جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

لینک سازی خارجی

اگر نیاز به راهنمایی و مشاوره در خصوص این مقاله دارید همین الان با شماره 02191307049  کلیک کنید.

برای ثبت سفارش  و تحویل قبل از عید نوروز همین الان با ما در تلگرام یا در واتساپ در ارتباط باشید.

زمانی که بخواهید یک کسب و کار آنلاین موفق داشته باشید باید به سمت سئو بروید و در مواجه با سئو به دنیای بزرگی بر می خورید که قسمت بزرگ و مهمی از آن را لینک سازی خارجی و داخلی تشکیل داده. منظور از لینک سازی خارجی و داخلی اشاره به فرآیندی داره که طی آن شما از سایت های مختلف خارجی به سمت وب سایت خود لینک دهی انجام می دهید. لینک سازی داخلی هم فرآیندی مشابه ولی با این تفاوت که شما در لینک سازی داخلی از قسمت های مختلف سایت خود به بخش های دیگر لینک دهی انجام می دهید. در ادامه بیشتر با مفهوم لینک سازی آشنا می شویم.

اهمیت لینک سازی در سئو

برای راه اندازی یک سایت شما نیاز مبرم به سئو دارید تا به وسیله آن سایت شما بهینه باشه و رتبه بهتری از گوگل بگیره. حالا اگر سئو را یک ساعت فرض کنیم، می توان لینک دهی را چرخ دنده های این سایت فرض کرد که باعث حرکت درست ساعت می شوند. لینک دهی باعث می شود که سایت ما به صورت منظم در نظر گوگل بهینه شود و روز به روز رتبه بدست آورد. البته این موضوع مستلزم نظم در لینک دهی است که در ادامه به طور کامل مورد بررسی قرار می گیره.

لینک سازی داخلی (Internal Links) چیست؟

لینک سازی داخلی اشاره به لینک هایی داره که از یک بخش سایت به بخش های دیگه در همان سایت داده میشه؛ مثلا شما دو مقاله مرتبط به هم نگارش کردید و دوست دارید کاربری که در حال مطالعه این مقاله هست به مقاله مرتبط هم سر بزنه، پس در قسمتی مشخص با صفحه هدف لینک دهی می کنید. لینک دهی داخلی در دسته سئو On-Page قرار داره و مربوط به بهینه سازی داخلی سایت.

اهمیت لینک سازی

لینک سازی خارجی (External links) چیست؟

لینک سازی خارجی هم مشابه لینک داخلی با این تفاوت که دیگه از یک سایت به قسمت های مختلف همان سایت لینک دهی انجام نمیشه و از سایت های دیگه به سایت هدف لینک دهی صورت می گیره؛ مثلا شما در یک سایت ثبت نام می کنید و در قسمت پروفایل کاربری سایت مذکور به عنوان صفحه شخصی از لینک سایت خودتان استفاده می کنید. البته لینک دهی خارجی روش های مختلفی داره که در ادامه به بعضی از روش ها اشاره می کنم. لینک خارجی در دسته سئو Off-Page قرار داره و مربوط به بهینه سازی خارجی سایت.

ساختار کلی یک لینک به چه شکل است؟

برای این که بتوانید به درستی لینک سازی خارجی یا داخلی انجام دهید باید با ساختار کامل و درست یک لینک آشنا باشید و هدف هر قسمت را بدانید. البته لزومی به دانستن هدف هر قسمت لینک نیست و فقط این که شما یک آشنایی کلی با ساختار و آناتومی لینک های داشته باشید کافیه.

  1. تگ شروع لینک

تگ شروع لینک که همان تگ A است اشاره به anchor tag داشته و هدف آن این است که گوگل بداند این بخش یک تگ است و باید از متون ساده متمایز گردد.

  1. لینک

این قسمت با href یا همان Hyperlink Referral مشخص می شود و لینک سایتی را که قرار است توسط یک متن یا تصویر به صفحه ی هدف لینک شود، پوشش می دهد. ساده تر بگم در این قسمت شما لینک یا همان URL را داخل href قرار می دهید. شکل کلی این لینک بعد از اعمال به شکل زیر خواهد بود.

