جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

هاست چیست؟ [ راهنمای خرید هاست و نکات ریز و درشت ]

حالا کلمه فضای میزبان به گوشتان خورده ؟  ما توی این مقاله میخوایم درباره هاست و انواع آن باهم صحبت کنیم و اینکه اگر بخوای برای خودتون یک هاست بخری چه هاستی میتواندبرات  از نظر قیمت و هم از نظر کیفیت عالی باشد  با ما همراه باشید با جذاب ترین مقاله هاست …..بزن بریم

بیشتر مردم هنوز با وب سایت آشنایی ندارند و نمی دانند چیست فقط کامپیوترشان را روشن می کنند یک مرورگر Google یا Amazon یا Yahooرا باز می کنند و مواردی را در آن سرچ می کنند.

ولی شاید برایتان جالب باشد که بدانید سایت چیست و هنگامی که بشخصی از یک سایت بازدید می کند چه اتفاقی رخ می دهد.

در این بخش برای شما در مورد این که:

  • وب سایت چیست؟
  • انواع وب سایت
  • محل زندگی وب سایت
  • و شرکت هاست آشنا می کنیم

برای اینکه درک درستی از وب سایت داشته باشید این مطلب را بخوانید.

منظور از وب سایت چیست؟

انواع وب سایت:

  • اسناد یا صفحات:

با توجه به اینکه وب سایت یک مجموعه عمومی است بنابراین با مشاهده یک وب سایت می توان به اسناد و صفحات آن اشاره کرد. زمانی که شما مطلبی را بارگیری می کنید وب سایت آن را به شما نمایش می دهد.

  • برنامه های وب :

Google، فیس بوک، و هر نوع بازی آنلاین و … نمونه هایی از برنامه های هستند. فایل های برنامه باید در جایی قرار داشته باشند و برنامه های وب ، به همان شیوه ای که اسناد و پرونده ها روی وب سرورهای عمومی هستند ، قرار می گیرند. سپس مرورگر بعضی از پرونده ها را بارگیری کرده و اجرا می کند، ارتباط مداوم بین رایانه و وب سرور وجود دارد.

  • سیستم های مدیریت محتوا :

سیستم های مدیریت محتوا را وب سایت هایی را که امروزه هستند تشکیل می دهد و از فناوری یک برنامه وب برای شبیه سازی مجموعه ای از اسناد استفاده می شود.

سیستم های مدیریت محتوا

به بعضی از موارد اصلا نیازی و احتیاجی نیست اما هنگام بازدید از وب سایت مجموعه ای از اتفاقات در حال رخ دادن می باشد که عبارتند از:

  1. در مرحله اول مرورگر رایانه درخواستی را برای سرور وب سایت ارسال می کند – یک صفحه ، یک سند و یک فایل برای اجرای  برنامه. URL یا آدرسی که در نوار بالای پنجره مرورگر قرار می دهید قسمت اصلی این درخواست می باشد.
  2. مرحله دوم وب سرور درخواست را دریافت می کند و هر آنچه را که لازم است برای آنچه که شما درخواست کرده اید تحویل می دهد. که ممکن است یک فایل و یا بخشی از یک برنامه وب و یا یک سند مونتاژ شده از یک سیستم مدیریت محتوا باشد.
  3. در مرحله سوم وب سرور با نوعی از محتوا به درخواست شما پاسخ داده می شود
  4. و مرورگر آن محتوا را به شما نشان می دهد

راهنمای خرید هاست

اجرای یک وب سایت:

برای اینکه یک وب سایت را راه اندازی کنید به کامپیوتر که به اینترنت وصل باشد احتیاج است که بتواند به درخواست ها ، اقدامات مناسب و ….. پاسخگو باشد.

به چند دلیل نمی توانید خودتان یک وب سایت راه اندازی کنید که عبارتند از:

  • راه اندازی وب سایت کار بسیار پیچیده ای می باشد و باید بتوانید آن را به درستی انجام و تنظیم کنید.
  • مدام باید ارتباط شما با اینترنت برقرار باشد.
  • رایانه شما  فقط برای یک کاربر همزمان طراحی شده است.

 

بهتر از اجرای یک وب سایت بر روی رایانه رومیزی شخصی ، می توانید یک سرور بخرید. این فقط یک کامپیوتر بزرگتر ، سریعتر و بهتر است.

با فرض اینکه حتی  توانایی خرید  این سرور را داشته باشید (گران هستند) و فرض کنید که می توانید همه موارد را به درستی تنظیم کنید (کار آسانی نیست) و با فرض اینکه بتوانید به اندازه کافی سریع با پهنای باند بسیار زیاد (گران و همیشه در دسترس نیست) به اینترنت وصل شوید ، می توانید سپس وب سایت خود را از آن سرور اجرا کنید.

بدیهی است که این ایده وحشتناکی است. خیلی گران ، خیلی پیچیده ، خیلی سخت.

شرکت های هاست وب

شرکت های هاست وب:

شرکت های هاست وب این مشکل را برای شما حل کرده اند. آنها کامپیوترهای بزرگ و گران قیمت را خریداری، وآن را برای کار با یک وب سایت تنظیم کرده و به صورت 24 ساعته دسترسی به اینترنت را برسی می کنند

وقتی یک برنامه هاست وب دریافت می کنید ، مقداری ازفضای رایانه های آنها را قرض می گیرید یا بعضی اوقات ، یک کامپیوتر کامل با این کار می توانید فایل ها و نرم افزارهای مورد نیاز برای اجرای وب سایت خود را در جایی قرار دهید که هرکسی بخواهد به راحتی به آن دسترسی پیدا کند. برای سهولت کار شما ، آنها از ابزارهایی برای مدیریت قطعه رایانه شما و ساخت و راه اندازی وب سایت شما استفاده می کنند

 

وقتی از یک شرکت هاستینگ  برای وب سایت خودتان هاست خریداری می کنید ، فضای وب سایت شما در جایی مانند ابر نیست بلکه  مجموعه ای از  رایانه هایی است که در یک ساختمان درفضای کامپیوتر قرار دارد

معمولا شکل ظاهری این  کامپیوترها به این بستگی دارد که از کدام شرکت هاست استفاده می کنید. و ممکن است شما هرگز رایانه را نبینید یا حتی ندانید که در کجای دنیا قرار دارد.اما این جادو نیست و تفاوت زیادی با رایانه ای که استفاده می کنید ندارد

خلاصه

وب سایت مجموعه ای از پرونده ها است که بر روی رایانه تشکیل شده برای اینکه یک وب سایت به خوبی کار کند ، یک رایانه  معمولی گزینه مناسبی نیست.

شرکت های هاست وب رایانه های قدرتمند و سریعی ارائه می دهند تا هر کسی بتواند وب سایت خود را بدون نیاز به تجهیزات خاص ارائه دهد

فصل 2: ​​انواع مختلف هاست

انواع مختلف هاست

وقتی شروع به خرید یک هاست وب می کنید ،با انواع مختلفی از هاست ها مواجه خواهید شد

به جای اینکه بخواهید هنگام خواندن لیست ویژگی های نوشته شده توسط بازاریاب ها انتخاب کنید که چه چیزی را بخرید ، بهتر است این کار را با مشخص کردن نوع هاستتان شروع کنید.

در این فصل چه خواهید آموخت؟

  • تفاوت بین هاست مشترک ، اختصاصی و هاست VPS.
  • چه ” ابر مبتنی بر ” هاست وب است.
  • هاست مدیریت شده چیست و چرا ممکن است به آن احتیاج داشته باشید یا نداشته باشید.
  • چگونه تصمیم بگیریم که چه نوع طرح هاست برای شما مناسب است.

هاست مشترک

هاست مشترک

معمولا رایج ترین شکل هاست ” هاست مشترک ” است. که هزینه کمتری نسبت به هاست های دیگر داشته و قدرت کمتری دارد.

در این نوع هاست ها معمولا چندین مشتری هاست وب رایانه مشترکی دارند. همه وب سایت های همه حساب های مختلف در یک درایو ذخیره می شوند ، توسط یک CPU پردازش می شوند و توسط همان وب سرور تحویل داده می شوند .

به راحتی می توان فهمید که چرا این قیمت نسبت به گزینه های دیگر کمتر است. شرکت هاست منابع نسبتاً کمی را به شما اختصاص می دهد.

محدودیت های هاست مشترک

البته موارد منفی هم وجود دارد. همه وب سایت های موجود در همه حساب ها برای منابع کم رایانه مشابه با یکدیگر رقابت می کنند.

سرورهایی که سایت های برنامه هاست مشترک را در اختیار دارند بسیار بزرگتر و قدرتمندتر از رایانه های خانگی بوده  بنابراین می توانند بدون هیچ مشکلی هاست مشترک را بخرید به شرطی که هیچ یک از سایتها از محبوبیت بالایی برخوردار نباشند و به منابع زیادی نیاز نداشته باشند.

بهترین شرکت ها و برنامه های هاست مشترک را در بخش بررسی های ما پیدا کنید .

هر بارگذاری صفحه ، هر تصویر و پرونده دارایی ، هنگامی که کسی درخواست آن را می کند ، نیاز به کمی توجه از طرف سرور وب دارد.

اگر از یک برنامه وب پیچیده یا سیستم مدیریت محتوا استفاده می کنید ، برای جستجوی یک پایگاه داده ، جمع آوری محتوا در یک صفحه یا انجام اقدامات دیگر ، می تواند به بیش از مقدار بی اهمیت پردازنده نیاز داشته باشد. به صورت جداگانه ، این موارد می توانند به قدری سریع باشند که به صورت آنی به نظر برسند.

اما در عرض چند دقیقه صدها یا هزاران بازدید کننده را چند برابر کرد و شما یک دستورالعمل برای خراب شدن سایت دارید.

اگر سایت پرطرفدار شخص دیگری در همان سرور باشد ، بدون اینکه بدانید چرا ؟با افت زمان کارایی مواجه خواهید شد اگر شما خوش شانس باشید که سایت شما بازدیدکنندگان زیادی داشته باشد میتوانید انتظار داشته باشید که سایت شما با افت زمان مواجه نخواهد شد.

سفارشی سازی و امنیت

نکته منفی دیگر این هاست ها عدم توانایی در شخصی سازی محیط هاست است. این ممکن است هیچ تفاوتی برای شما ایجاد کند. اگر فقط یک وبلاگ ساده وردپرس را اداره می کنید (به عنوان مثال) ، بدون اینکه نیازی به تغییر دادن محیط خود باشید ، می توانید خوب شوید.

 

مشکل دیگیه ای که باید در مورد هاست مشترک به آن توجه کنید این هست که این هاست می تواند وب سایت شما را تا حدودی از خطر باز کند. مهم نیست که شما تا چه حدی در امنیت برنامه های خودتان باخبرید، افراد دیگری هستند که ممکن است نرم افزار خود را در معرض حمله قرار بدن و یک نقطه ورود برای حمله هایی که سایت شما را تحت تأثیر قرار می دهد فراهم کنند.

