جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

طراحی لوگو مواد غذایی

طراحی لوگو مواد غذایی برای شرکت‌هایی که فعالیت آنها در زمینه مواد غذایی ، یک دغدغه مهم است. طراحی لوگویی که بتواند معرف یک برند تجاری باشد و تمام خصوصیات یک برند و محصول آن را به مشتری‌ها عرضه کند، کار ساده‌ای نیست. طراحی لوگو مواد غذایی برای فروش بهتر، باید به گونه‌ای باشد که مشتری را جذب برند کند. برای جذب مشتری باید حتما لوگوی حرفه‌ای برای شرکتتان طراحی کنید که کیفیت و برتری محصول غذایی شما را به مخاطب نشان دهد. طراحی لوگو مواد غذایی نیازمند دقت بالایی است، زیرا نقش مهمی را در فروش بهتر و بیشتر شرکت شما ایجاد می‌کند.

در دنیای گرافیک، هیچ چیز مانند جلوه‌های بصری، توجه مخاطب را به خود جلب نمی‌کند. بنابراین برای طراحی لوگو مواد غذایی باید بدانید که این جلوه‌ها چقدر مهم هستند. بدون شک شما با یک ذهنیت خالی، نمی‌توانید لوگوی مورد نظرتان را طراحی کنید. برای اینکه طراحی لوگو مواد غذایی شما با هیچ برندی برابری نکند، ابتدا باید مطالعه کنید. لوگوهای جهانی مواد غذایی را ببینید و آنها را بررسی کنید. هر چه نمونه‌های بیشتری از طراحی لوگوی مواد غذایی را ببینید و بشناسید، ذهن شما بهتر و بیشتر به سمت طراحی یک لوگوی مناسب و استاندارد، جرقه می‌زند.

نکته‌ای که اهمیت دارد این است که نباید مطالعه و تحقیق در مورد برندها و لوگوهای مواد غذایی سبب شود که ناخواسته از آنها تقلید کنید، چون تقلید از یک لوگو، روش صحیحی نیست و نمی‌تواند شما را به اهداف بلند مدت مورد نظرتان برساند. دقت و مطالعه در مورد لوگو مواد غذایی مطرح در دنیا، به شما کمک می‌کند که بدانید چه طرح‌ها و رنگ‌هایی بیشتر مورد اقبال مشتری‌ها قرار می‌گیرند و اشکال هندسی و فونت‌های رایج در این زمینه، چه فونت‌هایی هستند.

برای سفارش طراحی لوگو با بهترین شرکت طراحی لوگو با شماره 09229026345 از طریق واتساپ با ما برای استعلام قیمت طراحی لوگو و سفارش آنلاین تماس بگیرید.

تأثیر ایجاد خلاقیت در لوگو مواد غذایی

طراحی نماد و لوگو تجاری برای معرفی هویت یک برند و شناخت مخاطب از نوع محصولات و خدمات‌دهی یک شرکت تولید می‌شود، همچنین طراحی لوگو باعث می‌شود برند یک‌ شرکت در نگاه اول در ذهن مخاطب به یادگار بماند، و باعث جذب مشتری بیشتر شود.

یک طراح لوگو حرفه‌ای، در طراحی لوگوی مواد غذایی باید به قدری خلاقیت و ایده‌های جدید به کار ببرد که مشتری بلافاصله ترغیب به تست خوراکی‌های خوشمزه یک شرکت مواد غذایی شود.

برای طراحی لوگویی حرفه‌ای و خاص باید متخصص طراح لوگو مواد غذایی، خود را به جای مصرف‌کننده قرار دهد، و فکر کند که مشتری چه انتظاراتی از یک برند دارد، و سپس طراح لوگو را با قالب‌های جذاب روی کاغذ رسم و پس از آن به مرحله اجرا درآورد.

در طراحی لوگو مواد غذایی به یاد داشته باشید که، اشکال تأثیر زیادی در برانگیختگی احساسات مخاطب دارد، یک طراح حرفه‌ای علاوه بر تسلط به نرم‌افزارهای طراحی باید از مفهومات اشکال هندسی در طراحی لوگو نیز آگاهی داشته باشد.

در طراحی لوگو مواد غذایی، استفاده از تایپو گرافی و استفاده به جا از خطوط و منحنی‌ها نیز اهمیت زیادی در برانگیختگی احساسات مخاطب دارد، مثلاً برای خانم‌هایی که از مواد غذایی سالم استفاده می‌کنند، می‌توانید در طراحی لوگو از خطوط باریک و شکسته استفاده کنید.

