جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

انواع سئو چیست؟ (راهنمای کامل با مثال)

انواع سئو چیست ؟ موتور جست و جو و یا بهینه سازی یک فرآیند پیچیده ای می باشد. تمامی کارهایی که برای بهینه سازی سایت انجام می شود، یک هدف مشترک را دنبال می کنند و آن هم بهینه سازی وب سایت یا همان سئو سایت برای افزایش بازدید و افزایش نرخ کلیک در موتورهای جست و جوگر می باشد که اگر نیاز به راهنمایی داشتید می توانید از مشاوره سئو رایان طرح کمک بگیرید.

بهینه سازی سایت انواع مختلفی دارد که در این مقاله ما به بررسی ریز به ریز جزئیات بهینه سازی وب سایت و انواع آن و تکنیک ها و فنون سئو می پردازیم، پیشنهاد ما این است تا انتهای این مطلب از صفحه ما خارج نشوید.

سئو وب سایت

در ابتدا برای شما از سئو خواهیم گفت؟

SEO فرآیند ساخت یک وب سایت برای موتورهای جستجو و برای کاربران است. هدف کلی SEO افزایش ترافیک ارگانیک از موتورهای جستجو با بهبود موقعیت هایی است که وب سایت در SERPS برای عبارات مختلف جستجو نشان می دهد. در زمان های قدیم فرآیند سئو بسیار ساده بود ولی با گذشت بیشتر زمان فرآینده سئو درای پیچیدگی و سختی فراوان شد.

برای بهینه سازی وب سایت باید تمام فاکتورهای مختلف رتبه بندی موتور جست و جو را بررسی کنید و تمامی زیر و بم آن را رعایت کنید تا بتوانید نظر کاربر و اقای گوگل را جلب کنید.

انواع سئو

انواع سئو:

زیرمجموعه های سئو اصلا پیچیدگی خاصی ندارند و مطمئن باشید با خواندن این مقاله از رایان طرح پاسخ تمامی سوالات خود را در مورد سئو و انواع آن پیدا خواهید کرد.

انواع مختلف سئو عبارتند از:

  • سئو تکنیکال
  • سئو داخلی
  • سئو محتوا
  • سئو آف پیج
  • سئو محلی
  • سئو موبایل
  • سئو فروشگاه اینترنتی

از مهم ترین انواع سئو می توان به SEO ، On Page و Off Page SEO اشاره کرد که در نمودار زیر به آن اشاره کردیم. علاوه بر آن باید با زیر مجموعه های انواع سئو و تعاریف و عوامل مهم آن آشنایی پیدا کنید.مه در ذیل به توضیحات آن پی پردازیم.

مهمترین انواع سئو

منظور از سئو تکنیکال وب سایت:

همان طور که از اسم آن مشخص است سئو تکنیکال تمام فاکتورهای فنی موجود در یک وب سایت که باعث نمایش آن در موتورهای جست و جوگر می باشد را در بر می گیرد.سئو تکنیکال یک هدف مهم و اصلی دارد که بتواند بدون هیچ مشکلی یک وب سایت را خزنده و ایندکس کند.

از راهنمایی های فنی و تکنیکال سئو می توان به:

  • از وجود فایل Robots.txt و محدود نبودن دسترسی محتویات آن مطمئن شوید تا موتورهای جست و جو به آسانی و درستی به وب سایت دسترسی پیدا کنند.
  • با استفاده از google Search Console وب سایت خود را تایید و یا اضافه کنید و در ادامه دامنه مورد نظر خود را تعیین کنید.
  • برای پیدا کردن و از بین بردن خطاهای کراول از گزارش COVERAGE استفاده کنید.
  • برای اتصال موتورهای جست و جوگر یک نقشه سایت XML وضع کنید.
  • ساختار سایت و ساختار URL خود را بهینه کنید .
  • طراحی وب سایت Friendly و دوستی را همراهی و دنبال نمایید.
  • بهتر است وب سایت هایی را راه اندازی کنید که در دسکتاپ و در موبایل به سرعت قابل بارگیری باشد.

