جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

خصوصیات لوگو استاندارد چیست؟ 5 نکته اساسی

سراسر جهان فیزیکی و مجازی، اکنون به شدت فضای رقابتی دارد و هر شخص باید راهی برای جلب توجه، متمایز شدن، اطلاع رسانی سریع به مردم در مورد کسب و کار یا شخص خود پیدا کند تا مشتریان بالقوه آن را به خاطر بسپارند. این کاری وظیفه‌ای است که برند سازی بر عهده دارد و “طراحی لوگو استاندارد” در دسته هویت مؤثر برند نهفته است. اگر در حال راه اندازی یک کسب و کار جدید هستید، پس صد در صد دستیابی به یک لوگوی منحصر به فرد با طراحی لوگو حرفه ای بسیار برایتان دشوار است و امکان دارد برای سفارش لوگو از یک شرکت معتبر دچار تردید شده‌ باشید و یافتن یک طراح لوگو باتجربه برایتان سخت شده است.

ویژه شما 

دانلود رایگان : با دانلود کاتالوگ پکیج بهاره ست اداری می توانید از تخفیف های لحاظ شده آن ویژه فصل بهار استفاده کنید.برای دانلود روی دکمه های زیر کلیک کنید.

دانلود رایگان کاتالوگ مشاهده نمونه کارهای طراحی لوگو

با سفارش طراحی لوگو به صورت حرفه ای از رایان طرح می‌توانید یک لوگو منحصر به فرد داشته باشید.

لوگو استاندارد چیست؟

لوگو از ترکیب دو شکل مانند ترکیب حروف، نمادها و لوگو به وجود می‌آید که ممکن است در فرایند خود طراح از یک رنگ یا بیش از یک رنگ استفاده کنند تا لوگو زنده شود و تمام ویژگی‌های یک لوگو استاندارد را داشته باشد، به این روند لوگو استاندارد می‌گویند. لوگو تنها برای بیانگر یک نهاد رسمی یا حتی اهداف آن نیست؛ بلکه ماهیت کسب و کار شما می‌تواند هر شخصیت حقوقی و حقیقی داشته باشد. لوگو یکی از اصول اولیه در مورد هویت شرکت یا به اصطلاح برند محسوب می‌شود؛ زیرا بخش بزرگی از هویت شناسایی هر موسسه اعم از آموزشی، تجاری، خدماتی، خیریه و… را تشکیل می‌دهد.

لوگو یکی از مهم‌ترین موارد اساسی مربوط به مؤسسات و شرکت‌های رسمی است و وظیفه ارسال فرکانس مخفف پیام مربوط به هر موسسه دارد. از روی طرح لوگو می‌توانید چشم انداز شرکت و خدماتی که ارائه می‌دهد را متوجه شوید و این یکی از شرایط عینی برای داشتن یک لوگو استاندارد و خوب است که برای توصیف موسسه طراحی شده است.

ویژگی‌های یک لوگو استاندارد

یکی از اساسی‌ترین کارها در بخش طراحی لوگو استاندارد یادگیری ویژگی‌های یک لوگو استاندارد است و طراح لوگو باید به نکات زیادی توجه کند. جزئیاتی که باید در طراحی لوگو به آنها توجه کنید بسیار زیاد است. لوگو باید منحصر به فرد و منطقی باشد و مشتری را به خود جذب کند.

جالب است بدانید که فرآیند طراحی لوگو شما هر چقدر هم طولانی و چالش برانگیز باشد، نتیجه باید بدون پیچیدگی و قابل درک، به یاد ماندنی، همه کاره و مناسب با هویت برند باشد. اگر فکر می‌کنید که طراحی یک لوگو فرآیند است که نیاز به آموزش و استعداد دارد، باید بدانید که به طور کلی، طراحی لوگو یکی از سخت‌ترین کارها برای یک طراح گرافیک است؛ زیرا نیاز به تمرکز و خلاقیت برای تولید یک لوگوی متمایز و منحصر به فرد دارد.

متناسب با حوزه کسب و کار باشد

شناخت خوب شرکت یا موسسه از نظر تخصص، ویژگی‌ها، تاریخچه، شعب، مکان جغرافیایی، محصولات، اهداف و سایر اطلاعات مربوط به شرکت را در ابتدا آغاز کنید، سپس علاوه بر بررسی نشریات و طرح‌های قدیمی مرتبط با شرکت برای دریافت اطلاعات شغلی که باید در مورد کاری که انجام خواهید داد صحبت کنید.

برای درک خواسته‌های مشتری در مورد کاری که انجام خواهید داد، حتماً باید یک مصاحبه مفصل داشته باشید. شما باید بدانید که مشتری چه می‌خواهد و تمام اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورید.

دارای سادگی و گیرایی آسان باشد

لوگویی که طراحی شده باید طرحی ساده و بدون پیچیدگی باشد، اما در عین حال باید متفاوت دیده شود. وجود یک طرح لوگو مشابه شما در بازار کار شما را برای دیده شدن و به یاد ماندنی بودن در ذهن مشتری بالقوه بسیار سخت‌تر می‌کند. ایجاد یک طرح ساده و چشم نواز در کنار خصوصیات متفاوت بودن می‌تواند کمی دشوار باشد.

