جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

اصول طراحی ست اداری چیست؟

در دنیای دیجیتال امروزی طراحی ست اداری درست مانند همه چیز در تجارت بسیار بااهمیت است و فراموش کردن یک قطعه از روند بازاریابی برای برندتان می‌تواند بسیار اثرات منفی به دنبال داشته باشد. ست اداری مارک‌دار یک منبع بازاریابی قدیمی است که امروزه به اندازه قرن هجدهم کارآمد است و نباید آن را نادیده گرفت. ست اداری به مواد مورد نیاز برای ارتباطات نوشتاری و چاپی به ویژه در مشاغلی مانند شرکت‌ها و سازمان‌ها اطلاق می‌شود که اقلامی مانند سربرگ، پاکت نامه، خودکار و مداد، دفترچه یادداشت و … است.

بنابراین، طراحی ست اداری با استفاده از هنر گرافیکی به عنوان بخشی از استراتژی برندسازی است که آن‌ها را به بخشی از تصویر یک برند تبدیل می‌کند و معمولاً شامل طراحی لوگو، نام و شماره تماس به همراه عناصر گرافیکی به کار رفته است. با بیان ساده‌تر می‌توان گفت که به عنوان مثال در زمان مکاتبه با یک سازمان دیگر تفاوت زیادی بین دریافت نامه بر روی کاغذ سفید معمولی و نامه با وجود سربرگ زیبا است. سربرگ در بخش اجزاء ست اداری به عنوان یک فرصت بازاریابی عمل می‌کند، فرصتی که برای تعامل با برند فراهم می‌شود و جدا از هر چیز دیگری، به کلمات موجود در نامه اعتبار می‌بخشد. در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم که اصول طراحی ست اداری چه چیزهایی هستند.

اصول ست اداری

طراحی ست اداری به چه معناست؟

وقتی به طراحی ست اداری فکر می‌کنید، ممکن است طرح‌های تکراری و خسته‌کننده که مورد استفاده بیشتر شرکت‌ها است را به یاد آورید؛ اما در اصل طراحی ست‌ اداری انواع مختلفی دارد، از طرح‌های مدرن و متفاوت گرفته تا طرح‌های باکلاس و شیک و همه نوع ایده‌ای برای برند شما می‌تواند منحصر به فرد و تک باشد. بهترین بخش ست اداری این است که بخشی از تبلیغات غیرمستقیم برند شماست که می‌توانید در موارد زیادی از آن استفاده کنید. به عنوان مثال، زمانی که برای ارتباط با یک شرکت یا سازمان دیگری نیاز به مکاتبه دارید و ارسال ایمیل مقدور نیست، ارسال یک نامه با سربرگ می‌تواند پیام اصلی شما را منتقل کند.

از آنجایی که ست‌ اداری را می‌توان برای اطلاعیه‌های مهم استفاده کرد، طراحان ست اداری باید مطمئن شوند که طرح‌های آن‌ها حرفه‌ای و تأثیرگذار است. با اصول به کار رفته شده در اقلام ست اداری می‌توانید مشتریان خود را تحت تأثیر قرار دهید. با در نظر گرفتن این موضوع، ما چند نکته در مورد اصول طراحی را جمع آوری کرده‌ایم تا اقلام ست اداری شما واضح‌ترین پیام ممکن را به شیک‌ترین شکل ممکن منتقل کنند.

4 اصل در طراحی ست اداری

اصول طراحی ست اداری

یکی از مهمترین اصول طراحی ست اداری مؤثر این است که طرح را تا حد امکان ساده نگه دارید. به خاطر داشته باشید که اقلام ست‌ اداری اساساً یک مکانیسم تبلیغاتی و به یادماندنی خواهند بود؛ پس مهم است که ست اداری شما به گونه‌ای به نظر برسد که احساس خوبی را برای بینندگان به وجود آورد، اما طراحی ست باید در سایز استاندارد و اصولی باشد که افراد بتوانند به راحتی نام برند و مشخصات لازم را تشخیص دهند. هنگام طراحی ست اداری اطمینان حاصل کنید که نام برند یا شرکت به دقت و با فونت مناسب ثبت شده باشد. این اصول تنها فقط در مورد لوگو برند صدق نمی‌کنند، بلکه انتخاب طرح رنگ، فونت، تصاویر و موارد دیگر نیز مهم هستند.

طراحی ست اداری با انجام اصول یک چالش منحصر به فرد است. گاهی اوقات یکی از اقلام ست اداری شما اولین نقطه تعاملی است که یک مشتری با شرکت شما دارد، پس باید در نگاه اول برند شما را با در ذهن همراه با صفت خاص تعریف کند. در هر صورت اقلام ست اداری برای تقویت هویت برند استفاده می‌شوند. چهار اصول طراحی ست اداری به شرح زیر است.

طراحی ست ادرای با قیمت پایین

موضوع فعالیت

اولین نکته مهم برای اصول طراحی ست اداری هماهنگی ایده برای طرح با موضوع فعالیت شما است، همچنین هیچ قانون و مرزی برای طراحی ست اداری در این دنیای دیجیتال وجود ندارد. در هنگام طراحی بر اساس اندازه و شکل هر کدام از اقلام ست اداری برای تصمیم گیری در مورد مکان قرار دادن عناصر طراحی توجه ویژه کنید.

یک طراحی منحصر به فرد و طبقه بندی شده همیشه با اصول مشخصی رسم شده است و از آنجایی که ست اداری مؤثرترین ابزار برای انجام تبلیغات غیر مستقیم و بی‌دردسر، همچنین کم هزینه برای برند شما است؛ پس می‌توان گفت که اقلام ست اداری طبقه بندی شده هستند و هر کدام به نوعی می‌توانند توجه مخاطب را به خود جلب کنند.

