جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

سوالات متداول طراحی لوگو

در این مقاله از سایت رایان طرح می خواهیم به سوالات متداول طراحی لوگو بپردازیم.

سوالات زیر سوالاتی هستند که در بیش از

 

[toggle title=”چقدر زمان برای طراحی لوگو مناسب است؟” state=”open”]همیشه طراحان لوگو حرفه ای زمان مقعولی را برای طراحی لوگو در نظر می گیرند. طراحان لوگو که زمان یک روزه یا سه روزه را برای طراحی لوگو در نظر میگیرند معمولا بخش تحقیق و توسعه را حذف می کنند.[/toggle]

 

آیا داشتن نمونه کار مرتبط با حوزه کاری مهم است؟داشتن نمونه کار مرتبط با حوزه کاری بسیار مهم بوده و سعی کنید با شرکت هایی همکاری کنید که نمونه کار مرتبط با حوزه کاری شما را داشته باشند. با این تعریف؛ اگر کسب و کار شما یک کسب و کار جدید یا کسب و کاری است که رقبا هنوز اقدامی برای طراحی لوگو نکرده اند این تعریف نقض خواهد شد و شما میتوانید با معیار و فاکتور های دیگری بجز داشتن نمونه کار مرتبط ؛ شرکت طراحی را مورد بررسی قرار دهید

راه های اعتماد به رایان طرح کدام هستند؟ رایان طرح از سال 96 وارد حوزه وب شده و با داشتن مشتریان حرفه ای از دوازده کشور مختلف تاکنون توانسته رضایت مشتریان خود را جذب کند. رایان طرح دارای 3 درگاه پرداخت مختلف؛ثبت شده در سایت ساماندهی(‌وزارت صنعت و معدن) ؛ و ثبت در سایت اینماد .

قیمت طراحی لوگو بر چه اساس تعیین می شود؟قیمت طراحی آرم و لوگو معمولا در ایران از رنج ۷۰۰ هزارتومان تا حداکثر ۴۰ میلیون می باشد. در رایان طرح بر اساس می شود.

نیاز به طراحی لوگو فوری داریم میتوانیم سفارش خود را ثبت کنیم؟طراحی لوگو اصولی و حرفه ای نیاز به طی کردن روند های طراحی لوگو دارد و ما در رایان طرح نمی توانیم روند های اصولی طراحی را زیر سوال ببریم و لوگو را طراحی کنیم و طبق زمان اعلام شده توسط رایان طرح؛ طراحی خواهد شد.

باز طراحی لوگو چیست؟اگر سال ها از راه اندازی کسب و کار گذشته باشد نیاز است که مانند دکوراسیون یا تابلو مغازه؛ لوگو نیز مجدد طراحی شود. باز طراحی لوگو یعنی بروز کردن و تغییراتی که شامل بهبود لوگو برای مخاطبین جدید طبق تارگت های جدید کسب وکار می باشد.

روند پرداخت هزینه طراحی لوگو چگونه است؟پرداخت شما از صفحه پرداخت رایان طرح انجام می شود و میتوانید هزینه را به صورت آنلاین یا کارت به کارت واریز نمایید. پرداخت های که زیر ۳ میلیون تومان می باشند می بایست یک جا پرداخت شود.

تضمین ثبت در طراحی لوگو چگونه است؟تمامی لوگوهایی که در رایان طرح طراحی می شوند ضمانت و تضمین ثبت می شوند و شما با خیال راحت می توانید مسیر کسب و کار خود را شروع کنید

چرا باید لوگو را ثبت کنیم؟بارها و بارها در اطرافیان شنیده ایم که کسب وکاری موفق شده؛ و شخص یا شرکت دیگری اقدام به کپی برداری محصولات؛ لوگو ؛ نام برند نموده است و چون کسب کار موفق در همان ابتدای کار اقدام به ثبت لوگو نکرده است از هیچ راه قانونی نتوانسته اقدامی کند پس در اینجاست که اهمیت ثبت لوگو و برند مشخص می شود

آیا لوگویی که کپی باشد قابل ثبت است؟لوگوهایی که در قالب از پیش ساخته شده یا از لوگوهای دیگر الگو گرفته شده اند قابل ثبت نیستند و ارزشی برای برند شما ایجاد نمی کنند.