<a href=”Your Link”>متن مورد نظر </a>

  1. انکر تکست

در بین تگ شروع و پایان شما متنی که دوست دارید به وسیله اون کاربر هدف را به سایت خود منتقل کنید و به گوگل هم نوع کارکرد سایت خود را مشخص کنید، قرار می دهید؛ مثلا یک وب سایت طراحی سایت با کلمه طراحی سایت ارزان کاربر به سمت خود جذب می کند و گوگل هم از مرتبط بودن سایت با لینک اطمینان حاصل می کند.

  1. تگ پایان

وقتی تگ پایان که با /a مشخص می شود بعد از انکر تکست قرار بگیرید به گوگل و موتور های جستجو اطلاع داده می شود که این لینک به پایان رسیده و بقیه متن باید به شکل ساده نمایش داده شود.

مفهوم سئو Off-Page و On-Page

سئو سایت به دو بخش داخلی (On-Page) و بخش خارجی (Off-Page) تقسیم میشه که بخش داخلی اشاره به تمام اقداماتی داره که به وسیله آن سایت از نظر داخلی برای موتور های جستجو بهینه میشه و تاثیر زیادی در رتبه بندی گوگل دارد مثل افزایش سرعت لود سایت و تولید محتوا. سئو خارجی هم به مجموعه فعالیت هایی داره که سایت را از بیرون و غیر مستقیم تقویت می کند مثل بک لینک ها. این دو مفهوم در کنار هم باعث می شوند که سایت از نظر گوگل معتبر جلوه کرده و رتبه بالایی در نتایج گوگل دریافت کنند.

عصاره بک لینک (Link Juice)

عصاره بک لینک یا Link Juice یکی از مهم ترین مفهوم های سئو که اشاره به کیفیت و قدرت که سایت شما به خاطر لینک دهی های داخلی و خارجی کسب می کنه داره. میزان قدرت و کیفیت هر لینک با توجه به میزان قدرت سایت لینک دهنده مشخص میشه و ارتباط مستقیم با قدرت و کیفیت خود سایت لینک دهنده دارد. فرضا شما نمی توانید قدرت لینکی که از سایت Ted دریافت می کنید را با خیلی از سایت های دیگر مقایسه کنید، زیرا سایت Ted یکی از قدرتمند ترین سایت های فعال در سطح وب است.

شباهت لینک سازی خارجی با بازاریابی ویروسی

اگر بخواهیم با دید بازاریابی به لینک دهی خارجی و داخلی نگاه کنیم و متوجه این موضوع شویم که چرا لینک سازی خارجی اعتبار بیشتری دارد باید به دنیای واقعی و بازاریابی ویروسی نگاه کنیم. در لینک دهی داخلی شما از صفحه ای به صفحه ی دیگر در داخل یک سایت و دامین مشخص جا به جا می شوید که این روش مانند استخدام یک بازاریاب می باشد، بدین ترتیب فرد اعتماد کمتری شاید به شما بکند و این فرد در فضای وب گوگل است.

ولی در روش لینک دهی خارجی شما از روش بازاریابی ویروسی استفاده کردید و از مردم عادی برای تبلیغ خود استفاده می کنید که همین موضوع هم باعث اعتماد به شما می شود. در لینک سازی خارجی نیز هم به همین شکل بوده و شما از سایت های معتبر دیگر برای خود لینک سازی می کنید و به همین سبب گوگل اعتماد بیشتری به شما می کند.

میزان تاثیر بک لینک روی سایت های مختلف

بدون شک لینک بیلدینگ در سایت برای افزایش رتبه سایت در نظر گوگل بسیار مهم و کارا است به شکلی که در حال حاضر دیگه سایت ها نمی توانند بدون لینک بیلدینگ به سرعت رشد کنند زیرا فضای رقابت این اجازه را به سایت ها نمی دهد. به طور کلی هدف از لینک بیلدینگ، معتبر نمایش دادن سایت برای گوگل و سریع تر رتبه گرفتن. بزارید با یک مثال این موضوع را ساده تر توضیح بدم. فرض کنید شما 3 سایت تقریبا هم تراز از هر نظر دارید ولی در 2 سایت از بک لینک استفاده نکردید و فقط در 1 سایت تعداد معقولی بک لینک از سایت های معتبر مثل Moz گرفتید.