در مقابل اگر مشتری‌های شما آقایان هستند می‌توانید از حروف تو پر و درشت در طراحی لوگو مواد غذایی استفاده نمایید‌، این سبک از طراحی حس قدرت و اقتدار و انرژی را به مخاطب القا می‌کند‌.

اگر مخاطبان شما رده سنی خاصی ندارند، می‌توانید در طراحی لوگو از خطوط منحنی و زاویه‌دار استفاده نمایید، قاعدتاً مهم‌ترین مسئله در طراحی لوگو احساسات مخاطب و مشتریان است؛ به خوبی می‌دانید که اگر یک لوگو مورد توجه افراد قرار گیرد به راحتی محبوب و معتبر می‌شود و راه موفقیت را بر روی صاحبان آن کسب و کار می‌گشاید.

 

اهمیت هدف برند در طراحی لوگو مواد غذایی

طراحی لوگو صنایع غذایی از دیگر حوزه‌هایی است که طراحان لوگو در آن فعالیت می‌کنند.

به خوبی می‌دانید که مواد غذایی جز نیازمندی‌های اساسی روزانه مردم است؛ بنابراین پس مسلم است که رقیبان زیادی در این زمینه داشته باشید.

شما با داشتن لوگویی زیبا و منحصربه‌فرد، می‌توانید نظر مشتری را به بازار صنایع جلب کنید و پس از آن با ارائه خدمات و محصولات خود به بهترین وجه برند خود را بین مشتریان محبوب و معتبر نمایید.

در طراحی لوگو مواد غذایی، نیز مانند طراحی لوگو برای سایر موضوعات تجاری نیاز به طراح لوگو متخصص است.

در این نوع طراحی لوگو، تصاویر و اشکال مرتبط با صنایع غذایی نسبت به هر موضوع دیگری در ذهن مخاطب تأثیرگذار است، به‌طورکلی دیدن تصویری جذاب که با مواد غذایی مرتبط است، مخاطب را مشتاق به خرید می‌کند.

هدف اصلی طراحی لوگو مواد غذایی این است که، با تولید نمادی اشتهاآور و هیجان‌انگیز برای برندتان، در گام اول مشتری‌های مختلفی را ترغیب به خرید کنید و در مرحله دوم باعث اعتبار و محبوبیت برند خود بین اقشار مختلف جامعه شوید.

لوگو مواد غذایی اگر به صورت حرفه‌ای طراحی شده باشد و در آن از رنگ‌ها و اشکال زیبایی استفاده شده باشد، به افراد کمک می‌کند تا برند مواد غذایی را با اطمینان بیشتری قبول کنند، و همچنین به برند قدرت، محبوبیت و اعتبار می‌بخشد.

نمونه کارهای معروف لوگو صنایع غذایی

فرآورده‌های غذایی و نوشیدنی‌ها، یکی از عظیم‌ترین صنایع غذایی در حال حاضر به شمار می‌روند، به طور قطع می‌توانیم بگوییم که، همه برندهای صنایع غذایی از طریق لوگوی خود معروف و محبوب شده‌اند؛ طراحی لوگو امری حرفه‌ای و نمایشی است که اگر به صورت تخصصی انجام شود می‌تواند مؤثر باشد، و برند شما را در سراسر جهان معتبر و محبوب کند.

ما در این مطلب نمونه لوگوهای معروف جهانی صنایع غذایی را برای شما تهیه کرده‌ایم:

لوگو‌ کوکا کولا: شرکت کوکا کولا از مشهورترین و محبوب‌ترین سازنده نوشیدنی در جهان با نمادی معروف در عصر حاضر است؛

این شرکت در سال ۱۸۸۶ میلادی تأسیس شد و سپس شروع به رشد کرد، این شرکت در همان سال‌های اولیه به طراحی لوگو کوکا کولا پرداخت، این لوگو از همان ابتدا تاکنون تغییر چندانی پیدا نکرده است.