همچنین باید آدرس IP مشابهی را با سایتهای دیگر در همان سرور به اشتراک بگذارید اگر یکی از کاربران از حساب خود برای ارسال نامه های  الکترونیکی که مخرب هستند استفاده کند

و سایت های خود را توسط فیلترهای ایمیل و فایروال های محتوا مسدود کنید  شما ممکن است که متوجه این مشکل در سرورتان نشوید

هاست سرور اختصاصی

هاست سرور اختصاصی

با خرید هاست اختصاصی سرور ، شما کنترل کاملی بر کل سرور دارید. این مزایای زیادی دارد ، اما گران تر و پیچیده تر است.

وقتی دسترسی کاملی به سرور وب سایت خودتان داشته باشید  می توانید هر نوع نرم افزار طاقچه ای را که دوست دارید نصب کنید ، در سیستم عامل یا مفسران زبان تغییراتی ایجاد کنید ، تنظیمات پیکربندی را انجام دهید.

برای برنامه های خاص ، مانند اجرای سیستم مدیریت شرکت یا ساختن نرم افزار سفارشی ، شما به این سطح از کنترل نیاز دارید.

مزایای سرور اختصاصیاز مزایای مهم یک سرور اختصاصی این هست که شما تنها کسی هستید که منابع سرور را مصرف می کنید. این به طور قابل توجهی سرعت و عملکرد شما را افزایش می دهد.

مطمئناً ، اگر قادر به انجام هر کاری در سرور خود باشید ، مسئولیت انجام تقریباً همه کارهایی که باید انجام شود نیز به عهده خودتان است این مورد شامل به روز نگه داشتن همه نرم افزارها و اشکال زدایی در صورت ایجاد تصادفات درگیری یا مشکل عجیب و غریب است.

هاست سرور اختصاصی  می تواند بسیار گران باشد. با هاست مشترک ، ممکن است 100 مشتری در یک سرور وجود داشته باشد. با یک سرور اختصاصی ، تنها شما هستید – و همین باعث تفاوت در هزینه هاست می شود

سرور خصوصی مجازی

سرور خصوصی مجازی

جایی بین هاست مشترک (بسیاری از افراد در یک سرور) و هاست اختصاصی (یک حساب در یک سرور) ، هاست سرور خصوصی مجازی (VPS) است.

در این مدل ، شما سرور اختصاصی خود را دارید ، اما با این تفاوت که این سرور یک ماشین مجازی است ، نه یک دستگاه فیزیکی. این ترکیبی از مزایای (و معایب) هر دو برنامه  مشترک و اختصاصی است.

با هاست VPS ، شما کنترل کاملی بر روی محیط دارید ، دقیقاً مانند کنترل یک سرور اختصاصی هست. گر در حال توسعه برنامه های سفارشی هستید یا مشاغل SaaS (نرم افزار به عنوان سرویس) را دنبال می کنید بسیار مفید است.

به طور کلی این هاست ها در مقایسه با هاست اشتراکی دسترسی بیشتری به منابع سرور با هاست VPS دارند

در حالی که در  ماشین های مجازی مختلف همه منابع سرور را به اشتراک می گذارند ، معمولاً تعداد کمتری از آنها در سرور در یک محیط VPS وجود دارد وبخش بسیار بیشتری از قدرت و پهنای باند محاسباتی کلی اختصاص داده شده است.

 

البته  موارد امنیتی بسیار کمتری وجود دارد. حساب های VPS آدرس IP خود را دارند و لایه مجازی سازی به این معناست که شما از مشکلاتی که ممکن است برای  سایت های دیگر بوجود بیاید در امان هستید.

هاست VPS مبتنی بر ابر مقیاس پذیر

هاست VPS

میتوانم بگویم که بیشتر مشکلاتی که در سرورهای اختصاصی و VPS معمولی و برنامه های هاست مشترک وجود دارد این است که اگر میزان های شما  کافی باشد – به محدودیت های فیزیکی سرور واقعی برخورد خواهید کرد.

برای اینکه این بحث برایتان جذاب تر باشدبا مثالی لرایتان توضیح می دهم

تصور کنید ما در حال صحبت کردن در مورد یک ماشین واقعی هستیم که دارای محدودیتهای واقعی در میزان حافظه ، میزان ذخیره سازی و درخواستهای شما می باشد.

بیشتر وب سایت ها هرگز به این محدودیت ها نمی رسند و هاست مشترک یا VPS برایشان زیاد بوده. اما برخی از سایت ها روزانه به طور منظم ده ها هزار بازدید می کنند و برخی دیگر از سایت ها که بازدید  کمتری دارند ، گاهی اوقات دارای جهش های بزرگی هستند که نمی توان آنها را پیش بینی کرد ، مانند زمانی که یک محتوا ناگهانی ویروسی می شود.

واقعیت این است که شرکت های هاست چیزی را ارائه می دهند که معمولاً با نامی مانند “هاست VPS مقیاس پذیر” یا ” هاست مبتنی بر ابر ” یا “هاست مبتنی بر ابر مقیاس پذیر” ارائه می شود.

هاست ابری چیست؟

هاست وب ، “ابر” به این معناست که تعداد زیادی رایانه همه با هم جمع شده اند و هر برنامه ای که روی آنها اجرا شود می تواند از منابع محاسباتی ترکیبی آنها استفاده کند.

با این نوع هاست ، سرور مجازی خصوصی شما یکی از چندین مورد در یک سرور نیست. در عوض ، این یکی از صدها نفری است که منابع عظیم رایانه ای را در اختیار دارد.

مزایای هاست ابری

به طور کلی ، شرکت های هاستینگ سعی می کنند سطح متوسط ​​استفاده از منابع را در محدود کرده و مقدار واقعی توان محاسباتی موجود را حفظ کنند. این ممکن است تا 50٪ باشد.

اگر افزایش ناگهانی وجود داشته باشد ، استفاده از این سایت باعث افزایش بازدید می شود ، میزان استفاده کلی افزایش می یابد ، اما در حد توانایی سیستم است.

این با رشد سایت ها برای سایت ها مفید است. این شرکت ها معمولا منابع محاسباتی بیشتری را اضافه می کند یا نحوه استقرار ماشین های مجازی را بر روی سیستم سازماندهی مجدد می کند تا با پیشرفت مشخصات کاربری هر سایت ، عملکرد بهینه را حفظ کند.

از مزایای دیگر این هاست ها ابری مقیاس پذیری است  شما معمولاً فقط هزینه آنچه را که واقعاً استفاده می کنید پرداخت می کنید. این امر خصوصاً برای مشاغل خوبی است که در ابتدا پول پرداختی برای هاست وب سطح بالا را ندارند ، اما در صورت موفقیت در تجارت به پهنای باند نیاز دارند.

یکی دیگر از ویژگی های شفاف برخی از برنامه های VPS مبتنی بر ابراین هست که در واقع می توانید چندین سرور مجازی به یک حساب واحد متصل کنید. این برای افرادی که به یک ساختار توسعه و استقرار چند مرحله ای نیاز دارند ، دارای هر یک سرور برای توسعه ، آزمایش و تولید خوب است.

همه هاست ابری یکسان نیست

نکته ای که باید در مورد هاست های ابری به آن دقت کنید این است که با هاست مبتنی بر ابر یا مقیاس پذیر تماشا کنید این است که “ابر” به سختی معنای قانونی و فنی دارد و “مقیاس پذیر” نیز به همان اندازه مبهم است.

هر شرکت هاست تحت این چتر شرایط مختلف برنامه های بسیار متفاوتی دارد ، بنابراین حتماً ویژگی های واقعی خریداری شده و همچنین نظرات کاربران واقعی را بخوانید.

هاست مدیریت شده

هاست مدیریت شده

اگر به پهنای باند و قدرت VPS یا سرور اختصاصی نیاز دارید ، اما مهارت فنی (یا تمایل) لازم برای مدیریت جدی سرور را ندارید ، می توانید یک برنامه هاست مدیریت شده دریافت کنید .

هاست مدیریت شده اصطلاحی است که انواع مختلفی از برنامه ها را پوشش می دهد ، اما آنچه در همه آنها مشترک است این است که شرکت هاست نوعی پشتیبانی فنی فعال را ارائه می دهد. این ممکن است به سادگی نصب قبل از نصب نرم افزار و کمک به پیکربندی اولیه ، برای نظارت و ارتقا ongoing مداوم باشد.

با برخی از برنامه های هاستینگ مدیریت، شما باید دسترسی مستقیم به سرور مجازی یا سرور اختصاصی و شرکت هاست وب فراهم پشتیبانی علاوه بر آن سرویس اصلی هاست.

این به شما امکان می دهد تا آنچه را که می خواهید یا باید انجام دهید ، بدون نیاز به دانستن همه چیز در مورد مدیریت سرور انجام دهید.

سایر برنامه های هاست مدیریت شده به سمت برنامه های خاص مانند وردپرس گرایش دارند و تعامل شما با آنها محدود به نصب یک است. کل محیط برای ارائه بهترین تجربه با یک برنامه پیکربندی شده است و در اینجا کار دیگری وجود ندارد.

اگر کاربردی باشد که به آن نیاز دارید عالی است اما انعطاف پذیری زیادی به شما نمی دهد.

هاست تخصص

برنامه های هاست فوق الذکر اکثر پیشنهادات ارائه دهندگان هاست تجاری را شامل می شود. طیف وسیعی از ویژگی ها ، پهنای باند و قدرت محاسباتی موجود در یکی از این برنامه های هاست “معمولی” تقریباً نیاز همه افرادی را که به دنبال برنامه های هاست وب هستند برآورده می کند.

فقط برای کامل بودن ، لازم به ذکر است که تعدادی از ارائه دهندگان هاست تخصصی وجود دارند که ویژگی های خاص هاست و پشتیبانی از نیازهای مختلف فن آوری را دارند.

اکثر اینها مخصوص پلتفرم هستند ، مانند هاست با زبان خاص ، ابزار پایگاه داده یا چارچوب . برخی دیگر ابزارهای سفارشی را برای روش های خاص توسعه ارائه می دهند.

بهترین توصیه این است که در این مرحله نگران این موارد نباشید. اگر در حال راه اندازی یک وب سایت یا وبلاگ برای خود ، مشاغل خود یا سازمان خود هستید ، بعید است که به نوعی از محیط هاست ویژه نیاز داشته باشید.

اگر از وضعیت خاص خود مطمئن نیستید ، می توانید با استفاده از ابزار مقایسه ویژگی های ما ببینید که کدام هاست از فن آوری مورد نیاز شما پشتیبانی می کند.

چگونه بدانیم که به چه نوع هاست نیاز دارید

هاست مشترک مناسب برای وبلاگهای شخصی ، وب سایتهای مربوط به سازمانهای کوچک تا متوسط ​​مانند باشگاه ها و کلیساها و مشاغل کوچک غیر فناوری است.

این احتمالاً برای مشاغلی که فقط برای کسب درآمد به وب سایت خود متکی هستند یا برای یک سازمان بزرگ با بازدید زیاد مناسب نیست.

