جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

انجمن گرافیک ایران و تعرفه قیمت

انجمن طراحان گرافیک ایران

علی رغم اینکه برخی معتقدند انجمن گرافیک ایران پس از طی دو دهه، هنوز نتوانسته ایده‌ها و طرح‌هایی که برای احقاق حقوق طراحان گرافیک، کارآمد هستند را به‌جایی برساند، اما دستاوردهایی نیز داشته است. طراحی گرافیک و زیرشاخه‌های مربوط به آن مانند طراحی لوگو، اولین بار بیش از یکصد سال پیش در قالب روزنامه و مطبوعات، تصویرگری در نشریات، اعلامیه و پوسترهای سیاسی در ایران شکل گرفت و سپس ظاهری امروزی‌تر گرفته و به‌صورت تجاری، مطبوعاتی، اسناد رسمی بانکی و اداری، انواع پوستر به‌ویژه پوسترهای تئاتر و سینما و طراحی لوگو ظاهر شد.

اولین بار در سال ١٣۵۵ گروهی از طراحان بنام گرافیک ایران کوشش کردند تا به‌منظور حمایت و نظارت بر حرفه‌ی خود و همچنین ارتقاء و طراحی گرافیک در کشور، سندیکای گرافیست‌های ایران را تأسیس کنند.

تلاش این افراد موجب انتشار برخی از آثار طراحان گرافیک ایران در نشریات جهان و شناخته شدن هنر گرافیک ایران در جهان شد، اما رسمیت یافتن سندیکا به سرانجام نرسید. پس از انقلاب سال ۵۷، طراحی گرافیک ایران شکلی نوین به خود گرفت. تا این‌که در سال ١٣۶۴ اولین قدم صنفی، با انتشار محدود نخستین تعرفه بهای کارهای گوناگون گرافیک، به کوشش جمعی از طراحان گرافیک برداشته شد.

کوشش این افراد موجب برگزاری اولین نمایشگاه طراحان گرافیک ایران باهدف جلب حمایت و همکاری برخی از سازمان‌ها و نهادهای دولتی در موزه‌ی هنرهای معاصر تهران در سال ١٣۶۶ شد.

یک سال و نیم پس از وقوع این اتفاقات، هیئت مؤسس توانستند با جلب نظر جمعیت قابل‌توجهی از طراحان گرافیک وضع کردن قوانین رسمی، انجمن طراحان گرافیک ایران (IGDS) را در مهر ماه ١٣٧۶ به ثبت رسانده و تأسیس نمایند. از آن زمان انجمن گرافیک ایران سعی دارد تا به‌تمامی مسائل مرتبط با فعالان این حوزه رسیدگی و بررسی کند، از دستاوردهای مهم این انجمن، اعلام سالانه تعرفه‌های مربوط به شاخه‌های متفاوت رشته گرافیک است که در ادامه نیز به آن خواهیم پرداخت.

تعرفه قیمت انجمن گرافیک ایران

 

انجمن گرافیک ایران کجاست؟

انجمن طراحان گرافیک ایران (IGDS) اولین انجمن رسمی و قانونی و مستقل مربوط به طراحان گرافیک ایران است که در سال ۱۳۷۶ توسط جمعی از طراحان بنام این رشته باهدف ایجاد یک تشکل صنفی برای طراحان گرافیک ایران و بیان تصویری درست و مناسب از جایگاه طراحی گرافیک و ارزش این رشته در جامعه و همچنین اهمیت هنرمندان مشغول در این حرفه، در وزارت کار و امور اجتماعی ثبت شد و از سال ۱۳۸۱ نیز به عضویت انجمن بین‌المللی طراحی درآمد.

چرا که طراحی گرافیک در جامعه ایران که گاها نگاهی سنتی به رشته‌های هنری دارد، علی‌رغم سابقه طولانی که دارد، کماکان حرفه‌ای نوپا و از جهات بسیاری ناشناخته است و از این بابت به‌طور طبیعی نه‌تنها همه‌کسانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند بلکه مراجعین آن‌هم با راهکارها و مقررات حرفه‌ای آن آشنایی کافی ندارند.۲۷ آوریل یعنی ۷ اردیبهشت مصادف است با روز جهانی گرافیک که توسط انجمن بین‌المللی گرافیک نام‌گذاری شده است.

