جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

درآمد طراحی لوگو

اگر نیاز به راهنمایی و مشاوره در خصوص این مقاله دارید همین الان با شماره 02191307049  کلیک کنید.

برای ثبت سفارش  و تحویل قبل از عید نوروز همین الان با ما در تلگرام یا در واتساپ در ارتباط باشید.

طراحی لوگو، جزو شغل‌های پردرآمد محسوب می‌شود. درآمدی که در این شغل به دست می‌آید، میزان ثابتی نیست که بتوان برای آن، مقدار و یا قیمت خاصی تعیین کرد. بدون شک مواردی وجود دارد که بر روی قیمت و درآمد طراحی لوگو موثر هستند. عواملی که بر روی درآمدزایی طراحی لوگو تاثیر دارند، متنوع هستند. اگر کمی بیندیشید می‌بینید نوع لوگو، طرح آن و شرکتی که کار طراحی لوگو را به عهده می‌گیرد، بر روی درآمد طراحی لوگو موثر هستند، اما باز هم عوامل بیشتری را می‌توان در این زمینه ذکر کرد و برشمرد.

عوامل موثر بر درآمد طراحی لوگو

  • مهارت طراح لوگو: طراحی لوگو با میزان مهارت طراح، ارتباط مستقیم دارد. هر چه طراح لوگو از مهارت بیشتری برای طراحی برخوردار باشد، میزان توانایی و خلاقیت او بیشتر است. مهارت بالا سبب می‌شود طراح، ابزارها و فاکتورهای مختلفی را برای طراحی در نظر بگیرد و این فاکتورها در تعیین قیمت و درآمد طراحی لوگو، موثر هستند. طراحی که مهارت و خلاقیت دارد، انتخاب‌های بیشتری برای طراحی، پیش روی او است و با استفاده از دانش و خلاقیت خود، یک لوگوی مناسب را برای مشتری طراحی می‌کند. هر چه مهارت طراح لوگو بیشتر باشد، میزان درآمد طراحی لوگو نیز برای او بیشتر است.
  • فضای کار طراح: محل کار طراح، بر درآمد طراحی لوگو، تاثیر مستقیم دارد. طراحانی که در شرکت‌های بزرگ طراحی کار می‌کنند از مزایای بیشتری برخوردار هستند و درآمد آنها نیز بیشتر است. طراحانی که به صورت آزاد کار می‌کنند، درآمد آنها متغییر است و به میزان کار طراحی که انجام می‌دهند، درآمد دارند. طراحان لوگو که کار خود را به صورت آزاد دنبال می‌کنند، به دلیل نداشتن بیمه مجبورند درآمد خود را افزایش دهند تا بتوانند سایر هزینه‌های خود را مدیریت کنند.
  • سبک طراحی: بعضی از طراحان، سبک خاصی برای طراحی دارند. برای مثال طراحانی که از سبک‌های انتزاعی بهره می‌برند، از زاویه دید وسیع و خلاقیت بیشتری بهرمند هستند. سبک‌های طراحی لوگو، نیازمند مهارت هستند و استفاده حرفه‌ای از آنها، از عهده یک فرد، برنمی‌آید. بنابراین کسب و کارهایی که دنبال لوگوهای خاص و بی‌مانند هستند به سراغ طراحانی می‌روند که کار آنها حرفه‌ای است. از این رو می‌توان گفت درآمد طراحی لوگو برای طراحان حرفه‌ای، بسیار بیشتر از طراحان عادی و یا آماتور است.

درآمد طراحان لوگو چقدر است؟

بررسی درآمد طراحی لوگو در ایران، ما را به مبلغ واضح و مشخصی نمی‌رساند. ایرانیان از دیرباز مردمی هنرمند بوده‌اند و سابقه تاریخی آنها چنین خصیصه‌ای را اثبات می‌کند. طراحی لوگو نیز از گذشته‌های دور که نقاشی‌های انسان بر روی دیوارهای غارها به نمایش گذاشته است، نشان دهنده سابقه این هنر است؛ اما طراحی لوگو و استفاده از آن برای برای کسب و کار و امور تجاری یک حرفه جدید و مدرن است.

با اینکه طراحی لوگو از سال‌ها پیش در ایران مد نظر بوده است، اما توجه حرفه‌ای به آن، با این نگاه که یک شغل درآمدزا محسوب شود، تازگی دارد. با گسترش کسب و کارها و ایجاد زمینه در فضای مجازی و شیوه‌های تبلیغ جدید در امر تجارت، توجه به طراحی لوگوی حرفه‌ای شکلی نو به خود گرفت. توجه به طراحی لوگو برای استفاده تبلیغاتی در فضای مجازی و سایت‌ها سبب شد طراحان لوگو، رویکرد جدید و حرفه‌ای نسبت به طراحی را در پیش بگیرند و از این طریق بر درآمد طراحی لوگو به عنوان یک شغل، توجه بیشتری داشته و به فکر کسب درآمد بیشتر باشند.

عوامل درآمدزایی در طراحی لوگو

اگر بخواهیم درآمد طراحی لوگو برای طراحان حرفه‌ای در کشور خودمان را تخمین بزنیم، کار ساده‌ای نیست و ما نمی‌توانیم یک عدد خاص را به عنوان درآمد در نظر بگیریم، چون نحوه کار طراحی و کسب و کاری که طراحی برای آن انجام می‌شود، نقش اصلی را در قیمت و درآمد طراحی لوگو دارند. به طور تقریبی می‌توان گفت در ایران درآمد طراحان لوگو شاید عددی بین ۱۰۰هزار تا ۱۰ میلیون تومان، متغییر باشد. هر چه خلاقیت و حرفه‌ای بودن طراح بیشتر باشد و هر چه وسعت کسب و کار متقاضی، گستردگی بیشتری داشته باشد، این میزان از درآمد، بیشتر خواهد بود.