هاست VPS برای اکثر سازمان های متوسط ​​تا بزرگ ، فروشگاه های آنلاین یا وبلاگ های بزرگ انتخاب درستی است. بسته به اندازه نسبی ترافیک آینده ، ممکن است به یک راه حل VPS “مقیاس پذیر” نیاز داشته باشید که بتواند مقادیر زیادی از ترافیک را کنترل کند.

اگر می خواهید یک تجارت آنلاین راه اندازی کنید یا یک وب سایت برای یک مارک تجاری کاملاً شناخته شده راه اندازی کنید ، هاست VPS احتمالاً همان مکانی است که می خواهید جستجو کنید.

یک برنامه سرور اختصاصی مزایای واقعی چندانی نسبت به برنامه VPS فراهم نمی کند و مدیریت آن گاهی دشوارتر است.

این تنها در صورت داشتن استعداد مدیریت سرور در سازمان شما و دلیل قانع کننده برای اجرای برنامه های خود بدون لایه مجازی سازی ، تنها یک انتخاب منطقی است.

خلاصه

در برنامه های هاست وب بسیار متنوع است ، اما همه آنها در یکی از سه دسته قرار می گیرند:

  • هاست مشترک
  • هاست VPS
  • هاست سرور اختصاصی

هاست مشترک بسیار ارزان است ، اما بسیار قدرتمند نیست. برای پروژه های کوچک با بودجه خوب است.

هاست اختصاصی بسیار گران و پیچیده است. اگر نمی دانید به آن نیاز دارید ، احتمالاً نیازی به آن ندارید.

هاست VPS ، که اغلب “مبتنی بر ابر” یا “مقیاس پذیر” است ، گزینه پیش فرض مناسبی برای اکثر مشتریان تجاری است.

هر دو برنامه VPS و سرور اختصاصی در برنامه های ” هاست مدیریت شده ” در دسترس هستند ، اگر شما به قدرت و انعطاف پذیری یک سرور کامل نیاز دارید اما مهارت یا منابعی در سازمان برای مدیریت سرور ندارید ، مناسب شما خواهد بود خودت

به دنبال یک هاست وب هستید؟ بررسی کارشناسان و کاربران مشهورترین شرکتهای هاست وب را در اینجا بخوانید.

بهترین میزبان سایت

هنگامی که تصمیم گرفتید نوع هاست مناسب شماست ، می توانید از سایت ما برای مقایسه گزینه های مختلف خود استفاده کنید.

فصل 3: هنگام خرید هاست وب چه چیزی خریداری می کنید؟

خرید میزبان وب

برای اینکه  از هاست وب خود  بهره بیشتری ببرید باید از روش های مختلف قیمت گذاری مطلع باشید و بدانیدکه  در هنگام خرید هاست وب در واقع چه چیزی را خریداری می کنید و اینکه شرکت هزینه های شما را صرف چه کاری می کند ، مفید است.

انواع سرورها

سرورها

اگرچه هرگز آن را نخواهید دید ، اما یکی از بزرگترین هزینه های هاست وب تجهیزات فیزیکی ، خود سرورها است. اینها کامپیوترهای بسیار سریع و قدرتمندی هستند که روی رک نصب شده اند.

از بین کارهایی که شرکت های هاست وب برتر می توانند برای بهبود خدمات خود انجام دهند ، استفاده از تجهیزات بهتر (و گران تر) یکی از تأثیرگذارترین موارد است.

تجهیزات سریعتر به معنای زمان سریعتر بارگذاری وب سایت هستند که برای شما و بازدیدکنندگان وب سایت خوب است.

مراکز داده

سرورها مجبورند جایی بنشینند ، بنابراین هزینه ای که به آن اضافه می شود محل استقرار سرور بوده که  معمولاً ساختمانهای بسیار بزرگی هستند که صدها یا هزاران سرور را در خود جای داده اند.

این ساختمانها و تجهیزات موجود در آنها باید خنک ، نگهداری شوند. این مراکز داده از برق زیادی استفاده می کنند و باید در مکانی قرار بگیرند که دسترسی به اینترنت با سرعت بسیار بالا و پهنای باند وجود داشته باشد.

نرم افزار

بیشتر از نرم افزارهای مورد استفاده در هاست وب متن باز هستند (مانند هر چهار عنصر LAMP stack)  میتوانم  بگویم که این نرم افزار از محبوب ترین کنترل پنل موجود برای مدیریت حسابداری هاست  ( cPanel ) نرم افزار اختصاصیست که باید مجوز داشته باشد و هزینه آن را پرداخت کنید.

اگر به یک برنامه هاست ویندوز نیاز دارید ، بیشتر نرم افزارهای موجود در این سرور اختصاصی بوده وبرای همین  هاست ویندوز معمولاً بسیار گرانتر از هاست لینوکس است .

کاربران عزیز  شما فقط در صورت نیاز کاملاً ویژه به این  سیستم عامل باید از هاست ویندوز استفاده کنید. (اکثر مردم این کار را نمی کنند)

پشتیبانی

اگر می بخواهید با کسی تماس بگیرید یا هنگام ارسال ایمیل سریع پاسخ خود را دریافت کنید ، مجبور هستید که از یک شرکت هاست استفاده کنید که حداقل سطح پشتیبانی را ارائه می دهد .

پشتیبانی ممکن است به صورت سوالات  متداول ، مقالات دانش بنیان ، راهنماهای دقیق ، پشتیبانی تلفنی ، پشتیبانی از طریق ایمیل یا سیستم بلیط میز راهنما باشد. مدیریت سرور فعال را می توان نوعی پشتیبانی بشماریم

در همه موارد ، شما می توانید انتظار داشته باشید که یک برنامه پشتیبانی جامع تر ، هزینه ای بیش از یک بسته هاست مساوی بدون برنامه پشتیبانی خواهد داشت.

ابتدا قیمت گذاری را نادیده بگیرید

آسان است که به برنامه های هاست موجود نگاهی انداخته و ارزان ترین آن را انتخاب کنید ، با فرض اینکه  همه اینها یکسان باشند. متداول ترین گزینه  انتخاب گرانترین گزینه است زیرا باید بهترین باشد.

هیچ کدام از این روش ها برای خرید هاست وب مناسب نیست ! وباید از طریق آنچه  از شرکت هاست وب خود نیاز دارید و نوع هاست وب مورد نیاز را بیان کنید

، و سپس چندین برنامه متناسب با حداقل نیازهای خود را مقایسه کنید. همچنین باید بررسی ها را بخوانید.

هنگامی که آن را به هاست که متناسب با نیاز شما باشد محدود کردید و شرکت هایی را با بسیاری از نظرات بد یا قیمت های بی شرمانه از بین بردید ، معمولاً با تعداد اندکی از برنامه های هاست در نقاط قیمتی مشابه مواجه خواهید شد.

خلاصه

همیشه قیمت بالا شاخص بر کیفیتب بالا نبوده و نیست بسیاری از شرکتهای هاست وب بسیار مناسب و معقول و ارزان قیمت وجود دارد. با این حال ، اگر به چیزی بیشتر  نیاز دارید ، مجبور خواهید شد هزینه بیشتری برای آن بپردازید.

هاست وب برتر – با پردازنده های سریع ، اتصال بهتر ، خرابی کمتر و سطح پشتیبانی بالاتر – تهیه هزینه بیشتری دارد و بنابراین خرید آن طبیعتاً هزینه بیشتری دارد.

به جای خرید بر اساس قیمت ، بهتر است شروع به جستجوی ویژگی های مورد نیاز خود و یافتن شرکت های هاست کننده کنید که آنها را ارائه می دهند.

فصل 4: ویژگی هایی که باید در هاست وب جستجو کنید

ویژگی های هاست وب

در این فصل چه خواهید آموخت؟

  • نحوه مقایسه سرعت ، پهنای باند و ویژگی های ذخیره سازی.
  • چرا توانایی ارتقا later بعداً مهمتر از این است که دقیقاً بدانید اکنون به چه چیزی نیاز دارید.
  • چیزی که نویسنده این راهنما همیشه قبل از خرید برنامه هاست به دنبال آن است.

سرعت

سرعت هاستدر ابتدا این مسئله مهم است که وب سایت شما در سریعترین زمان ممکن بارگیری شود. اگر بازدید کنندگان از سایت شما مجبور باشند زمان زیادی را منتظر بارگذاری صفحه شما باشند ، ممکن است از صفحه شما خارج شوند و دیگر باز نگردند.

Google در حال حاضر سرعت را به عنوان بخشی از امتیاز کلی آن در کیفیت یک سایت در نظر گرفته  بنابراین بارگیری آهسته می تواند  تلاش های شما را در زمینه جستجوگرها را از بین ببرد .

متأسفانه باید بگویم که عوامل مختلفی وجود دارد که میتوانند در سرعت وب سایت تأثیرداشته باشند به این نکته دقت کنید که فقط بعضی  از آنها به هاست وب بستگی دارند. و تقریباً هر هاست وب تبلیغ می کند که خدمات آنها “به طرز شگفت انگیزی سریع” است.

با این حال سرنخ هایی وجود دارد که می توانید به دنبال آنها باشید تا تعیین کنید آیا هاست سریعتر از هاست دیگر است.

موارد خاصی که باید جستجو کنید باعث افزایش سرعت در هاست وب می شود:

افزایش سرعت در هاست وب

  • آمار دقیق سخت افزار سرور: همانطور که در مطالب بالا گفتیم  ، جزئیات بعضی اوقات دشوار است ، اما واقعیت این است  که شرکت هاست تبلیغات راه اندازی سرور خود را تبلیغ می کند ، معمولاً نشانه خوبی است. و به این معناست که (حداقل)  آنها سرویس خود را بالای تجهیزات شخص دیگری اجرا نمی کنند.
  • Solid State Drives (SSD): این سرعت بسیار سریعتر از درایوهای دیسک چرخان سنتی است.
  • مکان: هرچه قدر که یک مرکز داده به بازدیدکنندگان شما نزدیکتر باشد ، بارگیری صفحه سریعتر خواهد بود. اگر این احتمال وجود دارد که بازدیدکنندگان شما همه یک منطقه باشند ، یک هاست با مرکز داده در نزدیکی آن انتخاب کنید.
  • شبکه تحویل محتوا ( CDN ): بیشتر شرکت های هاست مشارکت داخلی با یک شبکه تحویل محتوا را ارائه می می کنند این کار باعث می شود تا  سرعت سایت را به طرز چشمگیری افزایش پیدا کند ،زیرا تصاویر و سایر منابع را به سرورهای سریعتر بارگیری می کند.

یک نکته مهم با همه اینها فقط سرعت مهم نیست ، بلکه ثبات است. اگر سایتی معمولاً فوق العاده سریع باشد ، اما در بعضی مواقع واقعاً کند است ، این وضعیت بدتر از این است که همیشه فقط سریعاً با سرعت مناسب باشد.

یک روش خوب برای اندازه گیری سرعت و سازگاری ، مطالعه نظرات شرکت های هاست در بخش بررسی  است. افرادی که تجربه کندی سایت خود را داشته اند تمایل دارند که این مورد را در بررسی های خود اعلام کنند.