مسلما سایتی که شما در آن از بک لینک استفاده کردید از نظر گوگل معتبر تر چون در سایت های معتبر مثل Moz لینک شده، پس میشه نتیجه گرفت این 3 سایت در شرایط یکسان ولی متفاوت از نظر لینک دهی بر چه اساسی از نظر گوگل رتبه بندی می شوند. البته رتبه بندی گوگل فقط با توجه به لینک دهی نیست ولی بدون لینک دهی هم نمیشه از یک سایت در کوتاه مدت انتظار رتبه خوبی رو داشت.

سیر تا پیاز لینک سازی خارجی

چند نوع سایت برای لینک سازی خارجی وجود دارد؟

سایت های مختلفی برای لینک سازی خارجی وجود دارند و به شکل های مختلفی قابل دسته بندی هستند مثل قدرت صفحه و قدرت دامنه سایت ها یا نوع فعالیت سایت ها که در این مقاله ما سایت ها را براساس نوع فعالیت دسته بندی کردیم.

  • سایت های پروفایلی
  • سایت های کامنتی
  • سایت های انجمنی
  • سوشال مدیا ها
  • وبلاگ ها
  • سوشال سیگنال ها
  • و …

انواع لینک سازی خارجی

به دو شکل می توان لینک سازی خارجی انجام داد که نوع اول به لینک سازی طبیعی و نوع دوم به لینک سازی مصنوعی معروف است. در لینک سازی طبیعی کار شما خیلی سخت تر و زمان بیشتری را می طلبد زیرا این لینک ها به صورت طبیعی و در طی مدت زمان طولانی شکل می گیرند، ولی در لینک سازی مصنوعی شما به صورت دستی در سایت های مرتبط و غیر مرتبط لینک دهی انجام می دهید تا سایت خود را با سرعت بیشتری در نظر گوگل معتبر نشان دهید.

آموزش لینک سازی خارجی

به چند طریق می توان لینک سازی خارجی انجام داد؟

روش های لینک سازی خارجی محدود نیست و به روش های مختلف می توان در سایت های مختلف لینک دهی نمود؛ مثلا در بعضی سایت های که به شکل پروفایلی هستند شما به صورت مستقیم از لینک سایت استفاده می کند و در بعضی از سایت ها، مثل سایت های وبلاگی از انکر تکست. در ادامه بیشتر با روش های لینک دهی خارجی آشنا می شویم.

  1. آدرس مستقیم

در این روش شما با توجه به نوع سایت از لینک کامل صفحه مورد نظر به طور مستقیم استفاده می کنید؛ مثلا در یک سایت ثبت نام می کنید و در قسمت پروفایل کاربری اون سایت، به عنوان صفحه شخصی لینک مربوطه را قرار می دهید. بدین وسیله شما کاربر و ربات های گوگل را به طور مستقیم به سایت خود دعوت کرده اید.

  1.  انکر تکست (anchor text)

انکر تکست اشاره به کلماتی داره که به وسیله این کلمات کاربر به سمت صفحه ای مشخص هدایت می شود. به بیان ساده تر شما لینک های هدف خود را در انکر تکست ها جای گذاری می کنید تا کاربر هدف به وسیله این کلمات به بخشی که شما به عنوان هدف قرار دادید وارد شود. بد نیست بدانید که در زمان استفاده از انکر تکست، گوگل به سادگی می تواند طبیعی یا طبیعی نبودن لینک را تشخیص دهید زیرا گوگل به مفهوم کلمه و بخش لینک شده واقف است.

