جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

نسبت طلایی در طراحی لوگو

نسبت طلایی در طراحی لوگو جزو مهم‌ترین اصول طراحی لوگو می‌باشد که مانند سایر هنرهای دیگر که دارای نسبت طلایی هستند، از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار بوده و هر طراح حرفه‌ای لوگویی باید آن را بداند تا بتواند لوگوهایی استاندارد و بدون نقص طراحی کند؛ پس اگر به دنبال بهترین طراح لوگو اختصاصی هستید یا خودتان می‌خواهید طراحی لوگو انجام دهید، قبل از هر کاری باید این مقاله را مطالعه کنید تا با میانگین طلایی در طراحی لوگو یا همان نسبت طلایی فی در طراحی گرافیک و لوگو آشنا شوید.

نسبت طلایی در طراحی لوگو چیست؟

نسبت طلایی یا همان عدد فی که با اسم‌های مختلف دیگر مانند مارپیچ طلایی هم شناخته می‌شود، یک عدد تقریبی می‌باشد که در شرایطی به وجود می‌آید که نسبت بخش بزرگتر به بخش کوچکتر برابر با مجموع آن‌ها به بخش بزرگتر باشد؛

این عدد که حدود 1.618 است باعث افزایش ظرافت و زیبایی آثار هنری می‌شود و در خیلی از آثار هنری یا معماری بی آن که فرد طراح خبری از میانگین طلایی داشته باشد، اقدام بر طراحی با رعایت نسبت طلایی کرده زیرا در این حالت ظرافت و جلوه بصری اثر هنری چندین برابر خواهد بود که طراحی لوگو نیز از این قاعده مستثنا نمی‌باشد و هر وقت بخش طلایی در طراحی لوگو رعایت شود، شما شاهد لوگویی زیبا و کاربر پسند تر خواهید بود که توانایی جذب مخاطبین کسب و کار شما را چند برابر می‌کند.

چرا نسبت طلایی فی در طراحی اهمیت بالایی دارد؟

نسبت طلایی (Golden Ratio) فقط یک عدد نیست که شما بخواهید در طراحی خود از آن استفاده کنید صرف این که یک قاعده کلی حساب می‌شود، بلکه مارپیچ طلایی فراتر از یک عدد بوده و توازن ساختاری و شکلی به تصویر و اثر شما می‌دهد زیرا این نسبت در شبکیه چشم انسان وجود داشته و به همین علت زمانی که از میانگین طلایی استفاده می‌کنید، اشکال شکل جذاب‌تری خواهند داشت؛

با توجه به همین موضوع، استفاده از عدد فی که 1.618 می‌باشد، در طراحی لوگو باعث می‌شود، که لوگو شما در بالانس و ترازترین حالت ممکن بوده و جلوه بصری بسیار متفاوتی نسبت به لوگوهایی داشته باشد که بدون رعایت این قاعده طراحی شده‌اند.

نکته مهم:

بد نیست بدانید که نسبت طلایی در طراحی لوگو با توجه به افزایش جلوه بصری لوگو، به یکی از مهم‌ترین اصول‌های طراحی لوگو تبدیل شده و قطعاً لوگویی که به واسطه میانگین طلایی یا همان مارپیچ طلایی که در خلقت طبیعی نیز در خیلی از حیوانات یا گیاهان مشاهده می‌شود، طراحی شده باشد، می‌تواند به عنوان یک ماشین برندینگ مثبت شناخته شود.

آیا نسبت طلایی فقط محدود به طراحی لوگو می‌شود؟

همانطور که قبل‌تر نیز اشاره داشتیم، طراحی لوگو به واسطه قاعده طلایی به یک اثر هنری تبدیل می‌شود که سیل عظیمی از مخاطبین را به سمت شما جذب می‌کند، ولی استفاده از نسبت طلایی در طراحی لوگو محدود نمی‌شود و به طور طبیعی نیز در خلقت وجود دارد و حتی در سایر حوزه‌ها مثل معماری، پیکر تراشی، رشته‌های هنری و سایر رشته‌های طراحی استفاده می‌شود؛

به طور کلی اشکال هندسی که طراحی می‌شوند و هر چیزی که به واسطه این اشکال یا با الهام گرفتن از آن‌ها طراحی می‌شود، به واسطه عدد فی به بالاترین سطح خود می‌رسند؛ به علاوه همانطور که گفته شد، مارپیچ طلایی به صورت طبیعی در خلقت وجود داشته و خیلی از حیوانات یا اشیای مختلف به واسطه رعایت عدد طلایی به زیبایی بصری بسیار بالایی رسیده‌اند.

فرمول نسبت طلایی به چه شکل استفاده می‌شود؟

خوب حالا که با نسبت طلایی برای طراحی لوگو آشنا شدیم، شاید برای شما سؤال باشد که به چه شکل می‌توان در طراحی لوگو یا سایر طراحی‌های هنری از این عدد استفاده نمود و به بیان بهتر فرمول نسبت طلایی به چه شکل محاسبه و استفاده می‌شود؟ دقت داشته باشید که روش‌های مختلفی مانند استفاده از ابزار برای بدست آوردن مارپیچ طلایی برای طراحی‌های مختلف وجود دارد که می‌تواند به شکل دستی یا استفاده از ابزار باشد که در ادامه به هر دو اشاره می‌کنیم.