باید در نظر داشته باشید  که کاری که با سرور انجام می دهید تأثیر زیادی در سرعت کار سایت شما خواهد داشت.حتما دقت کنید که کد سایت خود را بهینه کرده و استفاده از افزونه ها را محدود کنید ، همه  ابزار ذخیره سازی مربوطه استفاده  از CDN را پیاده سازی کنید.

پهنای باند

پهنای باند هاستپهنای باند به معنای اندازه گیری میزان داده هایی هست   که از وب سایت شما به بازدیدکنندگان که  در یک بازه زمانی خاص ، جریان دارد که معمولا در هر ماه است .

بیشتر حساب های هاست اشتراکی پهنای باند “نامحدودی ” را ارائه می دهند ، اما این فرض بر این است که شما واقعاً زیاد استفاده نخواهید کرد.

اگر وبلاگ شما شخصی یباشد و یا سایتی باشد که بازدید کنندگان زیادی را در یک روز ندارد پهنای باند “نامحدود” هاست مشترک برای شما مناسب است

اگر  سایت شما  جزو سایت هایی است که روزانه صدها هزار  بازدید کننده از آن استفاده میکنند ، پرداخت هزینه پهنای باند به یک موضوع مهم برایتان تبدیل می شود

اگر قصد دارید تا هاست خود را به هاست دیگری منتقل کنید ، می توانید میزان ترافیک فعلی (و روند رو به پیشرفت) خود را در یک برنامه تجزیه و تحلیل کنید.

،اگر  پروژه جدیدی را شروع می کنید و خیلی احساس نمی کنید که در نهایت به چه چیزی احتیاج دارید ویا به چه سرعتی نیاز دارید میتوانید  طرحی تهیه کنید که هزینه های هاست شما بسته به آن متغیر باشد.

مراقب باشید که از برنامه های هاستی استفاده کنید  که برای مجازات بیش از میزان پهنای باند اختصاص داده شده مجازات دارند ، جلوگیری کنید. این امر می تواند بسیار پرهزینه باشد و دلیل خوبی برای جستجوی برنامه هایی است که در آن هزینه های مورد استفاده خود را پرداخت می کنید.

ذخیره سازی

میزان ذخیره سازی هاستچقدر به حافظه نیاز دارید؟ مثل همیشه ، این بستگی به شما دارد!

بیشتر برنامه های هاست مشترک ادعا می کنند که ظرفیت ذخیره سازی “نامحدود” ارائه می دهند ، اما این همیشه محدودیت هایی را به همراه دارد.

با این حال ، اگر نوع وب سایتی را که برنامه های هاست مشترک برای آن طراحی شده است وبلاگ های شخصی و سایت های مشاغل کوچک باشد خوب خواهید بود.

تا زمانی که به طور خاصی وب سایتی را ایجاد نکنید نمی توانید میزان نیاز هاست خود را بدانید که اگردر سایت خود از تصاویر با وضوح بالا یا فایل های موسیقی استفاده می کنید ، بعید است که به بیش از 1 گیگابایت فضا نیاز داشته باشید – پرونده های سایت و محتوای متنی به سادگی فضای زیادی را اشغال نمی کنند.

اگر در حال ساخت یک سایت معمولی هستید که تصاویر زیادی دارد – به عنوان مثال ، وبلاگی با چندین عکس در هر پست ، – احتمالاً با 2 تا 4 گیگابایت برای شما تا مدتی خوب خواهد بود

باید سعی کنید که از حساب هاست وب خود برای هاست رسانه های بزرگ استفاده نکنید . این امر موجب استفاده ناکارآمد از پول شماست . اگر سایت شما به حجم گسترده ای از پرونده های رسانه ای بزرگ احتیاج دارد ، از سرویس های دیگری استفاده کنید (مانند YouTube برای فیلم ها).

مقیاس پذیری

مقیاس پذیری هاستمعمولا مشکل راه اندازی یک وب سایت جدید این است که از نیاز های خود در آینده مطلع نیستید البته  می توانید در مورد میزان پهنای باند و فضای ذخیره سازی حدس بزنید ، اما این فقط حدس شماست

به همین دلیل یکی از مهمترین مواردی که باید در هنگام دریافت هاست به آن توجه کنید ، این است که ارتقا how آن آسان باشد

اگر با یک برنامه هاست مشترک شروع به کارمی کنید این  انتظار را داشته باشید که  با افزایش بازدید به یک نقطه خاص ، به VPS بروید ، هاست وب شما بدون هیج وقفه ای قادر به انجام این کار خواهد بود

در خدمات با هاست VPS ، آیا با بالا رفتن میزان استفاده از آن ، یک پنی پرداخت می کنید یا محدودیت سختی همراه با هزینه های زیاد برای اضافه بار وجود دارد؟ اگر سایت شما به صفحه اول reddit یا slashdot راه یابد آیا هاست شما قادر به ادامه کار خواهد بود؟

مهم است که حساب هاست وب شما بتواند هم از رشد آهسته و پایدار (از طریق یک مسیر ارتقا reasonable معقول) و هم از جهات ناگهانی ترافیک استفاده کند.

فن آوری

فن آوری هاستبیشتر مباحث مربوط به فناوری خاص در فصل “چگونه یک سرور کار می کند” بیان شد ، اما در اینجا چند نکته قابل ذکر است.

اگر قصد دارید بیشتر برنامه های رایج PHP مانند وردپرس ، دروپال ، جوملا ، مجنتو ، ذن کارت ، مدیاویکی ، نرم افزارهای مشابه را اجرا کنید ، با اکثریت قریب به اتفاق هاستهای وب مشکلی نخواهید داشت. همه آنها یک پشته LAMP را به طور کارآمد اجرا می کنند.

جایی که ممکن است با مشکل روبرو شوید این است که به چیزی کمی عجیب تر نیاز دارید. به عنوان مثال می توان به برنامه های ساخته شده روی Ruby on Rails یا استفاده از MongoDB اشاره کرد . این دو مورد به طور فزاینده ای محبوب هستند ، اما همه هاست های وب مناسب آنها نیستند.

نکته خوب در مورد هاست وب و فناوری خارج از عادی این است که اگر نمی دانید آیا به آن نیاز دارید ، احتمالاً خوب هستید.

اکثر قریب به اتفاق وبلاگ ها و وب سایت های تجاری در وردپرس یا سیستم مدیریت محتوای مشابه بسیار خوب کار خواهند کرد و تقریباً در هر حساب هاست وب کار خواهند کرد.

مگر اینکه دلیل قانع کننده ای برای این کار داشته باشید ، نباید از چیزهای عجیب و غریب استفاده کنید.

دسترسی

دسترسی هاستتقریباً تمام شرکتهای هاست وب یک صفحه کنترل برای مدیریت حساب هاست شما ارائه می دهند. اما همه آنها دسترسی به حساب شما را از راه های دیگر آسان نمی کنند.

حداقل می خواهید دسترسی FTP به پرونده های خود داشته باشید . دسترسی SSH (پوسته امن) ، که به شما یک رابط خط فرمان به سرور می دهد ، داشتن یک چیز خوب حتی اگر قصد استفاده از آن را ندارید (هرگز نمی دانید).

همچنین باید بفهمید که آیا می توانید برنامه های اضافی را روی سرور خود نصب کنید و چقدر دشوار است.

این ممکن است برای شما مسئله ای نباشد (شاید شما هرگز به جز وردپرس برای همیشه از چیزی استفاده نکنید) ، اما خوب است که زودتر از آن بدانید ، به خصوص اگر حتی فکر می کنید ممکن است بخواهید برنامه های دیگری را اجرا کنید.

پشتیبانی

پشتیبانی هاستمگر اینکه واقعاً فقط یک وبلاگ شخصی داشته باشید و از بین رفتن آن اهمیتی ندهید ، مطمئن شوید که یک شرکت هاست با یک برنامه پشتیبانی خوب مشتری پیدا کرده اید .

همیشه مشکلاتی وجود دارد. حتی با وجود بهترین شرکت هاست وب و سرراست ترین وب سایت ، همیشه یک نوع مشکل وجود دارد.

فناوری برای پیچیده بودن بیش از حد پیچیده است. شما می خواهید مطمئن شوید که یک شرکت هاست دارید که به شما کمک می کند در هنگام بروز مشکلات با آنها کنار بیایید.

من برای هاست ثبت نام نمی کنم مگر اینکه این شرکت خط تلفنی 24/7 داشته باشد که بتوانم با آن تماس بگیرم. نیازهای شخصی شما ممکن است سختگیری کمتری داشته باشد ، اما به آنچه ممکن است باشد فکر کنید. اگر در ساعت 3 بامداد خاموشی غیر منتظره ای دارید ، آیا می خواهید قبل از صحبت با کسی تا ساعات کاری در سالت لیک سیتی صبر کنید؟

آیا به دنبال یک هاست با پشتیبانی عالی هستید؟ ما در راهنمای خریداران هاست بهترین گزینه ها را برای شما در لیست کوتاه قرار داده ایم .

مردم تجربه های شگفت انگیزی را با کارکنان پشتیبانی شرکت های مختلف هاست کسب کرده اند … و همچنین تجربیات خیلی شگفت انگیزی نیستند. خواندن نظرات به شما کمک می کند درک کنید چه نوع تجربه ای را دارید.

فصل 5: نحوه کار یک سرور هاست وب

نحوه کار یک سرور هاست وب

دانستن اینکه چه اتفاقی می افتد با سروری که یک وب سایت را اجرا می کند مفید است. شرکت های هاست وب کارهای خوبی در زمینه بازاریابی ویژگی ها و مزایای خود انجام می دهند ، اما معمولاً اصول آن را توضیح نمی دهند.

در این فصل چه خواهید آموخت؟

  • چه سیستم عامل ، وب SERV ER ، پایگاه داده ، و زبان برنامه هستند.
  • کدام گزینه برای هر یک از اینها در یک محیط هاست وب محبوب ترین است.
  • تفاوت بین سرور و وب سرور.
  • چه LAMP پشته است.

یک سرور هاست فقط یک کامپیوتر است

وقتی بحث به میان می آید ، ما در مورد چیزی صحبت می کنیم که تفاوتی با دسکتاپ شخصی یا رایانه لپ تاپ شما ندارد. سرورها کمی بزرگتر ، بسیار قدرتمندتر هستند و معمولاً مانیتور و صفحه کلید مخصوص خود را ندارند ، اما در قلب آنها دقیقاً مانند رایانه هایی هستند که روزانه استفاده می کنید.

رایانه های مورد استفاده برای اجرای وب سایت ها علاوه بر اینکه بسیار قدرتمندتر هستند ، ارتباطات بسیار سریعی با اینترنت دارند ، به طوری که بازدیدکنندگان زیادی می توانند به طور همزمان به سرور دسترسی داشته باشند.

