جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

کسب درآمد از اینستاگرام (مقاله کامل)

اگر نیاز به راهنمایی و مشاوره در خصوص این مقاله دارید همین الان با شماره 02191307049  کلیک کنید.

برای ثبت سفارش  و تحویل قبل از عید نوروز همین الان با ما در تلگرام یا در واتساپ در ارتباط باشید.

اینستاگرام در حال حاضر محبوب ترین شبکه اجتماعی در کشور ماست که خیلی ها در آن فعالیت می کنند. منظور از خیلی ها همه قشر از افراد جامعه را در بر می گیرد. همین موضوع هم باعث این شده که اینستاگرام به محلی مناسب برای کسب درآمد برای خیلی ها تبدیل شود. از افراد معروف اینستاگرامی گرفته تا خانم های خانه داری که هیچ سرمایه ای برای کسب و کارشان نپرداخته اند هم می توانند کسب درآمد از اینستاگرام را تجربه کنند.

چون این موضوع  خیلی داغ شده و کسب درآمد از اینستاگرام دغدغه خیلی از دوستان شده است در این مقاله تصمیم بر این گرفته شده است  در مورد این موضوع  کسب درآمد از اینستاگرام صحبت کنم. در این مقاله میخواهیم در مورد راه های کسب درآمد از اینستاگرام و اینکه چطور هر فردی می تواند از  طریق اینستاگرام کسب درآمد کند صحبت کنم. پس اگر شما هم علاقه مند هستید  تا بدانید چگونه می توان از اینستاگرام کسب درآمد داشت این مقاله را تا پایان مطالعه کنید .

فیچر اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی محبوب در این است که هر کسی با هر شرایطی می تواند ازشبکه های اجتماعی به عنوان منبعی برای کسب درآمد خود استفاده کند. به خاطر اینکه کاربران شبکه های اجتماعی محبوب در هر کشوری بسیار زیاد هستند و همین موضوع باعث این می شود تا منبع بزرگی برای افرادی که قصد کسب درآمد فراهم شود

راه های کسب درآمد از اینستاگرام

خب همانطور که گفتم کسب درآمد از اینستاگرام خیلی این روزا ها در میان افراد زیادی مطرح می شود و خیلی از شما ها  قصد دارید  از اینستاگرام کسب درآمد کنند ولی به طور کامل  با راه های آن آشنا نیستند. خیلی از دوستان اولین کاری که به فکرشان خطور می کند  این است که پیجی راه اندازی کنند و به سرعت تعداد فالوورهای آن را افزایش دهند. مهم نیست چطور، فقط تعداد فالوور ها  برای شان اهمیت دارد . و سپس به سراغ گرفتن تبلیغات و کسب درآمد از آن فکر می کنند .

البته این هم یک روشی برای کسب درآمد از اینستاگرام به حساب می آید  اما  در خیلی از  مواقع به خوبی جواب نمی دهد در ادامه شما با روش های کسب درآمد از طریق اینستاگرام بیشتر آشنا می شوید .

1.فروش مستقیم کالا و خدمات

یکی از روش هایی که خیلی ها  از طریق آن در اینستاگرام کسب درآمد می کنند فروش کالا و خدمات است.کسانی  که از این راه  برای درآمد زایی از اینستاگرام استفاده می کنند ممکن است کالا یا خدماتی از خودشان یا دیگران بفروش برسانند . ممکن است کالایی فیزیکی  عرضه کنند. مثلا فروش شماره های رند یا فروش ژله های و دسر های خانگی یا فروش لوازم آرایشی.این دو مثال  جزو فروش مستقیم کالا و خدمات به حساب می آیند .

