جستجو کردن
Close this search box.

سمبل یا نشانه کلمه چیست؟

اگر نیاز به راهنمایی و مشاوره در خصوص این مقاله دارید همین الان با شماره 02191307049  کلیک کنید.

برای ثبت سفارش  و تحویل قبل از عید نوروز همین الان با ما در تلگرام یا در واتساپ در ارتباط باشید.

سامبول یا نشانه کلمه به معنی نماد است که تعریفی دقیقی از وجود ماهیت نام تجاری شرکت یا برندی می باشد. امروز هر کسب و کار نیازمند داشتن سمبل یا نشانه کلمه است‌. سمبل و نماد جهت و آینده یک فرآیند کاری را نشان می‌دهند که برای انتخاب مناسب نیازمند مراجعه به شرکت طراحی لوگو مثل رایان طرح است. به طور کلی می‌توان گفت: ( ستون فقرات شروع یک کسب و کار موفق سمبل و نماد مربوط آن می باشد). مطمئناً تاکنون شما یک برند بزرگ بدون لوگو یا نشانه کلمه ندیده اید! که دلیل اصلی آن تاثیر زیاد سنبل بر روی درک مشتری از برند می باشد. پس در این مقاله قصد داریم پاسخ سوال سنبل یا نشانه کلمه چیست؟ را به طور کامل شرح دهیم.

آشنایی با مفهوم سمبل یا نشانه کلمه

صدها نظریه و مطالعات زیادی در مورد یک سمبل یا نشانه کلمه موفق وجود دارد. لذا، مفهوم سمبل یا نشانه کلمه ترسیم بصری ماهیت هر کسب و کاری است و نیازمند نمادی مشخص می‌باشد. طراحی لوگو حرفه‌ایی برای نشان دادن ایده‌ای که توسط یک شخص یا سازمانی استفاده می شود و این نماد یک ویژگی انتزاعی می‌باشد. مفهوم سمبل یا نشانه کلمه  شامل معانی کلی و جامع ایده و هدف است. تفاوت سمبل و لوگو در اصل به هویت بصری آن برمی‌گردد. طراحی لوگو در اصل طراحی تصویری است که با هدف توصیف یک رویداد، که یک مرجع بصری دارد و دارای معانی و اهداف عمیق است را منعکس می کند، اما ویژگی‌های خاصی که باید در  طراحی لوگو حرفه ای به کار گرفته شود به شرح زیر است.

معنادار باشد

سمبلی که به ماهیت برند می پردازد، تصویری ذهنی از برند ترسیم می کند و یک ارتباط عاطفی مثبت را پرورش می دهد.

ممتاز

خاص، فراموش نشدنی، برجسته در میان رقبا.

ساده

از نظر توضیح بسیار قابل تشخیص باشد، همچنین  تلفظی و نوشتن  راحت داشته  باشد.

قابلیت ثبت قانونی

قابلیت تایید و ثبت از لجاظ قانونی را داشته باشد.

توسعه پذیر

نامی که می تواند در سطح محلی و بین المللی گسترش یابد و اطمینان حاصل شود که نام برای یک کشور متفاوت، چه از لحاظ زبانی، قومی یا مذهبی، معنای متفاوتی ندارد.

چه چیزی سمبل یا نشانه کلمه را در بازار رقابتی متمایز می کند؟

در دنیای امروزه تمامی نماد ها و لوگو ها دارای معنی برای یک کسب و کار می باشند که به طور اصلی به عنوان سمبل یا نشانه کلمه از آنها می توان یاد کرد. زمانی که نشانه کلمه شما به شکل گرافیکی در بیاید به او عنوان لوگو داده خواهد شد. این نشانه گرافیکی دارای سبک های مختلفی می باشد. برای شروع رقابت کاری وجود نمادی انحصاری می‌تواند فعالیت کاری شما را حرفه‌ای تر نشان دهد.

