جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

تاریخچه لوگو اپل از گذشته تا کنون

تاریخچه لوگو اپل و نحوه‌ طراحی لوگو این برند مشهور، به سال ۱۹۷۱ توسط دو دوست خلاق و بلند پرواز، به نام های استیوجابز و استیو وازنیک برمی گردد.

برند اپل در تمام جهان، بدون شک یکی از بهترین و محبوب ترین برندهای تولید کننده لوازم الکترونیکی است؛ محصولات تولیدی این برند، طرفداران زیادی دارد و همواره این شرکت،با استقبال خوبی مواجه می شود. اولین طراحی لوگو اپل، با دست و توسط فردی به نام (رونالد وینی) کشیده شد؛ هدف کشیدن این لوگو توسط رونالد، نشان دادن نیوتون در زیر درخت سیب بود.

پس از آن در سال ۱۹۷۷، طراح لوگو دیگری به نام (راب جانف) لوگویی با طرح سیب رنگین کمانی را طراحی کرد که این لوگو تا سال ۱۹۹۹ مورد استفاده قرار گرفت. طراحی رنگین کمانی لوگو اپل، به مشکلاتی رو به رو شد، و پس از مدتی این لوگو به سیب گاز زده نقره ای تبدیل شد. پس از تصویب استیوجابز مدیر عامل و بنیانگذار شرکت اپل، برای طراحی لوگو منحصر به فرد، در قسمت خورده شده سیب توسط دانشجوی طراحی هنگ کنگ تصویر استیو جابز طراحی شد.

این لوگوی منحصر به فرد حتی توجه شرکت کوکا کولا را هم به خود جلب کرد، و مدت طولانی برای طراحی لوگوی شرکت خود، پس از معرفی لوگو اپل،آن فرد را استخدام نمود.

تاریخچه لوگو اپل

اگر بخواهیم به تاریخچه اپل بپردازیم، باید آن را در دهه های هفتاد بررسی کنیم؛ جریان سیب شرکت اپل در یک گاراژ، توسط استیوجابز و استیو وازنیک در این دهه متولد شد.

لوگو اپل، یکی از شناخته ترین و محبوب ترین لوگوها در بین لوگوی برند های بزرگ دنیا است.

اپل شرکتی آمریکایی در حوزه فناوری و تکنولوژی است، که تولید کننده محصولات متنوع و زیادی مثل: کامپیوتر های شخصی، موبایل، تبلت و…. می باشد.

سفارش طراحی لوگو اپل، برای اولین بار به رونالد وین که یکی از بنیان گذاران شرکت اپل بود واگذار شد؛ این طرح‌ برگرفته از نقاشی نیوتون بود(در این تصویر، نیوتون در زیر یک درخت نشسته است و سیبی از بالای درخت در حال افتادن بر سراو است).

در واقع اولین طراحی لوگو که توسط این شرکت انجام شد، تصویر نیوتون بود، و هدف اصلی طراح لوگو از این طرح، نشاندهی جاذبه بود که توسط سیب کشف شد.

لوگو اپل

داستان طراحی لوگو اپل چه بود؟

داستان اپل، برندی که بیش از نیم قرن است در زمینه فناوری و تکنولوژی در جهان فعالیت می کند و طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارد، جذاب و قابل توجه است.

نظریه های زیادی در رابطه با علت گاز زده شدن سیب اپل، وجود دارد.

وزنیاک، در سال ۱۹۸۴ در مورد نام گذاری اپل در مصاحبه ای این چنین بیان کرد: ایده نام شرکت اپل و طراحی لوگو اپل، به صورت اتفاقی به ذهن استیوجابز خطور کرد؛ استیوجابز معمولا برای حل مسائل به وجود آمده در مورد طراحی و ساخت محصولات، به طبیعت پناه می برد؛ به همین دلیل از روی داستان سقوط سیب بر روی سر نیوتون و کشف قانون جاذبه، ایده طراحی اپل به ذهنش رسید؛ از سوی دیگر ذات طبیعی میوه بودن سیب او را در طرح این نام و لوگو مصمم تر کرد.

لوگوی اپل در عین سادگی طراحی شد، جابز پس از دیدن طرح فقط لبخندی زد و سرش را به نشانه تایید تکان داد؛ همه چیز به همین سادگی تمام شد!!

لوگو اولیه شرکت اپل چه بود؟

لوگوی اولیه شرکت اپل که تصویری از نیوتون بود، در اطراف آن نوشته شده بود: ذهنی که برای همیشه در دریایی از اندیشه های بیگانه در گشت و گذار است … به تنهایی.

این لوگو و آرم اولیه شرکت اپل، به مدت یکسال لوگوی کمپانی اپل بود، سپس صاحبان این شرکت تصمیم گرفتند تا لوگو مدرن تر و ساده تری را طراحی کنند، پس از آن طراحی سیب گاز زده توسط آنان تایید و طراحی شد.

