جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

مفهوم لوگو در برند – تفاوت لوگو و برندینگ

مفهوم لوگو در برند یک رابطه نزدیک عمیق است که دارای مفاهیم بصری و لفاظی بازاریابی زیادی است. مفهوم برند و لوگو دو عامل اصلی موفقیت برای هر شرکت و کسب و کاری  بوده که به دنبال برتری در دنیای بازاریابی است. اکثر مردم تصور می کنند که برند هر کسب و کار در اصل آرم آن می‌باشد، لیکن این تصوره غلطی می‌باشد.

لازم به ذکر است که آرم در واقع عنصر اصلی در هر برندی است. اما برند سازی در اصل مجموعه ای از عناصر ملموس بین مفهوم لوگو در برند است که از جلوه های بصری رایج برای شکل دادن به تصویر برند ناشی می شود. لوگو اولین زبان بصری معنایی محصول است. معمولاً فوری ترین پیوند بصری به شرکت را دارد. به طور کلی در این مقاله قصد داریم تا مفهوم لوگو در برند و برند سازی را به طور شفافی شرح دهیم.

رابطه بین برند و لوگو

لوگو در برندسازی با مفهوم آرم یا نماد برای کسب و کارها  شناخته می‌شود.ه در اصل هویتی به برند می‌دهد و مشتریان بالقوه خود را پیدا می‌کند. بنابراین، در نهایت مفهوم لوگو در برند ایجاد هویت به همراه یک تصویر بصری است که از اشکال، نمادها، رنگ‌ها، فونت‌ها و شاید برخی جلوه‌های دیگر تشکیل شده باشد. این تصویر نماینده هر کسب و کار یا محصولی می‌باشد. پس فرآیند طراحی لوگو قرار است ارزش ها و اهداف کسب و کار را به طور کلی نشان دهد.

با توجه به پیشرفت بازار کار انتخاب طرح لوگو منحصر به فرد بسیار سخت شده است. پس برای مفهوم سازی لوگو در برندتان لازم است برای سفارش طراحی لوگو این روند کاری را به شرکت طراحی لوگو رایان طرح بسپارید. سابقه کار شرکت در کنار حضور تیم طراحان لوگو مجرب بهترین نتیجه را برای برند شما به همراه دارد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ((02191307049)) تماس بگیرید.

طراحی لوگو حرفه‌ای در روند برند سازی مشخص خواهد کرد که شرکت برای چه هدفی تاسیس شده و چه اهدافی در این مسیر دارد. به طور کلی لوگو یک نمایش گرافیکی از یک شرکت یا کسب و کار بوده که به عنوان نماد گرافیکی شناخنه می‌شود که بدون توضیح هدف کسب و کار را نشان می دهد. طراحی لوگو حرفه‌ای مفهوم برند سازی باعث ایجاد تمایز میان کار شما با سایر رقبایتان می‌شود، زیرا، به لطف لوگو روند پیشرفت  یک شرکت، محصول یا خدمات می توان به سرعت انجام شود. لوگو اغلب ساده ترین شکل نمایش بصری یک شرکت است، عنصری که در همه بخش های بازاریابی قابل استفاده است.

برای روشن شدن رابطه بین برند و لوگو، می‌توانیم لوگوی شرکت را مانند نامی برای افراد در نظر بگیرید، فردی با نام در بین افراد مختلف شناخته می‌شود، که در این نام هیچ گونه توضیح اضافه و گیج‌کننده‌ای مانند برند وجود نخواهد داشت. مفهوم برند برای کسب و کار در اصل موضوعی پیچیده‌تر و عمیق‌تر است، که تصویر توصیفی هر شرکت یا مؤسسه را نشان می‌دهد. مفهوم لوگو در برند در اصل برای ارزش ها و اهداف کسب و کار بوده و برند سازی ایده اصلی هدفی است که شرکت را شکل می دهد و آن را رهبری می کند.

اهمیت لوگو در برند

در بخش مفهوم لوگو در برند میزان اهمیت این دو رکن بسیار مهم است. بنابراین لازم است بدانید که نام تجاری هسته اصلی یک شرکت است. لوگو در اصل نقش هویت سازی بصری را برای هسته دارد که علامت تجاری را مشخص می‌کند. در حالت کلی برای یک سیستم  منسجم طراحی لوگو و استراتژیک برند سازی برای بازاریابی و ترویج برند مهم هستند. به طور کلی با توجه به برابری در اهمیت لوگو در برند می‌توان گفت که احساس مردم نسبت به یک شرکت و محصولات آن می تواند تاثیر بسزایی در موفقیت کسب و کار داشته باشد، پس مفهوم طراحی لوگو در برند سازی را جدی بگیرید.

