد دارید که اسم مشابه و بیان کننده هدفشان دارند، پس در انتخاب نام دامنه عجله نکنید.

  • آی (آی فلت سام – آی موکت – آی بورس – آی لاو)
  • پو (پونشیا – پوینا – پوپک)
  • مو (فیلیمو – جیبیمو – گلیمو)
  • نو (کارپینو – پولینو – میوه نو – نودینو)
  • تو (بازیتو – بیمیتو – آویتو –جیمیتو – توانشو)
  • بو (فیدیبو – بوکاپو)
  • رو (کجارو – دانرو – وادیرو)
  • پا (پازل – پادونک – پاشین – هزار پا)
  • با (باهم – بانیترو – باسلامبامارو)
  • شو (بلدشو – توانشو- پاشو- پویناشو -طراح شو)
  • لو (فایلو – وردپرسلو – وبلو)

[box type=”info” align=”” class=”” width=””]نکته مهم: انتخاب دامنه کار سخت و زمان بری و حتی ممکن یک، دو یا حتی شش ماه هم طول بکشه ولی ارزش وقت گذاشتن را داره چون قراره هویت ما در گوگل و نزد کاربر باشه. اولین چیزی که کاربر می بیند نام سایت شماست نه محتوای سایت، پس برای آن زمان بگذارید.[/box]

تشکر از اینکه تا اینجا محتوا را مطالعه کردید : قدم به بعدی بعداز خرید دامنه ؛ خرید هاست مناسب است که قبلا  در خصوص خرید هاست یک مقاله مفصل نوشته ایم میتوانید آن را از لینک مقابل مطالعه  کنید: 10 سایت هاست

جمع بندی

از موارد لازم برای طراحی سایت می توان به دامنه اشاره نمود. بخش بسیار مهمی از کار شما انتخاب یک دامنه درست و مرتبط با کارتان است که هم در ذهن کاربر هک شود و همه کلیت کار شما به مخاطبین را بازگو کند. در حال حاضر انتخاب اسم دامنه کار بسیار سختی زیرا که اکثر دامنه ها توسط شرکت های فروشنده دامنه ثبت می شوند، از این رو اگر اسم مناسبی برای دامنه خود پیدا کردید، همین الان بدون صرف هیچ وقت اضافه ای اقدام به ثبت دامنه کنید.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

چطور دامنه انتخاب کنیم (ازصفر تا صد) | رایان طرح

چطور دامنه انتخاب کنیم (ازصفر تا صد) | رایان طرح

فهرست مطالب

ویژه شما 

دانلود رایگان : با دانلود پکیج بهاره ست اداری و لوگو می توانید از تخفیف های لحاظ شده آن ویژه فصل بهار استفاده کنید.برای دانلود روی دکمه های زیر کلیک کنید.

دانلود رایگان کاتالوگ

نمونه طراحی لوگو

مکالمه را شروع کنید

اگر تلگرام دارید، همکاران آنلاین در تلگرام و اگر واتساپ دارید به همکاران آنلاین در واتساپ را انتخاب کنید

همه روزه در واتساپ پاسخگو هستیم، درحال حاضر همه کارشناسان در تلگرام و واتساپ آنلاین می باشند.

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر برای چطور نام دامنه انتخاب کنیم

نیاز به کمک دارید با فیلترشکن روشن روی یکی از همکاران کلیک کنید

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر فیلترشکن ندارید اینجا را کلیک کنید!