جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

لوگو ترکیبی چیست و چه کاربردی در طراحی دارد؟

“لوگو ترکیبی” به عنوان آرم، برند، نشانه تجاری، وهویت سازمان و کسب‌وکار شناخته می‌شود. لوگوی ترکیبی یکی از زیرشاخه‌های لوگو است؛ طراحی لوگو ترکیبی یکی از پرطرفدارترین انواع طراحی لوگو است،به‌صورت کلی گفته می‌شود که: ترکیب وادغام تصاویر با نوشته‌ها لوگوی ترکیبی نام دارد؛ یعنی با نوشتن نام برند واستفاده از تصاویر، این سبک ازلوگو ساخته می‌شود.

طراحی لوگو ترکیبی از پیچیدگی‌ها و جزئیات حساسی برخوردار است و براین اساس به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  1. گرافیکی
  2. گویا

جزئیات و پیچیدگی‌های لوگوهای ترکیبی گویا نسبت به لوگوهای گرافیکی بسیار کمتر است، به همین علت لوگوهای ترکیبی گرافیکی بهتر درذهن مخاطب باقی می‌ماند. امروزه اکثر برندها در کنار لوگوی تصویری و لوگوی نوشتاری، نمادی منحصربه‌فرد را هم طراحی می‌کنند و متناسب با نوع تبلیغات و گرافیک برند، یکی از آن‌ها را مورد استفاده قرار می‌دهند. طراحی لوگوی ترکیبی زیبا و کارآمد نقش مهمی در معروفیت و محبوبیت یک برند برای مخاطبان و افراد جامعه دارد؛ زیرا اولین چیزی که با شنیدن یک نام به ذهن فرد می‌رسد، تصویر یک لوگو است

لوگو ترکیبی چیست؟

لوگو یک نشانه گرافیکی است، که به‌عنوان ابزاری برای هویت بخشی برندهای شرکت‌ها و مؤسسات تشکیل می‌شود، لوگو انواع مختلفی دارد، مثل لوگوی تصویری و لوگوی نوشتاری. شرکت‌های لوگوی ترکیبی از فونت‌ها و تصاویر به‌صورت ترکیبی و با کمک اصول روانشناسی برای جذب مخاطب و برند سازی استفاده می‌کنند.

به‌طورخلاصه می‌توان گفت که لوگوی ترکیبی، ترکیب انواع مختلف و متفاوتی از لوگوها است، این ترکیب به تلفیقی از لوگوی نوشتاری با لوگوی تصویری گفته می‌شود؛ درواقع این لوگوها از کنارهم قرار گرفتن تصاویر و نوشتار به وجود می‌آیند.

شرکت‌های لوگوی ترکیبی، به‌گونه‌ای خلاقانه از اشکال و تصاویر و حروف به‌طور خاص استفاده می‌کنند که درنهایت به شکل امضایی منحصربه‌فرد و خارق‌العاده برای فرد ساخته و طراحی می‌گردند. در لوگوی ترکیبی، اسم برند، با یک تصویر مرتبط با برند کسب‌وکار و تجارت شما به‌صورت خاص ترکیب و طراحی می‌شود. لوگوی ترکیبی انعطاف‌پذیر می‌باشد و قابلیت انجام تغییرات را درآینده دارد، یعنی می‌توانید درآینده طبق دلخواهتان این لوگو را تغییر دهید. این لوگو در تمامی مکان‌ها و فضاها قابل‌استفاده و اجرا است.

قیمت لوگو ترکیبی

یکی ازمعایب این لوگو این است که گاهی ممکن است لوگوی ترکیبی به دلیل شلوغی طراحی، مورد پسند طرفداران ساده­گرایی نباشد. در طراحی این نوع از لوگو باید نوع نوشتار و تصویر با یکدیگر هماهنگ باشد. مثلاً اگر در تصویر از خطوط منحنی استفاده ‌شده­است، در نوشتار آن نیز حروف شکل خطی خود را تغییر داده و به‌صورت منحنی اجرا شوند.

قیمت لوگو ترکیبی

طراحی لوگو برای هر کسب و کاری دارای اهمیت زیادی است، معمولا ما بیشتر مشاغل را با لوگوی آن ها می شناسیم، یک طراح لوگو حرفه ای تحقیق و تلاش می کند تا لوگویی منحصر به فرد و متفاوت برای هر کسب و کار بسازد، سازمان ها با استخدام یک طراح لوگوی حرفه ای، می توانند اطمینان حاصل کنند از سایر رقبا متمایز می شوند و پیام برندشان را به مخاطبان منتقل می نمایند.