در روش دستی شما باید اندازه سند خود را تقسیم بر عدد 1.618 نموده و عدد بدست آمده را به عنوان ارتفاع کلی خود در نظر بگیرید، در مرحله دوم شما باید با توجه به نوع طرح خود از قسمت بزرگ و کوچک مارپیچ به طور مجزا استفاده کنید و بخش‌های مختلف طراحی خود را در این دو بخش طراحی نماید؛ در روش دوم شما برای سادگی کار می‌توانید از ابزارهای مختلف استفاده نماید که در ادامه به مهم‌ترین ابزارهای طراحی لوگو برپایه نسبت طلایی اشاره می‌کنیم که هر کدام در طراحی‌های هنری مختلف استفاده می‌شوند.

  • Golden Ratio Calculator
  • goldenRATIO
  • Golden Ratio Typography Calculator
  • PhiMatrix

نکته مهم:

به واسطه ابزار Golden Ratio Typography Calculator می‌توانید با وارد کردن اندازه و عرض قلم، به بهترین پیشنهادهای موجود برای بهترین نوع تایپوگرافی برای استفاده در کارهای مختلف مانند طراحی سایت یا طراحی بنر برسید.

نسبت طلایی، بخش طلایی، مارپیچ طلایی و یا میانگین طلایی

مزایای میانگین طلایی فی در طراحی لوگو

همانطور که گفته شد، از بخش طلایی برای طراحی تأثیر گذار تر با جلوه بصری بسیار زیباتر استفاده می‌شود که در عین این که مهم‌ترین مزیت استفاده از میانگین طلایی است، ولی تنها مزیت بخش طلایی نبوده و از سایر مزایای نسبت طلایی در طراحی لوگو، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • افزایش سرعت عمل در طراحی
  • طراحی اصولی با جلوه بصری بسیار زیبا
  • رعایت سادگی و در عین حال زیبایی در طراحی
  • افزایش قدرت برندینگ مثبت
  • طراحی انعطاف پذیر لوگو با قابلیت تغییر لوگو

طراحی لوگو اصولی و اختصاصی

با توجه به موضوعات گفته شده، احتمالاً شما هم به دنبال طراحی لوگو اختصاصی بر پایه نسبت طلایی هستید تا بتوانید کسب و کار خود را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنید و مخاطبین مختلف هدف خود را به سمت کسب و کار خود جذب نماید؛ با توجه به این موضوع توصیه می‌کنیم برای دریافت مشاوره رایگان طراحی لوگو بر پایه میانگین طلایی از طریق شماره «02191307049» با متخصصین ما در ارتباط باشید.

سفارش طراحی لوگو با تحویل فوری

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که نیاز به تغییر لوگو دارید یا می‌خواهید به واسطه طراحی لوگو، کسب و کار خود را در کمترین زمان ممکن به موفقیت برسانید، می‌توانید از طریق شماره «09229026345» با متخصصین و طراحان گرافیکی ما در ارتباط باشید و اقدام به سفارش طراحی لوگو اختصاصی بر پایه میانگین طلایی نماید. دقت داشته باشید که شما برای موفقیت کسب و کار خود نیاز به بهترین شرکت طراحی لوگو دارید که از همین رو می‌توانید با متخصصین ما در ارتباط باشید.

جمع بندی

نسبت طلایی در طراحی لوگو جزو اصولی است که با گرفتن آن از طراحی‌های خود، قطعاً به شکست خواهید رسید؛ زیرا میانگین طلایی همانطور که از اسمش هم پیداست، باعث درخشیدن طراحی شما می‌شود و می‌تواند باعث افزایش موفقیت برند شما شود؛

دقت داشته باشید که رعایت اصول مربوط به نسبت طلایی جزو توانایی‌های هر طراحی نبوده و به همین علت نیز خیلی از کسب و کارها در طراحی لوگو خود ضعف دارند؛ با توجه به این موضوع، توصیه می‌کنیم اگر به فکر درخشیدن هستید، از خدمات بهترین شرکت طراحی لوگو استفاده نماید و لوگو خود را براساس عدد فی یا همان مارپیچ طلایی طراحی نماید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

فهرست مطالب

ویژه شما 

دانلود رایگان : با دانلود پکیج بهاره ست اداری و لوگو می توانید از تخفیف های لحاظ شده آن ویژه فصل بهار استفاده کنید.برای دانلود روی دکمه های زیر کلیک کنید.

دانلود رایگان کاتالوگ

نمونه طراحی لوگو

مکالمه را شروع کنید

اگر تلگرام دارید، همکاران آنلاین در تلگرام و اگر واتساپ دارید به همکاران آنلاین در واتساپ را انتخاب کنید

همه روزه در واتساپ پاسخگو هستیم، درحال حاضر همه کارشناسان در تلگرام و واتساپ آنلاین می باشند.

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر برای نسبت طلایی در طراحی لوگو

نیاز به کمک دارید با فیلترشکن روشن روی یکی از همکاران کلیک کنید

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر فیلترشکن ندارید اینجا را کلیک کنید!