جستجو کردن
Close this search box.

روانشناسی رنگ در طراحی لوگو [با مثال]

اگر نیاز به راهنمایی و مشاوره در خصوص این مقاله دارید همین الان با شماره 02191307049  کلیک کنید.

برای ثبت سفارش  و تحویل قبل از عید نوروز همین الان با ما در تلگرام یا در واتساپ در ارتباط باشید.

بررسی یکی دیگر از مسائل مهم طراحی لوگو روانشناسی رنگ در طراحی لوگو منظورمان از روانشناسی رنگ‌ها این است که تأثیر هر رنگ و استفاده از آن در لوگو برای طراح مشخص باشد؛ در هنگام سفارش برای فرد سفارش‌دهنده نیز آگاهی لازم ایجاد شود در واقع رایان طرح برای انجام وظیفه خود در جهت ایجاد آگاهی برای افراد بیشتر در حوزه طراحی لوگو این مقاله را نوشته است.

زمانی که از طراحی درست یک لوگو حرف می‌زنیم باید به تمام نکات آن همانند قیمت طراحی لوگو توجه کنیم. یکی از آن موارد، استفاده درست از رنگ‌ها می‌باشد؛ استفاده درست تنها به معنی این نیست که هر نماد و هر شکل رنگ خاص خود را باید داشته باشد؛ خیر، بلکه منظور این است هدف شرکت و یا آن کمپانی و یا خدمات ارائه شده از آن برند به خوبی با رنگ‌ها به چشمان مخاطب نشان داده شود تا بیننده سریع‌تر متوجه اهداف اصلی شرکت شده و ارتباطات درست‌تری با برند برقرار کند.

انتخاب رنگ مناسب در طراحی لوگو

چگونه رنگی مناسب را برای طراحی لوگو انتخاب کنیم؟

برای انتخاب درست یک رنگ باید علایق مخاطب هدف و تمام مواردی که صاحب برند می‌خواهد آن را از طریق لوگو به مخاطبان خود نمایش دهد، را بشناسید! نکته‌ای که وجود دارد این است که برخی از برندها نیازمند ایجاد احساس اعتماد بیشتر در میان مخاطبان خود هستند.

در نتیجه باید از یک سری رنگ‌های مشخص برای این کار استفاده شود برخی از لوگوها باید بیان کننده سرد بودن یک محصول باشند در نتیجه از رنگ‌های مشخصی باید استفاده شود که در ادامه این مطالب توضیح کامل‌تر با جزئیات بیشتر برای تمام مفاهیم نوشته‌ایم.

کدام طراح می‌تواند به روانشناسی رنگ‌ها مسلط باشد؟

اگر به مرحله انتخاب طراح لوگو خود رسیده باشید، باید بگویم که مفاهیمی که در ادامه برایتان نوشته‌ایم؛ حاصل سال‌ها تجربه طراحان حرفه‌ای شرکت طراحی لوگو رایان طرح می‌باشد در نتیجه با خواندن آن ها می‌توانید از این حوزه آگاهی داشته باشید اما یک طراح با خواندن این موارد به‌تنهایی نمی‌تواند لوگو مناسبی برای شما طراحی کند. بلکه باید تمام موارد را در طول انجام کارهای مختلف تجربه کرده و با اعتماد به طراحی بیشتری اقدام به ساخت و خلق لوگو شما کند؛ اما اگر یک طراح لوگو هستید و می‌خواهید سریع‌تر به این مفاهیم در طراحی لوگو مثل شوید بهتر است به نمونه کارهایی که در این مقاله منتشر شده است به همراه نکات نوشته شده به دقت توجه کرده و سپس تعدادی تمرین برای هر یک از رنگ‌ها انجام داده و تلاش کنید تا برای درک بهتر روانشناسی رنگ‌ها در طراحی لوگو توانایی بالایی پیدا کنید.

