جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

اتود لوگو چیست؟ مراحل اتود زدن لوگو

برای یک طراحی لوگو کاملاً جدید، بهتر است طرح ابتدایی که توسط پیش‌نویس‌های کشیده شده با قلم یا مداد استفاده کرده‌اید باشد. سعی کنید زیاد نگران مهارت‌های هنری خود نباشید. هدف این است که با ایده‌های اولیه خود محدودیت کمتری ایجاد کنید. خلاقیت آزاد مانند این است که مغز خود را آزاد بگذارید تا تمام قدرت خلاقیت خود را روی کاغذ آزاد کند.اگر با یک نرم‌افزار طراحی مبتدی شروع به کار کنید، به‌احتمال‌زیاد طرح را با اشکال و نمادهای موجود محدود می‌کنید.

بسیاری از طراحان حرفه‌ای و مبتدی که در زمینه طراحی لوگو حرفه ای فعالیت می‌کنند می‌دانند که اتود لوگو یکی از مرحله‌های اولیه انجام این کار است. شاید برایتان سؤال پیش بیاید که اتود لوگو چیست؟ باید در پاسخ به این سؤال گفت (زمانی که طرح اولیه یا توسط طراح بر روی کاغذ ساده یا کاغذ دیجیتالی کشیده می‌شود به این کار اتود لوگو گفته می‌شود).

ویژه شما 

دانلود رایگان : با دانلود کاتالوگ پکیج بهاره ست اداری می توانید از تخفیف های لحاظ شده آن ویژه فصل بهار استفاده کنید.برای دانلود روی دکمه های زیر کلیک کنید.

دانلود رایگان کاتالوگ مشاهده نمونه کارهای طراحی لوگو

کلمه لوگو ریشه فرانسوی دارد و اتو لوگو در اصل یک راهکار عالی جهت سهولت کار طراحان می‌باشد. زیرا، با کشیدن طرح اولیه لوگو به‌راحتی می‌تواند با نشان دادن آن به مشتری یا کارفرما و گرفتن رضایت اولیه در بخش زمان صرفه‌جویی لازم را داشته باشد، همچنین اتود لوگو باعث می‌شود شما یک طراحی لوگوی ارزان داشته باشید. پیش طراحی یا اتود زد دارای 7 مرحله می‌باشد. مراحل اتود زدن به شرح زیر است:

مراحل اتود زنی

اتود زنی امری بسیار مهم است که مراحل و اصول خاص به خود را داشته و به همین علت نیز شما باید طبق اصولی که در ادامه بیان می‌شود، مراحل اتود زنی را طی نماید تا اتود زنی که با هدف افزایش سرعت کار و ارائه طرح اولیه انجام می‌شود، به خودی خود باعث اتلاف وقت کارفرما و خود طراح نشود؛ با توجه به مطالب گفته شده، در ادامه به مراحل اتود زنی می‌پردازیم.

  • شناخت برند و کسب و کار هدف

نخستین مراحل اتود لوگو که باید به آن توجه کنید، شناخت کسب و کار هدف است که دید کلی به شما درباره این کسب و کار، محصولات و خدماتی که قرار است ارائه نماید، می‌دهد؛ در واقع شناخت برند هدف به شما کمک می‌کند تا هدف وجود این برند را بهتر درک کرده و بتوانید به صورت اصولی طرح اقدام به طراحی نماید.

  • استفاده از بهترین نرم افزار اتود زنی

نرم افزارهای مختلف و متفاوتی برای اتو زنی وجود دارد که هر کدام ویژگی و مزایای مختلفی دارند و امکانات زیادی را در دسترس شما برای طراحی بی نقص و اصولی در اختیار شما قرار می‌دهند.

  • طراحی و رسم طرح اولیه لوگو

در این مرحله از اتو زدن شما باید یک طرح اولیه رسم کنید، به بیان دیگر، شما در این مرحله اقدام به طراحی لوگو برند هدف با توجه به دیدگاهی که به دست آورده‌اید می‌کنید تا اتود آماده شده را برای کارفرما ارسال نماید؛ دقت داشته باشید که در حین طرح زنی اولیه باید انسجام و کیفیت کار را حفظ کنید.