آیا هزینه لوگو نوشتاری و تصویری باهم تفاوت دارد؟ در طراحی لوگوی استاندارد، قیمت نوع لوگو چه لوگوی متنی، چه لوگوی بصری و چه زبان لوگو (فارسی، انگلیسی یا دو زبانه) تاثیری در قیمت نخواهد داشت. در غیر این صورت لوگو استاندارد نخواهد بود.

قیمت های لوگو بر چه اساسی تعیین می شود؟ یک تیم حرفه ای مانند رایان طرح در طراحی لوگو معمولا هزینه طراحی لوگو را بر اساس میزان زمان و انرژی مصرف شده در فرآیند طراحی لوگو تعیین می کند. همچنین قیمت طراحی لوگو به صورت استاندارد بر اساس قیمت انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران توسط طراح اعلام می گردد. در رایان طرح که یکی از بهترین مجموعه ها در این زمینه است، قیمت طراحی لوگو 1390 تومان می باشد.

تفاوت اتود با کانسپت در چیست؟در طراحی لوگو، کانسپت به معنای مفهوم است. به عنوان مثال، گاهی اوقات یک موضوع مفهومی یا صنعتی با یک نام تجاری به عنوان ابزار ساخته می شود. اما زمانی که مدل ها و اشکال مختلف از برند به عنوان ابزار توسعه داده می شود، به این مدل ها و اشکال اتود می گویند.

داشتن یک لوگوی استاندارد چه تاثیری بر کسب و کار من خواهد داشت؟ اولین نتیجه استفاده از لوگوی سفارشی و لوگوی حرفه ای تاثیر مثبتی بر ذهن مخاطبان و مشتریان شما دارد. لوگو یک هویت برند است و به طور غیرمستقیم هویت برند شما را در ذهن مشتریان حک می کند.

برای لوگو خود چند اتود می توانم داشته باشم؟تعداد اتودها در فرآیند طراحی لوگو نشانگر کیفیت نیست. شما می توانید اتودهای نامحدودی در مورد موضوع مورد نظر خود داشته باشید.

آیا لوگوی طراحی شده ضمانت ثبت بین المللی دارد؟تمامی طرح های لوگو شامل گارانتی ثبت داخلی و ضمانت ثبت بین المللی بر اساس پروتکل ثبت مادرید می باشد.

چطور ضمانت ثبت لوگو داده می شود؟در قرارداد طراحی لوگو ضمانت ثبت لوگوهای بین المللی و داخلی گنجانده شده است.

استفاده از لوگوی کپی چه عواقبی دارد؟هویت برند شما پس اولین عیب استفاده از لوگوی کپی این است که برند شما را برای مخاطبان بی اعتبار می کند. دومین عیب استفاده از لوگوهای تکراری عدم امکان ثبت لوگو در داخل ایران و بین المللی است. در نهایت، سومین عیب استفاده از لوگوی تکراری و کپی، احتمال آزار و اذیت لوگو و برند توسط صاحب لوگو است.

ثبت مادرید چیست؟توافقنامه ثبت مادرید توافقی است که به همه کشورهای عضو این قرارداد (72 کشور) اجازه می دهد تا مالکیت معنوی علائم تجاری خود را تحت یک استاندارد واحد ثبت و انحصار کنند.

منظور از طراحی لوگوی استاندارد چیست؟طراحی استاندارد لوگو به این معنی است که لوگوی شما دارای ویژگی های زیر است:

• لوگو قدرت حافظه بالایی دارد

• لوگو می تواند مخاطبان خود را جذب و انگیزه دهد

• لوگو می تواند موضوع شرکت و برند شما را تجزیه و تحلیل کند

• لوگو باید سفارشی طراحی شده و منحصر به فرد باشد

• لوگو قابل نگارش داخلی و بین المللی باشد

• لوگو باید بر اساس افکار، دیدگاه و سلیقه کاربران طراحی شود

• لوگو می تواند در اندازه های مختلف و بر اساس دستگاه دارای قابلیت چاپ یا اجرا باشد.

