جستجو کردن
Close this search box.

تاریخچه‌ لوگو استقلال با گذشت زمان

اگر نیاز به راهنمایی و مشاوره در خصوص این مقاله دارید همین الان با شماره 02191307049  کلیک کنید.

برای ثبت سفارش  و تحویل قبل از عید نوروز همین الان با ما در تلگرام یا در واتساپ در ارتباط باشید.

با بررسی تاریخچه لوگو استقلال درمی‌یابیم که این لوگو تغییرات زیادی در آن اعمال نشده است. در بین این سال‌ها تنها ۶ بار مورد تغییر و تحول قرار گرفته است. لوگوی ابتدایی استقلال در سال ۱۳۲۴ با تأسیس کلوب دوچرخه سواران طراحی شد. این لوگو به دلیل فعالیت‌های عمده‌ای دوچرخه سواری که در این کلوب انجام می‌شد، تصویر یک دوچرخه سوار درون قابی شبیه به سپر در حال رکاب زدن بود، طراحی شده بود. در زیر تصویر دوچرخه سوار تاریخ تأسیس باشگاه به میلادی درج شده بود، این طراحی لوگو تا سال ۱۳۲۸ و تغییر نام باشگاه به نام تاج، روی لباس بازیکنان و پرچم‌ها و نشان‌های تیم‌های این باشگاه مورد استفاده قرار می‌گرفت.

با تغییر نام این باشگاه لوگوی آن نیز تغییر کرد و تصویر دوچرخه سوار به یک تاج سلطنتی که در بین ۴ حلقه المپیادی خودنمایی می‌کرد و شبیه به تاج پهلوی بود تغییر پیدا کرد.در این لوگو در کنار حلقه‌های کناری تاج، حروف تا و ج به رنگ طلایی درج شده بود و در زیر حلقه‌ها حرف تاج با حروف لاتین که به رنگ آبی بود نوشته شده بود.

در سال ۷۹ باشگاه استقلال تصمیم به تغییر لوگو گرفت. لوگوی جدید این باشگاه تصویر یک دلفین سفید بود که از آب به بیرون پریده است و در حال شوت کردن یک توپ فوتبال بود. در بالای تصویر دلفین اسم استقلال به لاتین و تاریخ تأسیس باشگاه به میلادی درج شده بود.

روند طراحی لوگو استقلال
طراحی لوگو تیم استقلال

این لوگو به دلیل ناکارآمدی و نامفهومی فقط یکسال مورد استفاده قرار گرفت و لوگوی قبلی جایگزین آن شد.

لوگو قبلی این بار دستخوش تغییراتی شد. با اضافه شدن نام استقلال به صورت لاتین و فارسی و تاریخ تأسیس باشگاه به درون حلقه‌های اصلی و اضافه شدن دو ستاره طلایی به بالای حلقه لوگو استقلال به شکل امروزی خود درآمد.

آشنایی مختصر با باشگاه استقلال

آیا می‌دانستید که باشگاه استقلال در ابتدا یک کلوب دوچرخه سواری بود؟! کلوب دوچرخه سواران پس از مدتی توسط فردی به نام پرویز خسروانی به یک باشگاه ورزشی بزرگ تبدیل شد، در این باشگاه ورزشی رشته‌های متنوعی همچون فوتبال وجود داشت.

این برند فوتبال با عنوان تاج به فعالیت خود ادامه داد و پس از پیروزی انقلاب نام آن به استقلال تغییر یافت؛ به طور کلی تیم فوتبال استقلال امروزه ما با ادغام دو تیم شهاب و نادر تشکیل شد و سپس با نام تیم فوتبال دوچرخه سواران شروع به رقابت کرد.

لوگو تیم فوتبال استقلال
آشنایی با تیم استقلال

لوگوی استقلال چه نوع لوگویی است؟

در سال ۱۳۲۸ هنگامی که نام کلوب دوچرخه سواران تغییر کرد در لوگو باشگاه نیز تغییرات زیادی به وجود آمد. در پایین لوگو چهار حلقه المپیک قرار داده شد. چرخ هایی که در زیر لوگو قرار داده شده بودند به معنی یاد آوری لوگو پیشین بودند. با پیروزی انقلاب اسلامی لوگو نیز تغییر پیدا کرد و در سال ۶۲ تغییرات گسترده در لوگو ایجاد شد. این لوگوی شباهتی به لوگوی پیشین نداشت و نام استقلال نیز به لوگو اضافه شد.

