جستجو کردن
Close this search box.

10 مورد از افزونه‌های افزایش سرعت وردپرس

اگر نیاز به راهنمایی و مشاوره در خصوص این مقاله دارید همین الان با شماره 02191307049  کلیک کنید.

برای ثبت سفارش  و تحویل قبل از عید نوروز همین الان با ما در تلگرام یا در واتساپ در ارتباط باشید.

 

امروزه بیشتر فعالیت‌های مردم از طریق سایت‌ها و فضای مجازی در حال انجام است، باید در تلاش بود که فضای کاربری خود را به محیطی کارآمد و شایسته تبدیل و نظر مخاطب را به سایت خود جلب کنید. عوامل متعددی می‌توانند به پر بازدید شدن سایت کمک کنند که از جمله می‌توان به سرعت و بهینه‌سازی سایت اشاره کرد. این امر به قدری اهمیت دارد که اگر بارگذاری یک سایت بیشتر از 3 ثانیه به طول بینجامد، کاربران از سایت خارج می‌شوند و از ترافیک سایت به شدت کاسته می‌شود. در این مقاله قصد دارم  10 مورد از افزونه‌های افزایش سرعت وردپرس که باعث رتبه دهی بالا به سایت و بهبود جایگاه سایت می شوند را بررسی کنم.

مهم ترین عوامل تاثیر گذار در سرعت سایت

عوامل متعددی از جمله مکان سرور سایت، کش و هاست، نوع قالب استفاده شده، تعداد پلاگین‌های سمت کاربر و غیره می‌توانند به سرعت سایت شما کمک کنند. ناگفته نماند که این موارد قابل بهبود و بهینه‌سازی می‌باشند. اگر دوست دارید از بهترین قالب های سئو شده وردپرس استفاده کنید تا رتبه بهتری در گوگل بگیرید، توصیه می کنم مقاله 10 قالب سئو شده وردپرس را مطالعه کنید.

10 افزونه افزایش سرعت وردپرس

این که شما از کدام افزونه استفاده کنید، به خود شرایط و سیاست های شما برای سایت تان بستگی داره. این 10 افزونه به شکلی طراحی و توسعه پیدا کردند که مطمئنا بالاخره یکی از موارد ذکر شده با شرایط و سیاست های شما یکسان باشد و بهترین گزینه برای سایت شما باشد. اما مطمئن باشید این مقاله به شکلی طراحی و نگارش شده که شما حداقل 3 افزونه را بتوانید با هر نوع شرایط و سیاستی که طراحی کرده اید، استفاده کنید.

افزونه WP Rocket

 

1. افزونه WP Rocket

بی‌تردید می‌توان یکی از بهترین و موثرترین افزونه‌ها برای افزایش سرعت را wp rocket دانست. wp rocket تنها افزونه افزایش سرعت وردپرس است که باید با پرداخت هزینه آن را تهیه نمود. این افزونه قابل سازگاری با وردپرس است و شما تنها با نصب و راه‌اندازی آن می‌توانید بدون انجام کدنویسی سرعت سایت خود را افزایش دهید.

مهم ترین قابلیت های افزونه WP Rocket

یکی از قابلیت‌های منحصر به فرد این پلاگین، هوشمند بودن آن است. این بدین معناست که؛ زمانی که شما در سایت مطلبی را به‌روز می‌کنید، به صورت اتوماتیک کش مربوط به مطالب قبل را پاک می‌کند، این در حالی است که در پلاگین‌های دیگر شما باید خودتان کش مربوط به مطالب قبل را حذف کنید. از دیگر ویژگی‌های این پلاگین می‌توان به سازگاری آن به ووکامرس اشاره کرد. این افزونه به صورت خودکار برگه‌های ووکامرس را تشخیص می‌دهد و شما در نهایت لازم نیست کاری را انجام دهید.

همچنین این افزونه بطور خودکار خواصی مانند Gzip را فعال می‌کند. این امر به صورت خودکار تنظیماتی را برای افزایش سرعت سایت انجام می‌دهد و کش تصاویر و ویدئوها و فایل‌هایjs و css و جاوا اسکریپت را به فایل htaccess اضافه می‌کند.
از دیگر ویژگی‌های این افزونه می‌توان به؛ سهولت در استفاده، تعداد کم تنظیمات تخصصی، محیطی ساده برای استفاده کاربران مبتدی، بهینه‌سازی پایگاه داده، پشتیبانی از سایت‌های چند زبانه و غیره اشاره کرد.