انجمن گرافیک ایران نیز پس از عضویت در این مجمع این روز را باهدف اهمیت این رشته و دغدغه‌های فعالان این رشته به‌صورت برگزاری نمایشگاه‌های طراحی گوناگون جشن می‌گیرد. مکان کنونی انجمن گرافیک ایران در تهران،خیابان کریم خان زند قرار دارد و علاقه مندان می‌توانند از طریق راه‌های ارتباطی از قبیل سایت رسمی انجمن و شماره تلفن‌های اعلام‌شده در سایت با این انجمن ارتباط برقرار کنند.

جهت سفارش طراحی لوگو می توانید با طراحان رایان طرح در ارتباط باشید تا برای کسب و کار خود لوگویی حرفه ای طراحی کنید.

بهترین انجمن گرافیک ایران

تعرفه انجمن گرافیک ایران چه قدر است؟

انجمــن طراحــان گرافیک ایــران بــا بیــش از دو دهــه فعالیت و تحقیــق در چگونگــی قیمت‌گذاری شاخه‌های تخصصــی طراحــی گرافیــک بــه بررسی و انتشــار ایــن تعرفــه پرداخته اســت. این تعرفه‌ها حاصـل کار جمعـی اسـاتید ایـن حرفـه، همـکاران، مشـاوران نظـارت کمیتـه تعرفـه انجمـن و درنظرگرفتن ملاحظـات اقتصـادی کشـور اسـت و به‌عنوان شـاخص و راهنمـای تعییـن قیمــت خدمــات بــرای طراحــان گرافیــک ایــران مورداستفاده قــرار می‌گیرد.

البته این به‌منزله پایبندی افراد به این تعرفه‌ها نیست، برای مثال ممکن است در یک سفارش طراحی لوگو، تعرفه قیمت طراحی لوگو اعلام‌شده از سوی انجمن از سوی مراجع نادیده گرفته‌شده و فرد درخواست طراحی لوگو ارزان را از طراح لوگو داشته باشد.

آنچـه در تعرفـه 1401 آمـده قیمت‌های پایه طراحـی می‌باشد و طراحـان به‌تناسب سابقه حرفه‌ای خود، نـوع سـفارش و تعداد مراجعان می‌توانند قیمت‌هایی افـزون بـر تعرفه پایـه اعلام‌شده در نظـر گیرنـد. در ادامه تعرفه مربوط به شاخه‌های گوناگون گرافیک که از سوی انجمن گرافیک ایران تصویب شده است را ذکر کرده‌ایم:

  • هویت بصری ۳۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان
  • طراحی نشانه یا نشانه نوشته ۳۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان
  • بازسازی نشانه (Redesign) ۱۵٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان
  • طراحی شخصیت برای برند ۲۲٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان
  • یک مجموعه اوراق اداری (5 مورد) ۱۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان
  • طراحی اقلام اضافه اوراق اداری (هرمورد) ۱٬۲۰۰٬۰۰۰ تومان
  • دسته چک، برگه‌ی سهام، اوراق بهادار ۲۵٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان
  • اسناد مالی و اعتباری، بن خرید و… ۱۲٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان
  • طراحی بروشور تک برگ، تراکت یا فلایر (Flyer) ۸٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان
  • طراحی بروشور تا ۸ صفحه (هر صفحه) ۱٬۵۰۰٬۰۰۰ تومان
  • طراحی بروشور بیش از ۸ صفحه (هر صفحه) ۱٬۲۰۰٬۰۰۰ تومان
  • طراحی جلد ۱۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان
  • طراحی ساختار کلی (Uniform) بروشور ۶٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان
  • طراحی صفحات داخلی بروشور (هر صفحه) ۵۰۰٬۰۰۰ تومان
  • منو نوشتاری رستوران (هر صفحه) ۵۰۰٬۰۰۰ تومان
  • طراحی کارت دعوت، تبریک و… ۴٬۵۰۰٬۰۰۰ تومان
  • طراحی لوح فشرده و جلد ۶٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان
  • طراحی بسته بندی برای یک محصول ۱۵٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان
  • طراحی پوستر ۱۸٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان
  • طراحی تقویم دیواری تک برگ سالانه ۱۰٬۰۰۰٬۰۰۰تومان

انجمن گرافیک در ایران شامل کدام طراحی‌ها می‌شود؟

انجمن گرافیک ایران باهدف رواج دادن هنر در جامعه و همچنین ارتقای جلوه‌های بصری و مسائل زیبایی‌شناسی در نهادها و سازمان‌ها، اقدام به بکارگیری و جذب بهترین و حرفه‌ای‌ترین طراحان گرافیک در جهت ارائه خدمات و انجام کارهای هنری در شاخه‌های گوناگون مربوط به گرافیک کرده است.