لوگو نستله: از نمونه محصولات شرکت نستله غلات برای نوزادان است، نام لوگو شرکت نستله از نام خانوادگی مؤسس این شرکت گرفته شده است، هنری نستله از اولین تولیدکنندگان کشور سوئیس بود که برای توسعه بیزینس خود، برای شرکتش لوگویی طراحی کرد، امروزه این لوگو شامل چند پرنده در لانه است.
لوگو پپسی: محصولات پپسی جز معروف‌ترین و معتبرترین برندهای دنیا هستند، شرکت پپسی در سال ۱۸۹۸ میلادی در کارولینا تأسیس شد، این شرکت تا سال ۲۰۰۸ یازده بار لوگوی خود را دستخوش تغییر کرده است.

این شرکت در سال ۱۹۰۵ اولین تغییر را در لوگو خود ایجاد کرد، سال ۱۹۰۶ لوگوی این شرکت دوباره طراحی شد و به علاوه طراحی جدید شعار تبلیغاتی نیز به آن افزوده شد، محتوای این شعار بدین گونه بود: ( نوشیدنی خوراکی خالص و اصل)

نمونه کار طراحی لوگو مواد غذایی

هدف از طراحی لوگو مواد غذایی

هدف طراحی لوگو مواد غذایی این نیست که چندین خط، متن و یا یک رنگ خاص را در کنار هم قرار دهیم و یک لوگو بسازیم. هدف این است که لوگو مواد غذایی که طراحی می‌کنیم، پیام برند ما را برسانند و در نهایت منجر به فروش بهتر و سود اقتصادی بیشتر شوند. اگر در طراحی لوگو مواد غذایی، قابلیت ماندگاری لوگو را لحاظ کنیم و آن را جزو استانداردهای طراحی مناسب، در نظر بگیریم، یک قدم به هدف، نزدیک می‌شویم.

انتخاب شکل لوگو مواد غذایی از اهمیت زیادی برخوردار است و تاثیر زیادی بر ذهن و احساسات مخاطب دارد. بنابراین طراح لوگو علاوه بر تسلط بر نرم‌افزار طراحی، باید اطلاعات کافی در مورد روانشناسی شکل‌های هندسی نیز داشته باشد و بداند هر یک از آنها چه مفهومی دارند و بیشتر در چه برندهایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. دقت در طراحی لوگو مواد غذایی تولیدی در ایران نشان می‌دهد که اکثر لوگوها در شکل‌های بیضی طراحی شده‌اند. برای اطلاع از مفهوم شکل هندسی بیضی، باید روانشناسی اشکال هندسی را مطالعه کنید. بیضی در مفهوم ابدیت و جاودانگی به کار می‌رود؛ بنابراین لوگوهای مواد غذایی که به شکل بیضی طراحی شده‌اند با مفهوم سابقه زیاد و جاودانگی محصول طراحی و ساخته شده‌اند.

هدف از طراحی لوگو مواد غذایی چیست؟

برآیند ذهنی طراحی لوگوی مواد غذایی

ایده‌های طراحی لوگو مواد غذایی که به ذهن می‌رسد باید در ذهن قوام داده شوند و سپس روی کاغذ بیایند. بهتر است سوالات استانداردی را در ذهنتان طرح کنید و به آنها پاسخ بدهید. پاسخ شما به سوالات، ذهن شما را برای رسیدن به هدفتان باز کرده و به یاری شما می‌آید. از خود بپرسید که لوگو مواد غذایی برند شما برای مشتری، منحصر به فرد است یا در ذهن او، برند دیگری را تداعی می‌کند؟

آیا طرح لوگو مواد غذایی که مد نظرتان است، قابلیت ثبت رسمی را دارد؟ آیا تمامی مواردی که برای ثبت لوگو مواد غذایی نیاز است در نظر گرفته‌اید؟ آیا لوگویی که طراحی کرده و در نظر گرفته‌اید، قدرت این را دارد که بر مواد غذایی شرکت موثر بوده و فروش آنها را بهتر و بیشتر کند؟ اگر تمام این موارد در ذهن شما، پاسخ درستی داشتند، آن وقت می‌توانید مطمئن شوید که طرحی که برای برند مواد غذایی در ذهن دارید، شما را به هدفتان می‌رساند.”ترفند طراحی لوگو”

اصول طراحی لوگو مواد غذایی

طراحی لوگو مواد غذایی نیز مانند دیگر طراحی‌های لوگو، اصول و استانداردهایی دارد. استانداردهای طراحی این نوع لوگو، استانداردهایی هستند که به صورت کلی برای تمامی لوگوها، مورد استفاده قرار می‌گیرند و شامل شکل لوگو، تصویر آن، نماد، فونت، رنگ و نوشتارهایی که در لوگو به کار می‌رود، می‌شوند. برای طراحی لوگو ارزان مواد غذایی باید به اصول طراحی مسلط باشید. برای این کار یا باید مطالعه کنید و یا کار طراحی را به افرادی که تخصص دارند، واگذار کنید. بدون اطلاع از اصول طراحی لوگو و روانشناسی رنگ‌های مورد استفاده در لوگو مواد غذایی، نمی‌توانید یک لوگوی استاندارد را طراحی کنید و مشتری را جذب برندتان کنید.

