جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

طراحی لوگو تجاری چگونه باید باشد؟

از مهم‌ترین وظایفی که هر کسب و کاری در قبال مشتریان خود دارد، این است که مخاطبان را از ویژگی‌ها و مزایای محصولات خود آگاه کنند، که طراحی لوگو تجاری تا حد زیادی به این امر کمک می‌کند. لوگو تجاری خوب، همانند یک عامل مؤثر عمل می‌کند تا کاربران و مشتریان، محصولات یا کسب و کار را بهتر شناسایی کنند؛ به عبارتی طراحی لوگو به‌نوعی مانند معرف عمل می‌کند.

قیمت طراحی لوگو تجاری، نسبت به طرح و نقش آن متفاوت است؛ حتی نرخ قیمتی هر طراح لوگو نیز با یکدیگر فرق می‌کند. لوگوی تجاری باید به‌گونه‌ای طراحی شود تا مشتریان بتوانند به‌راحتی با آن ارتباط برقرار کنند، و لوگو حس مثبتی را به مخاطبان القا کند.

علاوه بر این‌ها لوگو تجاری باید به‌گونه‌ای باشد که، معرف و نشان‌دهنده محصولات و خدمات یک شرکت باشد، و به مشتریان بفهماند که در صورت استفاده از این محصول چه سودهایی نصیب آن‌ها می‌شود. امروزه لوگو بخش حیاتی هر شغل و تجارتی در بازار کسب و کار محسوب می‌شود، لوگو تبدیل به ابزار بازاریابی مؤثری شده است، تا اسم و برند یک شرکت را در ذهن مردم به یادگار بگذارد.

لوگو تجاری چیست؟

لوگو تجاری به نشانی گفته می‌شود که معرفی کننده یک برند است، و دربردارنده مجموعه خدمات و ویژگی‌هایی است که یک شرکت به مشتریان خود عرضه می‌کند.

به عبارتی، آنچه کالاها و خدمات یک کسب و کار را از یکدیگر متمایز می‌کند، و آن‌ها را نسبت به یکدیگر خاص جلوه می‌دهد، لوگو تجاری است.

لوگو تجاری، باید به‌گونه‌ای طراحی شود که مخاطب نه‌تنها آن را به خاطر بسپارد، بلکه از آن حس مثبت و خوشایندی دریافت کند، به‌طورکلی، کارکرد طراحی لوگو آن است که، مفاهیم و احساسات را به بیننده و مشتریان القا کنند، هرچقدر یک لوگو تجاری بتواند حس خوشایند بیشتری را به مشتریان خود منتقل کند و بتواند هویت یک مجموعه را انعکاس دهد، موفق‌تر عمل کرده است.

لوگو تجاری

چند روش طلایی در مورد طراحی لوگو تجاری:

  • استفاده از زمینه ساده در هنگام طراحی لوگو.
  • تغییر تدریجی لوگو تجاری، بهتر است که، در زمان طولانی به‌صورت تدریجی لوگو تغییر پیدا کند.
  • مسطح بودن لوگو تجاری، و نبود برجستگی بر ارزشمندی لوگو می‌افزاید.
  • مشورت با مشتریان و نظرخواهی از آنان همچنین استفاده از سلایق مخاطبان امری مهم و حیاتی است.
  • الگوبرداری از لوگوهای موفق.

بهترین رنگ برای لوگو تجاری چیست؟

قبل از انتخاب رنگی که می‌خواهید در طراحی لوگو بکار ببرید، در مورد پیامی گه که می‌خواهید در مورد کسب و کارتان منتقل کنید فکر نمایید، چه شاخصی را می‌خواهید برجسته کنید؟ زیرا رنگ بیشتر از طرح لوگو بر افکار و اذهان مخاطبان تأثیرگذار است. انتخاب رنگ مناسب برای لوگو می‌تواند موجب برجستگی نقاط قوت کسب و کار شما شود، و به یک کسب و کار در جذب مشتری بیشتر کمک بسزایی کند.

