جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

لوگو امبلم چیست؟

امبلم لوگویی ترکیب شده از عناصر متنی و تصویری است که طراحی آن، به گونه‌ای انجام می‌شود که این دو عنصر قابلیت تفکیک از یکدیگر را ندارند. به نوعی می‌توان گفت امبلم از فونتی از یک طراحی تشکیل شده است و چهره‌ای قدیمی دارد. طراحی لوگو امبلم بیشترین کاربرد را در صنعت خودرو داشته است. این روزها صنعت خودرو  سازی نیز تلاش کرده‌ است تا لوگوی امبلم را که یک صورت سنتی دارد را با ظاهری مناسب و مدرن به جامعه، ارائه دهد.

لوگو امبلم
سبک طراحی لوگو امبلم

لوگو امبلم (Emblem) چیست؟

لوگو امبلم (Emblem)، یک سبک از لوگو است که طراحی آن به صورت قرار گرفتن یک متن در درون یک شکل است. بهتر است بدانید هر برندی سبک لوگوی خود را دارد و این نوع لوگو، شانسی به شما می‌دهد که در نگاه اول، تاثیر آن را بر روی مخاطب خود ببینید. از این رو در پیش گرفتن یک رویکرد برای طراحی لوگو، چندان موثر نیست.

لوگوی امبلم برای نمایش دادن برخی برندهای قدرتمند جهانی استفاده شده است. برای مثال کاربرد طرح شیر در امبلم لوگوی انگلیس، نشان دهنده میراث سلطنت این کشور است. در امبلم لوگو، متن داخل تصویر طراحی می‌شود و یک شکل جمع و جور به آن می‌دهد. انتشار این نوع از لوگو در فضاهای کوچک، استفاده از این سبک را با چالش، مواجهه می‌کند.

امبلم لوگو چه ویژگی‌هایی دارد؟

برخی با شنیدن نام امبلم، تصور می‌کنند که این نام مفهومی مجزا از لوگو دارد. در صورتی که امبلم یکی از سبک‌های لوگو است. بهتر است بدانید این سبک لوگو، یکی از بهترین سبک‌های لوگو در طول تاریخ بوده است. برای آشنایی بیشتر با این سبک از لوگو، باید اجزای لوگوهای استاندارد را به یاد بیاوریم. این نوع لوگو که تصویری از متن و تصویر دارد، باید شکل و متن آن به درستی انتخاب شوند و به شیوه مناسب جفت و جور شده و هویت و اهداف برند، را در خود جای دهد تا یک لوگوی خوب و مناسب را به مشتری ارائه دهد.

امبلم لوگو، یک طراحی سنتی است که معمولا یک متن را داخل یک دایره و یا بیضی قرار می‌دهد. تمرکز این نوع لوگو بر روی طرح‌های سنتی سبب می‌شود که بیشتر برای دفاتر رسمی استفاده شود. برای مثال لوگوی دانشگاه هاروارد، نوعی لوگوی امبلم است که نشان و شعار دانشگاه را در درون شکل، طراحی کرده است. از دیگر شاخصه‌های امبلم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت ترکیب مفاهیم سنتی و مدرن
  • ارائه تصویری معتبر و علمی از برند متقاضی
  • پیوند سابقه شرکت متقاضی با گذشته
  • ایجاد حس خوب در متقاضی به عنوان عضوی از خانواده برند

سنتی بودن امبلم نباید شما را به این تصور رهنمون کند که این نوع لوگو تنها قابلیت انتقال مفاهیم سنتی را دارد. بسیاری از شرکت‌ها هستند که به امبلم شکلی مدرن داده‌اند و از آن برای بازاریابی برند خود استفاده می‌کنند. لوگوی امبلم باید به صورت درشت طراحی شود تا متن داخل آن، برای مخاطب و متقاضی خوانا باشد و قابلیت به ذهن سپاری را داشته باشد. اگر طراحی لوگوی امبلم کوچک باشد و متن درون آن برای مخاطب خوانا نباشد، خواندن آن برای متقاضی سخت می‌شود و شرکت به هدف خود در جذب مشتری نمی‌رسد.

نمونه لوگو امبلم
نمونه های لوگو امبلم

کاربرد لوگو امبلم در چه جاهایی است؟

بهترین کار این است که قبل از طراحی امبلم، به مخاطبانی که قصد دارند کار شما را دنبال کنند، فکر کنید. اگر این مسئله را حل کنید، کارایی برند شرکت شما افزایش می‌یابد. اطلاع از موارد کاربرد امبلم لوگو می‌تواند شما را در پیدا کردن مسیری که دارید راهنمایی کند.

