جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

هویت سازی برند – هویت بصری برند

هویت سازی برند مجموعه‌ای از نمادهای ملی، مذهبی، تجاری و… است که با توجه به برندسازی مدرن به رویه فعالیت کسب و کارها کمک می‌کند. با این حال، زمانی که فعالیت‌های تولیدی کوچک به پروژه های بزرگ تبدیل می‌شوند، پس نیازمند راهی برای متمایز کردن خود از رقبا هستند.

ایجاد هویت سازی برند یک تلاش با مجموعه استراتژیک‌ها است که هر عنصر در مجموعه باید از پیام کلی و اهداف تجاری پشتیبانی کند. رویه هویت سازی برندها شامل نام برند، طراحی لوگو و طراحی سبک برند ، همچنین جلوه و ظاهر محصولات در شبکه های اجتماعی است. در این مقاله قصد داریم درمورد هویت سازی برند، هویت برند، هویت بصری شرح کاملی ارائه دهیم.

هویت برند چیست؟

هویت برند تمام اطلاعات تصویری و گرافیکی است که نشان می دهد یک برند چه کسی است؟ و  چه چیزی آن را از بقیه متمایز می کند! به عبارت دیگر، رویه هویت سازی برای برندهای مختلف  همه چیزهایی را که مشتریان می توانند از نظر فیزیکی ببینند، را توصیف می کند.

در اغلب اوقات هویت بصری در روند توسعه سبک برند باعث اوج یافتن آن می‌شود.  به عنوان مثال استیو جابز، بنیانگذار اپل به جزئیاتی  کوچک توجه نشان می‌دهدکه با سایه خاکستری روی تابلوهای فروشگاه های اپل یکی از جزییات می‌باشد. اگرچه این سطح از تمرکز ممکن است ضروری نباشد، لذا این مثال نشان می‌دهد که برندسازی موفق اپل ناشی از تلاش شدید زیاد است.

طراحی لوگو در شرکت حرفه‌ای مانند رایان طرح باعث می‌شود، بدون توجه به بازار رقابتی در کسب و کار خود روند فعالیتی را گسترش دهید و برند خود را در ذهن مصرف کنندگان متمایز و  هک کنید. روند هویت سازی برند با لوگو که تصویری از  برند است فرق دارد.  مورد اول مربوط به هدف پشت برندسازی روشی است که طراح  لوگو حرفه‌ای آن انجام می‌دهد که به شرح زیر است.

  • انتخاب نام مناسب برای برند
  • لوگوی خود را طراحی می کند
  • بر اساس هدف کسب و کار رنگ ها، اشکال و سایر عناصر بصری که بر روی تبلیغات تاثیر بگذارد انتخاب می‌کند.
  • بازاریابی و پیام رسانی مداوم منجر به هویت سازی برند و در نتیجه فروش ثابت می شود.
  • ایجاد یک تصویر مثبت از برند می تواند فروش ثابتی را به همراه داشته باشد و عرضه محصول را موفق تر کند.
  • ایجاد یک تصویر بصری مانند لوگو مستلزم تجزیه و تحلیل شرکت و بازار آن و تعیین اهداف، مشتریان و پیام شرکت است.
  • استفاده از محرک قدرتمند مانند رسانه های اجتماعی برای آگاهی از برند

شناخت هویت برند

هویت برند از بسیاری جهات جنبه بصری (نماد یا تصویر) یک برند است.  به عنوان مثال به لوگو  سیب اپل فکر کنید.  این طراحی لوگو حرفه ای در کنار کیفیت برند مواردی هستند که در روند شناخت هویت سازی برند مرتبط است. ساختن هویت برند باید دارای طراحی  لوگو  باشد تا برند را گسترش دهد. هویت بصری از عناصر مختلف برندسازی تشکیل شده است. وقتی آنها را کنار هم می گذارید، هویت از بسیاری جهات نشان دهنده برند شما است. نحوه بیان و توصیف یک شرکت از روی لوگو موجود در مواد بازاریابی هستند. بنابراین، هویت قوی برند محبوبیت و حضور شرکت را در بازار رقابتی تقویت می کند.

با انتحاب یک شرکت طراحی لوگو حرفه‌ای فراتر از صرفه جویی در هزینه های تبلیغات، لوگو هر کسب و کاری می تواند یکی از با ارزش ترین دارایی های یک برند موفق باشد، هر چند که ارزش برند جزء دارایی‌های نامشهود است و تعیین قیمت هویت سازی برند  را دشوار می کند؛ اما با این حال جهت سفارش طراحی لوگو با شماره ((02191307049)) تماس بگیرید.

