جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

ساخت لوگو کسب‌و کار

اگر نیاز به راهنمایی و مشاوره در خصوص این مقاله دارید همین الان با شماره 02191307049  کلیک کنید.

برای ثبت سفارش  و تحویل قبل از عید نوروز همین الان با ما در تلگرام یا در واتساپ در ارتباط باشید.

داشتن یک لوگو مناسب همه چیز را بدون گفتن یک کلمه برای مخاطبان کسب‌وکار شما بیان می‌کند. درواقع ساخت لوگو کسب‌وکار حس ارتباط بین برند و مصرف‌کنندگان را برانگیخته کرده و در نهایت این ارتباط را قوی می‌کند. لوگو می‌تواند یک پیوند بین شرکت و جامعه مخاطب آن ایجاد کند.

لوگو کسب‌وکار باید به‌گونه‌ای باشد که نظر مصرف‌کنندگان فعلی و بالقوه را جذب کند؛ بنابراین ساخت لوگو کسب‌وکار بسیار مهم است. یا باید خودتان در این کار حرفه‌ای باشید و یا این کار را به افراد حرفه‌ای بسپارید. برای داشتن یک لوگو کسب‌وکار حرفه‌ای و استاندارد تنها کافی است به تیم طراح لوگو مجرب رایان طرح اعتماد کنید و کار خود را به آن‌ها بسپارید و از نتیجه مطلوب کار مطمئن باشید.

در این مقاله قصد داریم برای آگاهی هر چه بیشتر شما اطلاعاتی دررابطه‌با ساخت لوگو کسب‌وکار ارائه دهیم؛ بنابراین تا انتهای این مطلب با ما باشید تا هرآنچه که باید درباره ساخت لوگو کسب‌وکار بدانید به شما بگوییم.

ساخت لوگو چگونه است؟

ساخت لوگو شامل طراحی و ایجاد نمادی است که برای شناسایی یک شرکت یا سازمان و همچنین محصولات، خدمات، کارکنان و غیره از آن استفاده می‌شود. ساخت لوگو کسب‌وکار می‌تواند فرصتی برای ارائه یک بیانیه در مورد سازمان شما باشد. برای مثال آمازون را در نظر بگیرید. شکلک فلش موجود در لوگو نشان می‌دهد که شرکت همه چیز را از A-Z می‌فروشد و همچنین نشان می‌دهد که مشتریان چقدر وقتی از آنها خرید می‌کنند خوشحال هستند.

بنابراین به یاد داشته باشید، ساخت لوگو برای یک کسب‌وکار از عوامل حیاتی است. در ادامه چند نکته وجود دارد که باید هنگام ساخت لوگو در نظر داشته باشید:

ساخت لوگو کسب‌وکار استراتژی‌های زیادی دارد. شما باید یک نماد بصری تأثیرگذار و گویا بسازید. بخش اصلی ساخت لوگو کسب‌وکار داشتن یک استراتژیک به‌خصوص در شروع کار است. آمادگی بیشتری برای فکرکردن و تصمیم‌گیری نسبت به طراحی لوگو داشته باشید.

شما فقط یک لوگو طراحی نمی‌کنید. به یاد داشته باشید که لوگو تنها بخشی از یک سیستم بصری بزرگ‌تر است و تک‌تک قطعات آن باید با هم کار کنند. برای انجام صحیح ساخت لوگو کسب‌وکار، باید مرحله‌به‌مرحله کار کنید. فرایند هر طراح متفاوت به نظر می‌رسد، هر مرحله هدف، فرایند و خروجی خاص خود را دارد.

اگر به طور حرفه‌ای به استراتژی‌ها و مراحل ساخت لوگو کسب‌وکار مسلط نیستید، توصیه می‌کنیم کار طراحی لوگو را به یک طراح لوگو حرفه‌ای بسپارید. برای سفارش طراحی لوگو یا طراحی آنلاین لوگو می‌توانید روی تیم طراح لوگو حرفه‌ای رایان طرح حساب کنید.

مفهوم طراحی و ساخت لوگو چیست؟

طراحی و ساخت لوگو یک ابزار برند سازی و بازاریابی است که می‌تواند برای نشان‌دادن یک کسب‌وکار مورداستفاده قرار گیرد. به زبان ساده‌تر لوگوی شما نشان‌ دهنده برند تجاری شماست. لوگو نماد ساده‌ای است که با ایجاد وفاداری به یک کسب‌وکار، اعتماد مشتریان را جلب کرده و آن‌ ها در هر مکان و زمانی می‌ توانند برند شما را به یادآورند.