طراحی لوگو اپل، طی مدت ها دست خوش تغییراتی بوده است؛ پس از تصویر نیوتون سیب رنگین کمان طراحی و چند سالی لوگو رسمی این شرکت بود، پس از آن این لوگو به رنگ مشکی و سپس طی مدتی به رنگ نقره ای تغییر یافت.

لوگو اپل به چه معناست؟

راز لوگو اپل چیست؟ چرا این سیب گاز زده است؟ چه کسی این سیب را گاز زده است؟

همانطور که گفتیم، لوگوی اولیه شرکت اپل طبق تاریخچه لوگو اپل، تصویری از ایزاک نیوتون بود که در زیر درخت سیب نشسته است، و به معنای برخورد سیب به سر و کشف قانون جاذبه است.

استیوجابز، این طراحی را در مدت کمی با لوگو معروف سیب رنگین کمان گاز زده تعویض کرد.

مردم با دیدن طرح اولیه اپل که تصویری از نیوتون بود، گمان می کردند که این سیب نیوتون است و این بار بر سر استیوجابز خورده است.

نظریه دیگری در رابطه با انتخاب لوگو اپل وجود دارد؛ در این نظریه استیو وزنیاک گفته است: دلیل نام گذاری شرکت اپل، به سابقه کاری استیوجابز برمی گردد؛ بنا به گفته او استیوجابز در باغ سیب مشغول به کار بوده است، و دلیل نام گذاری شرکت این می باشد.

راب جانوف

راب جانوف (طراح لوگوی جدید اپل)، در وبسایت خود در باره گاز زده شدن سیب اپل می گوید: علت گاز زده شدن لوگوی سیب شرکت اپل این است که: شکل انتزاعی میوه سیب همانند میوه هایی مثل گیلاس نیز هست و ممکن است با آن اشتباه گرفته شود، اما طراحی لوگو به صورت سیب گاز زده، طرح واقعی سیب را برای همگان نمایان می کند.

جمع بندی

لوگو اپل طبق تاریخچه لوگو اپل، از ابتدا تا به الان چهار مرتبه طراحی شده است؛ و امروزه سیب گاز زده در تمامی محصولات شرکت اپل مشاهده می شود.

لوگو اپل در حال حاضر، به نمادی جهانی و گران قیمت تبدیل شده است، و در سراسر دنیا طرفداران بسیاری دارد.

این لوگو به عنوان یکی از تاثیر گذارترین برند های دنیا در حوزه فناوری و اجناس الکترونیکی در کل جهان شناخته می شود.

قدمت طراحی لوگو به اندازه عمر بشریت است و همیشه امری مهم و حائز اهمیت برای تمامی کسب و کارها بوده است؛ امروزه برای رونق تجارت، باید لوگویی منحصر به فرد برای کار خود طراحی کنید.

برای مقایسه قیمت طراحی لوگو با قیمت سایر شرکت های طراحی لوگو، ابتدا باید تصمیم بگیرید که قصد دارید چه نوع لوگویی برای برند خود طراحی کنید، پس از آن لیست قیمت طراحی لوگو را که توسط طراح لوگو ارائه می شود را باهم مقایسه کنید، و سپس یکی از طراحی ها را سفارش دهید.

برای طراحی لوگو ارزان، می توانید با سه روش نیز اقدام به طراحی لوگو، کنید:

  1. ساخت لوگو ارزان، با استفاده از نرم افزار های لوگوساز آنلاین
  2. خرید یک تمپلیت آماده برای طراحی لوگو ارزان
  3. انتخاب فریلنسر در مزایده برای طراحی لوگو ارزان

جهت سفارش لوگو و اطلاع از شرایط و قیمت لوگو، می‌توانید با این شماره‌ها تماس حاصل بفرمایید.

شماره تماس: 02۱۹۱۳۰۷۰۴۹

خانم صفرلو: 09929026345

خانم صرام: 09399743987

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

تاریخچه لوگو اپل

تاریخچه لوگو اپل

فهرست مطالب

ویژه شما 

دانلود رایگان : با دانلود پکیج بهاره ست اداری و لوگو می توانید از تخفیف های لحاظ شده آن ویژه فصل بهار استفاده کنید.برای دانلود روی دکمه های زیر کلیک کنید.

دانلود رایگان کاتالوگ

نمونه طراحی لوگو

مکالمه را شروع کنید

اگر تلگرام دارید، همکاران آنلاین در تلگرام و اگر واتساپ دارید به همکاران آنلاین در واتساپ را انتخاب کنید

همه روزه در واتساپ پاسخگو هستیم، درحال حاضر همه کارشناسان در تلگرام و واتساپ آنلاین می باشند.

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر برای تاریخچه لوگو اپل از گذشته تا کنون

نیاز به کمک دارید با فیلترشکن روشن روی یکی از همکاران کلیک کنید

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر فیلترشکن ندارید اینجا را کلیک کنید!