نمادهای غذایی مرتبط با برند

اگر کسب و کارتان مربوط به مواد غذایی است و کارتان رستوران یا آشپزخان و تهیه غذا است، بهتر است برای طراحی لوگو مواد غذایی برندتان، از نمادهای مربوط به غذا استفاده کنید. بیشتر افرادی که در این حوزه‌ها فعالیت می‌کنند، از نمادهای غذایی برای طراحی لوگوهای خود استفاده می‌کنند.

اگر تولیدات مواد غذایی شرکت شما، یک محصول خاص بود، از نماد همان محصول، برای لوگو، استفاده کنید. برای مثال بسیاری از بیسکویت‌ها که اساس آنها آرد گندم یا جو است، از نماد گندم یا جو برای طراحی لوگوی خود استفاده می‌کنند. اگر هم تولیدات شما، متنوع است، می‌توانید از گروهی از این محصولات، یک نماد بسازید و در لوگوی خودتان استفاده کنید.

برخی مکان‌ها هستند که با مواد غذایی سر و کار دارند، مانند فست‌فودها و رستوران‌ها، این مکان‌ها نیز از نمادهای غذایی استفاده می‌کنند. برای مثال از تصویر چهره و یا از یک شخصیت کارتونی برای لوگوهای خودشان بهره می‌برند. رستوران‌ها نیز معمولا از نمادهای غذایی برای لوگوهای خود استفاده و آنها را در یک شکل دایره‌ای، طراحی می‌کنند. برخی رستوران‌ها نیز از نمادهای کارد و یا چنگال و یا از فونت‌های نوشتاری برای نگارش نام رستوران در لوگوهای خود بهره می‌برند تا توجه مشتری‌ها را به سمت خود جلب کنند.

فونت مناسب لوگو مواد غذایی

فونتی که در طراحی لوگو مواد غذایی استفاده می‌شود بیشتر از نوع فونت‌های بولد است. البته برندهایی نیز هستند که برای شیک جلوه دادن لوگوی مواد غذایی خود، از فونت‌های دست نویس زیبا استفاده می‌کنند. در مقابل، برخی برندهای مواد غذایی که کوچکتر هستند و یا به صورت سنتی کار می‌کنند، یا سابقه آنها خیلی قدیمی است، از فونت‌های سریف در طراحی لوگو، بهره برده‌اند.

بنابراین فونت طراحی لوگو برای مواد غذایی شما، بستگی به برند شما، مدرن یا سنتی بودن آن و نوع استفاده‌ای که از آن می‌شود. دارد. سایز فونت و نوشتار نیز برای طراحی لوگو اهیمت زیادی دارد. سایز نوشتار باید به گونه‌ای انتخاب شود که کاملا خوانا باشد، چون فونتی که ریز باشد، اگر مقداری ریز یا درشت شود، ممکن است شفافیت و خوانا بودن آن از بین برود.

تاثیر طراحی لوگو مواد غذایی در فروش محصولات

رنگ مناسب برای لوگوی غذا

رنگ‌ها در طراحی لوگو مواد غذایی، از اهیمت زیادی برخوردار هستند. شاید باورتان نشود، اما رنگ‌ها در جذب مخاطبان و مشتری‌ها تاثیر خیره‌ کننده‌ای دارند. این نکته به این مفهوم است که باید رنگ مناسب را برای طراحی لوگوی خود انتخاب کنید.

برخی رنگ‌ها هستند که شاید در دنیا بسیار جذاب باشند، اما برای لوگوهای مواد غذایی مناسب نیستند. پس باید انتخاب رنگ لوگوی خود را طبق سبک آن لوگو انتخاب کنید. بر طبق اینکه شما چه برندی را تولید می‌کنید و از برندتان چه انتظاری دارید و چه گروه از مخاطبان را می‌خواهید جذب کنید، باید از برندتان استفاده کنید.