لوگو استقلال کاملا آبی رنگ بود و طراحی‌های خاص بر روی آن انجام گرفته بود که از این طراحی خاص می توانیم به نام استقلال اشاره کنیم که با یک فونت جذاب بر روی لوگو درج شده است. در لوگو عکس یک توپ چهل تکه نصب نیز به چشم می‌خورد که در زیر لوگو قرار دارد. این لوگو جذاب تا سال هفتاد اعتبار داشت اما از آن سال به بعد لوگوی جدید برای استقلال طراحی شد که دارای طراحی سه حلقه درون هم است. لوگوی جدید استقلال لوگوی دایره شکل می باشد.

تغییر لوگوی استقلال در گذشت زمان

لوگو استقلال برای اولین بار در سال ۱۳۲۴ طراحی شد. این لوگو در ابتدا به دلیل این اینکه کلوب بر روی ورزش دوچرخه سواری تمرکز می کرد دارای تصویر دوچرخه سوار در حال رکاب زدن بود. تاریخ میلادی در زیر تصویر دوچرخه سوار همان تاریخ تاسیس باشگاه است. این لوگو سازمان تغییر نام باشگاه استفاده می شد. اما لوگو استقلال برخلاف لوگوی پرسپولیس تغییرات زیادی پیدا کرده است هر چند که در طول این چند سال ۶ بار تغییراتی بر روی آن اعمال شده است.  در ابتدا طبق فعالیت باشگاه در ابتدا لوگو استقلال دارای تصویر دوچرخه سوار بود و در آن سال دوچرخه سواری جزو پرطرفدارترین رشته ها بود که در تهران کلوبی برای آن  تاسیس شد. در سال ۱۳۲۸ همراه با تغییرات گسترده در لوگو استقلال حلقه‌ هایی برای یادآوری دوچرخه سواری در لوگو درج شد. همراه با انقلاب اسلامی لوگو استقلال نیز تغییرات گسترده پیدا کرد و در سال ۶۲ تصویر کاملا متفاوتی از لوگو طراحی شد. رایان طرح مدل های مختلف لوگوی خاص را با قیمت مناسب و کیفیت عالی عرضه می کند و طراح انواع لوگو ها است.

بررسی سیر و تکامل لوگو استقلال

همانطور که گفتیم لوگو استقلال تنها سه بار مورد تغییر قرار گرفته است، لوگو ابتدایی به شکل یک دوچرخه سوار بود، لوگو دوم شباهت بسیاری به لوگوی کنونی استقلال داشت و لوگوی سوم به شکل یک دلفین بود که پس از مدتی جای خود را به لوگوی پیشین داد و تغییراتی نیز در آن اعمال شد.

آخرین لوگو طراحی شده استقلال، لوگویی انتزاعی است، لوگوهای انتزاعی بسیار پیچیده ولی در عین حال ساده هستند، در این نوع طراحی اشکال هندسی و رنگ و فونت‌ها به خلاقیت زیاد طراح لوگو بستگی دارد.

سیر تکامل لوگو استقلال به صورت آهسته و پیوسته و در طول سال‌های طولانی انجام شده است، با بررسی تاریخچه لوگو استقلال درمی‌یابیم که مؤسسان و مدیران این باشگاه با توجه به خواسته‌ها و اهداف خود پیش رفته‌اند و طراحی لوگو استقلال را اصولی انجام داده‌اند‌.

به خوبی می‌دانید که لوگوها هویت و نماینده هر برند هستند و می‌توان با نگاهی به تاریخچه آن به تمام زیر و بم‌های داستان یک برند دست پیدا کرد، بنابراین با بررسی سیر و تکامل لوگو استقلال درمی‌یابیم که طراحی لوگو حرفه ای استقلال نمایانگر قدرت، مدیریت و ثابت‌قدمی این برند است.

معنا و مفهوم لوگو استقلال
هویت تیم بازی استقلال

بررسی فونت و رنگ در طراحی لوگو استقلال

لوگو استقلال از همان ابتدا بارنگ‌های آبی و سفید طراحی شده است.آبی در علم روانشناسی انتقال‌دهنده اعتماد، آرامش و دوستی است، استفاده از این رنگ در لوگو استقلال برای زنده کردن احساسات بیننده مورد استفاده قرار گرفته است.سفید به معنای جوانی و پاکی است و مفهوم وحدت و خلوص و کارآمدی را به بیننده منتقل می‌کند.