اشاره نمود.

بهینه سازی وب سایت

منظور از سئو داخلی :

سئو داخلی به فعالیت های بهینه سازی یک وب سایت و بهتر کردن آن برای موتورهای جستجو و کاربران مرتبط می باشد. بر اساس نگاه کلی موتورهای جست و جوگر به یک وب سایت، رتبه بندی بر اساس سطح صفحه آن انجام خواهد شد. به همین علت است که بهینه سازی یک وب سایت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

از راهنمایی های سئو داخلی می توان به:

  • بهینه سازی عنوان های صفحه:

بهینه سازی عنوان صفحه که فاکتور مهم در سئو می باشد زیرا کاربران با توجه به عناوین صفحه دارد یک وب سایت می شوند هر چقدر عناوین جذاب تر باشد باعث افزایش نرخ کلیک و ورودی برای سایت می شود. عنوان یک صفحه باید به ربات موتور جستجو اطلاعات کافی در مورد محتوای درون صفحه بدهد.

  • بهینه سازی تیتر H1:

عنوان صفحه در SERPS نشان داده می شود. تیتر H1 همان عنوان بالای صفحه می باشد که یک صفحه بهینه شده تنها فقط یک تیتر H1 دارد.

  • بهینه سازی عناوین:

همانطور که در بالا گفته شد یک صفحه تنها فقط باید یک برچسب H1 داشته باشد ولی باید از عناوین فرعی دیگر مانند برچسب (H2 ، H3) در بخش های دیگر صفحه نیز استفاده نمود.

  • سئو تصاویر:

باید بدانید که استفاده از هر تصویر در صفحه مساوی است با بهینه سازی آن تصویر در صفحه. در صورت عدم بهینه سازی درست موتورهای جست و جوگر نمی توانند درک درستی از آنچه که به نمایش می گذارند داشته باشند. مواردی مانند بهینه سازی نام فایل ، اندازه پرونده و متن ALT برای سئوی تصویر بسیار حائز اهمیت می باشد.

  • مرتب کردن صفحه:

هدف از انتشار یک محتوا به اصطلاح برای از سر باز کردن نیست هدف از انتشار مطلب برای دریافت رتبه از گوکل می باشد بنابراین قبل از انتشار محتوا نسبت به متن و تصاویر آن وسواس به خرج داده و متناسب با ان صفحه ان را مرتب کنید.

اشاره نمود.

سئو محتوا

منظور از سئو محتوا:

از زیر مجموعه های سئو می توان به سئو محتوا اشاره نمود. سئو محتوا یک فاکتور بسیار مهم می باشد که با کیفیت محتوا و چگونگی بهبود آن مرتبط است. سعی کنید محتوایی را منتشر کنید که مورد علاقه کاربر باشد و کاربر بتواند با خواندن آن پاسخ سوالات خود را دریافت کند مانند همین مقاله ای که شما در حال مطالعه آن می باشید.

پیشنهاد رایان طرح این است که انجام مراحل ذیل به بهبود سئو داخلی شما کمک بسیاری کرده:

جست و جوی عبارات کلیدی: قبل از اینکه شروع به تولید محتوا کنید اول کلمه کلیدی خود را پیدا کرده. شما باید درک درستی از عبارت کلیدی داشته باشید تا کاربر را به سمت صفحه خود سوق دهید.

جست و جوی عبارات مترادف: گام بعدی که بعد از پیدا کردن عبارت کلیدی مناسب باید بردارید، پیدا کردن کلمات مترادف می باشد که می توان از آن در ادامه کلمه اصلی در عنوان سایت استفاده کرد.

عنوان مناسب: باید بین 4 تا 8 کاراکتر باشد و باید از مهم ترین کلمات در سایت شما باشد.