  • از لوگو امبلم برای تبلیغات بیلبوردها و تابلوهای بزرگ تبلیغاتی بهره می‌برند. جالب است بدانید این نوع لوگو برای نمای ساختمان و وسیله نقلیه نیز کاربرد دارد و به راحتی نظر رهگذران را به خود جلب می‌کند.
  • کاربرد امبلم لوگو بر روی لباس ورزشی، یونیفرم‌ها و لباس‌ هایی که برای تبلیغات به کار می‌روند، نمونه‌هایی از این موارد است.
  • چاپ لوگو امبلم بر روی کالا، نوع دیگری از کاربرد امبلم لوگو است. از این لوگو برای تبلیغ محصول استفاده می‌شود و آن را در برابر جعل دیگران، محافظت می‌کند.
  • از لوگو امبلم برای طراحی وب سایت نیز استفاده می‌شود. استفاده از امبلم در تقویم‌ها ویزیت‌ها و جزوه‌ها مواردی دیگر از این دست است. علاوه بر این، لوگو امبلم می‌تواند یک طراحی جذاب از یک وبسایت را برای متقاضیان ارائه کند.

نماد و امبلم لوگو چه تفاوتی دارند؟

برخی گمان می‌کنند نماد و امبلم یکی هستند. اما این تصور صحیح نیست. اگر تفاوت‌های امبلم و نماد را بدانید، آن وقت متوجه می‌شوید که این دو مفهوم با هم یکی نیستند. نماد یک بخش بسیار کوچک است که با حضور خود، به یک شی اشاره ‌می‌کند و آن را برای دیگران قابل مشاهده می‌کند؛ اما امبلم لوگو، از یک فرد یا گروه یا یک ایده، نمایشی انتزاعی را به تصویر می‌کشد. این نوع لوگو نشان می دهد یک برند، به سابقه خود مرتبط است و نوعی پایبندی در ذهن مخاطب را به نمایش می‌گذارد.

نمادهایی که در طراحی امبلم کاربرد دارند، پیام‌ها را به مخاطب، انتقال می‌دهند. برای مثال تصاویری که برای راهنمایی و رانندگی استفاده می‌شوند، تنها یک نماد هستند، اما وقتی برای انتقال پیام مورد استفاده قرار می‌گیرند، معنای وسیعتری را انتقال می‌دهند.

روند طراحی امبلم لوگو با کیفیت بالا

امبلم لوگو اگر در جای صحیح خود، انتخاب شود، از یک برند، یک جایگاه منحصر به فرد را می‌سازد. برای دست یافتن به یک امبلم لوگوی خوب باید:

  • متن لوگو را بولد کنید تا به راحتی قابلیت خواندن داشته باشد. تصویر لوگوی امبلم نباید پیچیده باشد و باید فونتی برای نوشتن انتخاب کنید که با کم شدن سایز نیز خوانا باشد. استفاده از فونت‌های دست نویس برای این نوع از لوگو، مناسب نیست و بهتر است از فونت sans-serif برای این طراحی استفاده کنید.
  • لوگو را ساده طراحی کنید و جزییات اضافی آن را حذف کنید. این سبک از لوگو بر پایه جزییات طراحی می‌شود؛ اما جزییات زیاد از حد می‌تواند سبب سقوط این نوع لوگو شود.
  • انتخاب رنگ امبلم اهمیت زیادی دارد. رنگ‌هایی که پر رنگ هستند و توجه افراد را به خود جلب می‌کنند جذابتر هستند اما استفاده از آنها در امبلم چندان معمول نیست. سایه‌های خنثی بیشترین استفاده را در امبلم لوگو دارند. استفاده از این نوع رنگ، مربوط به زمانی خاص نیست.
  • یک شکل مناسب برای لوگو، که بتواند به درستی مفهوم مورد نظر برند را انتقال دهد و عناصر سازنده طرحی را که در نظر دارید به راحتی روی آن ارائه شوند.
  • بسیاری از طراحان، یک طرح سنتی برای امبلم خود در نظر می‌گیرند و برخی دیگر از دایره برای انتقال مفاهیم خود استفاده می‌کنند. اجزای سازنده لوگو در داخل شکل قرار می‌گیرند. برای انتخاب شکل مورد نظر خود، باید حتما سلیقه مخاطب را نیز در نظر بگیرید.