ما هر روز شاهد طراحی لوگو هستیم. بیشتر طراحی لوگو در یک زمینه تجاری یا برای نشان‌ دادن یک کسب‌وکار استفاده می‌شود. در واقع طراحی لوگو به‌عنوان ارائه یک پیام، احساس یا یک داستان استفاده می‌ شود. با دیدن یک طراحی لوگو کسب‌وکار استاندارد چیزی در ذهن مخاطبین ساخته می‌شود و داستان کسب‌وکار شما در ذهن آن‌ ها حک می‌ شود. برای ساخت لوگو کسب‌وکار تأثیرگذار و مناسب بهتر است موارد زیر را حین طراحی مدنظر قرار دهید:

  • شخصیت برند خود را بشناسید. قبل از شروع طراحی لوگو شرکت، باید ایده روشنی از داستانی که می‌ خواهید برای برندتان منتقل کنید داشته باشید؛
  • لوگو رقبا را تجزیه‌وتحلیل کنید؛
  • یک سبک طراحی را انتخاب کنید؛
  • در مورد نوع لوگو تصمیم بگیرید؛
  • فونت‌های خود را بادقت انتخاب کنید؛
  • رنگ‌های لوگو را هوشمندانه انتخاب کنید؛
  • طراحی لوگو را ساده نگه دارید.

معرفی 5 برنامه ساخت لوگو

برنامه‌های ساخت لوگو ابزارهای طراحی گرافیکی هستند که به طراحان مبتدی اجازه می‌دهند لوگوهایی را ایجاد کنند و از خلاقیت و مهارت‌های طراحی خود استفاده کنند. هرچند که این برنامه‌ها در ساخت لوگو به شما کمک خواهند کرد اما توجه داشته باشید که محدودیت‌های قابل‌توجهی نیز دارند. برای داشتن یک لوگو کسب‌وکار حرفه‌ای و مطابق با استاندارها بهترین راه سپردن کار به یک طراح لوگو مجرب است. تیم طراح لوگو رایان طرح می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند. در ادامه 5 برنامه ساخت لوگو معرفی شده‌اند:

برنامه سازنده لوگو Designhill

برنامه سازنده لوگو Designhill از هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند. این برنامه از شما دعوت می‌کند تا جزئیات لوگو مدنظر خود را وارد کنید و رنگ‌ها و طرح‌هایی را که ظاهر آن را دوست دارید انتخاب کنید. سپس تعدادی طرح سفارشی به شما نشان داده می‌شود که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید و در صورت تمایل آن را سفارشی کنید.

برنامه سازنده لوگو Looka

Looka یکی دیگر از ابزارهای طراحی لوگو است که تمام طراحی را برای شما انجام می‌دهد. فقط کافی است تنظیمات مدنظر خود را وارد کنید. Looka نیز از هوش مصنوعی برای شبیه‌سازی طرح مربوطه استفاده می‌کند که می‌توانید بعداً آن را سفارشی‌سازی کنید.

برنامه سازنده لوگو Tailor Brands

اگر اصلاً مهارت طراحی ندارید، بهترین گزینه برای شما برنامه سازنده لوگو  Tailor Brands است. این برنامه بهترین نرم‌افزار طراحی لوگو برای غیر طراحان است؛ زیرا تمام طراحی را برای شما انجام می‌دهد. فقط یک یا دو دقیقه طول می‌کشد تا تنظیمات مدنظر خود را در این برنامه وارد کنید و پس از اتمام کار، این ابزار از هوش مصنوعی هوشمندانه برای ایجاد مجموعه‌ای از طرح‌های بالقوه لوگو بر اساس انتخاب‌های شما استفاده می‌کند و خروجی را به شما تحویل می‌دهد.

برنامه سازنده لوگو ICONA

برنامه سازنده لوگو ICONA یک برنامه پولی برای iPhone و iPad است دارای بیش از یک میلیون طرح قابل تنظیم، پس‌زمینه تصویر و رنگ‌های سفارشی است؛ بنابراین با این برنامه کمتر احتمال دارد که یک لوگو بسازید که شبیه لوگوی دیگران باشد.

برنامه سازنده لوگو Affinity Designer

برنامه سازنده لوگو Affinity Designer یک برنامه ویرایش برداری دارای ویژگی‌های پیشرفته‌ای است که به طور فزاینده‌ای در صنعت طراحی استفاده می‌شود. این برنامه برای طراحان لوگو حرفه‌ای مناسب است.