انتخاب سئو تایتل:بهتر است از کلماتی در سئو تایل خود استفاده کنید که دارای عناوینی جذاب و گیرا باشد و حتما با موضوع متن مرتبط باشد، این کار شما باعث می شود که کاربر برای خواندن محتوای شما دقت و علاقه به خرج دهد. عنوان جذاب مساوی است با نرخ کلیک و ورودی سایت

محتوای طولانی: برای محتوایی که قصد نوشتن آن را دارید وقت گذاشته و مطلبی را بنویسید که کاربر با خواندن آن آنچه را که می خواهد بدست آورد.

منظور از سئو آف پیج:

هر چیزی که با تبلیغات سروکار دارد مربوط با سئو آف پیج می باشد. سئو آف پیج بر خلاف سئو داخلی می باشد. با استفاده از تکنیک های موجود در سئو آف پیج برای ارتقای وب سایت خود قدم بردارید.

سئو آف پیج

از مهم ترین راه کارهای SEO سئو آف پیج می توان به:

لینک سازی: گرفتن بک لینک SEO از وب سایت های معتبر دیگر است.این بک لینک ها باعث افزایش قتدار یک وب سایت شده و همانند یک رای اعتماد می باشد به شرطی که قابلیت nofollow به پیوند را نداشته باشد.

تبلیغ برند: با برند سازی و تبلیغ آن می توانید از جایگاه بالاتری در گوگل برخوردار باشید. برند سازی باعث جلی اعتماد مردم می شود. همچنین باید در پیشرفت و بالا بردن and برند خود کار کنید و مکالمات مربوط به آن را در شبکه ها و انجمن های مختلف رسانه های اجتماعی تشویق کنید.Google به وب سایت هایی که مورد توجه مردم است و درباره آن صحبت می شود اهمیت می دهد.

منظور از سئو محلی:

سئو محلی از انواع سئو می باشد و همان طور که از اسم آن مشخص است برای مشاغل محلی و بومی مناسب می باشد.اگر قصد راه اندازی وب سایتی را با هدف جذب مشتریان محلی دارید باید وب سایت خود را سئو محلی بهینه کنید.

پس از اینکه سئو محلی خود را بهینه کردید به دستورالعمل های زیر دقت کنید:

  • نام برند، آدرس ، اطلاعات تماس خود را در تمام صفحات وب سایت خود داشته باشید.
  • ایجاد طرح کسب و کار محلی در صفحه اصلی سایت خود
  • ایجاد یک حساب کاربری در Google برای کسب و کار من
  • ثبت کسب و کار محلی خود، در فهرست های معتبری مانند Yelp ، تجارت کوچک یاهو ، Foursquare و …..
  • تبلیغ سایت خود در دایرکتوری ها و وب سایت های محلی

منظور از سئو موبایل:

سئوی موبایل، زیر مجموعه سئو ویژه دستگاه های تلفن همراه می باشد. بیش از 95٪ از جستجوهای Google با موبایل انجام می شود به دلیل اینکه امروزه دسترسی به اینترنت موبایل به مراتب راحت تر از اینترنت دسک تاپ می باشد.

از این رو گوگل تصمیم گرفت یک index-mobile-first ایجاد کند و شروع به نمایه سازی نسخه دوستانه موبایل وب سایت به جای نسخه دسک تاپ کند.

اگر بر روی سئو موبایل کار می کنید مطمئن شوید که:

  • وب سایت شما برای موبایل به خوبی طراحی شده است.
  • سرعت وب سایت شما در تلفن همراه بالا است
  • سهولت استفاده از وب سایت در موبایل

سئو فروشگاه اینترنتی:

همانطور که می دانید تجارت الکترونیکی یک صنعت بزرگی می باشد است. و بهینه سازی یک سئو فروشگاه اینترنتی به مراتب سخت تر از فعالیت در یک وبلاگ یا وب سایت شرکت می باشد. تبلیغ یک سایت اینترنتی بسیار سخت می باشد و همچنین باید صفحات بیشتری جهت بهینه سازی داشته باشید.