2.فروش غیر مستقیم کالا و خدمات

این هم راهی است که افراد زیادی از آن برای کسب درآمد از راه  اینستاگرام استفاده می کنند. بیشتر افرادی که فالوور های بالایی دارند می توانند از این راه برای گرفتن تبلیغات دیگر  بیزینس ها اقدام به کسب درآمد کنند. همچنین افراد معروف مانند  سلبریتی ها که دارای محبوبیت و دنبال کنندگان زیادی  هستند از این راه  برای کسب درآمد از راه  اینستاگرام بشدت زیاد  استفاده می کنند.

برای  مثال افراد معروفی که در ویدیو  های خنده دار خود اسم برندی را میبرند  در حقیقت میخواهند  در محتوای سرگرم کننده ای که به مخاطبان میلیونی خود ارائه می کنند آن برند مورد نظر را هم معرفی کنند. در این روش از بازیگران معروف نیز استفاده می شود. مثلا پست های اینستاگرامی که آقای بهرام رادان از  برند نوین چرم منتشر می کند یکی از این نوع روش کسب درآمد از اینستاگرام به حساب می آید.

کسب درآمد از اینستا

3.ساخت برند در اینستاگرام 

یکی دیگر از راه هایی که می شود  گفت به صورت غیر مستقیم از  آن می توان کسب درآمد از اینستاگرام داشت، برند سازی در بستر  اینستاگرام  است. بسیاری از بیزینس ها از طریق برند سازی در اینستاگرام سعی می کنند مخاطبان زیادی را با کار  خود آشنا کنند و بعد روی آن ها عملیات فروش و  بازاریابی را  انجام دهند.

این راه یکی از بهترین راه های کسب درآمد از طریق اینستاگرام است . چون از این را می توان با مخاطبین  کسب وکار خود بیشتر آشنا شوید و اطلاعات بیشتری از آنها بدست بیاورید . از سوی دیگر ماندگاری شبکه های اجتماعی در ایران  چون همیشگی نیست پس بهتر است از اینستاگرام برای کسب درآمد غیر مستقیم و بیشتر برای بازاریابی اینترنتی استفاده کنید.

در این روش معمولا کسب و کار ها مخاطبان خود را از اینستاگرام وارد بستر اصلی کسب و کارشان که ممکن است وب سایت یا هر  مقوله بازاریابی دیگری باشد می کنند و سعی می کنند روی آن ها عملیات فروش و بازاریابی را  انجام دهند تا مخاطبین  خود را عاشق سرویس و خدمات شان کنند.

نحوه کسب درآمد از اینستاگرام 

هر کسب و کاری در اینترنت برای کسب درآمد نیاز به کاربران علاقه مند دارد. کاربرانی که واقعا به کسب و کار مورد نظر علاقه داشته اند و الان دارند دنبالش می کنند. چه سایت داشته باشید، چه تلگرام و یا اینستاگرام باید کاربرانی داشته باشید که بتوانید از طریق آن ها کسب درآمد کنید.

برای کسب درآمد از طریق اینستاگرام نیاز دارید  فالوور های زیاد داشته باشید . البته زیاد بودنش در بعضی از مواقع خیلی مهم نیست! مهم واقعی وهدفمند بودن فالوور های شما در اینستاگرام است .

در ادامه روش هایی را عنوان می کنم که علاوه بر افزایش فالوور اینستاگرام باعث کسب درآمد بیشتر شما از اینستاگرام می شود. همچنین مطالبی را که عنوان می کنم برای برند سازی در اینستاگرام هم کمکتان می کند.مسلما هرچه دنبال کنندگان اینستاگرام شما بیشتر باشد کسب درآمد شما نیز بیشتر خواهد شد. البته همانطور که گفتم فالوور های هدفمند نه فیک!

درست مثل این می ماند که هر چه ترافیک سایت شما بیشتر باشد می توانید کاربران بیشتری را به کسب و کار خود جذب کنید و در نهایت کسب درآمد بیشتری داشته باشید.

1.از امکانات جدید اینستاگرام غافل نشوید

چندسالی است که  اینستاگرام با امکاناتی که ارائه کرده است به خوبی از رقیب های خود  نظیر اسنپ چت سبقت گرفته است . با استفاده از امکانات جدیدی که اینستاگرام دارا است ، شما  می توانید فالوور های خود را بیشتر کنید  و فروش کسب وکار خود را بیشتر کنید.