مانند هر سرویسی برای طراحی لوگو ترکیبی نیز رنج قیمت های متفاوتی وجود دارد، برخی لوگوهای ترکیبی ارزان قیمت هستند و برخی دیگر نیز از قیمت بالاتری برخوردارند.

وقتی سفارش طراحی لوگو ترکیبی توسط مشتری صورت می گیرد، طراحان می بایست، لوگویی را طراحی کنند که پاسخگوی نیاز مشتری و کاملا تخصصی و یونیک برای برند آنها باشد و هویت آن برند را برای مشتریان به نمایش بگذارد.

طراحی لوگوی ترکیبی

قاعدتاً هر کسب‌وکاری برای شهرت و محبوبیت بین مردم نیاز به طراحی لوگو ارزان دارد، تا نام تجارت خود را در اذهان مردم به یادگار بگذارد، بنابراین انتخاب یک طراح لوگو و روش طراحی مناسب لوگوی ترکیبی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، پس باید برای طراحی لوگویی فوق‌العاده و منحصربه‌فرد، در انتخاب طراح لوگو دقت کرد.

دلایل زیادی برای طراحی یک لوگوی ترکیبی وجود دارد؛ مانند:

  • لوگو نشانه‌ی حرفه‌ای بودن کسب‌وکار شما است.
  • لوگو باعث جلب اعتماد مشتریان می‌شود.
  • با طراحی لوگوی ترکیبی، باعث تمایز و شناخته شدن در بین رقیبان می‌شوید.
  • لوگو ترکیبی به‌طورکلی کسب‌وکارتان را برای مشتریان تعریف می‌کند.
  • طراحی لوگوی ترکیبی باعث می‌شود شما به تمامی مردم جهان معرفی شوید.
  • با ساخت لوگوی ترکیبی به جلوه بصری تجارت شما افزوده می‌گردد.

طراحی لوگوی ترکیبی

به‌علاوه‌ی تمامی این موارد، اصلی‌ترین هدف از طراحی لوگوی ترکیبی این است که برند شما در بازار هدف شناخته و معروف شود و مخاطب با دیدن تصویر لوگو تمامی محصولات شما را در ذهن مجسم کند. طراحی لوگو مثل هر حرفه دیگری اصول و قواعد خاص خودش را دارد و برای رسیدن به نتیجه سودبخش باید اصول آن رعایت شود.

چرا کسب‌وکارها باید اقدام به طراحی لوگوی ترکیبی کنند؟

طراحی لوگوی ترکیبی برای یک تجارت و کسب‌وکار دارای اهمیت زیادی است و می‌تواند نقش مهمی در رونق کسب‌وکار یک تجارت داشته باشد. برای رشد کسب‌وکار، ابتدا باید اقدام به طراحی یک لوگوی مناسب و منحصربه‌فرد کنید.

با طراحی یک لوگو ترکیبی می‌توانید به‌سادگی توجه افراد جامعه را به کسب‌وکارتان جلب کنید؛ به‌شرط آنکه لوگویی که طراحی می‌کنید دارای زیبایی ظاهری مناسبی باشد و بتواند به‌راحتی معرف تمامی خدمات و محصولات شما باشد. به‌طورکلی طراحی لوگوی ترکیبی برای اکثر کسب‌وکارها و تجارت‌ها مناسب است. معمولاً اکثر کارفرمایان، لوگوی ترکیبی را به سایر سبک‌های آن ترجیح می‌دهند، زیرا این طراحی برای تمامی کسب‌وکارها انتخابی مناسب و کارآمد است و به‌طور کامل و جامع خدمات و محصولات شما را معرفی می‌کند.

با طراحی لوگوی ترکیبی، قدمی بزرگ برای شناساندن کسب‌وکارتان به مخاطب برمی‌دارید، زیرا ممکن است نام و برند یک تجارت و کسب‌وکار فراموش شود، اما لوگوی آن هرگز از ذهن مخاطب پاک نخواهد شد. امروزه اکثر مصرف‌کنندگان و سایر افراد جامعه معتقدند که لوگوی مناسب می‌تواند اعتبار یک تجارت را به نمایش بگذارد.