سیستم عامل های سرور

سیستم عامل رابط اصلی بین برنامه ها ، کاربران و رایانه فیزیکی است. شما هر روز از یک سیستم عامل استفاده می کنید ، حتی اگر هرگز به آن فکر نکرده باشید.

اگر رایانه شخصی دارید ، سیستم عامل شما ویندوز است . اگر روی Mac هستید ، OSX دارید . تلفن شما احتمالاً با Android یا iOS کار می کند.

درست مانند شما در رایانه های خانگی یا دفتر ، سرورها نیز به یک سیستم عامل نیاز دارند. متداول ترین سیستم عامل برای سرورها لینوکس است .

اگر با لینوکس آشنایی ندارید ، یا در مورد مشکلات آن برای محاسبات شخصی شنیده اید ، نگران نباشید. در حالی که تعداد بسیار کمی از افراد از لینوکس برای ماشین های دسک تاپ خانگی یا اداری خود استفاده می کنند ، لینوکس استاندارد کاملی برای سرورها است.

استفاده از آن نیز آسان است. شرکت های هاست وب ، پنل های کنترل ، ابزارهای مدیریتی و ابزار نصب را ارائه می دهند تا برای داشتن تجربه موفقیت آمیز در هاست وب ، نیازی به دانستن (یا مراقبت) از لینوکس نباشید.

برخی از برنامه های هاست سرورهای دارای سیستم عامل Windows Server را ارائه می دهند. اینجا گیج نشوید

حتی اگر ویندوز را روی رایانه شخصی خود اجرا می کنید ، دلیل نمی شود که از ویندوز در سرور نیز استفاده کنید. مطابقت با این سیستم عامل ها فایده واقعی ندارد.

تنها دلیل استفاده از ویندوز برای سرور خود این است که برای اجرای برخی از نرم افزارهای اختصاصی که به سادگی در لینوکس اجرا نمی شوند مانند .NET ، ASP یا Microsoft Silverlight به آن نیاز دارید.

برای هر چیز دیگری – وردپرس ، دروپال ، جوملا ، هر برنامه ای که با PHP نوشته شده باشد ، هر آنچه با Ruby یا Python ساخته شده باشد – Linux سیستم عامل ترجیحی است.

وب سرور

“سرور” به ماشین فیزیکی یا مجازی ، رایانه ای که پرونده ها و پایگاه داده وب سایت شما را نگهداری می کند ، اطلاق می شود.

متأسفانه ، ممکن است برخی اصطلاحات اشتباه باشد زیرا یک نرم افزار به نام “وب سرور” نیز وجود دارد. وب سرور یک برنامه نرم افزاری است که مسئولیت رسیدگی به درخواست ها از اینترنت را دارد.

وقتی URL را در نوار آدرس مرورگر خود تایپ می کنید ، این درخواست به درخواستی ترجمه می شود که به رایانه هاست وب سایتی که می خواهید هدایت می شود.

وب سرور – یعنی برنامه نرم افزاری به نام وب سرور – درخواست را کنترل می کند. این درخواست را می خواند ، مشخص می کند که برنامه های دیگر برای اجرا یا دسترسی به پرونده ها به چه مواردی نیاز دارند و سپس پس از تکمیل ، پاسخ را به مرورگر ارسال می کند.

پاسخی که آن ارسال می کند (معمولاً) صفحه وب سایتی است که می خواهید مشاهده کنید. نرم افزار سرور به عنوان یک میانجی بین اینترنت و پرونده های موجود در سرور عمل می کند.

وب سرور

متداول ترین وب سرور یک برنامه Open Source به نام Apache است . شما آن را در بیشتر برنامه های هاست وب خواهید یافت. چند گزینه وجود دارد که رایج ترین آنها احتمالاً nginx است . اگر اتفاقاً یک سرور ویندوز در حال اجرا هستید ، ممکن است IIS را اجرا کنید.

تا زمانی که نیازهای فوق العاده خاصی نداشته باشید ، Apache کاملا خوب است. در اکثر موارد ، شما هرگز متوجه وب سرور خود نخواهید شد یا به آن اهمیت زیادی نمی دهید.

سامانهی مدیریت پایگاه داده

اکثر (نه همه ، بلکه بیشتر) وب سایت ها برای ذخیره مطالب و سایر اطلاعات به سیستم مدیریت پایگاه داده نیاز دارند. این می تواند پست های وبلاگ ، صفحات ، اطلاعات مربوط به محصول ، داده ها در مورد مشتریان یا هر نوع محتوای دیگر باشد ، بسته به نوع وب سایت شما.

متداول ترین سیستم مدیریت پایگاه داده MySQ است . این یک ابزار نرم افزاری منبع باز بسیار قدرتمند برای اجرای پایگاه های داده پیچیده رابطه ای است. استفاده از آن رایگان است و در حال حاضر در بسیاری از برنامه های هاست وب موجود است.

MySQL پایگاه داده ای است که برای محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس ، دروپال و جوملا انتخاب شده است. همچنین به تعدادی از سیستم عامل های تجارت الکترونیکی ، سازندگان وب سایت ، سیستم های تابلوی اعلانات و برنامه های شبکه های اجتماعی قدرت می بخشد.

چند سیستم پایگاه داده دیگر وجود دارد که توسط برنامه های خاص مورد استفاده قرار می گیرند ، اگر کار منحصر به فردی انجام دهید ممکن است از این سیستم ها استفاده کنید.

به عنوان مثال ، PostgreSQL یک منبع Open Source RDBMS است که از لحاظ عملکرد بسیار شبیه MySQL است و پایگاه داده پیش فرض Ruby on Rails است. بنابراین اگر از این چارچوب استفاده می کنید ، باید مطمئن شوید که یک شرکت هاست پیدا می کنید که از آن پشتیبانی می کند.

لایه کاربرد – زبانهای نوشتاری

امروزه اکثر (نه همه ، بلکه اکثر) وب سایت ها به نوعی پویا هستند.

اگر در دو بخش گذشته به پایگاه داده و وب سرور برگردیم ، روشن است که باید نرم افزاری وجود داشته باشد که محتوا را از پایگاه داده دریافت کرده و به وب سرور ارسال کند. این همان چیزی است که در برنامه های کاربردی مانند سیستم های مدیریت محتوا (CMS) وجود دارد.

خواه یک موتور وبلاگ نویسی ساده ، یک CMS پیچیده ، یک سایت تجارت الکترونیکی یا سیستم مدیریت پروژه (یا هر چیز دیگری) ، وب سایت هایی با ویژگی های تعاملی و محتوای پویا ، برنامه های رایانه ای هستند و باید به زبان برنامه نویسی نوشته شوند.

برای استفاده از این برنامه نیازی به دانستن زبان نیستید ، اما سرور هاست وب شما باید آن را بداند. محبوب ترین زبان برای برنامه های وب پویا PHP است ، و خواهید دید که اکثریت قریب به اتفاق هاستان وب از این زبان پشتیبانی می کنند.

اگر می خواهید از برنامه (یا برنامه ای به زبان دیگر) استفاده کنید ( Ruby و Python هر دو محبوب هستند) مطمئن شوید که یک شرکت هاست وب پیدا کرده اید که از زبان مورد نیاز شما پشتیبانی می کند.

 

خلاصه

سرور یک رایانه (فیزیکی یا مجازی) است که یک وب سایت را اداره می کند. نشستن روی آن رایانه مجموعه ای از نرم افزارهای مرتبط با یکدیگر است که سایت شما را اجرا می کنند.

دو مورد زیر کاملاً لازم است:

  • سیستم عامل
  • وب سرور

اگر به غیر از سرویس دادن فایلهای ثابت کار دیگری انجام می دهید ، به موارد زیر نیز احتیاج دارید:

  • پایگاه داده
  • زبان برنامه نویسی

نرم افزار سایت

رایج ترین گزینه ها برای این چهار مورد LAMP stack است: Linux (سیستم عامل) ، Apache (وب سرور) ، MySQL (پایگاه داده) ، PHP (زبان برنامه نویسی).

مطمئن شوید که ارائه دهنده هاست وب که انتخاب کرده اید از فن آوری های مورد نیاز برنامه هایی که قصد استفاده از آنها را دارید پشتیبانی می کند.

فصل ششم: وردپرس و هاست وب

وردپرس و هاست وب

اگر برای اولین بار در حال راه اندازی یک وب سایت جدید هستید ، وردپرس گزینه بسیار خوبی است. استفاده از آن برای مبتدیان آسان است ، به طور گسترده ای در برنامه های هاست ارزان قیمت پشتیبانی می شود ، و یک بستر عالی برای یادگیری در مورد وب سایت ها و توسعه فراهم می کند در حالی که همچنین یک چیز مفید را راه اندازی می کند.

انعطاف پذیری و قدرتمند بودن وردپرس به همان اندازه اهمیت استفاده از آن مهم است. برخلاف سازندگان وب سایت “بدون نیاز به کدگذاری” با رابط های کشیدن و رها کردن زیبا ، وردپرس یک نرم افزار واقعی و درجه حرفه ای است.

با گسترش تجارت و وب سایت شما و پیشرفت مهارت های شما ، وردپرس مانعی نخواهد بود. این بستری است که می توانید به جای رشد از آن رشد کنید.

از آنجا که وردپرس بسیار محبوب است ، و از آنجا که ما آن را برای مبتدیان توصیه می کنیم ، بهتر است برخی از مسائل مربوط به هاست وب را با وردپرس بررسی کنید.

هاست مشترک برای وردپرس

هاست مشترک برای وردپرس

اکثر شرکت های هاست اشتراکی برای نصب و اجرای وردپرس بهینه شده اند و درصد زیادی از وب سایت های دارای وردپرس با برنامه های هاست مشترک هاست می شوند.

 

با این وجود مشکلی وجود دارد – برنامه های هاست مشترک معمولاً برای سایت های پر بازدید مناسب نیستند. این به ویژه در مورد CMS پویا مانند وردپرس وجود دارد.

به همین دلیل ، ما هاست مشترک را فقط برای وبلاگهای شخصی و وب سایتهای کوچک به عنوان گزینه خوبی توصیه می کنیم.

هاست VPS برای وردپرس

برای یک سایت بزرگ و پیچیده وردپرس که انتظار می رود بازدید زیادی داشته باشد ، یک هاست VPS یا یک راه حل Cloud مقیاس پذیر معمولاً انتخاب بهتری نسبت به یک ارائه دهنده هاست مشترک است.

داشتن فضای بیشتر و کنترل بیشتر بر روی محیط هاست می تواند کمک زیادی کند اما افزایش سرعت و پهنای باند مسئله اصلی در اینجا است.

هاست وردپرس مدیریت شده

اگر شما در حال اجرا یک وب سایت کسب و کار جدی با تعداد زیادی از ترافیک، یا مشغول WooCommerce به فروشگاه شما ممکن است یک نامزد خوب برای یک هاست موفق طرح. این برنامه ها سطح دسترسی به خدمات فراتر از دستیابی بهتر به فناوری را به ارمغان می آورند (اگرچه غالباً با چنین برنامه ای نیز ارائه می شوند).