  • تکمیل طرح اولیه

بعد از ایجاد طرح اولیه، شما باید دوباره این طرح را از جنبه‌های مختلف بررسی کنید تا نواقص کلی آن را برطرف نماید و طرح خود را برای ارسال به کارفرما آماده نماید؛ دقت داشته باشید که در این مرحله، طرح ممکن است دستخوش تغییرات زیادی شود یا بالعکس هیچ تغییر اساسی نداشته باشد.

  • استفاده درست از رنگ‌ها

در ابتدای کار، شما به واسطه ابزار طراحی اتود، لوگوی خود را به صورت سیاه و سفید طراحی می‌کنید، ولی این طرح قرار نیست برای همیشه سیاه و سفید بماند، زیرا بعد از تکمیل طرح اولیه، نوبت استفاده از رنگ‌ها برای جان بخشی به طرح است.

  • اصلاحات نهایی طرح اولیه

در این مرحله، شما برای بار آخر طرح آماده شده را از هر نظر بررسی می‌کنید تا در صورتی که طرح نیاز به ویرایش داشت، اصلاح و آماده شود، زیرا بعد از این قرار است این لوگو به عنوان نمونه کار اولیه شما برای کارفرما ارسال شود و قاعدتاً باید دارای کمترین نواقص باشد تا در ذهن کارفرما تأثیر مثبت بگذارد.

 

اتود لوگو زدن

اتود لوگو در طراحی یعنی چه؟

اتود لوگو یک نمایش کشیده شده طرح اولیه ساخت شده توسط ذهن طراح لوگو است. بعد از تائید اتود لوگو و تبدیل‌شدن به یک طرح اصلی بعد از شناسایی بصری، بلافاصله توسط یک شرکت، یک نام تجاری چندرسانه‌ای، یک انجمن، یک موسسه، یک محصول، یک خدمات، یک رویداد یا هر نوع سازمان دیگر استفاده می‌شود. هدف طراح لوگو با اتود زدن این است که سفارش طراحی لوگو خواسته‌شده را به بهترین شکل برای مخاطبان و بازارهایی که شرکت طراحی لوگو به آنها اشاره دارد کار را شناخته شده کند.

اما به‌جز اهمیت به بخش اتود زدن لوگو باید به انتظارات مشتری توجه ویژه کرد و کاره خواسته‌شده را مورد توصیف و تجزیه‌وتحلیل دقیق قرار داد.

در بین مدل‌های مختلفی ایده‌های اولیه که توسط اتود زدن بر روی کاغذ نقش بسته‌اند و توسط کارفرما تائید شده، باید یکی از طرح لوگو را به‌عنوان طرح نهایی انتخاب کنید که انتظارات را برآورده سازد و پس از تبدیل‌شدن به طرح کامل آن اصلاح می‌شود تا به نسخه نهایی لوگوی برسد. با اتود زدن انتخاب‌های مختلف رنگ و تایپوگرافی مورد آزمایش قرار گرفته بسیار راحت‌تر است و دست طراح لوگو بسیار آزاد می‌باشد.

پیش طراحی یا اتود لوگو در اصل برای طراحی یک کمک بزرگ محسوب می‌شوند. طراح لوگو را با اتود زدند دقیقاً می‌داند که ایده اولیه خود چیست و با تکمیل کردن این ایده اولیه به یک طرح کامل بهتر است که در ابتدای کار با آزادی کامل شروع به اتود زنی سفارش طراحی لوگو کند.

چرا باید قبل از طراحی، اتود بزنیم؟

با توجه به تعاریف مختلف اتود زنی که در این جمله که اتود زنی فرآیندی است که در آن طرح اولیه لوگو آماده و برای کارفرما ارسال می‌شود تا بررسی و تأیید گردد تا طرح نهایی با توجه به تغییرات درخواست شده آماده شود، می‌توان گفت که اتود زدن از این نظر اهمیت دارد که زمان طراح برای طراحی اشتباه تلف نمی‌شود.

و کارفرما نیز برای تغییرات احتمالی که نیاز دارد، با انعطاف بیشتری می‌تواند عمل کند که این موضوع برای کارفرما بسیار اهمیت داشته و می‌تواند سیگنالی به کارفرما ارسال کند که در حال کار کردن با طراحی حرفه‌ای است که قبل از هر کاری، طرحی اولیه از لوگو نهایی برای او ارسال نموده تا ویرایش و تغییرات لازم در طرح نهایی اعمال و طراحی آغاز شود.