ویژگی لوگو امبلم

ویژگی‌های لوگو امبلم حرفه‌ای

از زاویه دید یک طراح، لوگو امبلم، قابلیت انعطاف زیادی ندارد. حذف فونت یا مولفه‌های دیگر از لوگو، به طرح اصلی آن ضربه می‌زند. بنابراین باید در طراحی امبلم، بیشترین دقت را به خرج بدهید. یک طراح حرفه‌ای که به اصول طراحی مسلط است، می‌تواند این کار را برای شما انجام دهد. لوگوی امبلم خوب، لوگویی است که ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  • فونت خوانا: بیشتر امبلم لوگوها، نام یک شرکت را درون یک شکل، طراحی کرده‌اند. طراحی امبلم لوگوها از وردمارک، سخت‌تر و پیچیده‌تر است، پس باید اطمینان داشته باشید که تایپوگرافی که انجام می‌دهید، واضح باشد و فونت آن در طراحی لوگو استفاده شود.
  • تصاویر ساده: اگر در طراحی لوگوی امبلم، از شکل‌های گرافیکی استفاده می‌کنید، باید تا جایی که می‌توانید شکل‌های ساده را در نظر بگیرید. استفاده از عناصر پیچیده ممکن است سبب شود که نتیجه لازم را از کار خود نگیرید. وقتی روی طراحی امبلم کار می‌کنید، باید حواستان جمع باشد که طرح را اندازه یک سکه، کوچک کنید و اگر طرحتان واضح و شفاف بود، آن وقت می‌توانید بگویید که کار طراحی شما استاندارد و صحیح بوده است.
  • رنگ‌های مناسب: برای طراحی امبلم لوگو باید از رنگ‌های مناسب استفاده کنید. رنگ‌های خنثی با سایه‌های انتخابی ملایم، برای لوگو به کار می‌روند. استفاده از رنگ‌های زننده یا جیغ، شاید به سلیقه مشتریان شما نباشد، پس بهتر است رنگی را انتخاب کنید که علاوه بر انتقال پیام، برای مخاطب جذاب باشد. رنگ‌هایی که انتخاب می‌کنید باید هویت کسب و کار شما را به درستی نشان بدهند. برای انتخاب صحیح رنگ و استفاده درست از آن، تسلط به روانشناسی رنگ‌ها ضرورت دارد.

مطالعه این مقاله این مفهوم را مشخص کرد که امبلم لوگو، سنتی‌ترین سبک لوگو است. این نوع لوگو، برای نمادپردازی‌های سنتی بسیار پرکاربرد بوده است؛ اما نباید فکر کنید که از این سبک، تنها برای انتقال مفاهیم سنتی استفاده می‌شود. این روزها با به کار گرفتن ظاهر مدرن برای امبلم لوگو، از آن برای طراحی‌های مدرن نیز بهره می‌برند. اگر برند شما یک برند مشهور است و سابقه زیادی دارد، امبلم لوگو، به بهترین نحو می‌تواند برای انتقال تاریخچه برند مورد نظر شما، موثر واقع شود.

سفارش لوگو امبلم

برای طراحی امبلم لوگو، باید از افراد متخصص و مجرب کمک بگیرید، زیرا طراحی آن پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. اگر قصد دارید طراحی امبلم لوگوی خود را برون‌سپاری کنید، رایان طرح، بهترین گزینه برای شماست. رایان طرح با به کارگیری تخصص و تجربه، در طراحی امبلم لوگو، سفارش طراحی شما را با در نظر گرفتن استانداردهای لازم و قیمت مناسب برای شما انجام می‌دهد. همین حالا سفارش آنلاین خود را ثبت کنید و بهترین امبلم لوگو را برای برندتان تحویل بگیرید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

امبلم

امبلم

فهرست مطالب

ویژه شما 

دانلود رایگان : با دانلود پکیج بهاره ست اداری و لوگو می توانید از تخفیف های لحاظ شده آن ویژه فصل بهار استفاده کنید.برای دانلود روی دکمه های زیر کلیک کنید.

دانلود رایگان کاتالوگ

نمونه طراحی لوگو

مکالمه را شروع کنید

اگر تلگرام دارید، همکاران آنلاین در تلگرام و اگر واتساپ دارید به همکاران آنلاین در واتساپ را انتخاب کنید

همه روزه در واتساپ پاسخگو هستیم، درحال حاضر همه کارشناسان در تلگرام و واتساپ آنلاین می باشند.

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر برای لوگو امبلم چیست؟

نیاز به کمک دارید با فیلترشکن روشن روی یکی از همکاران کلیک کنید

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر فیلترشکن ندارید اینجا را کلیک کنید!