جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

اصول طراحی بسته بندی در سال جدید

در این مقاله ما را همراهی کنید چرا که می‌خواهیم در مورد اصل طراحی بسته‌ بندی، اصول دیزاین بسته‌ بندی، نقش رنگ‌ها در بسته‌ بندی، سبک‌های مختلف بسته‌ بندی و اصول مهم چاپ را برایتان عنوان کنیم. پس اگر برای محصول تولیدی خودتان به دنبال یک بسته‌ بندی اصولی و مناسب هستید این مقاله را از دست ندهید، چرا که با رعایت کردن این اصول می‌توانید یک بسته بندی مناسب برای محصول مورد نظر خودتان داشته باشید.

همان‌طور که می‌دانید  افزایش جذابیت در بسته بندی کالاها، تاثیر زیادی بر روی فروش آن کالا دارد چرا که اولین چیزی که در خرید یک کالا توجه مشتری را جلب می کند، طراحی و بسته بندی آن کالا است.

ویژه شما 

دانلود رایگان : با دانلود کاتالوگ پکیج بهاره ست اداری می توانید از تخفیف های لحاظ شده آن ویژه فصل بهار استفاده کنید.برای دانلود روی دکمه های زیر کلیک کنید.

دانلود رایگان کاتالوگ مشاهده نمونه کارهای طراحی لوگو

 تعریف اصول چیست ؟

پیش از این که به بیان اصل طراحی بسته بندی و یا شیوه طراحی اصولی بسته بندی  بپردازیم، ابتدا می‌خواهیم باید بدانیم که اصول کدامند؟

اصول به کلیه قوانین برای انجام یک کار گفته میشود و اگر بخواهیم اصول طراحی بسته بندی را برایتان تعریف کنیم باید بگوییم، به کلیه قوانینی که شما باید رعایت کنید تا بسته بندی اصولی و مناسب داشته باشید اصول بسته بندی می‌گویند.

اصول اصلی که در طراحی بسته بندی باید در نظر گرفته شود را در این بخش از مطلب برای شما بیان خواهیم کرد.

  • فرم
  • رنگ
  • طراحی بسته بندی

طراحی بسته بندی :

از مهم ترین اصول طراحی بسته بندی می‌توان به طراحی خلاقانه اشاره کرد. بسته بندی یک کالا باید بیانگر کالای داخل آن باشد پس در طراحی بسته‌ بندی کالای مورد نظر خود این نکته را درنظر داشته باشید که طرحی که برای بسته بندی خود استفاده می‌کنید با کالای شما هماهنگی داشته باشد.

از مهم‌ترین تاثیراتی که نحوه طراحی و بسته بندی بر روی کالا می‌گذارد این است که انگیزه خرید را در مشتری به وجود می آورد. بنابراین، در صورتی که در بخش طراحی بسته بندی که یکی از مهم‌ ترین اصول طراحی بسته بندی است، این نکات را مد نظر قرار دهید، می‌ توانید یک بسته بندی تاثیرگذار داشته باشید.

فرم بسته بندی :

یکی دیگر اصول تاثیر گذار در بسته بندی، بسته بندی سه بعدی است. بخش تاثیرگذار بعدی که باید برای انتخاب آن وقت گذاشته شود، متریال بسته بندی است. طراحی لوگو مناسب با کالا همراه با رعایت سادگی، جذابیت بسته بندی را افزایش می‌دهد.

نقش رنگ‌ ها در بسته بندی :

رنگ‌ ها دارای معنا و مفهوم متفاوتی هستند که باید در اصل طراحی بسته بندی رعایت شوند که ما در این بخش از مطلب تصمیم داریم به بیان آنها بپردازیم:

انتخاب رنگ در طراحی بسته بندی، وی از اصول بسیار مهم است یا به عبارت دیگر زمانی بسته بندی شما ارزش خود را نمایانگر خواهد کرد که رنگ آن بسته بندی به درستی انتخاب شود.

بازاریابان به این نتیجه رسیده‌اند که رنگ‌ها در جذابتر به نظر رسیدن بسته بندی‌ها تاثیر بسیار زیادی دارند به عنوان مثال به رنگ‌‌های قرمز و زرد توجه کنید این رنگ‌ها بیشترین تاثیر را بر روی مشتریان می‌گذارند. اگر شما تصمیم دارید برای کالای مورد نظر خود یک بسته‌ بندی مناسب در نظر بگیرید، باید به لوگو و یا برند مجموعه خود توجه کنید و با توجه به آن رنگی مناسب برای بسته بندی خود انتخاب کنید. به عنوان مثال بسته بندی داروها باید به گونه‌ای باشد که از نفوذ اکسیژن و رطوبت، آلودگی و…. جلوگیری شود.