مراحل ساخت لوگو حرفه‌ای

مراحل ساخت لوگو حرفه‌ای دارای  5 مرحله اساسی است که در ادامه به هریک از آن‌ها اشاره شده است:

مرحله 1. نام تجاری را ارزیابی کنید

اولین قدم در فرایند طراحی لوگو کسب‌و کار این است که بفهمید برند شما چه چیزی را تجسم می‌کند و اهداف کسب‌وکار شما چیست. این مرحله به‌ عنوان مرحله کشف مشتری شناخته می‌ شود. برای طراحی لوگو یک معیار و استاندارد کلی برای همه وجود ندارد؛ لوگو نشان‌ دهنده هویت یک کسب‌و کار است، بنابراین لازم است تا ابتدا بدانید که کسب‌وکار شما چه نوع تأثیرگذاری توسط لوگو را هدف قرار داده است.

مرحله 2. تحقیق در مورد صنعت

بعد از ارزیابی نام تجاری خود نوبت به تحلیل صنعت و ارزیابی رقبا می‌رسد. در واقع این مرحله، مرحله تحقیق در مورد نوع لوگوهایی است که رقبا و رهبران صنعت شما دارند. این مرحله به‌عنوان مرحله کشف صنعت نامیده می‌شود. در این مرحله می‌فهمید که باید چه ایده‌ای را برای لوگو خود پیاده کنید تا منحصربه‌فرد شود.

مرحله 3. فهرستی از محل استفاده از لوگو تهیه کنید

درست مانند استراتژی برند، فضای فیزیکی یا دیجیتالی که لوگو اشغال می‌کند نیز باید مشخص شوند. تحقیق کنید که در کجا از لوگو استفاده می‌شود؛ این مرحله به‌عنوان مرحله کشف برنامه شناخته می‌شود. اگرچه ممکن است هنوز لیست کاملی نداشته باشید، اما هرچه زودتر بتوانید نحوه استفاده از لوگوی خود را پیش‌بینی کنید، برای توسعه لوگو بهتر است. جایی که به لوگوی خود نیاز دارید ممکن است مدل رنگ، شکل یا حتی نرم‌افزار طراحی مورداستفاده را تعیین کند.

مرحله 4. انواع مختلفی از لوگو را ترسیم کنید

اگر از قبل ایده‌هایی برای لوگو دارید، ممکن است وسوسه شوید که به سمت نرم‌افزار طراحی لوگو بروید. اما قبل از اینکه طرح نهایی خود را در نرم‌افزار طراحی کنید، کمی وقت بگذارید و ایده‌های مختلفی را روی کاغذ ترسیم کنید.

مرحله 5. طرح را در نرم‌افزار ساخت لوگو طراحی کنید

از طرح‌های ترسیم شده در مرحله قبل، حدود 3 مورد از بهترین طرح‌های خود را بردارید و آنها را در نرم‌افزار طراحی بازسازی کنید. اینجاست که لوگوی نهایی شما شروع به شکل‌گیری می‌کند.

انواع سبک طراحی‌ها برای ساخت لوگو

انواع مختلفی از سبک طراحی‌ها برای ساخت لوگو وجود دارد که در ادامه هریک از آن‌ها معرفی و به طور مختصر توضیح داده شده‌اند:

  • لوگوهای مونوگرام (حروف): لوگوهای مونوگرام یا حروف، لوگوهایی هستند که از حروف، معمولاً حروف اول نام تجاری تشکیل شده‌اند.
  • علائم کلمه (لوگو تایپ): مشابه لوگوهای مونوگرام، یک لوگوی مبتنی بر فونت است که تنها بر نام یک کسب‌وکار تمرکز دارد.
  • علائم تصویری (نمادهای لوگو): یک علامت تصویری (گاهی اوقات علامت تجاری یا نماد لوگو نامیده می‌شود) یک نماد یا آرم مبتنی بر گرافیک است. این لوگو، تصویری است که کسب‌وکار شما را تعریف می‌کند.
  • علائم لوگوی انتزاعی: علامت انتزاعی نوع خاصی از لوگوی تصویری است. به‌جای اینکه یک تصویر قابل تشخیص باشد مانند یک سیب یا یک پرنده یک‌شکل هندسی انتزاعی است که تجارت شما را نشان می‌دهد.
  • علامت ترکیبی: علامت ترکیبی لوگویی است که از ترکیب یک علامت کلمه یا حروف و یک علامت تصویری یا انتزاعی تشکیل شده است.
  • نشان یا نماد: آرم نماد شامل حروف در داخل یک نماد است مانند مهرها.