هاست مدیریت شده وردپرس می تواند تعدادی از خدمات پشتیبانی با ارزش افزوده را پوشش دهد ، از جمله اینکه مطمئن شوید نرم افزار وب سایت شما به روز و ایمن است.

پشتیبان گیری خودکار ، نظارت بر خرابی ، تجزیه و تحلیل پیشرفته و اقدامات امنیتی پیشگیرانه همه ویژگی هایی است که معمولاً در هاست وردپرس مدیریت شده یافت می شود.

برخی از برنامه های هاست مدیریت شده حتی شامل توزیع وردپرس اختصاصی با افزونه ها و بسته های ویژه طراحی شده برای افزایش عملکرد ، امنیت یا تجربه کاربری هستند.

هاست وردپرس مدیریت شده

وردپرس با ذهنیت قوی DIY (خودتان این کار را انجام دهید) ساخته شده است و در مقایسه با سایر گزینه های موجود ، برای مبتدیان استفاده نسبتاً آسان است.

هاست وردپرس مدیریت شده به هیچ وجه الزامی نیست و مزایایی که ارائه می دهد معمولاً توسط افراد علاقه مند قابل دستیابی است.

آنچه واقعاً هاست وردپرس مدیریت شده را به شما ارائه می دهد زمان است. به راحتی می توانید مراقبت از امور را خودتان یاد بگیرید و کار را خودتان انجام دهید.

اما ممکن است منطقی تر باشد که به راحتی به یک شرکت هاست کمی بیشتر بپردازید و به آنها اجازه دهید از عهده کارهای شما برآیند.

چگونه بهترین تجربه هاست وردپرس را داشته باشیم

چه در یک برنامه هاست اشتراکی تخفیف باشید و چه گرانترین VPS مدیریت شده که می توانید پیدا کنید ، تعدادی استراتژی وجود دارد که عملکرد وردپرس و تجربه هاست شما را بهبود می بخشد.

هسته اصلی وردپرس خود را نصب کرده و پلاگین ها را به جدیدترین نسخه خود ارتقا دهید

اکثر قریب به اتفاق مشکلات امنیتی وردپرس مربوط به افرادی است که نسخه های قدیمی نرم افزار یا افزونه های هسته ای آنها تمام می شود .

علاوه بر غفلت عمومی ، بزرگترین دلیل اینکه افراد هسته و افزونه های خود را به روز نمی کنند ترس از وجود مشکل سازگاری است.

این نوع اتفاقات غالباً اتفاق نمی افتد و اگر مرتباً چیزها را به روز نگه دارید ، کمتر در معرض وقوع است. اگر به روزرسانی را از دست ندهید ، و ناگهان مجبور شوید چندین نسخه را پر کنید ، این می تواند مشکلاتی ایجاد کند.

فقط از افزونه هایی استفاده کنید که پایگاه کاربری زیادی دارند و به نظر می رسد به طور فعال در دست توسعه هستند

کمک کننده بزرگی در مشکلات سازگاری نسخه افزونه هایی است که دیگر در دست توسعه نیستند.

اگر پروژه ای دیگر نسخه های جدیدی را منتشر نمی کند ، فقط یک مسئله زمان لازم است تا بروزرسانی جدید هسته وردپرس مشکل سازگاری ایجاد کند. این حتی اگر کد پلاگین ضعیف نوشته نشده باشد ، این احتمال بیشتر است ، که اغلب در مورد افزونه های کم استفاده و توسعه نیافته وجود دارد.

یک پایگاه کاربر بزرگ به شما اطمینان می دهد که پلاگین به توسعه خود ادامه می دهد. حتی اگر توسعه دهنده اصلی تصمیم به ترک پروژه بگیرد ، تعداد زیادی کاربر باعث می شود شخص دیگری این کار را انجام دهد و به روزرسانی و افزودن ویژگی های جدید ادامه دهد.

همچنین ، تقریباً همه افزونه ها در برخی موارد اشکال دارند. اگر پروژه ای هنوز در دست توسعه فعال است ، راهی برای گزارش اشکال دارید و ممکن است در نسخه بعدی برطرف شود.

حتی اگر برطرف نشود ، یک پایگاه کاربری زیاد باعث می شود که بتوانید شخصی را پیدا کنید که آن را برطرف کرده یا راه حل مناسب یا راه حل مناسب دیگری پیدا کرده باشد.

به طور منظم از کد و پایگاه داده خود پشتیبان تهیه کنید

این باید اخبار قدیمی باشد ، اما خیلی از افراد از محتوای وردپرس یا پرونده های تم خود به درستی نسخه پشتیبان تهیه نمی کنند . بعضی اوقات اوضاع اشتباه است – بهتر است از نسخه پشتیبان تهیه کنید.

همچنین ، اگر به طور مناسب و ایمن از نسخه پشتیبان تهیه شده باشید ، دیگر نمی توانید نگران به روزرسانی هایی باشید که به طور بالقوه باعث بهم ریختگی سایت شما می شوند. اگر مشکلی پیش آمد ، می توانید همه چیز را برگردانید.

(خود وردپرس به شما یادآوری می کند قبل از به روزرسانی موارد از سایت خود پشتیبان تهیه کنید ، اما بسیاری از افراد فقط از پس این هشدارها عبور می کنند.)

فیلمهای شخصی خود را هاست نکنید (مگر اینکه واقعاً بخواهید)

فقط به این دلیل که وردپرس به شما امکان بارگذاری و جاسازی فیلم ها را می دهد ، به این معنی نیست که باید این کار را انجام دهید.

ویدیوها از فضای ذخیره سازی و پهنای باند زیادی استفاده می کنند ، بنابراین اگر به طور منظم بارگذاری فیلم ها را شروع کنید ، به سرعت از قابلیت های برنامه هاست خود استفاده خواهید کرد.

فراتر از این ، آیا واقعاً می خواهید فیلم خود را به اندازه و وضوح مختلف تبدیل کنید تا در اندازه های مختلف صفحه نمایش و با سرعت اتصال متفاوت به همان اندازه کار کند؟

اکنون شما در مورد کار اضافی (برای تولید نسخه های مختلف) و ذخیره آن همه نسخه های مختلف در حساب هاست خود صحبت می کنید.

اگر می خواهید فیلم های شما به صورت عمومی در دسترس باشد ، ساده ترین راه هاست از آنها در YouTube و کپی کردن در کد جاسازی شده ارائه شده است. اگر به فیلم های خود نیاز دارید که خصوصی باشند (مثلاً اگر در سایت شما پشت دیوارپوش قرار دارند) ، Vimeo Pro برای این منظور هاست ویدیوی فوق العاده ای ارائه می دهد.

 

فصل هفتم: رایانش ابری

در این فصل چه خواهید آموخت؟

  • در واقع رایانش ابری چیست
  • تفاوت بین IaaS ، PaaS و SaaS
  • منظور رئیس شما در مورد “سوار شدن بر روی ابر” چیست
  • هاست ابری چیست و چرا واقعاً مهم نیست.

رایانش ابری چیست؟

مانند بسیاری از واژه های معروف ، “ابر” به همان اندازه که یک مفهوم واقعی است ، یک سروصدای بازاریابی است.

در واقع چیزی به نام ” رایانش ابری ” وجود دارد و بسیاری از شرکتهای هاست وب به طور فعال درگیر ارائه خدمات مبتنی بر ابر هستند ، اما این اصطلاح خود می تواند کمی گمراه کننده باشد و در واقع یک ابر واحد وجود ندارد که بتوان آن را صدا زد. “ابر.”

رایانش ابری یک استعاره است – یک تصور بصری برای ما انسان ها که سعی در برقراری ارتباط چیزی سخت برای تجسم دارد. آنچه که این اصطلاح سعی در برقراری ارتباط دارد ، ایده قدرت محاسباتی مجازی سوار بر سخت افزارهای خوشه ای است ، به گونه ای سازمان یافته است که قدرت محاسبات خود به دلیل داشتن یک ابزار مانند برق یا آب است.

ایده این است که شما می توانید به اندازه نیاز خود استفاده کنید و به همان اندازه که هزینه می کنید هزینه آن را پرداخت کنید. دقیقاً مانند شبکه برق یا سیستم آب و فاضلاب ، شما نباید خیلی فکر کنید که از کجا برق می آید یا آب تخلیه شما کجا می رود – این کار شخص دیگری است.

 

هاست ابر

همه اینها چه ارتباطی با هاست وب دارد؟

بسیاری از شرکت های هاست وب نوعی از طرح ” هاست ابری ” را به فروش می رسانند . این معمولاً نوعی هاست VPS است ، جایی که VPS به جای اینکه مستقیماً روی سخت افزار سرور باشد ، بالای یک ابر (خوشه رایانه) نشسته است.

بسیاری از برنامه های هاست اشتراکی نیز به این ترتیب کار می کنند ، با ده ها یا صدها مشتری هاست یک VPS واحد به اشتراک می گذارند ، که خود یکی از بسیاری از منابع مالی محاسبات است.

شرکت هاست ممکن است سخت افزار را داشته باشد یا نداشته باشد. آنها ممکن است زیرساخت های ابری خود را ایجاد کنند یا آن را به عنوان خدماتی از یک ارائه دهنده دیگر مصرف کنند.

سود مشتری این است که هاست مبتنی بر ابر (که توسط برخی از ارائه دهندگان “هاست شبکه” نیز نامیده می شود) ذاتاً مقیاس پذیر است. به جای یک ماشین با حافظه ، حافظه و پردازنده محدود ، یک ماشین مجازی در یک سرور ابری محدودیت فیزیکی سختی ندارد.

در صورت افزایش فعالیت ، می تواند درصد بیشتری از کل استخر را مصرف کند. اگر استخر بیش از حد تمدید شود ، می توان سخت افزار بیشتری به آن اضافه کرد.

اینکه آیا یک شرکت هاست پیشنهادات خود را “ابر” می نامد یا خیر ، واقعاً نباید باعث نگرانی شما به عنوان مشتری هاست وب شود.

بیشتر هاستان وب به نوعی خوشه بندی و مجازی سازی مشغول هستند ، بنابراین از برخی جهات تقریباً می توان هر طرح هاست را “مبتنی بر ابر” توصیف کرد. این اصطلاح معنی دارد ، اما به عنوان یک زمینه بازاریابی تقریباً بی معنی است.

فصل 9: اشتباهات معمول هنگام خرید برای هاست وب

این فصل به تعدادی از اشتباهات معمول انجام شده توسط خریداران هاست برای اولین بار و نحوه جلوگیری از آنها متمرکز است. همچنین تعدادی از روشهای بازاریابی که توسط شرکتهای هاست وب استفاده می شود پرده را عقب می کشد.

خرید با قیمت

دو روایت رقابتی توسط شرکت های هاست وب ارائه شده است :

  • همه هاست وب اصولاً یکسان است ، بنابراین ارزانترین چیزی را که می توانید پیدا کنید خریداری کنید.
  • کیفیت هزینه دارد بنابراین گرانترین هاست را که می توانید خریداری کنید خریداری کنید.