 

افزونه wp super cache

2. افزونه wp super cache

یکی دیگر از افزونه‌هایی که می‌تواند به افزایش سرعت سایت کمک کند، افزونه wp super cache است. که بیش از دو میلیون نصب فعال دارد. این افزونه به صورت رایگان در اختیار همه قرار دارد و می‌توان به راحتی بر وی سایت خود نصب کنید. درواقع یکی از عواملی که باعث افزایش سرعت می‌شود، کش کردن مکرر سایت است، که این افزونه به خوبی و به صورت حرفه‌ای کش مرورگر و دیتابیس را انجام می‌دهد. همچنین به دلیل اینکه سازنده این افزونه با سازنده سایت وردپرس مشترک است، به راحتی بروزرسانی می‌شود و با خیال راحت می‌توان از آن استفاده کرد.

مهم ترین ویژگی های افزونه wp super cache

wp super cache از CDN پشتیبانی می‌کند و قابلیت فعالسازی حالت Preload Mode را دارا می‌باشد. این افزونه برای بکار گرفتن کش از سه روش mod rewrite , PHP , legacy استفاده می‌کند و قابلیت کش مرورگر و دیتابیس به صورت حرفه‌ای و فشرده سازی یا compress صفحات را نیز دارد.

مهم ترین معایب افزونه wp super cache

در کنار مزایای زیاد آن می‌توان مواردی را به عنوان معایب کار کردن با wp super cache نام برد. از جمله اینکه این افزونه نیاز به فعال‌سازی قابلیت cache بعد از فعال‌سازی پلاگین و پاک کردن کش بعد از هربار ویرایش دارد. مورد دیگر آن که برگه‌های ووکامرس و فروشگاه باید به صورت دستی در آن وارد شود و همچنین استفاده از این افزونه برای کاربران مبتدی توصیه نمی‌شود.

 

3. افزونه wp fastest cache

افزونه wp fastest cache

یکی دیگر از افزونه‌هایی که بیشترین دفعات نصب توسظ کاربران را دارا می‌باشد، افزونه wp fstest cache است. این افزونه هم به صورت رایگان و هم پولی در اختیار کاربران قرار دارد که از دو نسخه رایگان و حرفه‌ای PREMIUM برخوردار است که با نصب نسخه پولی می‌توانید از قابلیت‌های کش موبایل و ویجت، بهینه سازی عکس، Lazy Loading، بهینه سازی کد JS، پشتیبانی از Cloudflare ، CDN و SSl بهره بگیرید.

برخورداری از ابزار GZIP که ابزاری برای فشرده‌سازی و رفع فشرده‌سازی فایل است از قابلیت‌های wp faster cache بشمار می‌رود. ناگفته نماند که داخل این افزونه اصلا نیازی به تغییر در htaacces نیست، بلکه به صورت اتوماتیک این کار را انجام می‌دهد. این افزونه مانند افزونه wp rocket به صورت اتوماتیک کش سایت را انجام می‌دهد بطوریکه کش مربوط به مطالب ویرایش یا حذف شده را به صورت خودکار پاک می‌کند. از دیگر مزایای این افزونه می‌توان به؛ تنظیمات آسان و چک لیستی، عدم پیچیدگی، قابلیت عدم نمایش برای کاربران واردشده، نصب آسان، ارائه اختیارات لازم به ادمین برای مدیریت کش و غیره اشاره کرد.

 

w3 Total cache

4. افزونه w3 Total cache

w3 Total cache جزو افزونه‌های افزایش سرعت رایگان است و نسخه پرمیوم نیز دارد. جزو پلاگین‌های فعالی است که بیش از یک میلیون نصب فعال دارد. این افزونه به دلیل محیط حرفه‌ای و پیچیدگی‌هایی که دارد برای کاربران مبتدی توصیه نمی‌شود و تا تنظیمات کامل انجام نشود به افزایش سرعت سایت کمکی نمی‌کند.