محاسبه درآمد طراحی لوگو

طراحان لوگو، طراحانی حرفه‌ای هستند که قیمت‌گذاری ثابتی برای طراحی لوگو در نظر نمی‌گیرند. اگر جایی دیدید که قیمت مشخصی برای طراحی لوگو، ارائه می‌شود باید متوجه باشید که با طراحان حرفه‌ای مواجه نیستید. این مورد را حتی با سرچ در گوگل هم می‌توان به راحتی متوجه شد، چون سرچ قیمت طراحی لوگو در گوگل هم نتیجه مشخصی را به شما ارائه نمی‌دهد. طراحان لوگو به دلیل عومل تاثیرگذار بر قیمت و درآمد طراحی لوگو، معمولا قیمت‌های طراحی خود را به صورت متغیر ارائه می‌دهند.

درآمد طراحان لوگو

حتی اگر بخواهیم میانگینی از درآمد طراحان لوگو در ایران به دست بدهیم، باز هم کار ساده‌ای نیست. ما نمی‌توانیم هزینه دقیقی برای این نوع از طراحی، در نظر بگیریم. حتی اگر لوگویی که سفارش می‌دهیم یک لوگو ساده باشد، زمان و فرایندی که برای طراحی طی می‌کنیم تا به نتیجه برسیم، یک پروسه طولانی مدت خواهد بود. زیرا فرایند طراحی لوگو از تحقیق و تفکر شروع می‌شود و با بررسی عناصر طراحی و مهارت مدیریت پروژه، به پایان می‌رسد و این کار نیازمند هوشمندی و صبر فراوان برای دست‌یابی به نتیجه است.

همانطور که پیشتر هم گفتیم، هیچ فرمول مشخصی برای تعیین درآمد طراحی لوگو، وجود ندارد، حتی اگر چنین موردی پیدا شود، نشان دهنده این است که طراح از توانایی بالایی برخوردار نیست، چون هر برندی شرایط متفاوت از برند دیگر دارد و هر متقاضی، کسب و کاری متفاوت‌تر از دیگری دارد، از این رو تخمین زدن قیمت طراحی لوگو برای تشخیص درآمد طراحی لوگو، برای هر طرحی، متفاوت است.

درآمد طراحی لوگو در کدام کشور جهان بیشتر است؟

اگر نگاهی به وضعیت طراحی لوگو در کشورهای جهان بیندازیم، متوجه می‌شویم که سوئیس بهترین وضعیت را برای طراحان لوگو دارد. این کشور بسیار موفق عمل کرده است. سوئيس کشوری است که به دنبال جذب طراحان لوگو است تا از این طریق، فعالیت‌های خود را به مرحله جدیدی وارد کند. درآمد طراحان لوگو در سوئیس، از میانگین جهانی بیشتر است و این نشانگر آن است که طراحان گرافیک در این کشور، درآمد بالایی دارند. اگر نگاهی به وضعیت طراحان لوگو در کشور سوئیس بیندازید متوجه می‌شوید که این قشر جزوی از اقشار مرفه جامعه این کشور هستند.

کسب درآمد از طراحی لوگو

با مطالعه این مقاله متوجه شدید که درآمد طراحی لوگو در ایران و هر جای دیگر جهان، یک مبلغ مشخص نیست و به فاکتورهای بسیاری بستگی دارد. طراحان لوگو برای دست یابی به بهترین شرایط درآمدی، باید حداکثر تلاش خود را بکنند و بر نرم‌افزارها و تکنیک‌های طراحی کاملا مسلط شوند. از سوی دیگر، یادگیری هر یک از این موارد، نیازمند صرف وقت و هزینه لازم است. علاوه بر حرفه‌ای بودن طراح، میزان خلاقیت وی در طراحی و تسلط او بر کسب و کارها و بازار متقاضی، امر دیگری است که می‌تواند در موفق عمل کردن طراح موثر باشد و به همان میزان درآمد طراحی لوگو را برای او، افزایش دهد.

می‌توان چنین نتیجه گرفت که درآمد طراحان لوگو به سبک طراحی، تخصص، تجربه، فضای کار و برندی که برای آن طراحی می‌کنند بستگی دارد. درآمد طراحی لوگو در شرکت ما نیز، متغیر است و بستگی به کار طراحی دارد که برای متقاضی انجام می‌دهیم. با این حال، رایان طرح که اساس خود را بر تخصص و تجربه گذاشته است، رضایت مشتری را به درآمد طراحی لوگو ترجیح می‌دهد و سفارش طراحی لوگوی شما را با قیمت مناسب انجام می‌دهد.

 

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

درآمد طراحی لوگو

درآمد طراحی لوگو

فهرست مطالب

ویژه شما 

دانلود رایگان : با دانلود پکیج بهاره ست اداری و لوگو می توانید از تخفیف های لحاظ شده آن ویژه فصل بهار استفاده کنید.برای دانلود روی دکمه های زیر کلیک کنید.

دانلود رایگان کاتالوگ

نمونه طراحی لوگو

مکالمه را شروع کنید

اگر تلگرام دارید، همکاران آنلاین در تلگرام و اگر واتساپ دارید به همکاران آنلاین در واتساپ را انتخاب کنید

همه روزه در واتساپ پاسخگو هستیم، درحال حاضر همه کارشناسان در تلگرام و واتساپ آنلاین می باشند.

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر برای درآمد طراحی لوگو

نیاز به کمک دارید با فیلترشکن روشن روی یکی از همکاران کلیک کنید

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر فیلترشکن ندارید اینجا را کلیک کنید!