  • استوری اینستاگرام:

    خیلی ها از استوری اینستاگرام برای پیشنهاد های لحظه ای استفاده می کنند. همچنین یک ویژگی خیلی خوبی که این روزها به استوری اینستاگرام اضافه شده است قرار دادن تگ پروفایل است. خیلی از افراد از این ویژگی برای هدایت کاربران به پیج یا پروفایل مورد نظر استفاده می کنند.
    همچنین می توانید در تبلیغاتی که در استوری خود قرار می دهید از متن استفاده کنید .  برای مثلا می توانید آدرس سایت یا تلفن کسب وکار تان را در آن  بنویسید.
    البته برای قشنگ تر کردن استوری های خود می توانید از اپلیکیشن هایی نظیر canva استفاده کنید.

  • پخش زنده در اینستاگرام:

    از پخش زنده  اینستاگرام هم خیلی ها برای معروفیت و معرفی کسب و کارشان استفاده می کنند. یکی از بهترین ویچر های برنامه های  اینستاگرام استفاده از پخش زنده است. زمانی که رو در رو و به صورت زنده با مخاطبان خود صحبت می کنید خیلی تاثیر گذاری بیشتری می توانید روی آن ها بگذارید.

همچنین اگر پخش زنده شما  جذاب باشد خیلی از کسانی دیگر به پخش زنده  شما می پیوندند و همان افرادی که در پخش زنده شما هستند .
از پخش زنده  اینستاگرام باید با توجه به حوزه کاری خودتان استفاده کنید. مثلا می توانید ازپخش زنده  اینستاگرام به عنوان وبینار آموزشی با مخاطبانتان استفاده کنید.

از طریق پخش زنده اینستاگرام می تونید ایده های خوبی را اجرا کنید. مثلا نحوه انجام دادن کاری را بگویید. کتاب های حوزه کاری خودتان را  معرفی کنید. در مورد موضوع خاصی در حوزه کاری خودتان  بحث کنید و از فالوور های خودتان بخواهید در بحث به شما اضافه شوند پخش زنده  دونفر برگزار کنید . اگر بتوانید پخش زنده  خود را جذاب اجرا کنید مطمئن باشید مخاطبان شما ترغیب می شوند دوستانشان را هم به پخش زنده شما دعوت کنند و افراد بیشتری در پخش زنده شما حضور پیدا کنند.

حتی می توانید بعداز پخش زنده تان آن را ذخیره کنید و تا افرادی که به پخش زنده شما نرسیده بودند .این کار می تواند به برند سازی شما در اینستاگرام نیز کمک کند.

2.از ایده های مختلف در پست های تان استفاده کنید.

باید تلاش خود را انجام دهید که  با پست هایی که در پیج  اینستاگرام خود منتشر می کنید اعتماد مخاطبانتان را به خودتان بیشتر  کنید. این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد حتی در بسیاری از زمان ها از این را  می توانید دنبال کنندگان های خود را به مشتریان همیشگی تان تبدیل کنید.

یکی از بهترین روش هایی که می توانید از طریق آن اعتماد مخاطبان و فالوورهای خود را جلب کنید کپشن هایی است که برای پست های خود قرار می دهید. خیلی از دوستان می گویند پست هایی که کپشن های طولانی دارند خوانده نمی شوند. شاید درست باشد ولی این کار باعث می شود فالوورهایتان حس خوبی نسبت به شما داشته باشند و فکر کنند چقدر برایشان مهم بودید که اینقدر وقت گذاشتید.

3.در ارسال پست ها تنوع داشته باشید

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی تصویر محور است و از همان اول امکان اشتراک تصاویر را داشت. الان با امکانات زیادی که دارد امکان قرار دادن ویدیو هم برای کاربران خود فراهم کرده است.