مثلا اگر شما در یک وبلاگ درباره طراحی لوگو صحبت کنید و با کلمه هایی مثل لوگو، لوگوی ارزان یا طراحی لوگو که مرتبط و شبیه هستند لینک دهی کنید، گوگل آن را طبیعی تشخیص می دهد ولی زمانی که به وسیله این مقاله به مواردی نا مرتبط مثل معرفی گوشی اشاره کنید گوگل به سرعت نسبت به لینک واکنش نشان خواهد داد.

  1. تولید محتوا

همه ما درباره اهمیت تولید محتوا می دانیم و دیگر نیازی به صحبت درباره آن نیست. زمانی که شما یک محتوای ارزشمند تولید کنید باعث می شوید که سایت های دیگر از محتوای شما استفاده کرده و به عنوان منبع به شما لینک دهند که محتوا نیز کپی حساب نشود. بدین صورت شما به صورت طبیعی لینک سازی خارجی (Natural Link) انجام دادید و اعتبار خوبی پیش گوگل کسب می کنید.

  1. شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی جای بسیار خوبی برای لینک سازی است ولی شما باید به صورت مستمر در این شبکه های فعالیت داشته باشید تا افراد را به خود جذب کنید. از بهترین شبکه های اجتماعی که برای کسب و کارها خیلی عالی فعالیت می کند و در دسترس نیز هست می توان به LinkedIn اشاره کرد.

  1. سایت های مرتبط با حوزه فعالیت شما

سایت هایی که مرتبط با حوزه فعالیت شما باشند انتخاب و اولویت بالایی برای لینک سازی هستند و جزو لینک سازی های طبیعی حساب می شوند که گوگل خیلی سریع تر به آن ها اعتماد می کند. کار کردن روی سایت های غیر مرتبط موجب لینک سازی مصنوعی و شک گوگل به شما می شود.

  1. رپورتاژ

رپورتاژ جزو موثر ترین روش های بک لینک سازی که به سرعت باعث افزایش رتبه سایت شما میشه. رپورتاژ گرفتن از سایت معتبر مثل ویکی پدیا یا گوگل باعث افزایش چشمگیر رتبه شما میشه و به عنوان یکی از اصلی ترین روش های لینک سازی خارجی استفاده میشه.

از کجا بفهمیم یک سایت اسپم است؟

به هیچ وجه سراغ سایت های اسپم شده نروید زیرا نه تنها وقت و هزینه خود را تلف کرده اید باعث کاهش رتبه سایت نیز می شوید. بعضی از سایت ها به مرور در اثر تعداد لینک سازی بسیار تبدیل به سایت اسپم می شوند و لینک سازی در این سایت ها باعث دردسر و افت رتبه است. برای این که بتوانید تشخیص دهید کدام سایت ها اسپم است یا نه می توانید از ابزار Mozbar استفاده کنید. این ابزار نه تنها سایت های اسپم را نشان میده بلکه دامین و پیج اتوریتی سایت یا همان قدرت دامنه و صفحه سایت را نیز نشان می دهد که می تواند برای انتخاب سایت های با قدرت بالا به شما کمک کند.

استراتژی لینک سازی خارجی

در لینک سازی خارجی باید دقت داشته باشید که الگوریتم های گوگل به شدت به لینک سازی غیرطبیعی واکنش نشان می دهند و در صورت اشتباهات متعدد باعث پنالتی شدن سایت می شوید. وقتی سایت شما پنالتی شود دیگه کار سختی برای بدست آوردن اعتبارتون پیش گوگل دارید. پس سعی کنید به طور مکرر ولی در تعداد کم بین 3 تا 6 لینک بسازید. به این مسئله هم دقت کنید که تعداد لینک سازی باید بین عدد های گفته شده متغیر باشه، زیرا در غیر این صورت باعث شک گوگل به شما و جریمه میشه.