ویژگی های افزونه W3 Total Cache

پلاگین W3 total cache با افزایش کارایی و کاهش زمان لود وبسایت باعث می‌شود هم کاربران با سرعت بیشتری محتوای سایت را برسی کنند و هم سبب بهبود سئو سایت می‌شود. عملکرد این افزونه چند بعدی است و یک پکیچ جامع و کامل به حساب می‌آید که تمام پارامترهای افزایش سرعت سایت را در خود جای داده است که از قابلیت استفاده از CDN یا همون شبکه تحویل محتوا بی‌بهره نیست.
علاوه بر پشتیبانی CDN فشرده سازی Gzip را داراست. Gzip نوعی فشرده سازی است که می‌تواند تا 70 درصد حجم سایت وردپرسی شما را کاهش دهد. همین امر موجب افزایش سرعت بارگزاری سایت وردپرس می‌گردد. w3 Total cache با هرگونه سرور سازگاری دارد و از نسخه موبایل نیز پشتیبانی می‌کند.
این افزونه امکان بارگذاری تنبل تصاویر یا lazy loading را دارد و به صورت حرفه‌ای کش مرورگر و دیتابیس را انجام می‌دهد. ناگفته نماند که این افزونه مانند wp fstest cache نیاز به پاک کردن کش بعد از هربار ویرایش مطلب را دارد و برگه‌های ووکامرس و فروشگاه را باید به صورت دستی به آن اضافه کرد.

 

افزونه Breeze

5. افزونه Breeze

افزونه Breeze یک افزونه کش رایگان وردپرس می‌باشد که در حال حاضر بیش از 80 هزار نصب فعال و 4 ستاره در مخرن وردپرس دارد . این افزونه قابلیت‌های نسبتا مناسبی دارد که می‌تواند به رشد سایت شما مخصوصا سرعت عملکردش کمک کند.
این افزونه زمینه بهینه‌سازی منابع را به خوبی مدیریت می‌کند و به صورت پیش‌فرض بعد از یک روز کش را پاک می‌کند که البته شما می‌توانید آن را داخل تنطیمات تغییر دهید و یا به صورت دستی تبدیل کنید. نصب این افزونه بسیار آسان و راحت بوده و از پیچیدگی خاصی برخوردار نیست به همین دلیل کار با آن برای افراد تازه کار توصیه می‌شود. البته برخی از کاربران ممکن است با این افزونه مشکل داشته‌باشند و به دلیل اینکه افزونه Breeze تنظیمات زیادی ندارد و بسیاری از کارها را به صورت خودکار انجام می دهد.

مهم ترین ویژگی های افزونه Breeze

از قابلیت‌های این افزونه انجام شبکه‌های CDN یا همان شبکه های توزیع محتوا است. شبکه‌های CDN فایل‌ها را در نقطه‌های مختلف قرار می‌دهد و وقتی کابر وارد سایت می‌شود از نزدیک‌ترین مکان آن‌ها را دانلود می‌کند و به کاربر نشان می‌دهد. Breeze دیتابیس و فایل‌های استاتیک را بهینه‌سازی می‌کند و با بسیاری از صفحات سایت وردپرس و آخرین نسخه های PHP7 سازگار است. این افزونه کد وبسایت‌ها، فایل های HTML ، CSS و JS را فشرده‌سازی و از کش Varnish پشتیبانی می‌کند. و با افزونه ووکامرس و فروشگاه سازگاری دارد و مشکل خالی شدن سبد خرید ایجاد نمی‌کند.

افزونه lazy load

 

6. افزونه lazy load

Lazy Load با بیش از 90 هزار نصب فعال یکی از محبوب‌ترین افزونه‌های افزایش سرعت سایت به شمار می‌رود. این پلاگین باعث می‌شود به سایت ویژگی خاصی بدهد. می‌تواند تعیین کند که به جای بارگذاری همه اجزای صفحه وب شما در زمان ورود کاربر که بسیار هم زمان بر است در ابتدای ورود صرفا بخش های بالایی صفحه بارگذاری شوند. به این صورت که زمانی که کاربر وارد سابت می‌شود تمام مطالب را به او نشان نمی‌دهد. در ابتدا مطالب بالای صفحه را لود می‌کند و سپس در صورتی که کاربر شروع به اسکرول صفحه به پایین کند بقیه مطالب به مرور ظاهر می‌شود.

قابلیت های افزونه Lazy load

Lazy load با افزونه RICG Responsive Images سازگار است؛ که برای ریسپانسیو حرفه‌ای عکس‌های سایت مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین اگر تمایل به لود تنبل یکسری تصاویر خاص ندارید، می‌توانید با تخصیص دادن کلاس به تصاویر و وارد کردن کلاس‌ها در تنظیمات افزونه، آن تصاویر را معاف از lazy load کنید. از دیگر مزایای این افزونه آن است که می‌توان بر روی iframe لود تنبل را اعمال کرد، در نتیجه اگر ویدئوهایی از سایت‌های مختلف داخل صفحه بارگذاری کردید خیالتان راحت است که Lazy Load شامل این ویدئوها هم می‌شود.

