جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

طراحی هویت بصری برند + تأثیر آن بر برندینگ

طراحی هویت بصری، نحوه‌ی شکل دادن به ادراک و ایجاد تصور از طریق عناصر قابل‌مشاهده‌ی برند است که یکی از انواع طراحی لوگو بشمار می رود. تصاویر شکل قدرتمندی از ارتباط هستند، به‌ویژه به این دلیل که در سطح اولیه و احساسی صحبت می‌کنند و متقاعدکننده‌تر از کلمات هستند.

سفارش طراحی هویت بصری

اگر میخواهید یک برند اصولی و حرفه ای را شروع کنید حتما سفارش طراحی هویت بصری برند خود را به یک مجموعه معتبر بسپارید. مجموعه رایان طرح با داشتن +2500 کسب و کار بزرگ آماده پذیرش قبول سفارش طراحی هویت بصری شما می باشد.برای داشتن اطلاعات بیشتر شما نیاز به 15 دقیقه جلسه دارید. بدین منظور با شماره 02191307049 تماس بگیرید.

ویژه شما 

دانلود رایگان : با دانلود کاتالوگ پکیج بهاره ست اداری می توانید از تخفیف های لحاظ شده آن ویژه فصل بهار استفاده کنید.برای دانلود روی دکمه های زیر کلیک کنید.

دانلود رایگان کاتالوگ مشاهده نمونه کارهای طراحی لوگو

طراحی هویت بصری تأثیر زیادی بر برندینگ دارد که در ادامه به توضیح آن می‌پردازیم.

  • طراحی هویت بصری، به مخاطبان هدف شما کمک می‌کند تا با برند شما ارتباط برقرار کنند؛مخاطبان هدف شما می‌توانند از طریق هویت بصری برند که برای آن‌ها جذاب و قابل‌درک است، به‌طور معناداری با شرکت شما ارتباط برقرار کنند. یک برند و جلوه‌های بصری آن، چهره و شخصیت برند شما هستند. طراحی هویت بصورت بصری به کسب‌وکارها ابعادی مرتبط و انسانی می‌دهد و احساسات و نظرات خاصی را در مورد برند شما برمی‌انگیزد.مخاطبان و مشتریان بیشتر این برداشت‌ها را فقط با دیدن طراحی لوگو، کمپین تبلیغاتی، طراحی محصول یا برند شما به دست می‌آورد.
  • این نوع طراحی، احساس متمایزی از محصولات و خدمات شما منتقل می‌کند. از دیدگاه مشتری به برند خود فکر کنید؛ مهم نیست که برند شما چیست، بلکه مهم این است که مشتری در مورد برند شما چه فکر و احساسی دارد.کسب و کارها با گسترش هویت بصری برند خود، می‌توانند احساسات خاصی را به مخاطب منتقل کنند.
  • طراحی هویت بصری برند، حس تداوم کسب و کار و ثبات برند را ایجاد می‌کند؛ارائه‌‌ی یک برند به‌طور مداوم در تمام پلتفرم‌ها می‌تواند درآمد شما را تا 23 درصد افزایش دهد.
  • طراحی هویت برای برند، برند شما را از رقبا‌ی دیگر متمایز می‌کند. استانداردهای بصری منحصربه‌فرد برای برندی که می‌خواهد هویت بصری ثابتی داشته باشد و خود را از رقبا متمایز کند، مهم است.

سمپل طراحی هویت بصری

تاریخچه هویت بصری

اگرچه بسیاری از مردم بر این باورند که نیاز به یک طراحی هویت بصری یک ایده اخیر است، اما درواقع در دهه‌ی 1960 توسعه یافت. انقلاب صنعتی راه را برای تعداد زیادی از شرکت‌های جدید در سرتاسر جهان باز کرد. در این دوره شرکت‌ها و برند‌های تجاری می‌بایست رویکردی را برای ارائه‌ی هویت برند شرکتی خود اتخاذ کنند. نه‌تنها ایجاد و طراحی لوگوی تجاری بسیار مهم شد، بلکه داشتن استانداردهای واضح برند و این طراحی، به بخشی از زندگی روزمره تبدیل شد و به کارکنان نشان داد که دقیقاً چگونه شرکت می‌خواهد خود را به عموم معرفی کند.

در طول دهه‌های 1960 و 1970، بسیاری از برندها هویت بصری خود را در تلاش برای انطباق با جوامع و نوآوری‌های جدید، طراحی کردند. در این زمان بسیاری از کسب‌وکارها از مزایای طراحی هویت بصری برای برندهای شرکتی، متقاعد شده بودند و ازاین‌رو از طراحان گرافیک خواسته شد که یک لوگوی تجاری و راهنمای استاندارد ایجاد کنند تا اطمینان حاصل شود که لوگو در هر کجا که استفاده می‌شود به‌درستی تکرار می‌شود.