لینک سازی PBN چیست؟

یک روش از لینک سازی خارجی که به PBN معروف است باعث رشد سریع تر سایت شما می شود البته اگر به شکل درست انجام شود. پی بی ان اشاره به Private Blog Networks داره که طی اون در چند مرحله سایت شما به شدت تقویت می شود. شیوه کار در PBN به این شکل است که چندین وبلاگ برای سایت با موضوعات مختلف ایجاد می شود و مطالبی داخل آن قرار می گیرد و روی این وبلاگ ها کار می شود تا از اعتبار بالایی برخوردار شوند. در مرحله بعدی لینک های خارجی زیادی برای این وبلاگ ها ایجاد می شود و خود وبلاگ ها به سایت شما لینک دهی می شوند. بدین شکل سایت شما به طور غیرمستقیم و از طریق وبلاگ های مختلف تقویت می شود تا ریسک پنالتی شدن سایت در اثر لینک سازی غیر متعارف کم شود و در زمان کمتری نیز سایت رتبه بگیرد.

لینک شکسته چیست؟

مفهوم لینک شکسته بسیار ساده بود و اشاره به فرآیندی داره که طی اون شما به دلایل مختلف از جمله خرابی سرور، اشتباه نگارشی و لینک دهی اشتباه به هدف اصلی خود نمی رسید. لینک شکسته می تواند تاثیر منفی در سایت داشته باشه، چون کاربر به یک بخش نا مربوط ارجاع میده. به روش های مختلفی می شه لینک های شکسته یا Broken Link ها را تشخیص داد که در ادامه به چند مورد اشاره می کنم.

  1. یکی از متداول ترین روش ها استفاده از Webmaster Tools که آمار دقیقی از این لینک ها را ارائه میده.
  2. استفاده از سرویس های آنلاین بررسی دقیق لینک های شکسته، سرویس http://validator.w3.org/checklink و http://www.deadlinkchecker.com جزو بهترین سرویس هایی اند که می تونید آمار دقیقی از لینک های شکسته سایت را داشته باشید.
  3. اگر سایت وردپرسی دارید می توانید به سادگی و با نصب افزونه Broken Link Checker از این تمام لینک های شکسته سایت خود با خبر شوید.

نکته: ساده ترین راه برای تشخیص لینک های شکسته در سایت های معمولی سرویس وبمستر تولز که فقط با هدف چک کردن لینک های شکسته استفاده نمیشه و خیلی از اطلاعات مهم دیگه مثال بازدید روزانه را هم شامل میشه.

دامنه های ریشه (Root Domain)

مفهوم روت دامین اشاره به تعداد کل دامنه هایی دارد که شما از آن ها لینک گرفتید. روت دامین های سیگنال های قدرتمندی تری هستند زیرا اشاره به دامنه های یکتایی دارند که از آن ها لینک گرفته ایم. ساده تر بگم فرض کنید شما از 30 دامنه بک لینک گرفته اید و در این 30 دامنه حدود 100 لینک ثبت کرده اید، با این احتساب شما 100 بک لینک دارید که 30 تا از آن ها یکتا و به اصطلاح روت دامین هستند.

در لینک سازی خارجی (Backlink) به این نکات دقت کنید

  • بیشتر به سراغ سایت های مرتبط با حوزه فعالیت خود بروید
  • در سایت های ایرانی که رتبه خوبی دارند لینک سازی انجام دهید
  • سایت های با دامین و پیچ اتوریتی بالا را از دست ندهید
  • از اسپم نبودن سایت مطمئن شوید (تاثیر بشدت منفی در رتبه سایت داره)
  • به طور مستمر ولی غیر منظم لینک سازی کنید (هر روز یک تعداد خاص لینک نزنید)
  • در روز تعداد لینک های کمی بزنید بین 3 تا 6 لینک که گوگل به شما شک نکند
  • به دنبال رپورتاژ آگهی باشید
  • از لینک سازی PBN استفاده کنید
  • به فالو یا نوفالو بودن لینک دقت داشته باشید
  • به طور مداوم از انکر تکست های یکسان استفاده نکنید
  • مواظب الگوریتم بی رحم پنگوئن باشید
  • از استراتژی بک لینک زنی استفاده کنید
  • و …