برای مثال اگر برند شما مربوط به سبزیجات و یا صیفی‌جات است، برای نشان دادن سلامت و تازگی محصولات خود، باید از رنگ سبز استفاده کنید تا پیام شما به درستی به مخاطب و مشتری انتقال یابد. برای طراحی لوگوی دیگر مواد غذایی نیز باید همین موارد را در نظر بگیرید.

طراحی لوگوی مواد غذایی با رایان طرح

اگر با توضیحاتی که در متن داده شد، متوجه شدید که چطور باید لوگوی مواد غذایی را طراحی کنید، باید علاوه بر این اطلاعات، به گرافیک و طراحی با نرم‌افزارهای لازم برای این کار هم مسلط باشید.

اگر به دنبال این هستید که با طراحی یک لوگوی استاندارد برای مواد غذایی، فروش بیشتری نصیب شما بشود، بهتر است کار طراحی لوگوی مواد غذایی برندتان را برون سپاری کنید. رایان طرح با بهره‌گیری از تیمی مجرب و متخصص، طراحی لوگوی مواد غذایی را برای شما انجام می‌دهد. شرکت طراحی لوگو رایان طرح با استفاده از گرافیست‌های مجرب و توانا، لوگویی حرفه‌ای را به شما تحویل می‌دهد. برای سفارش طراحی لوگو مواد غذایی خود، کافیست با رایان طرح، تماس بگیرید.

سفارش طراحی لوگو مواد غذایی ارزان

اگر شما قصد دارید لوگوی مواد غذایی برندتان را ارزان سفارش دهید، با شماره 09229026345 از طریق واتساپ با ما برای استعلام قیمت طراحی لوگو و سفارش تماس بگیرید. همین حالا اقدام کنید و از طریق داشتن یک لوگوی حرفه‌ای، یک قدم به فروش بیشتر، نزدیک‌تر شوید. کنید و با طراحی لوگوی کسب و کار خود، در مسیر موفقیت قرار بگیرید.

4.7/5 - (15 امتیاز)

7 دیدگاه دربارهٔ «طراحی لوگو مواد غذایی»

  1. درود به تیم حرفه ای رایان طرح
    من یک آشپزخانه کوچیک دارم و برای اون یک لوگوی خیلی ساده با قیمت مناسب میخواستم
    خواستم بپرسم تعرفه هاتون از چه مبلغی شروع میشه؟

    1. سمانه قنبری

      سلام و درود
      به طراحان ما در واتساپ یا تلگرام پیام دهید تا نسبت به انتخاب و هزینه ای میتوانید انجام بدید شما رو راهنمایی کنند

  2. سلام وقت شما بخیر
    ممنون بابت مقاله خیلی خوبی که در اختیار ما قرار دادید
    میخواستم بپرستم ازتون که چجوری میتونم با طراح لوگو در تماس باشم و تلفنی یسری از موارد رو با طراح لوگو مواد غذایی در میون بذارم؟!

    1. سمانه قنبری

      سلام و درود
      لوگو شما بستگی به کسب و کار و نوع فعالیت شما طراحی می شود، برای مشاوره از کارشناسان ما تماس بگیرید و سوالات خود را بپرسید

    1. سمانه قنبری

      سلام و درود
      برای مشاوره و راهنمایی با شماره 09229026345 در ارتباط باشید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

طراحی لوگو مواد غذایی

طراحی لوگو مواد غذایی

فهرست مطالب

ویژه شما 

دانلود رایگان : با دانلود پکیج بهاره ست اداری و لوگو می توانید از تخفیف های لحاظ شده آن ویژه فصل بهار استفاده کنید.برای دانلود روی دکمه های زیر کلیک کنید.

دانلود رایگان کاتالوگ

نمونه طراحی لوگو

مکالمه را شروع کنید

اگر تلگرام دارید، همکاران آنلاین در تلگرام و اگر واتساپ دارید به همکاران آنلاین در واتساپ را انتخاب کنید

همه روزه در واتساپ پاسخگو هستیم، درحال حاضر همه کارشناسان در تلگرام و واتساپ آنلاین می باشند.

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر برای طراحی لوگو مواد غذایی

نیاز به کمک دارید با فیلترشکن روشن روی یکی از همکاران کلیک کنید

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر فیلترشکن ندارید اینجا را کلیک کنید!