معنای رنگ لوگو از برخورد علم، هنر و فرهنگ و.. ناشی می‌شود. در هنگام طراحی لوگو باید، روانشناسی رنگ‌ها را مدنظر داشت، زیرا رنگ‌ها بر احساسات و رفتار افراد تأثیر بسزایی می‌گذارند.

برای مثال:

  • رنگ قرمز در طراحی لوگو، نشانه هیجان و اشتیاق است، و برای طراحی‌های مربوط به غذا و رستوران مناسب است.
  • رنگ نارنجی، سرشار از انرژی است، این رنگ برای لوگوهای خدمات مربوط به جوانان و کودکان مناسب تراست.
  • رنگ‌های زرد، منعکس‌کننده دوستی، تشویق‌کننده و نشان‌دهنده جوانی هستند، روانشناسان معتقدند این رنگ تمرکز و فراگیری را افزایش می‌دهد.
  • رنگ سبز را برای هر لوگوی کسب و کاری می‌توان استفاده کرد، زیرا دارای پایه‌های فرهنگی قوی است.
  • رنگ مشکی برای طراحی لوگوهای مکان‌های مدرن و مجلل بسیار مناسب است.

چگونه رنگ سازمانی انتخاب کنیم؟

همان‌طور که گفتیم، رنگ‌ها در روند فروش کسب و کارها تأثیر فراوانی دارند، بنابراین ترکیب‌بندی رنگ‌های بکار رفته در برند، در نوع احساسی که مخاطب از برند و لوگو می‌گیرد، تأثیرگذار است.

در انتخاب رنگ‌های سازمانی باید به‌گونه‌ای عمل کرد که با یکدیگر هارمونی و هماهنگی داشته باشند، در مقوله برندینگ از جمله نکات بسیار مهم توجه به رنگ‌بندی است، زیرا هر رنگ به‌طور محسوس یا نامحسوس پیغامی را به مخاطبین خود منتقل می‌کند. برای اینکه بدانیم که چطور رنگ سازمانی انتخاب کنیم، باید بدانیم که چطور رنگ‌ها بر ذهن مخاطب اثر می‌گذارند.

برای مثال در کسب و کارهایی که مخصوص کودکان است، نمی‌توان از رنگ‌های تیره و ناراحت‌کننده استفاده کرد، در مقابل برای لوگوهای شرکت‌های تجاری مهم نمی‌شود از رنگ‌های زرد و صورتی استفاده نمود، بنابراین جهت انتخاب رنگ‌ها و تأثیر آن بر افراد، باید عوامل مهمی مثل: سن افراد، جنسیت آن‌ها، دسته‌بندی قشرها و… را در نظر گرفت.

نکات مهم در طراحی لوگو تجاری

نکات مهم در طراحی لوگو تجاری

برخی نکات در طراحی لوگو تجاری بسیار مهم و حائز اهمیت هستند مثل:

  • انتخاب نوع لوگو:

لوگوها در سه دسته طراحی قرار می‌گیرند، لوگوهای تصویری، لوگوهای نوشتاری، لوگوهای ترکیبی.

برای شرکت‌های تجاری تازه‌کار، سفارش طراحی لوگو ترکیبی بهترین گزینه برای آن‌ها است، زیرا در این لوگوها هم از نوشتار استفاده شده است، هم از تصویر.

  • انتخاب شکل برای طراحی لوگو:

هر شکلی که می‌خواهید در لوگو استفاده کنید، باید دارای مفهوم و معنا باشد، این موضوع در طراحی لوگو تجاری اهمیت زیادی دارد، زیرا باید بیانگر خدمات و محصولات عرضه‌کننده شرکت باشد.

  • انتخاب رنگ لوگو:

قاعدتاً رنگ لوگو، با نوع کسب و کار و نوع خدمات‌دهی شرکت باید هماهنگی و هارمونی داشته باشد، هر یک از رنگ‌ها باعث ارسال پیامی خاص به مخاطب می‌شوند پس باید در انتخاب رنگ موقع طراحی توجه شود، مثلاً در لوگو شرکت‌ها عموماً از دو رنگ استفاده می‌شود، رنگ‌های شلوغ و در هم بر هم باعث اضطراب و دفع مخاطب می‌شود.