لینک های خارجی چگونه ارزش گذاری می شوند

همیشه به این موضوع دقت داشته باشید که از هر سایتی نباید بک لینک گرفت زیرا سایت های ضعیف نمی توانند تاثیر چندانی روی سئوی سایت شما داشته باشند و دلیل آن ها عدم قدرت این سایت هاست. یک سایت با قدرت مثل SoundCloud خیلی تاثیر بیشتری روی سایت شما خواهد داشت تا 10 لینک بی ارزش و ضعیف. توصیه می کنم حتما قبل از بک لینک زدن با استفاده از ملاک های زیر از ارزش سایت مورد نظر مطمئن شوید.

  • میزان اعتبار دامنه لینک دهنده
  • میزان اعتبار صفحه لینک دهنده
  • میزان مرتبط بودن سایت لینک دهند با حوزه فعالیت شما
  • انکر تکست یا لینک مستقیم که در لینک دهی به کار رفته
  • تعداد لینک های گرفته شده از یک سایت
  • تعداد دامنه هایی که به صفحه منبع لینک می دهند
  • فالو یا نوفالو بودن سایت لینک دهنده
  • و …

انواع لینک ها در لینک سازی خارجی

  • لینک های فالو (Follow)
  • لینک های نوفالو (Nofollow)
  1. لینک های فالو

لینک های فالو که به اسم دو فالو (Dofollow) هم شناخته می شوند، اشاره به لینک های دارند که از گوگل درخواست دارند که آن ها را بررسی نموده و برای رتبه دهی سایت از تاثیر آن ها برای بهبود رتبه سایت مذکور استفاده کنند. در حالت پیش فرض تمام لینک های موجود در مقالات و صفحات از نوع فالو می باشند. از لینک های فالو می توان برای لینک دهی داخلی نیز استفاده نمود. تعداد لینک های فالو که در سایت وجود دارد با توجه به اعتبار سایت لینک دهنده باعث افزایش اعتبار سایت شما می شود و تنها در صورتی که در دام اسپم بی افتید با کاهش رتبه مواجه می شوید.

  1. لینک های نوفالو

لینک های نوفالو برعکس لینک های فالو بوده و به گوگل اطلاع می دهند که از این لینک ها برای هیچ چیزی استفاده نکنید که سبب رتبه دهی سایت شود. تصمیم گیری لینک های نوفالو به عهده خود گوگل است. بیشتر موارد توصیه می شود به همراه ساخت لینک های فالو از لینک های نوفالو نیز استفاده شود. برای ساخت لینک های نوفالو باید از دستور rel=”nofollow” در HTML استفاده نمود. این نوع لینک ها فقط برای لینک سازی خارجی استفاده می شوند. لینک های نوفالو کاربرد های مختلفی دارند که در ادامه با چند مورد آشنا می شویم.

در چه مواردی از لینک نوفالو استفاده می شود؟

لینک های نوفالو شاید برای سایت شما تاثیر خاصی نداشته باشه ولی می تونه سایت شما را از دست افرادی که به دنبال بک لینک هستند و براشون فرقی نداره رتبه سایت شما چه تغییر و افتی می کنه، نجات بده. در خیلی موارد شما می توانید لینک هایی که از بیرون به داخل سایت شما وارد میشه را رو حالت نوفالو قرار بدید تا دیگه صدمه ای به سایت شما وارد نشه. در ادامه چند نمونه را ذکر می کنم.

  1. بخش کامنت (نظرات کاربران)

خیلی از مواقع سایت هایی با هدف جذب اعتبار از سایت شما و تبلیغ در کامنت هایی که می زارند از لینک استفاده می کنند که جریمه این لینک ها را شما باید پرداخت کنید و به همین دلیل شما باید این لینک ها را به صورت نوفالو قرار بدید تا گوگل بهشون توجهی نداشته باشه و برای این که کاربر هم روی این لینک ها کلیک نکنه می توانید اون ها رو از حالت لینک به رشته متنی تغییر بدید.