سعی کنید همیشه از یک فرمت برای پست های خود استفاده نکنید. گاهی وقت ها استوری بگذارید و هر چند وقت یک بار از ویدیو استفاده کنید.از اپلیکیشن هایی مثل photo voice برای اضافه کردن صوت به تصویر و از viva videoتصاویر خود را به صورت اسلاید شو منتشر کنید.

ارتباط با فالوور در اینستاگرام

4.ارتباط با فالوور ها

یکی از مهمترین کارهایی که برای تبدیل فالوور به علاقه مندان واقعی به بیزینس تان می بایست  انجام دهید این است که با آن ها ارتباط بیشتری بگیرید. مثلا به همه کامنت های که برای تان گذاشته می شود پاسخ دهید و حتی ابراز علاقه کنید.

یک کار دیگر که میتوانید انجام دهید این است که از فالوور های تان سوال بپرسید. مثلا در مورد موضوع خاصی که مربوط به کسب وکار تان است عکسی منتشر کنید  و نظر مخاطبانتان را بخواهید. از آن ها بخواهید در بحث شرکت کنند. این نوع پست ها باعث می شود فالوورهایتان مجبور به کامنت گذاشتن زیر پست های شما شوند و همین باعث می شود افراد خیلی بیشتری ترغیب به مشارکت در بحث ها شوند.

به دایرکت های خود حتما جواب دهید. تا آنجایی که ممکن است سعی کنید از طریق دایرکت با کاربران و همچنین مشتریان خود در ارتباط باشید. گاهی وقت ها شما به دایرکت آنها بروید . مثلا میتوانید بپرسید نظرتون راجع به فلان محصول یا فلان سرویس  چی هست؟ آیا مشکل یا سوالی در مورد فلان محصول دارید یا خیر؟

هشتگ اینستاگرام

5.استفاده از هشتگ ها 

هشتگ در اینستاگرام مثل کلمات کلیدی در بهینه سازی سایت است. سعی کنید هشتگ های اصلی و پر طرفدار مربوط به حوزه کاری خود را پیدا کنید. برای این کار بهتر است به پیج رقبای خود سری بزنید و هشتگ های پر طرفدار آن ها را شناسایی کنید.

با استفاده از هشتگ های پر طرفدار در پست های خود می توانید پست هایتان را بیشتر در معرض دید علاقه مندان به کسب و کار خود قرار دهید. و از این طریق پروموت پست های تان در اینستاگرام افزایش پیدا می کند. استفاده از هشتگ ها به صورت اصولی باعث می شود افراد خیلی بیشتری با کسب و کار شما آشنا شوند.

همچنین برای برندسازی در اینستاگرام حتما سعی کنید هشتگ مربوط به کسب و کار خود را انتخاب کنید و در تمام پست های ارسالی خود از آن هشتگ استفاده کنید.

برای این موضوع کافیست که مقاله هشتگ های آماده اینستاگرام [لیست پرطرفدار ترین ها] را مطالعه کنید.

6.با افراد تاثیر گذار در ارتباط باشید

سعی کنید از افراد تاثیر گذار برای افزایش اعتبار برندتان استفاده کنید. اگر برای شما مقدور بود حتما با افراد تاثیر گذار در ارتباط باشید و از آن ها بخواهید اشاره ای به کسب و کار یا برند شما کنند. اگر لازم شد برای برندسازی حتما از این روش باید استفاده کنید.

افراد تاثیر گذار، تاثیر بالایی روی برند شما می گذارند و افراد زیادی را می توانند با برند شما آشنا کنند. چون این افراد از محبوبیت بالایی برخوردار هستند هر چه در مورد برند شما بگویند تاثیر گذاری بالایی روی مخاطبان خود می توانند بگذارند. این روش بهترین راه برای برند سازی و بیشتر دیده شدن در اینستاگرام است.