سبک های بسته بندی :

  • سبک مینیمال
  • طراحی شفاف
  • طراحی ساده

اصول مهم برای چاپ بسته بندی :

اصول بسته بندی در بین شرکت‌ های مختلف بسیار مهم است چرا که رعایت این اصول با افزایش مشتریان آنها رابطه مستقیمی دارد. این نکته را در نظر داشته باشید که علاوه بر طراحی بسته بندی، چاپ بسته بندی هم اهمیت زیادی دارد.

  • چاپ بسته بندی باید در عین ساده بودن جذابیت بالایی داشته باشد. به عنوان مثال بعضی از محصولات به گونه‌ ای بسته بندی شده‌ اند که حتی مشتری نمی‌ داند چگونه درب آن را باز کند.
  • در چاپ بسته بندی برند و محصول باید به خوبی معرفی شود، چرا که مشتریان پیش از خرید هر کالایی ابتدا چاپ روی آنها را مشاهده می‌کنند.
  • شناخت کاملی از کالای مورد نظر خود داشته باشید چرا که تا خودتان به شناخت درستی از محصول مورد نظرتان نرسید، نمی‌توانید تاثیر خود را بر روی مشتری بگذارید.
  • حتما بر روی چاپ بسته بندی محصول خود از لوگوی شرکت یا برند خود استفاده کنید.
  • یک نکته بسیار مهم که از اصول هر طراحی است، قابلیت حمل و نقل آسان آن بسته بندی است. یعنی بسته مورد نظر خود را به گونه ای طراحی کنید تا کمترین فضا را اشغال کند و مشتری بتواند آن را به راحتی حمل کند.

سوالات رایج در مورد بسته بند

چه پروژه های باید بسته بندی داشته باشد؟

هر چیزی که در یک پک باشد به طراحی بسته بندی نیاز دارد و این بسته بندی تنها برای خریدهای حضوری نیست بلکه خرید آنلاین را نیز شامل می‌شود .

چرا طراحی بسته بندی ها اهمیت دارد؟

یکی از مهمترین تاثیراتی که بسته بندی بر روی فروش محصول دارد، جلب کردن توجه مشتریان به بسته بندی و محصول مورد نظر است و از این طریق به افزایش فروش فروشندگان کمک می کند.

برای بسته بندی مواد غذایی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

یکی از مهمترین صنایع در جهان، صنایع غذایی است و می‌ توان گفت تنها صنعتی است که مشتریان آنها در هر سنی که باشند، به بسته بندی کالای خریداری شده اهمیت فراوانی می‌ دهند. به همین دلیل طراحی بسته بندی کالاهای این صنعت باید به گونه‌ ای باشد که توجه افراد را به خود جلب کند. علاوه بر آن بسته بندی محصولات این صنعت باید به گونه‌ ای باشد که کیفیت آن به خوبی مشخص باشد.

شرایط ثبت سفارش در رایان طرح به چه شکل است؟

رایان طرح با داشتن مهندسین و طراحان متخصص و مجرب کلیه خدمات مربوط به طراحی بسته بندی محصولات، طراحی و پشتیبانی سایت، طراحی کارت ویزیت و… را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در کوتاه‌ترین زمان به شما مشتریان گرامی تحویل می‌دهد. یکی دیگر از امکاناتی که در اختیار مشتریان این مجموعه قرار دارد این است، که می‌توانید به طور مستقیم با طراح خود ارتباط داشته باشید.

سخن پایانی :

شما کاربران گرامی و صاحبان کسب و کار های مختلف که برای تبلیغ و معرفی کار خود به طراحی بسته بندی نیاز دارید، رایان طرح می‌ تواند به شما در این زمینه کمک کند. همچنین می‌ توانید برای سفارش کارت ویزیت، سایت، لوگو و… برای برند خودتان از طریق شماره تماس های 02191307049- 09229026345 اقدام کنید و سفارش خود را ثبت کنید.

4/5 - (2 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اصول طراحی بسته بندی

اصول طراحی بسته بندی

فهرست مطالب

ویژه شما 

دانلود رایگان : با دانلود پکیج بهاره ست اداری و لوگو می توانید از تخفیف های لحاظ شده آن ویژه فصل بهار استفاده کنید.برای دانلود روی دکمه های زیر کلیک کنید.

دانلود رایگان کاتالوگ

نمونه طراحی لوگو

مکالمه را شروع کنید

اگر تلگرام دارید، همکاران آنلاین در تلگرام و اگر واتساپ دارید به همکاران آنلاین در واتساپ را انتخاب کنید

همه روزه در واتساپ پاسخگو هستیم، درحال حاضر همه کارشناسان در تلگرام و واتساپ آنلاین می باشند.

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر برای اصول طراحی بسته بندی در سال جدید

نیاز به کمک دارید با فیلترشکن روشن روی یکی از همکاران کلیک کنید

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر فیلترشکن ندارید اینجا را کلیک کنید!