نقش لوگو در کسب و کارها

کسانی که لوگو را همان برند یا هویت می‌دانند در اصل اشتباه فکر می‌کنند. زیرا، با توجه به مفهوم لوگو در برندسازی  نقش های متفاوتی ایفا می‌کنند. نقش لوگو در کسب و کارها با توجه به میزان اهمیت برندسازی در کنار هم تصویری ملموس از شرکت یا سازمان رانشان خواهند داد. نقش اصلی طراحی لوگو  به معنای واقعی کلمه توضیح می‌دهد که هدف برند ایجاد شده چیست؟ و باعث می‌شود که مشتریال بالقوه نسبت به نماد برند در هر موقعیتی آن را انتخاب کنند.

طراحی لوگو حرفه‌ای توسط طراح لوگو متخصص شکل منحصر به فردی از کسب و کارها را  نشان می‌دهد. در فرآیند برند سازی چیزی بیشتر از نام، اصطلاح، طرح یا نماد کسب و کار مهم است. زیرا باید  باعث ایجاد احساس متمایزی شدن یک محصول به دست خواهد داد. لذا لوگو مهمترین عنصر یک برند است. به خصوص وقتی که بخشی از موفقیت هر سازمان انتفاعی یا دولتی است. طراحی لوگو از طریق شرکت رایان طرح برای لوگو با هر ویژگی منحصر به فردی باعث می‌شود یک کسب و کار در بازار متمایز باشد. برای مشاوره رایگان برای سفارش طراحی لوگو کافی است با شماره ((09229026345)) تماس حاصل بفرمایید.

تفاوت های طراحی لوگو و برندینگ

رابطه بین برند و لوگو یک رابطه بصری یکپارچه است که مفاهیم همگن دارد. پس برای روشن سازی تفاوت های طراحی لوگو و برندینگ کافی است با کمی تعمل دریابید که آنها اگر در هر تجارت معتبر و قابل اعتمادی جدا شوند. اگرچه که در مفهوم لوگو در برند با توجه به پیشبردها هر کدام نقش های متفاوتی دارند که کسب و کاری که به مخاطبان خود احترام می گذارد برای هر یک از آنها ضروری است، که یکی از آنها نشان دهنده است.

رابطه مفهومی بین برند و لوگو یک رابطه نزدیک عمیق است که دارای مفاهیم بصری و لفاظی بازاریابی است. زیرا لوگو نمادی است که نشان دهنده برند می‌باشد. در حالی که برند ترکیبی از تمام جنبه های ملموس و ناملموس شرکت می‌باشد. پس بدون نام تجاری، لوگو معنای واقعی نخواهد داشت و می توان گفت برند احساسی می‌باشد، که نسبت به شرکت دارید و لوگو بخشی از آن است که در چشم بیننده بسیار جلوه دارد.

جمع بندی

لوگو یک عنصر طراحی گرافیکی است که نشان دهنده یک برند است. اما برند ترکیبی از تمام عناصر ملموس و ناملموس است که نشان دهنده شرکت است. بدون نام تجاری، لوگو معنای واقعی نخواهد داشت که این تعریف گفته شده  به سادگی یک عنصر گرافیکی خواهد بود.

یک لوگوی خوب طراحی شده همراه با استراتژی برند قوی می تواند به شرکت ها کمک کند تا به طور موثر به مخاطبان هدف خود دست یابند و برندی موفق در صنعت بسازند. یک لوگوی خوب طراحی شده برای هر کارآفرینی که به دنبال ایجاد یک برند بوده ضروری است که در دراز مدت سودی برای سازمان و برند شما خواهد داشت.

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

فهرست مطالب

ویژه شما 

دانلود رایگان : با دانلود پکیج بهاره ست اداری و لوگو می توانید از تخفیف های لحاظ شده آن ویژه فصل بهار استفاده کنید.برای دانلود روی دکمه های زیر کلیک کنید.

دانلود رایگان کاتالوگ

نمونه طراحی لوگو

مکالمه را شروع کنید

اگر تلگرام دارید، همکاران آنلاین در تلگرام و اگر واتساپ دارید به همکاران آنلاین در واتساپ را انتخاب کنید

همه روزه در واتساپ پاسخگو هستیم، درحال حاضر همه کارشناسان در تلگرام و واتساپ آنلاین می باشند.

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر برای مفهوم لوگو در برند – تفاوت لوگو و برندینگ

نیاز به کمک دارید با فیلترشکن روشن روی یکی از همکاران کلیک کنید

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر فیلترشکن ندارید اینجا را کلیک کنید!