  1. تبلیغات در سایت

در مواردی که از شما لینک خریداری شود و به صورت تبلیغ برای سایت دیگه لینک سازی شود، باز هم باید جریمه آن را شما بپردازید، پس این گونه لینک ها را نوفالو کنید تا فقط کاربرانی که مستقیم به سایت وارد می شوند روی لینک ها کلیک کنند.

  1. محتوای تولید شده کاربر

در بعضی از سایت ها مثل مدیوم یا ویرگول که امکان نوشتن برای کاربران وجود دارد، خیلی به عنوان سو استفاده از این سایت ها و برای تبلیغ دست به لینک سازی می زدند که در صورت عدم نوفالو کردن لینک ها ضربه آن به سایت شما وارد می شود. محتوایی که کاربر نگارش می کند در اصطلاح به UGC (User Generated Content) معروف و باید از نوع نوفالو باشه.

  1. محتوای امبد (Embed)

اشاره به محتوایی داره که متعلق به دیگران و شما در سایت خود استفاده می کنید مثل لینک هایی که از Aparat به صورت Embed در سایت ها استفاده میشه یا ویجت های نمایش ارز و طلا که پیشنهاد می کنم به صورت نوفالو باشه.

  1. لینک های مشکوک

در زمانی که لینک های مشکوک به هر شکلی وارد سایت شده که شما از اعتبار آن بی خبر هستید، توصیه می کنم از لینک نوفالو استفاده کنید تا جریمه این لینک ها شامل سایت شما نشود. خیلی از موارد رقیب ها از این ترفند ها برای خراب کردن اعتبار سایت شما استفاده می کنند، پس حواستون به لینک هایی که وارد سایت می شود باشید.

چه لینک هایی باعث پنالتی شدن سایت می شود؟

بعضی از لینک ها به سرعت باعث از بین رفتن سایت شما می شوند که در خیلی از موارد به خاطر عدم بک لینک زدن درست این موضوع اتفاق می افتد، پس قبل از لینک سازی حتما آموزش لینک سازی خارجی ببیند تا سایت خود را دچار مشکل نکنید. به طور کلی لینک های زیر باعث تخریب سایت شما می شوند.

  • لینک هایی که از سایت اسپم یا مستهجن گرفته شود
  • تعداد زیادی بک لینک به یکبار حذف شود
  • همیشه از انکر تکست های دقیق با کلمه کلید استفاده کنید
  • به صورت یکسان در روز لینک دهی کنید

مزرعه لینک (Link Farm) چیست؟

در دنیای واقعی افت است که به جان مزارع می افتد و باعث خرابی آن می شود؛ مثلا تعداد زیادی ملخ به یکبار به یک مزرعه حمله کرده و آن را از بین می برند ولی در دنیای وب مزارع خود افتی هستند که باعث از بین رفتن یک سایت می شوند. ساده تر بگم مزرعه لینک یا Link Farm یکی از روش های کلاه سیاه سئو است که به واسطه آن فرد یا رقبا باعث خرابی رتبه سایت می شوند.

در این مزارع به یکباره تعداد بالایی لینک برای یک سایت خریداری می شود که در ابتدای راه شاید به نظر خوب باشد ولی در ادامه و با قطع این مزارع لینک گوگل به سرعت متوجه جعلی و اسپم بودن لینک ها شده و به سرعت با سایت برخورد می کند. از این گذشته حتی اگر لینک دهی قطع نشود با توجه به الگوریتم های گوگل باز هم گوگل سایت شما را مشمول جریمه می کند. خیلی از کاربران مبتدی از مزارع لینک برای رتبه گرفتن استفاده می کنند و سرانجام آن برخورد گوگل با این سایت هاست.