تفاوت طراحی لوگوی استارت آپ و کسب و کارهای کوچک در چیست؟کسب و کارهای کوچک عموماً کارهایی با نظم و سازماندهی خوب، اما در مقیاس کوچک هستند و لازم است تحلیل دقیقی از ساختار این شرکت‌ها انجام شود تا شناسایی این کارها تدوین شود. اما برای شروع، چون سبک تر هستند، از مقیاس کوچک تری نسبت به مطالعات استفاده می کنند.

منظور از کسب و کار استارت آپ چیست؟یک شرکت نوپا یک واحد تجاری کوچک با تیم محدود، ایده های خلاقانه و ریسک زیاد است.

تفاوت کسب و کارهای متوسط با برندهای فراگیر در چیست؟شرکت‌های متوسط اکثر شرکت‌های رسمی، خوب سازمان‌یافته و متوسط در بخش خصوصی بیش از 10 کارمند دارند و برای طراحی لوگو این شرکت‌ها به یک تحلیل تجاری جامع نیاز است. شرکت رایان طرح در حوزه برندسازی فراگیر یک گردهمایی عمومی با ایده گسترش و مشارکت در سطح وسیع و حتی بین المللی است. البته مطالعه این دسته از شرکت ها برای طراحی لوگو و اهمیت برند مستلزم است.

آیا موقع طراحی لوگو، رنگ سازمانی هم مشخص می شود؟در واقع بله. رنگ به عنوان یک ارتباط دهنده در هنگام طراحی لوگو تعریف می شود.

اوراق اداری بر چه اساسی طراحی می شود؟اساساً طراحی ست های اوراق اداری بر اساس نوع مهندسی لوگو، ایده لوگو و طرح و رنگ استفاده شده برای لوگو طراحی می شوند. علاوه بر این، صدا و مخاطب برند نیز در طراحی ست تاثیرگذار خواهد بود.

کتاب راهنمای لوگو چیست؟همانطور که هر برند یا سازمانی از ابتدا برای رسیدن به ایده آل خود یعنی بزرگ و قوی بودن پیشرفت می کند، برای حفظ و گسترش هویت خود به دستورالعمل ها و قوانین متفاوتی نیاز دارد. این سند را می توان در یک یا دو صفحه تا صدها صفحه در زمینه ها و موضوعات مختلف مشاهده و نمایش داد. این جزوه حاوی قوانین و مقررات اولیه برای حفظ وحدت و همبستگی بین تمامی محصولات یک برند می باشد. با پیروی از یک دستورالعمل واحد، اعتبار و شخصیت قوی یک برند یا سازمان تثبیت می شود و از این طریق مخاطبان آن را می شناسند. در نتیجه چنین دستاوردهایی سیستم مدیریت برند قابل مشاهده است و اعتماد مشتریان، سرمایه گذاران و کارکنان را جلب می کند. با رعایت استانداردهای از پیش تخصصی می توان در کوتاه ترین زمان ممکن به بهترین نتایج دست یافت. به این ترتیب جایگاه برند تثبیت و تقویت می شود. این کتاب مقدمه ای است بر تمامی الزامات رشد و توسعه برند، کتابی از همه بایدها و نبایدهای تصویر و نمایه یک برند در طول عمر آن می باشد. به طور کلی، کتاب هویت سازمانی شخصیت، طرز فکر، شخصیت، ارزش ها و شخصیت برند را مشخص می کند.

اگر هیچ یک از لوگوهای طراحی شده مورد پسند واقع نشود، چه کاری باید انجام داد؟گاهی اوقات پیش می آید که کاربر پروژه طراحی لوگو رضایت کاملی از مفهوم طراحی نداشته باشد. اولین قدم برای دستیابی به بهترین نتایج، تجزیه و تحلیل علل نارضایتی کاربران و شناسایی راه های جدید و دقیق است. قدم بعدی برگزاری جلسه ای برای بحث و بررسی و انتخاب راه درست برای ادامه پروژه است.