هیچ یک از اینها واقعاً دقیق نیستند.

شرکت تخفیف هاست ترویج این ایده که هاست وب است که در اصل یک کالا، و غیره، بنابراین، قیمت تنها چیزی که واقعا مهم است.

آنها بیش از حد خود سقوط می کنند تا ارزان ترین نرخ ماهانه را به همراه کوپن و ویژه و تخفیف ارائه دهند. این یک مسابقه برای رسیدن به پایین است که در واقع هیچ کس برنده آن نمی شود (حداقل مشتری).

البته این یک حقیقت حقیقت دارد: سخت افزار کالایی نسبتاً ارزان است و بیشتر نرم افزارهای مورد استفاده شرکت های هاست وب رایگان هستند. اغلب ، از راه های قابل اندازه گیری مانند سرعت پردازنده و پهنای باند ، تفاوت زیادی بین هاست 3 دلار در ماه و هاست 6 دلار در ماه وجود ندارد.

اما تفاوتی که چند دلار می تواند از نظر پشتیبانی خدمات مشتری و تخصص فنی خریداری کند ، کاملاً برجسته است.

نکته دیگری که باید در مورد هاستهای وب تخفیف بدانید این است که تنها راهی که آنها می توانند از طریق ارزان قیمت هاست وب را بفروشند فروش حجم و نگه داشتن افراد برای مدت طولانی در آن است. این به معنای چندین چیز است:

  • مشتریان بیشتری در یک سرور مشترک مشترک گروه بندی خواهند شد.
  • به مسائل فردی توجه نسبتاً کمی توجه خواهد شد ، زیرا افراد زیادی هستند که نمی توانند به آنها توجه کنند.
  • انگیزه هایی برای پرداخت قراردادهای بلند مدت وجود خواهد داشت.
  • در جابجایی یا انتقال مشکلاتی وجود خواهد داشت .

مورد آخر مخصوصاً دردسرساز است و به نظر می رسد فقط با ارائه دهندگان هاست مشترک در محدوده کمتر از 5 دلار ارائه شده است.

آنها انتقال URL را به روندی پیچیده و چند مرحله ای تبدیل می کنند. آنها هیچ دستورالعملی برای باز کردن قفل یا انتقال دامنه ها در هر کجای پرونده های راهنما ارائه نمی دهند. آنها به تأیید تلفنی لغو احتیاج دارند. آنها دکمه های مربوط به کار با انتقال و لغو را در زیر برچسب های فهرست نامشخص پنهان می کنند. آنها س FAالات متداول و دانش خود را با مقالاتی در مورد انتقال به سرویس خود فرا خواهند گرفت تا “انتقال” مقالات را به پایین صفحه در نتایج موتور جستجو برسانند.

آنها می گویند “آنچه را که برای آن پرداخت می کنید می گیرید.” با هاست وب با تخفیف ، غالباً چیزهای بیشتری در کنار اینها بدست می آورید.

البته ، در انتهای دیگر طیف هاست وب برتر “شما بسیار افتخار خواهید کرد که می توانید از پس هزینه های آن برآیید” است.

گاهی اوقات این امر به عمد نسبت به آنچه در آن است گران می شود – یک شرکت هاست یک طرح VPS نسبتاً استاندارد را می فروشد و آن را با کلماتی مانند “سریع سریع” و “پشتیبانی از دستکش سفید” لباس می پوشاند و دو برابر یک برنامه مشابه از یک شرکت دیگر هزینه می کند .

بیشتر اوقات ، مشکل به راحتی گران فروشی است . اگر یک وبلاگ شخصی دارید که توسط چند صد نفر خوانده می شود ، احتمالاً نیازی به Turbo-Charged Premium 3000X ClusterRack Edge Server با Multiplexing با آب سرد ندارید .

تشدید مشکل بازاریابی تمایل خریداران به مقایسه قیمت و خرید وسط است. بخشی از دلیل هاست وب 2.50 دلار در ماه این است که باعث می شود برنامه ماهانه 5.50 دلار به جای فقط یک برنامه هاست اشتراکی ارزان قیمت ، یک راه حل مناسب برای درجه متوسط ​​به نظر برسد.

یک روش بهتر این است که بفهمید شما به چه نوع هاست نیاز دارید (به فصل موجود در این راهنما مراجعه کنید انواع مختلف هاست وب ) ، و سپس به دنبال شرکت های خوب بررسی شده و دارای رتبه بالایی باشید که آن نوع برنامه را ارائه می دهند.

اگر به دو گزینه رسید که ویژگی های بسیار مشابهی دارند و به همان اندازه خوب بررسی می شوند ، می توانید به فکر انتخاب ارزانتری باشید تا چند دلار پس انداز کنید.

اما بیشتر اوقات ، به محض مراجعه به دو یا سه شرکت هاست و برنامه هایی که متناسب با نیازهای شما باشد ، خواهید دید که قیمت آنها بسیار نزدیک به یکدیگر خواهد بود.

و اگر واقعاً نیاز به پس انداز چند دلار دارید ، از یکی از کوپن های ما استفاده کنید .

توجه به تبلیغات تلویزیونی

تبلیغات تلویزیونی بسیار گران هستند ، به این معنی که یک شرکت هاست که تبلیغات زیادی تولید می کند ، این پول را صرف فناوری یا پشتیبانی مشتری نمی کند.

علاوه بر این ، تبلیغات تلویزیونی احساس شهرت مصنوعی ایجاد می کنند. (“من در مورد آنها شنیده ام – آنها باید خوب باشند.”) این شهرت باد شده مصنوعی به آنها اجازه می دهد تا بیش از شرکتهای هاست یکسان خوب که خدمات مشابه ارائه می دهند ، هزینه دریافت کنند.

خرید بر اساس ویژگی های بد

تعداد زیادی نرم افزار رایگان در دسترس است. برخی از آن متن باز است ، برخی از آن نرم افزار رایگان است ، برخی از آن نسخه آزمایشی رایگان نرم افزار برتر است.

چند نرم افزار رایگان شگفت انگیز وجود دارد – WordPress ، Drupal ، Ruby on Rails . اما یک مقدار باور نکردنی از نرم افزار رایگان و بد نیز وجود دارد.

بسیاری از شرکت های هاست وب مجموعه ای از این موارد را به صورت نصب رایگان با یک کلیک در دسترس قرار می دهند . شما واقعاً قرار نیست از همه این موارد استفاده کنید – این یک ترفند بازاریابی است. آنها آن را در دسترس قرار می دهند تا بتوانند بگویند “بیش از 150 برنامه نرم افزار رایگان با خرید طرح هاست در دسترس است.”

این موارد را نادیده بگیرید این نرم افزار مفیدی نیست ، اما اگر یک شرکت هاست از این طریق تبلیغ کند نیز علامت بدی نیست. (یعنی: همه آنها این کار را می کنند. قضاوت نکنید)

مشخص کنید که به طور خاص می خواهید چه کاری انجام دهید – یک وبلاگ بنویسید ، یک پادکست اجرا کنید ، یک ویکی راه اندازی کنید – و سپس نرم افزاری را پیدا کنید که به بهترین وجه برای آن منظور باشد ، و سپس یک هاست پیدا کنید که از آن پشتیبانی می کند.

فقط به طور تصادفی یک شرکت هاست وب را انتخاب نکنید و سپس بخش برنامه رایگان آنها را مرور کنید و وب سایت خود را در Free Page Web Creator Plus 1998 شروع کنید .

خواندن هر چیزی در مورد SEO و هاست وب

(البته به جز این.)

SEO – بهینه سازی موتور جستجو – همیشه یک موضوع داغ است و افرادی که در آن مهارت دارند افرادی هستند که با شروع جستجوی اطلاعات مربوط به آن در یک موتور جستجو ، پیدا خواهید کرد (نحوه کار خنده دار است). اما بسیاری از مطالب “جستجوگرها و هاست وب” در بهترین حالت به سختی دقیق هستند.

ادعاهای مداوم وجود دارد که به اشتراک گذاشتن IP در یک برنامه هاست مشترک “برای SEO بد است”. (بیشتر اینطور نیست.) ادعاهای موازی وجود دارد که می گوید خرید برخی از ویژگی های هاست باعث بهبود سئو می شود. (این بیشتر نخواهد شد.)

حتی اگر پیشرفت جزئی برای برخی از این موارد وجود داشته باشد (گرفتن گواهینامه HTTPS ظاهراً سودمند است) ، تفاوت به سختی مهم خواهد بود ، مگر اینکه در یک سطح کاملاً رقابتی باشید.

و سپس باید علاوه بر شایعه ای که در مورد مجازات گوگل توسط سایت های هاست شده در منطقه زمانی مرکزی شنیده اید ، حدود هزار مورد دیگر را بدانید.

اصول SEO بسیار ساده است: بسیاری از مطالب خوب ایجاد کنید و مردم را به اشتراک و پیوند دادن به آنها ترغیب کنید. مفیدترین کاری که از نظر هاست می توانید انجام دهید این است که به سرعت بپردازید – هم موتورهای جستجو و هم افراد عادی وب سایت های سریع را ترجیح می دهند.

اعتقاد به ضمانت های وقت اضافه

بسیاری از شرکتهای هاست وب ، تضمین uptime را تبلیغ می کنند – 99.9٪ یا موارد مشابه آن.

آن را باور نمی . مهم نیست

برای یک چیز ، تقریباً هیچ راهی برای محاسبه میزان واقعی به روزرسانی سایت خاص شما وجود ندارد ، مگر اینکه به طور مداوم در حال بررسی آن باشید و سیاهههای مربوط را نگه دارید.

همچنین ، چگونگی محاسبه واقعی “زمان کار” توسط شرکت ممکن است به خصوص به نفع شما نباشد. این ممکن است در همه وب سایت های موجود در یک برنامه هاست خاص باشد ، نه سایت شما به طور خاص.

علاوه بر این ، 0.1٪ خرابی در طی یک هفته هنوز بیش از ده دقیقه است. این می تواند هرماه یک بار در ماه 45 دقیقه باشد ، که شما نمی خواهید یا یک سری اشکالات دقیقه ای که باعث یک تجربه بد می شوند اما به سختی به عنوان “خرابی” ثبت می شوند.

مهمتر از همه ، این نوع ضمانت ها با هیچ چیز پشتیبانی نمی شوند. اگر سایت شما خراب شود و فروش بزرگی را از دست بدهید ، شرکت هاست قصد ندارد درآمد از دست رفته شما را جبران کند.

حداکثر بهره ای که از ضمانت uptime می گیرید بازپرداخت است ، اما در این صورت باید با انتقال سایت خود و یافتن یک شرکت هاست جدید دست و پنجه نرم کنید.

همه شرکت های هاست گهگاه دچار مشکلات جزئی می شوند و هر وب سایتی هر از گاهی کمی از کار افتاده را تجربه خواهد کرد. برای تعیین قابلیت اطمینان کلی هاست ، به بررسیهای کاربران و سایر آمارها نگاه کنید ، مخصوصاً اگر این وب سایت برای یک مأموریت مهم وب سایت باشد.

