جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

بررسی و تحلیل تاریخچه لوگو دیجی کالا

در تاریخچه لوگو دیجی کالا، دیجی کالا از ابتدای فعالیت خود یک لوگو تایپ در کنار یک‌ مونوگرام بود، در سال ۹۲ مونوگرام از لوگو تایپ جدا شد و لوگوی نوشتاری به تنهایی برای برند این شرکت قرار داده شد. در سال ۱۳۹۹ لوگو جدید دیجی کالا با شعار خرید خوشایند و ثبت لبخند به همگان معرفی شد، در این طراحی مدیران دیجی کالا ظاهر لوگو تایپ را تغییر ندادند. رنگ‌های استفاده شده در طراحی لوگو دیجی کالا قرمز و طوسی و سفید است.

می‌دانیم که لوگو دیجی کالا از ابتدا تا به امروز موفق عمل کرده است و به خوبی توانسته است هویت و لبخند رضایت مشتریان را به تصویر بکشد؛ در این موفقیت عوامل زیادی دخیل بوده‌اند؛ طراح لوگو دیجی کالا در طراحی آن از سبک مدرن و مینیمالیستی استفاده کرده است، دلیل این انتخاب نیز برای برقراری ارتباط صمیمی و مدرن با مشتریان بوده است.

این سبک طراحی که شامل فضای سفید زیاد با استفاده از خطوط ساده است موجب سه بعدی شدن لوگو می‌شود و نمایانگر به روز بودن برند به مشتریان است.

لوگو دیجی کالا از گذشته تا حالا

 

همچنین لوگو دیجی کالا به شکل انتزاعی دو رنگ است که به لوگو ظاهری منحصر به فرد را القا می‌کند.

در لوگو جدید این شرکت از لحاظ گرافیکی تغییر در آن ایجاد نشده است، اما در طراحی جدید دیگر نام دیجی کالا سر هم نوشته نشده است.

تاریخچه لوگو دیجی کالا

لوگو دیجی کالا از جمله لوگوهای داخلی است که تا به امروز ارتباط مؤثری بین شرکت و مخاطبان خود ایجاد کرده است و باعث معروفیت برند خود شده است.

لوگو دیجی کالا با فونت و رنگ‌هایی ساده طراحی شده است و هر فرد با اولین نگاه متوجه سادگی لوگو می‌شود، اما این لوگو در عین سادگی بسیار حرفه‌ای و اصولی طراحی شده است‌.

لوگو دیجی کالا با استفاده از سبک Wordmark طراحی شده است، این سبک با استفاده از کلمات کلیدی تمام تمرکز خود را بر روی نام و برند یک کسب و کار قرار داده است.

لوگو ابتدایی شرکت دیجی کالا ترکیبی از لوگوتایپ و لوگو مونوگرام بود که مدیران این شرکت پس از رونمایی از آخرین لوگوی این شرکت مونوگرام را از طراحی این لوگو حذف کردند و تنها لوگوتایپ باقی ماند.

لوگو جدید دیجی کالا

شرکت دیجی کالا در سال ۱۳۹۹ از لوگوی جدید شرکت خود رونمایی کردند، این لوگو در واقع همان لوگو تایپ پیشین است که در کنار آن آیکون لبخند درون قالب قرمز رنگی قرار گرفته است، ظاهر تایپ فارسی آن نیز نسبت به ورژن قبلی آن بهینه‌تر شده و مورد تغییر قرار گرفته است.

لازم است بگوییم که در لوگو جدید دیگر خبری از نشانه DK نیست و این نشانه بی هویت به کلی از لوگو این شرکت حذف شده است.

از دیگر تغییرات لوگو جدید دیجی کالا، افزودن شعار (تجربه خرید خوشایند و ثبت لبخند) به لوگو است.

لوگو دیجی کالا در سال جدید

فونت و رنگ بندی لوگو دیجی کالا

طراحان لوگو در طراحی از روانشناسی رنگ‌ها کمک می‌گیرند که هر فردی به تنهایی و بدون تخصص نمی‌تواند چنین کاری انجام دهد.

استفاده از روانشناسی رنگ‌ها در طراحی لوگو حرفه ای امر مهم و ضروری است که موجب برانگیختگی احساسات مخاطب و انتقال پیام برند به افراد می‌شود.