چند نکته مهم در مورد طراحی لوگو ترکیبی

چند نکته مهم در مورد طراحی لوگو ترکیبی

  1. سعی کنید لوگو ترکیبی را ساده طراحی کنید، به‌قول‌معروف زیبایی در سادگی است! معمولاً بهترین لوگوها که بیشترین تأثیر را در ذهن مخاطب ایفا می‌کنند، ساده‌ترین‌ها هستند؛ بنابراین نیازی نیست نکات زیادی را در لوگوی خود بگنجانید، زیرا ممکن است مخاطب متوجه نکته اصلی آن نشود.
  2. طراحی لوگو باید به‌گونه‌ای باشد که در خاطر افراد بماند؛ لوگو باید بعد از اولین بار دیده شدن به‌راحتی به یاد آورده شود. معمولاً لوگویی که پیچیده باشد هرگز در یاد مخاطب نمی‌ماند.
  3. لوگو ترکیبی باید با ایده‌های خلاقانه طراحی شود؛ قبل از طراحی لوگو باید به لوگوی رقیبانتان دقت کنید، فقط به یاد داشته باشید از آن‌ها کپی نکنید! کافی است نقاط قوت و ضعف آن‌ها را شناسایی کنید و درهنگام طراحی لوگوی خود ازآن استفاده کنید.
  4. از رنگ‌های مناسب برای طراحی لوگوی ترکیبی استفاده کنید؛ اگر لوگویی رنگی می‌خواهید، باید روانشناسی رنگ‌ها را در طراحی آن مدنظر قرار دهید تا رنگ‌های لوگو احساس قدرت را به مخاطبان منتقل کنند.
  5. طراحی لوگوی ترکیبی باید تایپوگرافی قوی داشته باشد؛

تایپوگرافی با استفاده از حروف‌چینی در طراحی لوگو بسیار مهم و حائز اهمیت است؛ خواندن فونت‌های انگلیسی قدیمی دشوار و سخت است، پس بهتر است در طراحی لوگو از فونت انگلیسی استفاده نکنید.

ویژگی های لوگو ترکیبی

جمع‌بندی

همان‌طور که گفتیم، لوگوی ترکیبی از آمیختن تصویر و نوشتار خلق می‌شود؛ لوگوی تصویری وظیفه انتقال پیام شرکت به مخاطب را دارد و لوگوی نوشتاری نیز با توجه با نام برند شرکت طراحی می‌شود. هماهنگی طراحی و جامع بودن این دو موضوع، از اصلی‌ترین و مهم‌ترین ویژگی لوگوی ترکیبی است. نحوه نوشتار، طریقه طراحی حروف و فونت‌ها، انتخاب رنگ‌ها و سبک طراحی لوگوی ترکیبی باید به‌گونه‌ای اصولی و هماهنگ ساخته شده باشند تا به‌راحتی مخاطب را جذب کرده و در ذهن‌ها به مدت طولانی تأثیرگذار باقی بمانند‌.

هزینه طراحی لوگو بر اساس نوع و طراحی آن متفاوت است و بسته به طراحی مدنظر شما تعیین می‌شود. جهت سفارش لوگو ترکیبی و اطلاع از شرایط و قیمت لوگو ترکیبی، می‌توانید با این شماره‌ها تماس حاصل بفرمایید.

شماره تماس: 02191307049

خانم صفرلو: 09929026345

خانم صرام: 09399743987

4.6/5 - (5 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

لوگو ترکیبی

لوگو ترکیبی

فهرست مطالب

ویژه شما 

دانلود رایگان : با دانلود پکیج بهاره ست اداری و لوگو می توانید از تخفیف های لحاظ شده آن ویژه فصل بهار استفاده کنید.برای دانلود روی دکمه های زیر کلیک کنید.

دانلود رایگان کاتالوگ

نمونه طراحی لوگو

مکالمه را شروع کنید

اگر تلگرام دارید، همکاران آنلاین در تلگرام و اگر واتساپ دارید به همکاران آنلاین در واتساپ را انتخاب کنید

همه روزه در واتساپ پاسخگو هستیم، درحال حاضر همه کارشناسان در تلگرام و واتساپ آنلاین می باشند.

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر برای لوگو ترکیبی چیست و چه کاربردی در طراحی دارد؟

نیاز به کمک دارید با فیلترشکن روشن روی یکی از همکاران کلیک کنید

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر فیلترشکن ندارید اینجا را کلیک کنید!