  • انتخاب فونت مناسب:

از مهم‌ترین اصول در طراحی لوگو تجاری، انتخاب فونت مناسب است، فونت اصولی و صحیح باعث جذابیت و قابل‌فهم بودن لوگو می‌شود.

ویژگی‌های یک لوگو تجاری موفق

طراحی لوگو تجاری خوب در خرید و انتخاب مشتری بسیار مؤثر است، امروزه هر شرکت موفقی برای خود لوگویی منحصربه‌فرد و خاص دارد، تا مشتری بتواند محصولات شما را از سایر رقبا تشخیص دهد، به همین دلیل تقلید و کپی‌برداری از لوگوهای دیگر کار درستی پر طراحی لوگوها محسوب نمی‌شود.

از ویژگی‌های دیگر لوگو تجاری، قرار دادن نام تجاری محصول است، هر چند که لوگو معمولاً یک شکل مصور است، اما باید بیانگر نام تجاری باشد. از دیگر مزایای آن، انعطاف‌پذیری لوگو است، لوگو تجاری در عین سادگی باید خاص باشد و مشکلی نداشته باشد. قانونی در برندینگ وجود دارد که می‌گوید، متمایز بودن بر زیبایی اولویت دارد، پس از ویژگی‌های یک لوگو حرفه‌ای، تمایز و منحصربه‌فرد بودن آن است.

ویژگی‌های یک لوگو تجاری موفق

معمولاً ذهن انسان به‌طور فطری، از شلوغی و پیچیدگی‌ها گریزان است، بنابراین لوگوی خوب لوگویی است که به دور از پیچیدگی‌ها و المان‌های اضافی باشد.

جمع بندی

همان‌طور که گفتیم، در طراحی لوگو تجاری باید به هارمونی رنگ، مفهوم شکل و… توجه شود، لوگو تجاری برای شرکت‌ها و سازمان‌ها امری حیاتی و مهم است، این مراکز با سفارش لوگو تجاری، می‌توانند خدمات و محصولات خود را به مخاطبان بشناسانند.

قیمت طراحی لوگو تجاری، به عوامل مختلفی مثل: تخصص طراح لوگو، زمان‌بر بودن طراحی لوگو، سابقه شرکت طراحی لوگو، و… بستگی دارد. اگر به دنبال طراحی لوگو ارزان و مناسب قیمت هستید، پیشنهاد می‌کنیم از سایت رایان طرح بازدید کنید، نمونه کارها را ببینید و در صورت نیاز با متخصصان ما تماس حاصل بفرمایید.

 

جهت سفارش لوگو و اطلاع از شرایط و قیمت لوگو، می‌توانید با این شماره‌ها تماس حاصل بفرمایید.

شماره تماس: 02۱۹۱۳۰۷۰۴۹

خانم صفرلو: 09929026345

خانم صرام: 09399743987

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

طراحی لوگو تجاری

طراحی لوگو تجاری

فهرست مطالب

ویژه شما 

دانلود رایگان : با دانلود پکیج بهاره ست اداری و لوگو می توانید از تخفیف های لحاظ شده آن ویژه فصل بهار استفاده کنید.برای دانلود روی دکمه های زیر کلیک کنید.

دانلود رایگان کاتالوگ

نمونه طراحی لوگو

مکالمه را شروع کنید

اگر تلگرام دارید، همکاران آنلاین در تلگرام و اگر واتساپ دارید به همکاران آنلاین در واتساپ را انتخاب کنید

همه روزه در واتساپ پاسخگو هستیم، درحال حاضر همه کارشناسان در تلگرام و واتساپ آنلاین می باشند.

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر برای طراحی لوگو تجاری چگونه باید باشد؟

نیاز به کمک دارید با فیلترشکن روشن روی یکی از همکاران کلیک کنید

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر فیلترشکن ندارید اینجا را کلیک کنید!