امروزه با تحولات شکل گرفته اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و پیشرفت عرصه فناوری، تمامی حرفه‌ها ملزم به هماهنگی با شرایط جدید هستند. حرفه طراحی گرافیک و انجمن گرافیک نیز از این قاعده مستثنی نبوده و خود را با بازار کار و جامعه تحول‌یافته امروزی هماهنگ کرده و اقدام به ارائه طراحی‌های مرتبط با این تحولات کرده است. این طراحی‌ها عبارت‌اند از:

هویت بصری ( VCI)، شناسه‌ی دیداری، طراحی اوراق بهادار و بن‌های خرید، اینفوگرافیک، طراحی بروشور، طراحی پوستر، طراحی لوگو برای شرکت‌های طراحی لوگو، طراحی تقویم و سر رسید، روزنامه، کتاب، تصویرسازی، طراحی مجله و نشریه، طراحی کاتالوگ انواع محصولات، طراحی سایت و تبلیغات و بازاریابی، طراحی منوها، طراحی کارت‌پستال ها، طراحی بنرها و بیلبوردها، طراحی تبلیغات شبکه‌های اجتماعی، طراحی تم (وردپرس، Shopify و غیره)، طراحی ویدئوهای تبلیغاتی، طراحی ویدیوهای آموزشی، طراحی‌های گرافیک‌های محیطی اعم از موزه‌ها، دیوار نشان‌ها، برند سازی دفاتر کار، ناوگان حمل‌ونقل عمومی، طراحی هنرهای مفهومی مانند؛ آلبوم‌های هنری و رمان‌های مصور و الگوهای گرافیکی برای پارچه، طراحی تصاویر برای وب سایت‌ها و بلاگ‌ها.

برای اطلاع از تعرفه یا قیمت طراحی لوگو در رایان طرح به صفحه مربوطه که مشخص شده است مراجعه کنید تا لیست جدید قیمت های سال جدید را ببینید.

جمع بندی

انجمن گرافیک ایران که در رایان طرح معرفی کردیم با قدمتی بیست و چند ساله، جوان تلقی می‌شود. انجمن طراحان گرافیک ایران تلاش دارد تا در حد توان خود، اهمیت حرفه‌ی طراحی گرافیک ایران، هنرمندان فقید این شاخه و همچنین هنرمندان جوان و خوش‌ذوق این رشته را به جامعه‌ی خود و جهان بشناساند.

این انجمن در طی این زمان علاوه بر فعالیت‌های گسترده‌ی فرهنگی، صنفی و آموزشی در سطوح ملی و بین‌المللی، تلاش برای دست‌یابی به یک تشکل قانونی سازمان‌یافته‌تر یعنی اتحادیه‌ی سراسری طراحان گرافیک ایران را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

انجمن گرافیک ایران

انجمن گرافیک ایران

فهرست مطالب

ویژه شما 

دانلود رایگان : با دانلود پکیج بهاره ست اداری و لوگو می توانید از تخفیف های لحاظ شده آن ویژه فصل بهار استفاده کنید.برای دانلود روی دکمه های زیر کلیک کنید.

دانلود رایگان کاتالوگ

نمونه طراحی لوگو

مکالمه را شروع کنید

اگر تلگرام دارید، همکاران آنلاین در تلگرام و اگر واتساپ دارید به همکاران آنلاین در واتساپ را انتخاب کنید

همه روزه در واتساپ پاسخگو هستیم، درحال حاضر همه کارشناسان در تلگرام و واتساپ آنلاین می باشند.

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر برای انجمن گرافیک ایران و تعرفه قیمت

نیاز به کمک دارید با فیلترشکن روشن روی یکی از همکاران کلیک کنید

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر فیلترشکن ندارید اینجا را کلیک کنید!