منظور از قوانین لوگو چیست؟قوانین لوگو مجموعه ای از بایدها و نبایدهای استفاده از لوگو در موقعیت های مختلف است و هدف از تعریف این قوانین، گنجاندن و ایجاد نظم و ساختار برای به خاطر سپردن بهتر لوگو در آن در ذهن مخاطب است.

آیا هرچه هزینه طراحی لوگو بیشتر باشد کیفیت آن نیز بیشتر است؟نه لازم نیست. بیشتر فرآیند طراحی لوگو به تجزیه و تحلیل و تحقیق برند اختصاص دارد. هر چه اندازه یک برند بزرگتر و جامع تر باشد، انرژی و تحلیل آن برند بیشتر می شود که تاثیر مستقیمی بر هزینه پروژه طراحی لوگو خواهد داشت.

چرا هزینه طراحی لوگوی یک برند بزرگ مانند رایان طرح با کسب و کار متوسط متفاوت است؟بسته به اندازه هر شرکت، میزان تحلیل و انرژی اجرای پروژه که تاثیر مستقیمی بر هزینه پروژه خواهد داشت.

چرا تعرفه های قیمت طراحی لوگو متفاوت می باشد؟قیمت لوگو به عوامل زیادی بستگی دارد: اولین عامل استاندارد یا کپی بودن یک لوگو است. یک نسخه کپی و تکراری اصلا گران نیست. قیمت لوگوهای سفارشی به دلیل منحصر به فرد بودن طراحی و سفارشی می شود، قیمت ها معمولا از دو میلیون تومان شروع می شود و بین 30 تا 40 میلیون تومان برآورد می شود. بیشتر فرآیند طراحی لوگو به تجزیه و تحلیل و تحقیق برند اختصاص دارد. هر چه اندازه یک برند بزرگتر و جامع تر باشد، انرژی و تحلیل آن برند بیشتر می شود که تاثیر مستقیمی بر هزینه پروژه طراحی لوگو خواهد داشت.

لوگوی فارسی بهتر است یا انگلیسی؟پاسخ به این سوال به عوامل زیادی بستگی دارد. اما به طور کلی می توان گفت که اگر برند شما فقط در ایران کار می کند و مخاطبان شما فقط ایرانی هستند، بهتر است لوگوی فارسی طراحی کنید. اگر نه، طرح لوگوی انگلیسی دلخواه خود را اضافه کنید.

چند نوع لوگو داریم و انواع لوگو چطور تعریف می شوند؟لوگوها انواع مختلفی دارند که به سه دسته کلی لوگوی متنی، لوگوی تصویری و لوگوی ترکیبی متن و تصویر تقسیم می شوند. هر یک از این سه دسته به دسته های مختلفی تقسیم می شوند. آنچه مهم است این است که نوع لوگو بر اساس سلیقه انتخاب نمی شود و باید با توجه به استراتژی یک برند و مخاطبان آن تعریف و طراحی شود.

4/5 - (2 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

سوالات متداول طراحی لوگو

سوالات متداول طراحی لوگو

فهرست مطالب

ویژه شما 

دانلود رایگان : با دانلود پکیج بهاره ست اداری و لوگو می توانید از تخفیف های لحاظ شده آن ویژه فصل بهار استفاده کنید.برای دانلود روی دکمه های زیر کلیک کنید.

دانلود رایگان کاتالوگ

نمونه طراحی لوگو

مکالمه را شروع کنید

اگر تلگرام دارید، همکاران آنلاین در تلگرام و اگر واتساپ دارید به همکاران آنلاین در واتساپ را انتخاب کنید

همه روزه در واتساپ پاسخگو هستیم، درحال حاضر همه کارشناسان در تلگرام و واتساپ آنلاین می باشند.

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر برای سوالات متداول طراحی لوگو

نیاز به کمک دارید با فیلترشکن روشن روی یکی از همکاران کلیک کنید

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر فیلترشکن ندارید اینجا را کلیک کنید!