انواع رنگ در لوگو

انواع رنگ‌ها در روانشناسی رنگ

در حالت کلی سه نوع رنگ برای روانشناسی رنگ‌ها در نظر گرفته‌اند که می‌توان با رعایت نکات استفاده از این رنگ‌ها در طراحی لوگو به هدف روانشناسی درست در خلق لوگو برسید.

  • رنگ‌های گرم
  • رنگ‌های سرد
  • رنگ‌های خنثی

رنگ‌های گرم

برای القاکردن احساس عشق، هیجان و حتی خشم می‌توان از رنگ‌های گرم استفاده کرد رنگ‌هایی که در طیف قرمز و زرد قرار می‌گیرند، به‌نوعی تحریک‌کننده سیستم عصبی مغز به شمار می‌آیند و قطعاً این احساس حرارت را در مخاطب ایجاد خواهند کرد.

رنگ‌های سرد

برای ایجاد سردی در یک تصویر از طیف رنگ‌های آبی استفاده می‌شود و رنگ‌هایی که برای ایجاد احساس آرامش و رضایت بر مغز مخاطب مورداستفاده در طراحی انواع لوگو قرار می‌گیرد.

رنگ‌های خنثی

رنگ‌های سفید یا مشکی و ترکیب این نوع رنگ‌ها با خاکستری می‌تواند به‌عنوان رنگ‌های خنثی و رنگ‌های ملایم در طراحی لوگو استفاده شود.

بعد از آشنایی با انواع رنگ‌ها از نظر روانشناسی بهتر است با جزئیات بیشتری هر یک از رنگ‌های پراستفاده را در طراحی لوگو ارزان بررسی کنیم.

روانشناسی رنگ در طراحی لوگو

در چه لوگو و به چه دلیل از رنگ قرمز استفاده می‌شود؟

رنگ قرمز که یکی از رنگ‌های شورانگیز است و در واقع این رنگ قرمز نشانه عشق بوده و باعث ایجاد آدرنالین در خون می‌شود؛ قطعاً در برخی موارد مشاهده کرده‌اید برای اطلاع دادن توقف خطر یا فوریت از این رنگ برای اطلاع‌رسانی استفاده می‌شود درهرصورت این رنگ، هیجان انسان را به چالش می‌کشد؛

درصورتی‌که از رنگ قرمز بیش از اندازه استفاده شود، قطعاً نتیجه عکس خواهد داشت و موجب سردرگمی دیده مخاطب و خسته شدن وی از تماشای لوگو خواهد شد در نتیجه بهتر است که از این رنگ عاشقانه شورانگیز در مقدار مشخص و موردنیاز به نظر طراح استفاده شود.

لوگوهای نمونه با رنگ قرمز می‌توان به یوتیوب، کمپانی دیزنی و نوشابه کوکا اشاره کرد.

در چه لوگو و به چه دلیل از رنگ آبی استفاده می‌شود؟

اگر می‌خواهید احساس قدرت، اعتمادبه‌نفس بالا و اقتدار را در دید مخاطب نسبت به برند ایجاد کنید بهتر است که از رنگ آبی استفاده کنید؛ حس اعتماد، صداقت از مواردی است که به کمک رنگ آبی می‌توان در دیدگان مخاطب ایجاد کرده روانشناسی رنگ آبی از دریا و آسمان و آرامش از آن نشئت می‌گیرد که موجب القا شدن حس قدرت و امنیت می‌باشد، نمونه برتر آن را می‌توان به لوگو bmw اشاره کرد.

در چه لوگو و به چه دلیل از رنگ سبز استفاده می‌شود؟

برای ایجاد احساس ابتکار و نوآوری همچنین رشد و شکوفایی در ذهن مخاطب می‌تواند رنگ سبز در طراحی لوگو استفاده کرد. برای بیان هدفی نیک در مباحث محیط‌زیست و یا زندگی افراد بسیاری از لوگوها رنگ سبز را در خود دارند و تأثیر مثبت استفاده از این رنگ در طراحی لوگو به‌وضوح قابل‌مشاهده است.