اما ضمانت ها را نادیده بگیرید – آنها بی معنی هستند.

خرید برنامه هاست اشتباه

تقریباً همیشه ، این اتفاق می افتد وقتی که مردم کمتر از نیازشان خرید کنند.

برنامه های هاست ارزان و ارزان چنان رایج شده اند که تقریباً به نظر می رسد برنامه “معمولی” است. این چیزی است که اگر به چیز خیلی فانتزی نیاز نداشته باشید به دست می آورید.

هاست مشترک عالی است ، بله. این یک انتخاب اقتصادی برای وبلاگ های شخصی ، مشاغل کوچک ، کلیساها ، باشگاه ها یا سازمان های غیر انتفاعی محلی است.

اما اگر می خواهید یک تجارت آنلاین راه اندازی کنید ، یا یک حضور عمده تجاری را راه اندازی کنید ، یا ویدیو را پخش جریانی کنید ، یا نرم افزار جدیدی ایجاد کنید – واقعاً ، اگر می خواهید به غیر از راه اندازی یک سایت اصلی وردپرس با چند صد بازدید کننده ، کار دیگری انجام دهید – یک فرصت خوب است که شما به چیزی کمی بیشتر از برنامه هاست مشترک 4.95 دلار در ماه نیاز دارید.

مراقبت از دامنه های رایگان

بسیاری از شرکت های هاست در مورد چگونگی دریافت ” نام دامنه رایگان ” هنگام خرید یک طرح هاست ، معامله بزرگی انجام می دهند . این یک مزیت شگفت انگیز نیست زیرا:

  • نام دامنه خیلی گران نیست ، بنابراین می توانید فقط یک مورد را بخرید.
  • داشتن نام دامنه در شرکت هاست شما تغییر در آینده را کمی دشوارتر می کند ، بنابراین بهتر است نام دامنه خود را در جای دیگری ثبت کنید.
  • یک استراتژی جایگزین این است که یک ثبت کننده نام دامنه معتبر پیدا کنید و از آن برای همه دامنه های واقعی خود (چه یک یا یک هزار مورد) استفاده کنید ، و سپس با استفاده از سوابق DNS ، آن را به هر سایت هاست وب سایت خود هدایت کنید.

هنگام ثبت نام در برنامه هاست خود می توانید از URL ساختگی به عنوان آدرس رایگان استفاده کنید. این نام دامنه و حساب های برنامه هاست شما را جداگانه نگه می دارد ، که اگر تصمیم بگیرید که به یک هاست وب دیگر بروید ، زندگی در آینده بسیار آسان تر می شود.

پرداخت هزینه اضافی برای چیزهایی که نیازی به آنها ندارید

هنگام خرید هاست ، در طی مراحل پرداخت تعدادی از موارد “فروش” وجود دارد که معمولاً ارائه می شوند. برخی از آنها مفید هستند ، اما توجه داشته باشید که فقط در ادامه مراحل بدون ادامه بررسی اینکه چیزهای موردنیاز خود را خریداری نمی کنید ، فقط روی “ادامه” کلیک کنید.

برخی از پیشنهادهای رایج الحاقی عبارتند از:

  • حریم خصوصی نام دامنه : اگر آدرس شغلی جدا از خانه خود ندارید و نمی خواهید آدرس خانه شما در ارتباط با وب سایت عمومی شود ، این می تواند مفید باشد. اما این معمولاً بیش از حد گران است ، بین 5 تا 15 دلار در سال ، حتی شما یک نام دامنه رایگان خریداری می کنید. برخی از ثبت نام کنندگان تخفیف شامل حریم خصوصی به صورت رایگان هستند ، که دلیل خوبی دیگر برای استفاده از ثبت کننده جداگانه جدا از شرکت هاست شماست.
  • گواهینامه اختصاصی IP و SSL : شما نمی توانید SSL دریافت کنید مگر اینکه آدرس IP خود را داشته باشید و تنها دلیل واقعی برای دریافت آدرس IP شخصی خود داشتن گواهی SSL است ، بنابراین اینها اغلب به صورت یکجا در می آیند. گواهی های SSL در صورت استفاده از یک سایت تجارت الکترونیکی یا هر سایتی که اطلاعات حساس کاربر را دریافت می کند ، مهم هستند. اگر قصد اجرای چنین سایتی را دارید ، ممکن است بخواهید هنگام خرید هاست ، تخفیف همراه را دریافت کنید. اگر فقط در حال راه اندازی یک وبلاگ شخصی هستید ، واقعاً دلیلی برای صرف پول وجود ندارد.
  • خدمات پشتیبان گیری: شما باید از پرونده های وب سایت و پایگاه داده خود پشتیبان تهیه کنید ، بنابراین منطقی است که شرکت های هاست خدمات پشتیبان را هنگام پرداخت ارائه دهند. با این حال ، مطمئناً انتخاب بستر پشتیبان به نفع شرکت هاست است که آن را به شما می فروشد و ممکن است بهترین گزینه برای خودتان نباشد. جدا نگه داشتن نسخه پشتیبان از شرکت هاست اصلی شما ، در صورتی که در آینده مشکلی با این شرکت روبرو شوید و نیاز به شروع کار از پشتیبان گیری در سرور دیگری داشته باشید ، می تواند مفید باشد.
  • طراحی وب ، سئو یا مشاوره تجاری: تقریباً همیشه از این کار اجتناب می کنید. اگر می خواهید یک طراح وب استخدام کنید ، یکی را به صورت محلی استخدام کنید که بتوانید با آن صحبت کنید. انواع طراحی وب که هنگام خرید 20 دلار دریافت می کنید معمولاً حتی به همین مقدار هم نمی ارزد و شما می توانید با وردپرس و چند دقیقه مرور مضامین رایگان بهتر کار کنید.

استفاده از “نامحدود” به ارزش Face

برنامه های هاست مشترک تقریباً همیشه به صورت ” نامحدود ” تبلیغ می شوند . آنها ممکن است چندین نوع مختلف نامحدود داشته باشند:

  • پهنای باند نامحدود
  • فضای ذخیره سازی نامحدود
  • حسابهای ایمیل نامحدود
  • دامنه های نامحدود
  • دامنه های فرعی نامحدود
  • وب سایت های نامحدود

مشکل “نامحدود” این است که معمولاً محدود است . اولین هاست محدودیتی که در شرایط خدمات آنها اعمال می شود مربوط به انواع استفاده است.

به عنوان مثال ، آنها ممکن است فضای ذخیره سازی نامحدود را مجاز کنند ، اما پس از آن به طور خاص استفاده از حساب هاست برای ذخیره سازی پرونده های شخصی را مجاز نمی دانند. معمولاً توافق نامه شرایط خدمات مشخص می کند که همه موارد استفاده باید با یک وب سایت در دسترس عموم ارتباط داشته باشد.

همچنین ممکن است به طور خاص انواع خاصی از رسانه ها را رد کرده یا پخش جریانی را ممنوع کنند.

سرانجام ، اگر سایت شما بیش از حد محبوب شود و منابع زیادی را جذب کند ، اکثر شرکت های هاست این حق را برای خود محفوظ نگه می دارند که پهنای باند شما را کم کنند (سرعت بازدید را کاهش دهند) ، شما را از برنامه حذف کنند یا نیاز به ارتقا paid پرداختی به سطح دیگری از خدمات دارند.

خواندن شرایط خدمات

همه ما عادت کرده ایم که “ادامه” را در توافق نامه های آنلاین ضرب کنیم که به سختی در مورد پیامدهای این قراردادها فکر می کنیم. این یک اشتباه است همیشه ، اما به خصوص در هاست وب اشتباه است.

بسیاری از برنامه های هاست دارای شرایط خدمات هستند که به طور خاص موارد مختلفی را ذخیره نمی کند – ذخیره سازی فایل ، پخش رسانه ای ، اجرای برنامه های SaaS .

اطمینان حاصل کنید که قبل از تصمیم گیری – می دانید چه فعالیت هایی انجام می دهید و اجازه ندارید در هاست خود شرکت کنید – به خصوص اگر قصد انجام کار جالبی را دارید

اگر تمایل  به دیدن مقاله 10سایت هاست دانلود برتر دارید مقاله فوق را بخوانید

کم کاری در سرویس

دو شرکت هاست برنامه های مشابه ، اعتبار مشابه و بررسی و رتبه بندی به همان اندازه مناسب دارند. یکی از آنها چند دلار در ماه ارزان تر است ، اما پشتیبانی تلفنی فقط در ساعات کاری در شیکاگو است. هزینه دیگری نیز بیشتر است اما پشتیبانی تلفنی 24/7 دارد.

آیا در کم نیست خدمات . به خصوص اگر این اولین وب سایت یا اولین حساب هاست وب شما باشد.

مشکلاتی پیش خواهد آمد مهم نیست که شرکت هاست شما چقدر خوب باشد ، وب سایت شما هر چقدر ابتدایی باشد – در هر زمان همیشه یک مشکل وجود دارد. وقتی این اتفاق می افتد ، شما می خواهید کسی را بخواهید که با او تماس بگیرد.

بسیار خوشحالم که در این سفر شگفت انگیز  همراه ما بودید ? ما در این مقاله سعی کردیم تا اطلاعاتی کاربردی و مفید را در اختیار شما کاربران عزیز سایت رایان طرح قرار بدیم امیدوارم که این مقاله بتونه براتون بسیار مفید بوده باشد

اگر میخواهید برای خودتون یک هاست خوب خریداری کنیدکه نناسب هم باشه  با ما همراه باشید با معرفی بهترین شرکت های هاستیگ 

 

 

 

آماده راه اندازی وب سایت هستید؟ با استفاده از نظرات تخصصی و هاست وب کاربر ، هاست عالی را پیدا کنید

3/5 - (1 امتیاز)

0 دیدگاه دربارهٔ «هاست چیست؟ [ راهنمای خرید هاست و نکات ریز و درشت ]»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

هاست چیست؟(راهنمای خرید هاست {نکات ریز و درشت}

هاست چیست؟(راهنمای خرید هاست {نکات ریز و درشت}

فهرست مطالب

ویژه شما 

دانلود رایگان : با دانلود پکیج بهاره ست اداری و لوگو می توانید از تخفیف های لحاظ شده آن ویژه فصل بهار استفاده کنید.برای دانلود روی دکمه های زیر کلیک کنید.

دانلود رایگان کاتالوگ

نمونه طراحی لوگو

مکالمه را شروع کنید

اگر تلگرام دارید، همکاران آنلاین در تلگرام و اگر واتساپ دارید به همکاران آنلاین در واتساپ را انتخاب کنید

همه روزه در واتساپ پاسخگو هستیم، درحال حاضر همه کارشناسان در تلگرام و واتساپ آنلاین می باشند.

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر برای هاست چیست؟ [ راهنمای خرید هاست و نکات ریز و درشت ]

نیاز به کمک دارید با فیلترشکن روشن روی یکی از همکاران کلیک کنید

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر فیلترشکن ندارید اینجا را کلیک کنید!