هر طراح لوگو وظیفه دارد که طرحی منحصر به فردی خلق کند که بتواند از بقیه متمایز باشد. در مجموعه طراحی لوگو استاندارد یکی از راه‌های خوب برای جذب مشتری مورد نظرتان است و ویژگی سادگی مفهوم شما می‌تواند بدون هیچ گونه شک و شبهی پیام برندتان را منتقل کند.

رنگ مناسب در طراحی لوگو استفاده شود

در فرآیند طراحی لوگو حرفه ای رنگ یکی از انتخاب‌های مهمی است که باید انجام دهید و می‌تواند تأثیر زیادی بر روی فرآیند تصمیم گیری با هر آنچه که با آن تعامل دارید داشته باشد. جالب است که بدانید رنگ جذابیت عاطفی قوی به همراه دارد، می‌تواند به راحتی احساسات مشتریان را درگیر خود کند و این ارتباط قوی در رنگ‌شناسی بسیار به نفع طراح لوگو است. علاوه بر این، رنگ عامل بسیار خوبی برای جلب توجه است.

بازی با تضادها رنگ‌ها به لوگوی شما شانس بیشتری برای جلب توجه می‌دهید؛ بنابراین، انتخاب صحیح رنگ به علامت تجاری شما کمک می‌کند تا به هدف خود برسد و اطلاعات بیشتری در مورد برند بیان کند. رنگ‌ها جوهری هستند که یک طراحی بصری را تشکیل می‌دهند.

سبک طراحی به درستی انتخاب شود

حتی اگر به توانایی خود اطمینان دارید، همیشه بهترین دیدن سبک طراحی خودتان باعث مانع پیشرفت شما می‌شود. توسعه در طراحی و افزودن دائمی چیزهای جدید به طرح لوگو بسیار مهم است؛ بنابراین، قبل از اینکه کار خودتان را خیلی خوب ببینید، روی کاستی‌های خود و نحوه تکمیل و بهبود آنها تمرکز کنید.

اگرچه این مورد یک قانون از فرآیند طراحی نیست، اما باید آن را به عنوان یک قاعده که همیشه برای طراحی در مورد شما اعمال می‌شود، یادداشت کنید. انتخاب سبک طراحی درست در کنار تمامی ویژگی‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد.

متمایز باشد

هدف اصلی لوگو، متمایز ساختن سازمان یا شرکت صاحب آن لوگو است، بنابراین، لازم است که لوگو شما متمایز و منحصر به فرد باشد، یعنی شبیه سایر لوگوهای رقبای دیگر شما نباشد. اگر رقبای یک برند همه از یک سبک تایپوگرافی، یک نوع پالت رنگ، یا نمادی برای برند خود استفاده کنند، فرصت عالی برای متمایز بودن از دیدگاه مشتری را از دست می‌دهند. انجام کاری متفاوت در واقع می‌تواند به برجسته شدن طرح لوگوی شما کمک کند.

اگرچه شباهت در طراحی لوگو در بازار لزوماً به این معنی نیست که کار شما بی اهمیت شده است، اما اغلب یک مشتری بالقوه نیاز به دیدن قدرت تخیل یک طراح لوگو در قبال انتخاب متمایز را دارد. در مجموعه متمایز بودن در یک لوگو خوب یکی از راه‌ها برای جذب مشتری مورد نظرتان است.

جمع بندی

استفاده از لوگو استاندارد با ویژگی‌های بالا برای یک برند ضروری است. علاوه بر این، موفقیت لوگوی مورد استفاده نیز به همان اندازه مهم است؛ زیرا اولین ملاقات برند با مشتری توسط لوگو انجام می‌شود. مشتری به محض دیدن لوگو باید توجه او را جلب کند و در حافظه او ماندگار شود. مشتری هم باید بتواند در نگاه اول موضع و سبک برند را پیش بینی کند؛ بنابراین، در طراحی لوگو مؤثر، جذاب، قابل درک و چشمگیر همه این موارد باید در نظر گرفته شود.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

خصوصیات لوگو استاندارد

خصوصیات لوگو استاندارد

فهرست مطالب

ویژه شما 

دانلود رایگان : با دانلود پکیج بهاره ست اداری و لوگو می توانید از تخفیف های لحاظ شده آن ویژه فصل بهار استفاده کنید.برای دانلود روی دکمه های زیر کلیک کنید.

دانلود رایگان کاتالوگ

نمونه طراحی لوگو

مکالمه را شروع کنید

اگر تلگرام دارید، همکاران آنلاین در تلگرام و اگر واتساپ دارید به همکاران آنلاین در واتساپ را انتخاب کنید

همه روزه در واتساپ پاسخگو هستیم، درحال حاضر همه کارشناسان در تلگرام و واتساپ آنلاین می باشند.

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر برای خصوصیات لوگو استاندارد چیست؟ 5 نکته اساسی

نیاز به کمک دارید با فیلترشکن روشن روی یکی از همکاران کلیک کنید

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر فیلترشکن ندارید اینجا را کلیک کنید!