با انتخاب شرکت طراحی لوگو برای طراحی انحصاری سمبل یا نشانه کلمه تجاری می توانید کاری تخصصی را به تیمی حرفه‌ای بسپارید. جهت سفارش طراحی لوگو می‌توانید با شماره ((02191307049)) در ارتباط باشید. به یاذ ذاشته باشید که نام تجاری شما اولین برداشت مشتریان بالقوه از کسب و کار شما خواهد بود. میزان حرفه‌ای بودن طراح لوگو با توجه به انتخاب طرحی مناسب برای شرکت یا برند شما بستگی به فعالیت و گروه هدف شما دارد، شما باید سمبل یا نشانه کلمه‌ای داشته باشید که مورد علاقه گروه هدف شما باشد. یک نام منحصر به فرد باید جذاب به نظر برسد و مشتریان شما را به نوعی مخاطب قرار می دهد. با سفارش طراحی لوگو از رایان طرح می توانید یکی از دشوار ترین بخش های راه اندازی یک کسب و کار را به راحتی سپری کنید.

تفاوت بین لوگو و سمبل

لوگوها از زمان های قدیم شناخته شده بوده اند. زیرا، انسان از آنها برای بیان هر چیزی که مربوط به زندگی می‌باشند استفاده کنند. جالب است بدانید که تمام تمدن های باستانی از نمادها، سمبل و نشانه کلمه و آرم ها برای نشان دادن معنی و چیزهای خاص استفاده می‌کنند، همانطور که میدانید در زمان گذشته تمدن های مختلف سمبل‌های مختلفی را بر روی دیوارهای معابد و بناهای باستانی حک کرده‌اند. در گذشته هر نمادی دارای معنا و شواهدی در تاریخ است. لذا از طریق کتیبه های باستان شناسی به علوم و مطالعات زیادی از تمدن های مختلف رسیده ‌اند.

لوگوها شامل مجموعه ای از نمادهای بصری هستند که هدف کلی یک سازمان یا شرکت خصوصی را نشان می دهند. لوگو تصویری بصری که بیانگر یک ایده می‌باشد و از مجموعه ای از نمادها تشکیل شده است، همچنین در موسسات و شرکت های دولتی و غیردولتی استفاده می شود. زیرا، کاربرد و ماهیت آن گروهی از نمادهای یکپارچه هستند.  سمبل یا نشانه کلمه ایده آل در اصل نشان دهنده فعالیت یک موسسه یا شرکت هستند، در حالی که در لوگو استفاده می شود.

جمع بندی

انتخاب سمبل یا نشانه کلمه مناسب گام بسیار مهمی در راه اندازی یک کسب و کار جدید است. این مقاله به شما کمک می کند تا یک نام تجاری متمایز را انتخاب کنید که توجه مشتریان را به خود جلب کند. اگر تازه شروع به کار کرده اید، باید نماد انتخابی برند خود را مسئله‌ای بسیار جدی در نظر بگیرید. یک طراحی لوگو اشتباه یا وجود لوگوی که در طی مدتی نیاز به تغییر داشته باشد، در اصل می تواند به زمان و هزینه زیادی نیاز داشته باشد. طراحی لوگو نیازمند اصولی دقیق می‌باشد که تنها باید تیم‌های قوی مانند رایان طرح سپرده شود.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

ویژه شما 

دانلود رایگان : با دانلود پکیج بهاره ست اداری و لوگو می توانید از تخفیف های لحاظ شده آن ویژه فصل بهار استفاده کنید.برای دانلود روی دکمه های زیر کلیک کنید.

دانلود رایگان کاتالوگ

نمونه طراحی لوگو

مکالمه را شروع کنید

اگر تلگرام دارید، همکاران آنلاین در تلگرام و اگر واتساپ دارید به همکاران آنلاین در واتساپ را انتخاب کنید

همه روزه در واتساپ پاسخگو هستیم، درحال حاضر همه کارشناسان در تلگرام و واتساپ آنلاین می باشند.

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر برای سمبل یا نشانه کلمه چیست؟

نیاز به کمک دارید با فیلترشکن روشن روی یکی از همکاران کلیک کنید

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر فیلترشکن ندارید اینجا را کلیک کنید!