7.از دیگر فضا های کاری خود فالوور جذب کنید

سعی کنید در هر جایی که فعالیت می کنید کاربران خود را به اینستاگرام خود دعوت کنید. اگر سایتی دارید حتما از کاربران خود بخواهید اینستاگرام تان را دنبال کنند. اگر در تلگرام کانالی دارید یا در گروه های هم حوزه خود فعالیت می کنید حتما در پست های خود به اینستاگرام خود نیز اشاره ای کنید.

اما اگر در آپارات و یوتیوب ویدیو می گذارید حتما در ویدیو های خود از مخاطبان خود بخواهید شما را در اینستاگرام دنبال کنند. اگر در لینکدین فعالیت می کنید سعی کنید در پست ها و مقالاتی که در آن به اشتراک می گذارید اشاره ای به اینستاگرام تان هم کنید.

مقاله ای را در سایتی می خوانید اگر براتون مفید بود حتما در کامنتی که می گذارید به جای آدرس سایت، آدرس اینستاگرام تان را درج کنید.

و از خیلی از فضاهای کاری دیگری که با کسب و کار شما دخیل است برای افزایش فالوور اینستاگرام خود استفاده کنید.

فالوور فیک اینستاگرام

نکات مهم در کسب درآمد از اینستاگرام :

1.خرید فالوور غیر واقعی یا همان فیک 

هرگز برای افزایش فالوور اینستاگرام تان از فالوور های غیر واقعی استفاده نکنید. هیمنطور خرید پیج اینستاگرام هم کاری اشتباه است که خیلی ها از دوستان این کار را انجام می دهند. بسیاری از دوستان فکر می کنند افرادی که برای اولین بار به پیج شان وارد می شوند فقط به خاطر تعداد فالوورهایشان است که اقدام به فالو پیج شان می کنند. به خاطر همین قضیه هم فقط به فکر این هستند که از هر روشی شده فالوورهای پیج اینستاگرام خود را زیاد کنند.

2.استفاده از برنامه و ربات های افزایش فالوور 

استفاده از برنامه ها و ربات های افزایش فالوور به هیچ وجه پیشنهاد نمی کنیم . چون در اکثر این برنامه ها و ربات ها باید با اکانت اصلی پروفایل اینستاگرام خود در آن ها لاگین شوید و این از لحاظ امنیت بسیار خطرناک هستند. در بسیاری از مواقع استفاده از این برنامه ها با مسدود شدن اکانت مورد نظر همراه شده است.

به خاطر اینکه اینستاگرام حساسیت بالایی در این موارد دارد و همچنین به لاگین های مختلفی که از طریق یک اکانت در دستگاه ها و آی پی های مختلف انجام می گیرد بسیار حساس است استفاده از این برنامه ها به هیچ وجه توصیه نمی شود.

بسیاری از پیج هایی که تعداد فالوور های زیادی داشته اند توسط این برنامه ها اکانت های خود را از دست داده اند. اغلب با   این برنامه ها شما با پروفایل اصلی خود باید کارهایی از قبیل ارسال دایرکت، گذاشتن کامنت، لایک پست ها و … را انجام دهید کهممکن است  اینستاگرام به شما شک کند و شمارا مسدود کند

3.به فکر تبدیل فالوورها به علاقه مندان خود باشید

همانطور که عرض کردم بسیاری از دوستان فقط به فکر افزایش فالوور اینستاگرام خود هستند و اصلا به فکر اینکه آیا این افراد به درد کسب و کارشان می خورند یا نه نیستند! مهم نیست چقدر فالوور داشته باشید، بلکه مهم این است که فالوورهای شما چقدر به شما علاقه دارند؟ چقدر به پیشنهاد های شما جواب مثبت می دهند. چقدر به حرف شما گوش می دهند و دنبال رو شما هستند.

با به کار گیری صحیح مواردی که در این مقاله اشاره کردم به راحتی می توانید اعتماد فالوورهای خود را جلب کنید و آن ها را به علاقه مندان به کسب و کار خود تبدیل کنید.