رنگ سبز به‌عنوان رنگی شفابخش بر بینایی انسان می‌تواند، گزینه خوبی برای استفاده در انواع لوگوهای مرتبط باشد همچنین رنگ سبز یکی از رنگ‌های بیان‌کننده صلح، طراوت و پاکیزگی در کنار سلامتی می‌باشد.

در چه لوگو و به چه دلیل از رنگ سفید استفاده می‌شود؟

رنگ سفید در دسته‌بندی رنگ‌های خنثی قرار گرفته و نماد خلوص و پاکی و تمیزی می‌باشد؛ همچنین همان‌طور که قطعاً می‌دانید این رنگ نماد صلح نیز است؛ درصورتی‌که می‌خواهید احساس بدون نقص بودن برند را در ذهن مخاطب ایجاد کنید بهتر است از رنگ سفید استفاده کنید می‌خواهید لوگو ساده داشته باشی و در ذهن مخاطب سریع‌تر ثبت شوید بهتر است از رنگ سفید استفاده کنید.

در چه لوگو و به چه دلیل از رنگ قهوه‌ای استفاده می‌شود؟

اگر می‌خواهید حس پایداری را در لوگو ایجاد کنید رنگ قهوه‌ای بهترین انتخاب می‌باشد؛ رنگ قهوه‌ای که ترکیبی از رنگ‌های نارنجی و سیاه است و همان‌طور که می‌دانید، رنگ نارنجی سبب ایجاد انرژی و رنگ سیاه برای بیان قدرت در کنار یکدیگر می‌تواند لوگویی با رنگ قهوه‌ای را به شما بدهد که قطعاً هر دو هدف را به‌خوبی دنبال خواهد کرد.

این رنگ در لوگوهای مردانه بیشتر دیده می‌شود و برای محصولات پرمصرف آقایان می‌توان یک لوگو تجاری حرفه‌ای با رنگ قهوه‌ای در اختیار داشت.

نمادهایی که رنگ قهوه‌ای آنها را یادآوری می‌کند، همچون زمین، مردانگی و اعتبار در کنار دوستی و وفاداری می‌باشد که قطعاً موجب تأثیرگذاری لوگو خواهد بود.

سفارش طراحی لوگو با رنگ مناسب

در این مقاله روانشناسی رنگ‌ها را بررسی کردیم و تمام نکات لازم برای طراحی یک لوگو حرفه‌ای با رعایت نکات روانشناسی رنگ را توضیح دادیم و امیدواریم مقاله بزرگ و بسیاری از سؤالات شما بوده باشد در صورت تمایل می‌توانید لوگو بسیار شیک و هدفمند با رعایت روانشناسی رنگ‌ها را از رایان طرح دریافت کنید، کافی است از طریق واتس‌اپ سفارش طراحی لوگو خود را برای طراحی ثبت نمایید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روانشناسی رنگ در طراحی لوگو

روانشناسی رنگ در طراحی لوگو

فهرست مطالب

ویژه شما 

دانلود رایگان : با دانلود پکیج بهاره ست اداری و لوگو می توانید از تخفیف های لحاظ شده آن ویژه فصل بهار استفاده کنید.برای دانلود روی دکمه های زیر کلیک کنید.

دانلود رایگان کاتالوگ

نمونه طراحی لوگو

مکالمه را شروع کنید

اگر تلگرام دارید، همکاران آنلاین در تلگرام و اگر واتساپ دارید به همکاران آنلاین در واتساپ را انتخاب کنید

همه روزه در واتساپ پاسخگو هستیم، درحال حاضر همه کارشناسان در تلگرام و واتساپ آنلاین می باشند.

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر برای روانشناسی رنگ در طراحی لوگو [با مثال]

نیاز به کمک دارید با فیلترشکن روشن روی یکی از همکاران کلیک کنید

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر فیلترشکن ندارید اینجا را کلیک کنید!