افزونه Autoptimize

 

7. افزونه Autoptimize

یکی از قدیمی‌ترین افزونه‌ها برای افزایش سرعت سایت، افزونه Autoptimize است که بیش از یک میلیون نصب فعال داشته و برای نسخه وردپرس 4.9 و بالاتر مناسب است. Autoptimize یکی از کارآمدترین و جالب‌ترین افزونه‌ها به شمار می‌رود چرا که تمام فایل های CSS و JS را فشرده و ترکیب کرده و به ترتیب مناسبی بارگذاری می‌کند به صورتی که استایل‌ها به هدر و اسکریپت‌ها به فوتر می‌روند.

فشرده سازی به روش افزونه Autoptimize

این افزونه به فشرده‌سازی کدهای HTML و کش کردن فایل‌ها کمک بسزایی می‌کند. درواقع با متصل کردن فایل‌ها به یکدیگر و کاهش تعداد آن‌ها به کاسته شدن تعداد درخواست‌هایی که به سمت سرویس ارسال می‌شود، کمک می‌کند.

Autoptimize با فشرده‌سازی فایل‌ها، در کاهش اندازه صفحه و اندازه فایل‌های وب سایت می‌توان تاثیر مثبتی ایجاد کرد البته ناگفته نماند که به تعویق افتادن پردازش فایل های JS در کاهش زمان بارگذاری اولیه وب سایت نقش دارد. در واقع می‌توان گفت افزونه Autoptimize تمامی فایل‌های سی‌اس‌اس و جاوا اسکریپت قالب و پلاگین‌های سایت‌ را در یک فایل جداگانه برده و آن‌ها را فشرده‌سازی می‌‌کند. با این عمل فقط یک درخواست برای فایل‌های سی‌اس‌اس و جاوا اسکریپت فرستاده می‌شود و سرعت بارگذاری سایت بسیار بالا می‌رود.

افزونه Speed Booster Pack

 

8. افزونه Speed Booster Pack

یکی دیگر از افزونه‌های افزایش سرعت سایت Speed Booster Pack است که در حال حاضر چهل هزار نصب فعال دارد. این افزونه هم به صورت پولی و هم رایگان در دسترس است. نسخه رایگان آن نیازهای اصلی سایت شما را تامین می‌کند اما اگر به دنبال برسی و رفع مشکلات سایت خود به صورت تخصصی و خودکار هستید، توصیه می‌شود از نسخه پولی آن استفاده کنید. کار کردن با این افزونه بسیار راحت و آسان بوده و به دلیل طراحی ساده و کارآمدی که دارد برای استفاده افراد مبتدی نیز توصیه می‌شود.

 

قابلیت‌ های افزونه Speed Booster Pack

این افزونه قابلیت اضافه کردن بارگذاری گوگل آنالیتیکس از سرور سایت را دارا می‌باشد. Speed Booster Pack برای افزایش سرعت خود موردهای غیرضروری را در وردپرس غیرفعال می‌کند. همچنین از قابلیت CDN پشتیبانی کرده و برای برای رفع مشکلات مرتبط با سرعت سایت، ووکامرس را بهینه‌سازی می‌کند و برای بارگذاری سایت‌های داخلی از قابلیت instant page بهره می‌گیرد.

این افزونه برای افزایش سرعت خود مواردی همچون؛ تگ‌های اضافی موجود در هدر وردپرس، استایل‌های اضافی از کتابخانه Font Awesome و رشته‌های پرس و جو از منابع ثابت را حدف می‌کند.

افزونه Pagespeed ninja

 

9. افزونه Pagespeed ninja

افزونه Pagespeed ninja یکی دیگر از افزونه‌های کارکشته در زمینه افزایش سرعت سایت بشمار می‌رود. این افزونه با دارا بودن سی هزار نصب فعال نتیجه سال‌ها کار روی بهینه‌سازی سرعت بالای 200هزار وبسایت روی موبایل هست. از طریق Pagespeed ninja هم می‌توان سرعت سایت را افزایش داد و هم می‌توان مشکلات Google PageSpeed Insights حل کرد. باید گفت؛ گاهی اوقات ناسازگاری قالب سایت با بعضی پلاگین‌های Pagespeed ninja اختلالاتی را ایجاد می‌کند که اللخصوص به خاطره عملیات کش یا بهینه‌سازی، ممکن است مانند سایر افزونه‌ها رضایت شمارا جلب نکند. اما نباید ناگفته بماند که کار کردن با محیط این افزونه بسیار راحت و ساده خواهد‌بود.