رابطه بک لینک سازی با الگوریتم پنگوئن

مطمئنم همه یا حداکثر ما از پنگوئن در دنیای واقعیت خوشمان می آید ولی پنگوئن گوگل این ویژگی را نداشته و بیشتر مثل ماموران حفاظت یک سازمان به دنبال گیر انداختن شماست. پنگوئن یکی از الگوریتم های سخت گیر گوگل که در سال 2012 معرفی شد. این الگوریتم به شدت با سایت هایی که به روش های مصنوعی لینک دهی می کنند، برخورد می کند. الگوریتم پنگوئن همواره در حال آپدیت و تغییر روش های پیدا کردن لینک های مصنوعی. زمانی که شما توسط الگوریتم پنگوئن مجرم شناخته شوید مجازات سختی در انتظار شماست و پنالتی می شوید یا به قولی به سطل آشغال تاریخ می پیوندید.

بعد از معرفی الگوریتم پنگوئن سایت های زیادی که از روش های کلاه سیاه برای لینک سازی استفاده کردند به مرور از نتایج حذف شدند و سایت هایی که از روش های طبیعی استفاده کرده بودن در رنک دهی به بالا آمدند. این الگوریتم طراحی شد تا گوگل کار راحت تری برای کنترل دقیق سایت ها داشته باشد.

الگوریتم تپه (Hilltop) و رنک دهی گوگل

دومین الگوریتمی که در این مقاله معرفی می کنم، الگوریتم Hilltop که برای شناسایی صفحات معتبر استفاده می شد. این الگوریتم به کمک Pagerank به دنبال سایت های مرجع و تخصصی می گردد و با برچسب Expert Pages یا همان صفحه های تخصصی این سایت ها را از بقیه متمایز می سازد. بدین ترتیب در رتبه بندی گوگل این صفحات دارای رتبه بهتری می شوند و رقابت با آن ها خیلی سخت می شود. به عنوان مثال سایت ویکی پدیا را در نظر بگیرید که به عنوان Expert Pages حساب می شود یا سایت های معتبر دیگه.

بهترین ابزار ها برای لینک سازی خارجی

چند ابزار مهم و مفید برای لینک سازی خارجی

جمع بندی

لینک سازی خارجی با هدف معتبر ساختن سایت برای گوگل انجام می شود و یکی از قسمت های اصلی سئو می باشد. در لینک سازی خارجی شما به شیوه های مختلف از سایت هایی که اعتبار بالایی دارند برای سایت خود لینک دریافت می کنید تا به واسطه این لینک ها گوگل سایت شما را معتبر بداند. در خیلی از موارد فرد به اشتباه یا به عمد از روش هایی مانند مزرعه لینک یا اسپم لینک ها استفاده می کند که با توجه به این موضوع گوگل سایت را پنالتی و از نتایج خود حذف می کند، البته بد نیست بدانید که در بیشتر موارد رقبا از روش سئو کلاه سیاه استفاده می کنند که می توان در صورت برخورد از طریق گوگل اقدام نمود. توصیه می کنیم اگر به فکر لینک سازی هستید به جای لینک های ضعیف با تعداد بالا به سراغ لینک های معتبر ولی با تعداد کمتر بروید تا نتیجه حاصله خیلی بهتر باشد.

5/5 - (4 امتیاز)

0 دیدگاه دربارهٔ «لینک سازی خارجی»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

از 0تا 100 لینک سازی خارجی | رایان طرح

از 0تا 100 لینک سازی خارجی | رایان طرح

فهرست مطالب

ویژه شما 

دانلود رایگان : با دانلود پکیج بهاره ست اداری و لوگو می توانید از تخفیف های لحاظ شده آن ویژه فصل بهار استفاده کنید.برای دانلود روی دکمه های زیر کلیک کنید.

دانلود رایگان کاتالوگ

نمونه طراحی لوگو

مکالمه را شروع کنید

اگر تلگرام دارید، همکاران آنلاین در تلگرام و اگر واتساپ دارید به همکاران آنلاین در واتساپ را انتخاب کنید

همه روزه در واتساپ پاسخگو هستیم، درحال حاضر همه کارشناسان در تلگرام و واتساپ آنلاین می باشند.

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر برای لینک سازی خارجی

نیاز به کمک دارید با فیلترشکن روشن روی یکی از همکاران کلیک کنید

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر فیلترشکن ندارید اینجا را کلیک کنید!