مزایای اتود زنی در طراحی لوگو چیست؟

قبل‌تر نیز درباره اهمیت اتود زنی به این موضوع اشاره داشتیم که اتود زدن با هدف کاهش اتلاف زمان طراح و کارفرما انجام می‌شود و مهم‌ترین مزایای این روش را نیز همین صرفه جویی در زمان می‌توان دانست؛ البته اتود زدن می‌تواند چارچوب‌های کلی را برهم زده و به شما اجازه داد تا طرح اولیه را به طور کامل با سلیقه خودتان و ذهن خلاقی که دارید طراحی نماید تا برای کارفرما ارسال نموده و مطمئن باشید که در ذهن مخاطب و کارفرما تأثیر مثبت گذاشته‌اید.

برای اتود در طراحی لوگو از چه نرم افزارهایی استفاده میشه؟

نرم افزارهای مختلفی در این زمینه وجود دارند که شما می‌توانید از آن‌ها در راستای طراحی اتود استفاده کنید که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره داشت؛ دقت داشته باشید که موارد ذکر شده، جزو قدرتمندترین نرم افزارهای اتود زنی می‌باشند که رایان طرح به شما توصیه می‌کند، حتی برای یکبار هم که شده از آن استفاده کنید.

  • نرم افزار Illustrator
  • نرم افزار Photoshop
  • نرم افزار CorelDraw
  • نرم افزار Affinity
  • نرم افزار Logo Maker

مراحل اتود لوگو در طراحی

قبل از انجام مراحل اتود لوگو باید ابزارهای لازم جهت این کار را تهیه کنید. وجود تجهیزات لازم و باکیفیت می‌تواند یک امتیاز مثبت برای کار یک طراح حرفه‌ای یا مبتدی باشد. وجود ابزار با کیفیت باعث می‌شود طراح دیگر نگرانی و استراس حاصل از هزینه‌های اضافی را نداشته باشد. بعد از تهیه ابزار کار مناسب لازم است که تکنیک‌های اتود لوگو اختصاصی خود را برای طراحی اولیه به کار بگیرید. لازم به ذکر است که روش سایه زنی هنگام طراحی اتود لوگو جز اصلی‌ترین تکنیک‌ها است.

براساس این تکنیک حجم طرح را به ببیننده نشان می‌دهید، به این خطوط هاشورزنی نیز گفته می‌شود.

وجود تکنیک های مانند ( اتود لوگو به سبک تونال، طراحی شهودی ) برای لوگو نهایی شما یک ضرورت محسوب می‌شود. در زمان اتود لوگو گاهی پیش آماده است که طراح بی نظمی خاصی در طرح خود مشاهده ‌کند. از آنجایی که برای کشیدن یک طرح به خلاقیت نیاز است گاهی این خطوط نامنظم خود را تبدیل به یک ایده منحصر به فرد کنید. توجه داشته باشید که در زمان اتود زدن لوگو هیچگاه طرح و ذهنتان را محدود نگه ندارید.

با پیاده سازی هر شکلی که در ذهن دارید باعث می‌شود ذهن سبک‌تر شده و ایده‌های جدید بیشری به وجود بیایند. بعد از کشیدن طرح‌ها یکی از آنها را انتخاب کرده و شروع به تکمیل و توسعه طرح اولیه کنید. رفع اشکالات و تصیح مسائل و تکنیک‌ها باعث می‌شود طرح شما جذاب و حرفه‌ای به نظر بیاید.

اتود زدن لوگو

مهارت های الزم برای اتود زدن لوگو

  1. سایه زنی
  2. اتود زنی با تکنیک تونال
  3. طراحی شهودی

در اتود زدن چه نکاتی باید رعایت شود؟

 

تمیز بودن پیش طرح چندان مهم نیست در  مرحله اتود لوگو باید خلاقیت به کار ببرید و لازم نیست طرح شما در مرحله اتود زدن بی نقص باشد‌‌.
بررسی دقیق کار طراحان دیگر در هنگام اتود لوگو می توانید از کار طراحان متخصص الهام بگیرید.
انتخاب یک تم یا موضوع برای تقویت خلاقیت در اتود زدن می توانید یک تم یا یک موضوع انتخاب کنید و آن طرح را رسم کنید.