ویژگی های افزونه Pagespeed ninja

این افزونه از ویژگی‌هایی همچون lazy loading، فعال سازی روش Gzip برای فشرده‌سازی فایل، قابلیت کش مرورگر و کش سرور و دیتابیس به صورت حرفه‌ای برخوردار است. همچنین از نقاط مثبت آن میتوان به؛ بهینه‌سازی دقیق تصاویر برای مرورگرهای تلفن همراه ، کوچک‌سازی کدها و ترکیب‌ کدهای inline برای افزایش سرعت اشاره کرد.

افزونه WP Smush

 

10. افزونه WP Smush

آخرین افزونه سرعتی که قرار است آن را توضیح دهیم WP Smush است. این افزونه بیش از نود هزار نصب فعال دارد که برای نسخه‌های وردپرس 4 و بالاتر قابل استقاده است. این افزونه کاملا رایگان در اختیار همه قرار دارد و با وجود نداشتن هیچگونه هزینه، امکانات و کاربردهای مختلف و متنوعی را داراست و درضمن فضای ساده و راحت آن بسیاری از کاربران را جذب خود کرده است.

قابلیت های مهم افزونه WP Smush

افزونه WP Smush با وب سرورهای لایت اسپید سازگاری کامل و حرفه‌ای دارد. قابلیت فشرده سازی قوی کد‌های css، html و جاواسکریپت، افزایش سرعت پردازش کدهای php سایت و پشتیبانی از فرمت های مختلف تصویر از جمله WebP از جمله ویژگی‌هایی است که WP Smush پر طرفدار کرده‌است. این افزونه امکان بارگذاری تنبل تصاویر یا همان lazy loading را به خوبی انجام می‌دهد و با Cloudflare CDN انطباق عالی دارد. با کمک WP Smush می‌توان با دو روش Lossy و Lossless بهینه سازی اختصاصی تصاویر را انجام داد. دارای CDN اختصاصی و رایگان است و امکان درون ریزی و برون بری پیکربندی‌ها و تنظیمات را به شما می‌دهد.

[button color=”primary” size=”medium” link=”https://wordpress.org/plugins/psn-pagespeed-ninja/” icon=”” target=”false” nofollow=”false”]دانلود افزونه WP Smush[/button]

برای خواندن مقاله  برترین افزونه های افزایش سرعت سایت  اینجا کلیک کنید

نتیجه‌گیری

همانطور که در ابتدای صحبت‌ها اشاره کردیم، یکی از شاخص‌های فوق‌العاده‌ برای بهینه سازی صفحات سایت و بهبود سئو ، سرعت سایت است. می‌توان گفت امروزه با وجود رشد و توسعه افزونه‌های مختلف دیگر نیاز کمتری به دانش برنامه نویسی برای انجام اینگونه کارها داریم و تنها با نصب یک افزونه مناسب می‌توانیم سرعت سایتمان را به خوبی افزایش دهیم.
در این مطلب برترین و کارآمدترین افزونه‌های افزایش سرعت در سایت‌ها را به شما معرفی کردیم. حال وقت آن رسیده‌است که یکی از این افزونه‌ها را متناسب با شرایط و نیاز خود انتخاب کنید تا به بهبود افزایش سرعت سایت شما کمک کند. همچنین می‌توانید برای راهنمایی و انتخاب کارآمدتر، از مشاوران سئو ما استفاده کنید. در نهایت از توجه شما به این مقاله سپاسگزاریم.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 مورد از افزونه‌های افزایش سرعت وردپرس

10 مورد از افزونه‌های افزایش سرعت وردپرس

فهرست مطالب

ویژه شما 

دانلود رایگان : با دانلود پکیج بهاره ست اداری و لوگو می توانید از تخفیف های لحاظ شده آن ویژه فصل بهار استفاده کنید.برای دانلود روی دکمه های زیر کلیک کنید.

دانلود رایگان کاتالوگ

نمونه طراحی لوگو

مکالمه را شروع کنید

اگر تلگرام دارید، همکاران آنلاین در تلگرام و اگر واتساپ دارید به همکاران آنلاین در واتساپ را انتخاب کنید

همه روزه در واتساپ پاسخگو هستیم، درحال حاضر همه کارشناسان در تلگرام و واتساپ آنلاین می باشند.

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر برای 10 مورد از افزونه‌های افزایش سرعت وردپرس

نیاز به کمک دارید با فیلترشکن روشن روی یکی از همکاران کلیک کنید

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر فیلترشکن ندارید اینجا را کلیک کنید!