4.سایت تان را راه اندازی کنید 

بسیاری از افرادی که فقط از طریق اینستاگرام کسب درآمد می کنند اشتباه بزرگی می کنند. دوستان ما در کشوری  زندگی می کنیم و هیچ چیزی در آینده قابل پیش بینی نیست! معلوم نیست مدتی بعد چه شبکه اجتماعی جایگزین اینستاگرام  باشد. آیا اینستاگرام می ماند یا جایگذین شبکه دیگری می شود.

پس بهتر است شما هم بستر دیگری را مانند سایت  برای کسب درآمدتان فراهم کنید تا در هر شرایطی مجبور شدید  کاربران و مشتریان کسب و کار خود را داشته باشید و به هیچ وجه آن ها را از دست ندهید. و به کسب وکار تان لطمه وارد نکنید .

نکات تکمیلی برای کسب درآمد از اینستاگرام

  • موضوع و هدف خود را کاملا و دقیق مشخص کنید
  • فقط در همان موضوع پیج تان فعالیت کنید و پست منتشر کنید
  • مسابقه و چالش برگزار کنید
  • از تبلیغات زیاد استفاده نکنید کمی نیز به فکر کاربرانتون باشید
  • برای انتخاب اسم پیج تان وقت بگذارید
  • پیج خودتون رو توی شبکه های مجازی دیگه بسازید و تبلیغ کنید (مانند کانال تلگرام و کانال یوتیوب)
  • کمی که پیشرفت کردید حتما وب سایت پیج تان را نیز را اندازی کنید
  • خلاقیت بخرج بدهید پست های دیگران را بصورت خلاق کپی کنید .
  • از هشتگ های مناسب مخصوص کسب وکار تان استفاده کنید  و روی عکس هایتان لوگوی تان را قرار دهید
  • دیگران را شات کنید و از دیگران بخواهید شما را نیز شات کنند .
  • هر روز استوری به تعداد مناسب ارسال کنید و پخش زنده را نیز نسبت به موضوع و فعالیت پیج تان هرچند وقت یکبار  استفاده کنید.

جمع بندی  این مقاله :

کسب درآمد از اینستاگرام کار  بسیار ساده ای نیست. کلا کسب درآمد کار ساده ای نیست و باید وقت زیادی روی آن بگذارید. خصوصا اگر قصد کسب درآمد از طریق اینستاگرام را دارید باید خیلی خلاقیت بخرج بدهید . باید به اندازه کافی حوصله داشته باشید. و برای هر کاری که انجام می دهید وقت بگذارید .

در این مقاله هم روش هایی را گفته ایم که شاید ممکن است ساده به نظر بیاید  و شاید از نظر خیلی ها پیش پا افتاده است ولی بسیار نقش زیادی  در افزایش فالوور اینستاگرام، کسب درآمد از اینستاگرام و برندسازی در اینستاگرام به شما کمک می کند.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

کسب درآمد از اینستاگرام

کسب درآمد از اینستاگرام

فهرست مطالب

ویژه شما 

دانلود رایگان : با دانلود پکیج بهاره ست اداری و لوگو می توانید از تخفیف های لحاظ شده آن ویژه فصل بهار استفاده کنید.برای دانلود روی دکمه های زیر کلیک کنید.

دانلود رایگان کاتالوگ

نمونه طراحی لوگو

مکالمه را شروع کنید

اگر تلگرام دارید، همکاران آنلاین در تلگرام و اگر واتساپ دارید به همکاران آنلاین در واتساپ را انتخاب کنید

همه روزه در واتساپ پاسخگو هستیم، درحال حاضر همه کارشناسان در تلگرام و واتساپ آنلاین می باشند.

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر برای کسب درآمد از اینستاگرام (مقاله کامل)

نیاز به کمک دارید با فیلترشکن روشن روی یکی از همکاران کلیک کنید

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر فیلترشکن ندارید اینجا را کلیک کنید!