مهمترین عوامل SEO فروشگاه اینترنتی عبارتند از:

  • در ابتدا بدانید بهینه سازی کسب و کار اینترنتی و آلاین با صفحه اصلی و دسته بندی صفحات است.
  • بهینه سازی صفحات محصول خود بر اساس تحقیق در ارتباط با کلمات کلیدی
  • بهینه سازی عناصر بصری مانند عکس و فیلم و گیف
  • در مورد محصولات خود توضیحات لازم را بدهید تا کاربر بتواند به راحتی تصمیم گیری کند.
  • مسیر و کار خود را در تمامی سوشیال مدیاها تبلیغ کنید.
  • برای فروش بیشتر محصولات خود ابتکار لازم را به خرج دهید.
  • راه اندازی وبلاگ و توضیحات لازم در مورد محصولاتتان و اینکونه چگونه کارایی لازم در حل مشکلات دارند.
  • ایجاد لینک های داخلی برای محتوا ، زیرا باعث اعتبار و ارتباط برای جست و جوی کلمات خاص می شود.
  • مقالاتی طولانی 2000 کلمه ای بنویسید، زیرا باعث کسب رتبه در گوگل از این طریق می شود.

سئو کلاه سفید و سیاه

سئو کلاه سفید در مقابل SEO کلاه سیاه:

آیا سئو کلاه سیاه نوعی سئو است؟

سئو کلاه سیاه فقط یک اصطلاح می باشد و از انواع سئو نمی باشد یئو کلاه سیاه فقط برای وصف اقدامات و عملیاتی که برای گول زدن الگوریتم های موتور جستجو استفاده می شود.

گاها مشاهده شده است برخی افراد ایده هایی را برای ارتباط پیوندهای مصنوعی برای افزایش رتبه سایت خود در گوگل ارائه می دهند. این ایده ها مخالف دستورالعمل های Google است و باید از آن دوری کنید.

اگر از سئو کلاه سیاه تبعیت کنید بدانید که خیلی زود اعتماد گوکل را از دست می دهید و گوگل شما را جریمه خواهد کرد و شانس خود را برای بالا بردن رتبه و جایگاه بالا از دست می دهید.

تمامی این روش هایی که رایان طرح در این مقاله به آن اشاره نمود از تکنیک های”سئو کلاه سیاه یا همان بلک هت سئو” است و اگر آنها را به درستی انجام دهید ، می توانید در موتورهای جستجو رتبه و جایگاه بالایی را کسب کنید و بخشی از ترافیک موتور جستجو را بدست آورید.

آموزش کلیدی انواع سئو توسط استودیو رایان طرح:

در این مقاله متوجه شدید که یکی از ابزارهای قدرتمند برای بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ سئو می باشد، و هرچه یک وب سایت بهینه تر باشد و محتوای متنی بکار رفته در آن کامل تر باشد از جایگاه بالاتری در موتورهای جست و جو گر گوگل قرار دارید. به هیچ عنوان دنبال گول زدن گوگل نباشد و برای جایگاه رتبه در گوکل از موارد گفته شده بهره ببرید .

4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

انواع سئو (باتوضیحات)| آکادمی رایان طرح

انواع سئو (باتوضیحات)| آکادمی رایان طرح

فهرست مطالب

ویژه شما 

دانلود رایگان : با دانلود پکیج بهاره ست اداری و لوگو می توانید از تخفیف های لحاظ شده آن ویژه فصل بهار استفاده کنید.برای دانلود روی دکمه های زیر کلیک کنید.

دانلود رایگان کاتالوگ

نمونه طراحی لوگو

مکالمه را شروع کنید

اگر تلگرام دارید، همکاران آنلاین در تلگرام و اگر واتساپ دارید به همکاران آنلاین در واتساپ را انتخاب کنید

همه روزه در واتساپ پاسخگو هستیم، درحال حاضر همه کارشناسان در تلگرام و واتساپ آنلاین می باشند.

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر برای انواع سئو چیست؟ (راهنمای کامل با مثال)

نیاز به کمک دارید با فیلترشکن روشن روی یکی از همکاران کلیک کنید

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر فیلترشکن ندارید اینجا را کلیک کنید!