رنگ طلایی به معنای وفور نعمت و اشرافیت است، طراح لوگو به این جهت این رنگ را در این طراحی به کار برده است که ارزشمندی دستاوردهای تیم در میادین داخلی و خارجی را به مخاطبان نشان دهد.با بررسی فونت این لوگو درمی‌یابیم که فونت در لوگو استقلال محوریت اصلی نیست و فقط صرفاً جهت اطلاع‌رسانی استفاده شده است.

طراح در طراحی لوگو فونت آن را نیز با سایر بخش‌ها هماهنگ کرده است، مثلاً در کلمه استقلال هیچ خط شکسته‌ای وجود ندارد و با نگاهی دوباره به لوگو درمی‌یابیم که در طراحی نیز از هیچ خط شکسته‌ای استفاده نشده است، این نوع فونت حس دوستی، جوانی، وحدت و اطمینان خاطر را به مخاطبان انتقال می‌دهد.

رنگ های بکار رفته در لوگو استقلال

مفهوم لوگو استقلال

مفهوم لوگو استقلال دارای معانی عمیق و گسترده‌ای است، رنگ، فونت و اشکال هندسی به کار رفته در این نوع طراحی همگی با دقت و خلاقیت انجام شده است و برای انتقال پیامی خاص طراحی شده است.کادر اصلی لوگو استقلال به شکل دایره و شبیه به یک توپ فوتبال است، اما طراح سعی کرده است تا مفاهیم اصلی را درون این کادر قرار دهد.سه حلقه درون این قالب وجود دارند که به جهت ادای دین به لوگوی قبلی یعنی لوگو دوچرخه سوار طراحی شده است.

تصویر توپی در این طراحی دیده می‌شود که با سرعت شوت شده است، این تصویر نیز نمایانگر قدرت و جنگندگی بازیکنان است که در زمین بازی برای پیروزی می‌جنگند. در این طراحی حلقه‌هایی شبیه به حلقه‌ های المپیک که در هم تنیده است قرار دارد که نشانگر دنیای ورزش و پیروزی و موفقیت است و به عبارتی می‌توان گفت طراح لوگو با این طراحی قصد داشته است که دستاوردها و پیروزی‌های تیم استقلال را به همگان نشان دهد.

سفارش طراحی لوگو در رایان طرح

جمع بندی

طراحان لوگو تیم استقلال در طراحی آن از ظرافت و خلاقیت زیادی استفاده‌ کرده‌اند، به همین دلیل امروزه این لوگو طرفداران بسیاری دارد و دارای جذابیت بین افراد است.امروزه اکثر طراحان لوگو، برای طرفداران تیم استقلال اقدام به طراحی لوگو استقلال می‌کنند، این افراد از لوگو استقلال برای کارآفرینی خود تبلیغات انجام می‌دهند.اگر می‌خواهید لوگو تیم خود را طراحی کنید میتوانید به رایان طرح مراجعه کنید، می‌توانید با ثبت سفارش طراحی لوگو از شرکت رایان طرح لوگوی درخواستی خود را دریافت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تاریخچه‌ لوگو استقلال

تاریخچه‌ لوگو استقلال

فهرست مطالب

ویژه شما 

دانلود رایگان : با دانلود پکیج بهاره ست اداری و لوگو می توانید از تخفیف های لحاظ شده آن ویژه فصل بهار استفاده کنید.برای دانلود روی دکمه های زیر کلیک کنید.

دانلود رایگان کاتالوگ

نمونه طراحی لوگو

مکالمه را شروع کنید

اگر تلگرام دارید، همکاران آنلاین در تلگرام و اگر واتساپ دارید به همکاران آنلاین در واتساپ را انتخاب کنید

همه روزه در واتساپ پاسخگو هستیم، درحال حاضر همه کارشناسان در تلگرام و واتساپ آنلاین می باشند.

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر برای تاریخچه‌ لوگو استقلال با گذشت زمان

نیاز به کمک دارید با فیلترشکن روشن روی یکی از همکاران کلیک کنید

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر فیلترشکن ندارید اینجا را کلیک کنید!