بنابراین، از اصول طراحی یک فرصت ایجاد کنید و با ایده گرفتن از طرح‌های موفق در زمینه ست‌های اداری شرکت‌های دیگر می‌توانید یک طرح ایده‌ال و منحصر به فرد خلاف تمامی رقبای خود خلق کنید. سبک منحصر به فرد طراحی ست اداری به هویتی برای شرکت شما تبدیل خواهد شد که کاربران شما همیشه متوجه آن خواهند بود.

استانداردهای ست اداری

رعایت کردن استانداردها

هر طرح اصولی بر اساس یک سری استاندارهای مشخصی ایجاد می‌شود که استانداردهای مخصوص طراحی اقلام ست اداری شامل نکته‌هایی مثل اندازه درست طرح می‌باشند. برای اینکه ست اداری به عنوان ابزار بازاریابی، شبکه یا برندسازی بسیار مفید باشد، باید چند عنصر ضروری را در طراحی ست اداری کسب و کار خود بگنجانید تا به عنوان ابزار بازاریابی، تبلیغات، خدمات مشتری و شبکه مؤثر عمل کند. رعایت هر کدام از اجزای زیر نشان دهنده استاندارد به کار رفته در طراحی ست اداری است.

  • نام برند
  • آدرس
  • وب سایت و راه‌های ارتباطی در فضای مجازی
  • طراحی لوگو
  • شعار کاری یا جمله‌ای تأثیرگذار
  • سال تأسیس
  • شماره تماس

ست اداری چیست؟

کاربرد ست اداری

کاربردهای ست اداری در بخش‌های مثل سخت افزارها، اوراق اداری، کارت ویزیت، پاکت نامه، پاکت پول، طرح روی خودکار و… قابل استفاده است. ست‌ اداری می‌تواند برای یک برند هویت‌سازی کند که به فعالیت و میزان هماهنگی سازمان اشاره دارد. اگر به تمامی بزرگ‌ترین سازمان‌های جهان دقت کنید، متوجه تبلیغات غیر مستقیم آن‌ها در قالب مواردی مثل طراحی سررسید، طراحی تقویم، طراحی کاتالوگ‌ها و گیفت‌های تبلیغاتی می‌شوید.

جدا از اهمیت تبلیغاتی این اقلام ست اداری می‌توانند نظم و دیدگاه‌های خلاق محیط کاری کسب و کار شما را برای دیگران تداعی کند. ست اداری به گونه‌ای به عنوان یک نماد هویتی، معرف یک برند است و هر چه در طراحی این اقلام از اصول مناسب‌تری استفاده کنید، در نتیجه به افزایش ارزش کسب و کار خودتان را در ذهن مشتریان کمک کرده‌اید.

خلاقیت در ست اداری

خلاقیت

این اصول استفاده از خلاقیت تقریباً در هر کدام از اقلام ست اداری باید کاملاً قابل مشاهده باشد. خلاقت زمانی ارزش دارد که قابل تکرار نباشد و نسبت به تمامی رقبا برند شما منحصر به فردترین باشد. خلاقیت در انتخاب طرح و رنگ یک راه عالی برای جلب توجه به ست اداری، در قسمت‌های خاصی از اقلام ست سازمانی است.

با خلاقیت در طراحی ست اداری جدا از تبلیغات می‌توانید درجه کاری خود را بالا ببرید و نه تنها می‌تواند بخشی از کارتان را معرفی کند، بلکه با طرح ست‌ اداری می‌تواند به راحتی ایده‌ها و احساسات خاص کسب و کارتان را نیز با مشتریان بالقوه به اشتراک بگذارد. رنگ و طرح خلاق ابزاری بسیار قدرتمندی هستند که می‌توانند طرح ست اداری شما را بسازند یا خراب کنند.

سفارش طراحی ست اداری در رایان طرح

جمع بندی

اکنون با کمک اصول طراحی ست اداری شما یک طراح منظم و عالی دارید و وقت آن است که به تولید ایده‌های خود فکر کنید. اگر می‌خواهید طراحی شما واقعاً برجسته باشد، اکنون زمان آن است که گزینه‌های مورد نیاز خود را برای اجرا تهیه کنید.

با ست‌های اداری که گیرندگان شما دریافت می‌کند هنگام استفاده از هر کدام می‌تواند به صورت غیر مستقیم شما را در ذهن خود هک کند. در حالی که فکر می‌کنید سفارش اقلام ست اداری کاری بسیار پرهزینه است، باید گفت که رایان طرح با ارائه خدمات مخصوص طراحی ست اداری که با کمترین هزینه‌ها می‌تواند برای کسب و کار شما تحولی جدید ایجاد کند آماده همکاری با شما است.

4.7/5 - (4 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اصول طراحی ست اداری

اصول طراحی ست اداری

فهرست مطالب

ویژه شما 

دانلود رایگان : با دانلود پکیج بهاره ست اداری و لوگو می توانید از تخفیف های لحاظ شده آن ویژه فصل بهار استفاده کنید.برای دانلود روی دکمه های زیر کلیک کنید.

دانلود رایگان کاتالوگ

نمونه طراحی لوگو

مکالمه را شروع کنید

اگر تلگرام دارید، همکاران آنلاین در تلگرام و اگر واتساپ دارید به همکاران آنلاین در واتساپ را انتخاب کنید

همه روزه در واتساپ پاسخگو هستیم، درحال حاضر همه کارشناسان در تلگرام و واتساپ آنلاین می باشند.

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر برای اصول طراحی ست اداری چیست؟

نیاز به کمک دارید با فیلترشکن روشن روی یکی از همکاران کلیک کنید

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر فیلترشکن ندارید اینجا را کلیک کنید!