مراحل هویت سازی برند

گام‌هایی که یک شرکت باید برای ایجاد هویت سازی برند قوی، منسجم و ثابت بر می‌دارد  متفاوت است، اما چند نکته به‌طور گسترده برای اکثر موارد کاربرد دارد:

  • شرکت و بازار رقباتی خود را تحلیل کنید. تجزیه و تحلیل کامل که شامل کل شرکت‌های رقبا می شود. توجه بسیار به نقاط قوت، ضعف، شرکت رقبا
  • اهداف کلیدی کسب و کار خود را تعیین کنید. در اصل هویت سازی برند باید به تحقق این اهداف کمک کند. به عنوان مثال، اگر یک خودروساز به دنبال یک بازار لوکس خاص است، لوگو آن باید طوری طراحی شود که برای مشتریان آن بازار جذاب باشد. آنها باید لوگو خود را در  کانال ها و سایت های شبکه‌های اجتماعی قرار دهید تا که مشتریان بالقوه آنها را ببینند.
  • تشکیل گروه های متمرکز و برگزاری مصاحبه های انفرادی. این رویه می تواند به یک شرکت کمک کند تا گروه مصرف کننده خود را شناسایی کند.
  • شخصیت پیامی که می‌خواهید انتقال دهید  را مشخص کنید. یک شرکت به جای تلاش برای ترکیب هر ویژگی مثبت قابل تصور: سودمندی، مقرون به صرفه بودن، کیفیت، نوستالژی، مدرنیته، سلیقه ، نیاز به ایجاد یک درک ثابت دارد. همه عناصر برند، از جمله کپی، تصاویر، موضوعات فرهنگی، و طرح‌های رنگی، باید یک پیام منسجم را ارائه دهند.

چرا هویت برند مهم است؟

هویت سازی برند مهم است. زیرا بدون آن، مشتریان نمی توانند به راحتی یک برند را تشخیص دهند. یک نام تجاری قوی در کنار طراحی لوگو ممکن است به فروش یک شرکت به مصرف کنندگان کمک کند.

چه چیزی یک برند خوب را می سازد؟

یک برند خوب تمرکز واضحی دارد، جلوه های بصری قوی دارد، همچنین با مخاطبان هدف خود آشنا است

جمع بندی

هویت برند شما باید جلوه های بصری را راهنمایی کند، از این گذشته، طراحی لوگو شما برای بیان شخصیت کسب و کار شما هستند، بنابراین منطقی است که ابتدا بفهمیم که در مورد چه چیزی هستید. هویت بصری ابزار قدرتمندی برای بیان داستان یک برند و ارتباط با مشتریان است.

از آنجایی که در برقراری ارتباط بسیار موثر است، پیام اشتباه می تواند عواقب بدی داشته باشد. شناخت رویه هویت سازی  برند خود شما را در سفر بصری راهنمایی می کند، اما بهترین راه برای اطمینان از اینکه هویت بصری مناسبی به دست می آورید، کار با یک طراح لوگو و برند عالی است. تیم طراحان لوگو شرکت رایان طرح آماده ارائه طراحی لوگو حرفه‌ای هستند، همچنین برای ارتباط بیشتر با شماره ((09229026345)) تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

فهرست مطالب

ویژه شما 

دانلود رایگان : با دانلود پکیج بهاره ست اداری و لوگو می توانید از تخفیف های لحاظ شده آن ویژه فصل بهار استفاده کنید.برای دانلود روی دکمه های زیر کلیک کنید.

دانلود رایگان کاتالوگ

نمونه طراحی لوگو

مکالمه را شروع کنید

اگر تلگرام دارید، همکاران آنلاین در تلگرام و اگر واتساپ دارید به همکاران آنلاین در واتساپ را انتخاب کنید

همه روزه در واتساپ پاسخگو هستیم، درحال حاضر همه کارشناسان در تلگرام و واتساپ آنلاین می باشند.

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر برای هویت سازی برند – هویت بصری برند

نیاز به کمک دارید با فیلترشکن روشن روی یکی از همکاران کلیک کنید

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر فیلترشکن ندارید اینجا را کلیک کنید!