هزینه ساخت لوگو

هزینه ساخت لوگو بسته به سبک لوگو، تعداد طرح‌های لوگو، میزان پیچیدگی کار طراحی و بسیاری معیار دیگر بستگی دارد؛ بنابراین هزینه ساخت لوگو یک مبلغ ثابت نیست و برای مشاوره دررابطه‌با هزینه ساخت لوگو می‌توانید با تیم طراح لوگو رایان طرح تماس بگیرید تا به‌درستی شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

سفارش طراحی ساخت لوگو در رایان طرح چگونه است؟

برای سفارش طراحی ساخت لوگو تنها نیاز است که با تیم طراحان لوگو رایان طرح از طریق سایت و یا شماره تماس آن ارتباط بگیرید. در فرایند سفارش طراحی ساخت لوگو در رایان طرح سعی کنید کسب‌وکار و اهداف خود را به‌روشنی تعریف کنید. همچنین خواسته‌ها، میزان بودجه و سبک لوگو مدنظر خود را بیان کنید. البته در صورت نیاز و یا خواسته شما، تیم طراح لوگو مجرب رایان طرح مشاوره رایگان به شما ارائه می‌دهند.

سؤالات متداول

برای ساخت لوگو از برنامه‌های طراحی لوگو استفاده کنیم یا کار را به یک طراح لوگو بسپاریم؟

اگر یک لوگو کسب‌وکار مناسب، استاندارد و حرفه‌ای می‌خواهید ما استفاده از برنامه‌های ساخت لوگو را به‌هیچ‌وجه پیشنهاد نمی‌کنیم. بهتر است برای داشتن یک لوگو حرفه‌ای کار را به طراح گرافیک مجرب بسپارید.

مراحل طراحی و ساخت لوگو چیست؟

برای طراحی و ساخت لوگو باید ابتدا نام تجاری خود را ارزیابی کنید، سپس به تحقیق در مورد صنعت و ارزیابی رقبا بپردازید. در مرحله بعد لازم است فهرستی از محل استفاده از لوگو خود تهیه کنید. بعد از انجام این مراحل تنها کافی است ایده‌های خود را روی کاغذ پیاده کرده و سپس بهترین آن‌ها را در نرم‌افزار طراحی لوگو ترسیم کنید.

چگونه یک طراح لوگو حرفه‌ای شویم؟

برای آن که بتوانید یک طراح لوگو حرفه‌ای شوید ابتدا لازم است رازهای گام‌به‌گام طراحی لوگوهای عالی را کشف کنید و در استفاده از Adobe Photoshop و Illustrator برای طراحی مؤثر لوگو مسلط شوید. همچنین لازم است تا عملکرد لوگوها و اینکه چرا برخی از آن‌ها بهتر از دیگران کار می‌کنند را بررسی کنید. یاد بگیرید چگونه مشتریان را جذب کنید و بفهمید آنها از یک طرح چه می‌خواهند.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات کاملی را دررابطه‌با طراحی و ساخت لوگو کسب‌وکار ارائه دهیم. در این مقاله به میزان اهمیت داشتن یک لوگو حرفه‌ای برای کسب‌وکار خود پی بردید و همچنین با مفاهیم اولیه و برنامه‌های ساخت لوگو آشنا شدید. البته ما به‌جای استفاده از برنامه‌های ساخت لوگو که خروجی حرفه‌ای را در نهایت ارائه نخواهند داد، توصیه می‌کنیم حتماً از یک طراح لوگو حرفه‌ای برای ساخت لوگو کسب‌وکار خود کمک بگیرید. برای این کار تنها کافی است با متخصصان رایان طرح تماس بگیرید و از آن‌ها مشاوره رایگان دریافت کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

ساخت لوگو کسب و کار

ساخت لوگو کسب و کار

فهرست مطالب

ویژه شما 

دانلود رایگان : با دانلود پکیج بهاره ست اداری و لوگو می توانید از تخفیف های لحاظ شده آن ویژه فصل بهار استفاده کنید.برای دانلود روی دکمه های زیر کلیک کنید.

دانلود رایگان کاتالوگ

نمونه طراحی لوگو

مکالمه را شروع کنید

اگر تلگرام دارید، همکاران آنلاین در تلگرام و اگر واتساپ دارید به همکاران آنلاین در واتساپ را انتخاب کنید

همه روزه در واتساپ پاسخگو هستیم، درحال حاضر همه کارشناسان در تلگرام و واتساپ آنلاین می باشند.

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر برای ساخت لوگو کسب‌و کار

نیاز به کمک دارید با فیلترشکن روشن روی یکی از همکاران کلیک کنید

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر فیلترشکن ندارید اینجا را کلیک کنید!