در گذشته بیشتر شرکت‌های بزرگ بودند که بر طراحی هویت بصری تمرکز داشتند، اما با توسعه و رشد عظیم طراحی گرافیک در سال‌های اخیر هویت بصری برند، جایگاهی ویژه در توسعه‌ی هر کسب‌ و کار و در هر زمینه‌ای در جامعه‌ی امروزی پیدا کرده است. امروزه هویت بصری برند در حوزه‌ی برندسازی قرار می‌گیرد که بسیار فراتر از مفهوم طراحی لوگو است.

هویت بصری

هویت بصری برند چیست؟

هویت بصری برند مجموعه‌ای از ویژگی‌هایی است که ظاهر و احساس یک برند را مشخص می‌کند و شامل این عناصر است:

  • لوگو
  • رنگ‌ها
  • تایپوگرافی
  • عکاسی و تصویر

هویت بصری چیزی است که محصولات یا خدمات یک شرکت یا برند را منحصربه‌فرد و در بین رقبا قابل‌تشخیص می‌کند. هویت بصری از طریق طراحی دقیق و منسجم، مخاطبان برند را با پیشنهادات و ارزش‌های آن آشنا می‌کنند. طراحی هویت بصری، اولین تعامل کسب و کار و برند با مصرف‌کننده است و بنابراین مهم است که اولین تصویر، مثبت و ماندگار باشد.

هویت بصری برند شما اولین عنصری است که مردم در مورد کسب و کار شما می‌بینند. هویت بصری برای ساختن یک برند قوی مهم است و عنصر کلیدی آگاهی و شناخت برند است.مشتریان ویژگی‌های کلامی بسیار کمی را که یک برند دارد به خاطر می‌آورند. به‌عنوان‌مثال، به برندهایی مانند مک دونالد، نایک یا اپل و اولین جزئیاتی که به ذهنتان می‌رسد فکر کنید: احتمالاً لوگوی آن‌ها یا طراحی متمایز محصول است.

شناخت هویت بصری برند به کاربران اجازه می دهد تا طرح لوگو، نام و سایر عناصر بصری برند شما را تشخیص دهند و برند شما را بر اساس آن توصیف کنند.افرادی که برند شما را می‌شناسند، لزوماً نباید مشتری شما باشند. بااین‌حال، آگاهی از نام تجاری شما، شانس تعامل موفقیت‌آمیز با مخاطبان را افزایش می دهد و باعث ایجاد فروش بیشتر می‌شود.

تعرفهی طراحی هویت بصری چقدر است؟

هویت بصری یک برند، رابط شما با مخاطبانتان است و شما باید مطمئن شوید که هویت بصری شما، پیام شما را منتقل می‌کند و برای انتقال این پیام مطمئناً باید یک طراح را برای این کار استخدام کنید.

سایت‌های بسیاری لوگوی ارزان‌تری طراحی و ارائه می‌کنند، اما مشاوران طراحی گرافیک توصیه می‌کنند که سفارش طراحی لوگوی خود را به شرکت طراحی لوگو بسپارید و یا با استخدام یک متخصص باتجربه برای طراحی لوگو ارزان و شیک‌تر، نتایج بسیار بهتری خواهید گرفت.

اهمیت هویت بصری

تعرفه‌های طراحی هویت بصری برای برندها در شرکت‌های مختلف طراحی بسته به نوع خدمات و تجارب طراحان، متفاوت است و قیمت طراحی لوگو به صورت هویت بصری دقیقی برای طراحی این کار در دست نیست، اما به‌طور متوسط میانگین هزینه‌ها و تعرفه‌های طراحی بصری بین ۱۲ تا ۲۰ میلیون تومان متغیر است و خدماتی که شرکت‌های طراحی گرافیک در این رابطه ارائه می‌دهند شامل:سفارش و طراحی لوگوی اختصاصی،طراحی فرم‌های جانبی و تعیین داینامیک آن‌ها،تعیین کدهای رنگی در حالت گرادیانت مد و فلت مد برای کاربرد چاپی و نمایش دیجیتال،تعیین تایپ فیس،طراحی گایدلاین‌ها در لی‌آت اقلام چاپی مثل کاتالوگ و بروشور و بیلبورد و تعیین داینامیک آن‌ها و طراحی گایدلاین‌ها و قالب محتوای آنلاین (قالب پست و استوری) و تعیین داینامیک آن‌ها است.

هنگامی‌که برای سفارش طراحی لوگو به شرکت طراحی لوگو هزینه پرداخت می‌کنید، درواقع به او اعتماد می‌کنید که یک لوگوی منحصربه‌فرد و مختص برندتان را تحویل خواهید گرفت. اعتماد، مهم‌ترین عامل در رابطه‌ی بین طراح و مشتری است و طراحی لوگو درنهایت یک فرآیند مشارکتی است. بنابراین برای یافتن طراح لوگو و یا شرکت طراحی که به آن احترام می‌گذارید و احساس راحتی می‌کنید، وقت بگذارید.و یا اگر در اعتماد کردن به شرکت‌های طراحی دیگر برای طراحی لوگوی ارزان با مشکل مواجه هستید بهتر است از طراح‌هایی که قبلاً با آن‌ها همکاری داشته‌اید، کمک بخواهید؛ چراکه در این صورت طراحی لوگوی شما هزینه کمتری خواهد داشت و علاوه بر آن، طراحان از ارزش‌های برند شما و مخاطبان و کاربرانتان، آگاهی دارند.

نمونه هویت بصری برند

چگونگی طراحی هویت بصری برای برند

۱. هویت برند خود را مشخص کنید؛هویت برند شما باید جلوه‌های بصری را در بر داشته باشد. تصاویر شما بیانگر شخصیت شما هستند، بنابراین منطقی است که ابتدا بفهمیم که محتوای برند شما چیست.

۲. با عناصر طراحی آشنا شوید:برای ساختن یک هویت بصری که با مردم طنین‌انداز شود، ابتدا باید با نحوه صحبت کردن تصاویر آشنا باشید. اینجاست که طراحی گرافیک اهمیت خود را نشان می‌دهد و دقیقاً به همین دلیل به‌عنوان «ارتباطات بصری» نیز شناخته می‌شود.

۳. یک داستان جذاب برای برندتان داشته باشید:

درحالی‌که طراحی گرافیک برای انتقال ایده‌ها به‌صورت بصری مفید است، این ایده‌ها هستند که باید کنار هم جمع شوند تا داستانی جذاب در مورد برند شما بیان کنند. تصاویر قدرت جلب‌توجه دارند، اما داستان‌ها این قدرت را دارند که مردم را با آن درگیر کنند.

۴. سادگی را هدف قرار دهید:

برای جلوگیری از سردرگمی، بهتر است هر بار روی یک پیام تمرکز کنید. مصرف‌کنندگان و مشتریان اطلاعات بصری را در عرض چند ثانیه دریافت می‌کنند، و ماندگاری بیشتری در ذهنشان خواهد داشت.

۵. هویت بصری خود را مجسم کنید:

هویت بصری ابزار قدرتمندی برای بیان داستان یک برند و ارتباط آن با مشتریان است و ازآنجایی‌که در برقراری ارتباط بسیار مؤثر است، پیام اشتباه می‌تواند عواقب بدی داشته باشد. شناخت هویت برندتان شما را در سفر بصری راهنمایی می‌کند، اما بهترین راه برای اطمینان از اینکه هویت بصری مناسبی به دست می‌آورید، کار با یک طراح لوگو حرفه‌ای عالی است.

نمونه ست اداری هویت بصری

۶. طراحی هویت بصری با یک لوگوی عالی شروع می‌شود:

طراحان لوگو می‌توانند لوگوی ایدئال شما را برای برندتان ایجاد کنند.طراحی لوگو و برند در قلب ایجاد هویت بصری است. طراحی لوگو مهم‌ترین نماد برای یک برند و نام تجاری آن است و بسیاری از انتخاب‌های گرافیکی، رنگ و تایپوگرافی هویت بصری آینده را نشان می دهد.

طراحی هویت بصری

جمع‌بندی

هویت بصری برند شما چیزی است که شما را از دریای بی‌پایان رقبا متمایز می‌کند و به مشتریانتان نشان می دهد که شما چه کسی هستید و آن‌ها از همکاری با شما چه انتظاراتی می‌توانند داشته باشند. اگر می‌خواهید برند شما با دید مثبتی شناخته شود، بسیار مهم است که هویت برند خود را ثابت کنید و با طراحی سبک‌های خاص تصویرسازی، عکاسی، طراحی لوگو و … هویت بصری ایجاد کنید که دقیقاً شخصیت و هویت برند شما را برای مشتریانتان به تصویر بکشد.

اکنون شما می‌دانید که چگونه هویت برندتان را ثابت کنید، وقت آن است که طراحی را شروع کنید.

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

هویت بصری

هویت بصری

فهرست مطالب

ویژه شما 

دانلود رایگان : با دانلود پکیج بهاره ست اداری و لوگو می توانید از تخفیف های لحاظ شده آن ویژه فصل بهار استفاده کنید.برای دانلود روی دکمه های زیر کلیک کنید.

دانلود رایگان کاتالوگ

نمونه طراحی لوگو

مکالمه را شروع کنید

اگر تلگرام دارید، همکاران آنلاین در تلگرام و اگر واتساپ دارید به همکاران آنلاین در واتساپ را انتخاب کنید

همه روزه در واتساپ پاسخگو هستیم، درحال حاضر همه کارشناسان در تلگرام و واتساپ آنلاین می باشند.

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر برای طراحی هویت بصری برند + تأثیر آن بر برندینگ

نیاز به کمک دارید با فیلترشکن روشن روی یکی از همکاران کلیک کنید

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر فیلترشکن ندارید اینجا را کلیک کنید!