برای آگاهی بیشتر شما به معانی روانشناسی رنگ‌های به کار رفته در این لوگو می‌پردازیم:

  • رنگ قرمز: قرمز در علم روانشناسی نمایانگر شور و هیجان است، برای برندهایی که می‌خواهند ثبات و نیروی جوان را نشان دهند این رنگ مناسب است.
  • رنگ طوسی: این رنگ نشان‌دهنده ظاهری بالغ، کلاسیک و جدی است، رنگ طوسی برای ایجاد سایه‌های تیره به جهت مرموز نشان دادن لوگو است.
  • رنگ سفید: سفید نشان‌دهنده پاکی، سبکی مدرن و مینیمالیسم است، این رنگ به عنوان رنگی خنثی در ترکیب تمام رنگ‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد و حس جوان و اقتصادی را برمی‌انگیزاند.

طراح در طراحی از فونت ساده در لوگو دیجی کالا به کار برده است اما این سادگی در عین خلاقیت و با استفاده از تکنیک‌های اصولی انجام شده است.

اهمیت رنگ در طراحی لوگو

تأثیر لوگو در برند سازی دیجی کالا

به طور کلی لوگو المانی است که برند را برای شناخته شدن و جاودانه شدن در اذهان مردم در معرض دید قرار می‌دهد.

طراحی لوگو دیجی کالا سکوی پرتابی برای شناخته شدن این کسب و کار به سوی موفقیت بود، لوگو دیجی کالا در بین تبلیغات لوگوهای مختلف این شرکت را متمایز و منحصر به فرد جلوه داد و باعث شناخت بهتر افراد از این کسب و کار و ماندگار شدن برند خود در بین مردم شد.

دیجی کالا از ابتدا طبق اصولی درست پایه گذاری شده بود و با طراحی لوگویی ماندگار حس اعتماد را به مشتریان خود القا کرد، زیرا مشتری به برندی اعتماد می‌کند که همیشگی‌، پا برجا و در دسترس باشد.

همچنین دیدن مداوم لوگو دیجی کالا در شبکه‌های مجازی و سایت‌ها باعث تبلیغات بیشتر بین مردم و در نتیجه برندسازی این شرکت شد.

در برندسازی عوامل زیادی مثل انتخاب رنگ، طرح، فونت و نوع لوگو تأثیر دارند و همچنین لوگویی که طراحی می‌شود باید با نوع کسب و کارهارمونی داشته باشد، در این صورت برندسازی موفق و مؤثر خواهد بود.

برندسازی موفق لوگو دیجی کالا

جمع بندی

داشتن لوگو برای همه کسب و کارها و تجارت‌ها از جمله ضروریات لاینفک محسوب می‌شود، طراحی لوگو ارزان در رایان طرح توسط متخصصان و طراحان حرفه‌ای و زبده انجام می‌شود که سال‌هاست که در این زمینه مشغول به کار هستند.

طراحان رایان طرح با توجه به نیاز روز بازار هدف در سطح بین‌المللی، علایق مخاطبان و مشتریان شناسایی می‌کنند و با توجه به آن طراحی لوگو را انجام می‌دهند.

طراحی لوگو در رایان طرح به گونه‌ای صورت می‌گیرد که هویت کسب و کار شما را از سایر رقبا متمایز می‌کند و با استفاده از لوگو قدرتمندتان می‌توانید نقش مؤثری در فروش و صعود محصولات خود داشته باشید، پس هرگز اهمیت طراحی لوگو را در کسب و کارتان فراموش نکنید!

5/5 - (1 امتیاز)

1 دیدگاه دربارهٔ «بررسی و تحلیل تاریخچه لوگو دیجی کالا»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

تاریخچه لوگو دیجی کالا

تاریخچه لوگو دیجی کالا

فهرست مطالب

ویژه شما 

دانلود رایگان : با دانلود پکیج بهاره ست اداری و لوگو می توانید از تخفیف های لحاظ شده آن ویژه فصل بهار استفاده کنید.برای دانلود روی دکمه های زیر کلیک کنید.

دانلود رایگان کاتالوگ

نمونه طراحی لوگو

مکالمه را شروع کنید

اگر تلگرام دارید، همکاران آنلاین در تلگرام و اگر واتساپ دارید به همکاران آنلاین در واتساپ را انتخاب کنید

همه روزه در واتساپ پاسخگو هستیم، درحال حاضر همه کارشناسان در تلگرام و واتساپ آنلاین می باشند.

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر برای بررسی و تحلیل تاریخچه لوگو دیجی کالا

نیاز به کمک دارید با فیلترشکن روشن روی یکی از همکاران کلیک کنید

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر فیلترشکن ندارید اینجا را کلیک کنید!