تأثیر اتود زنی لوگو در هزینه طراحی لوگو

یکی از نکات مهم درباره اتود لوگو، تأثیر تعداد اتودهای لوگو در هزینه نهایی طراحی لوگو می‌باشد که طبق قاعده کلی، هر چه تعداد اتودهای درخواستی کارفرما بیشتر باشد، طراح باید وقت بیشتری برای آن قرار دهد و به همین علت نیز باید هزینه بیشتری از سمت کارفرما پرداخته شود؛ به علاوه تعداد اتودهای درخواستی شما نه تنها در هزینه، بلکه در زمان تحویل سفارش نیز تأثیر داشته و قاعدتاً تعداد اتودهای بیشتر، زمان تحویل سفارش نهایی شما را افزایش می‌دهد.

مراحل اتو زنی لوگو در تیم رایان طرح به چه شکل است؟

با توجه به اهمیت اتود لوگو که می‌تواند مسیر طراحی لوگو شما را به کلی تغییر دهد، رایان طرح نیز با توجه به نظر شما به تعداد مشخص اقدام به طراحی اتود لوگو کرده و در انتها تحویل شما می‌دهد تا با بررسی اتودهای آماده شده، بتوان لوگو اصلی را طراحی و برای کسب و کار از آن استفاده نمود؛ دقت داشته باشید که تعداد اتود لوگو در طراحی‌های شرکت رایان طرح قابل تعیین و تغییر می‌باشد که با نظر شما تعیین می‌شود.

اتود لوگو زدن حرفه ای

نکات اضافه کردن رنگ به اتود

رنگ‌ها می توانند هزاران معنی مختلف را حمل کنند. معانی رنگ‌ها پیچیده است، اما به طور خلاصه فرض کنید که آنها ایده ها و احساسات خاصی را منتقل می‌کنند. پس از رسم طرح اولیه لوگو، به این فکر کنید که چه رنگ‌هایی می خواهید در لوگو شما نمایان شود. طبق طرح اتود لوگوی ایجاد شده هنگام انتخاب پالت رنگ مناسب لوگو 3 نکته ساده را باید در نظر گرفت.

  1. لوگوی خود را به صورت سیاه و سفید شروع کنید. لوگوها بیشتر با این دو رنگ به یاد ماندنی هستند.
  2. برای بیشتر دیده شدن از رنگ‌ها مختلف استفاده کنید.یه طوری که از یک داستان رنگی با مجموعه‌ای متناسب را انتخاب کنید که شما را از رقبا جدا کند.
  3. زمینه پالت رنگ خود را در نظر بگیرید.اطمینان حاصل کنید که رنگ‌هایی که انتخاب می‌کنید از چاپ روی مطالب بازاریابی شما به وب سایت و رسانه های اجتماعی شما خوب ترجمه می‌شود. همچنین معانی رنگ را در صنایع مختلف و مکان‌های جغرافیایی در نظر بگیرید.

نحوه اتود زدن لوگو

جمع بندی

اگر وقت یا حوصله ساخت لوگوی خود را ندارید، سعی کنید شرکت طراحی لوگو رایان طرح را امتحان کنید . به‌راحتی با سفارش طراحی لوگو کسب و کار خود را رونق دهید.

طراحی لوگو ارزان را با ما تجربه کنید و برای یافتن لوگوی تجاری مناسب، از بین هزاران طرح مختلف از تیم رایان طرح کمک بگیرید. قیمت طراحی لوگو بر اساس طرح انتخابی شما با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت به شما عرضه می‌شود.

4.7/5 - (12 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

ویژه شما 

دانلود رایگان : با دانلود پکیج تابستانه ست اداری و لوگو می توانید از تخفیف های لحاظ شده آن ویژه فصل تابستان استفاده کنید.برای دانلود روی دکمه های زیر کلیک کنید.

دانلود رایگان کاتالوگ


نمونه طراحی لوگو

مکالمه را شروع کنید

اگر تلگرام دارید، همکاران آنلاین در تلگرام و اگر واتساپ دارید به همکاران آنلاین در واتساپ را انتخاب کنید

همه روزه در واتساپ پاسخگو هستیم، درحال حاضر همه کارشناسان در تلگرام و واتساپ آنلاین می باشند.

هانیه پهلوان

هانیه پهلوان

واحد فروش (پاسخگویی در کمتر از 5 دقیقه)

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر برای اتود لوگو چیست؟ مراحل اتود زدن لوگو

نیاز به کمک دارید با فیلترشکن روشن روی پروفایل یکی از همکاران کلیک کنید

هانیه پهلوان

هانیه پهلوان

واحد فروش ( پاسخگویی در کمتر از 5 دقیقه )

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت