جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

برای طراحی لوگو شرکت مهندسی از کجا شروع کنیم؟

لوگو هویت و شناسه یک کسب و کار است؛ بنابراین باید دیدگاه روشنی نسبت به ارزش برند خود داشته باشید و جایگاه خود را در بین رقبایتان تعیین کنید. برای “طراحی لوگو شرکت مهندسی” می‌توانید با طراحان ارتباط برقرار کرده آن‌ها ایده‌های منحصر به فرد زیادی را برای کسب و کار شما پیشنهاد می‌دهند و در نهایت بهترین ایده را برای طراحی لوگو شما به مرحله اجرا درمی‌آورند.

طراحان لوگو برای شرکت مهندسی شما کیفیت‌های حرفه ای همراه با قیمت مناسب را ارائه می‌دهند.

لوگو شناسنامه کسب و کار شما است و اولین چیزی است که مشتریان با آن ارتباط برقرار می‌کنند، به همین دلیل برای طراحی لوگو شرکت مهندسی باید اطمینان حاصل کنید که لوگویتان حرفه ای باشد و بتواند ارتباط خوبی با مشتریان حاصل کند.

اهمیت لوگو

چرا طراحی لوگو شرکت مهندسی؟

لوگو به تنهایی نمی‌تواند برند شما را معرفی کند، برندینگ و طراحی لوگو زمانی که در کنار هم باشند، می‌توانند هویت کسب و کار شما را تبلیغ کنند، برای موفقیت شرکت‌های مهندسی داشتن لوگو در کنار برندینگ و تبلیغات الزامی است.

طراحی لوگو برای شرکت‌های مهندسی یکی از موضوعاتی است که امروزه دغدغه شرکت‌های مهندسی شده است، شرکت‌های مهندسی نسبت به هر زمینه که فعالیت می‌کنند باید لوگوی مخصوص به خود را داشته باشند تا بهتر بتوانند در ذهن مخاطبان نام و برند خودشان را حک کنند و از این طریق کسب و کار خود را گسترش دهند.

شرکت‌های مهندسی نقش اساسی در توسعه اقتصاد جهان دارند، این شرکت‌ها با ارائه محصولات نوین زندگی بشر را آسان‌تر می‌کنند، معمولاً حوزه مهندسی گسترده است و هر شرکت مهندسی باید لوگوی مختص به خود را دارا باشد و لوگوی مهندسی باید قدرت و حس اطمینان صنعت خود را نمایان کند تا بتواند خود را از سایر رقبا متمایز کند‌.

ویژگی های لوگو شرکت مهندسی

ویژگی‌های طراحی لوگو شرکت مهندسی

اگر صاحب یک شرکت مهندسی هستید برای معرفی شرکت و نوع فعالیت خود از لوگو حرفه ای استفاده کنید، لوگو اگر به صورت حرفه ای طراحی شده باشد می‌تواند کسب و کار شما را به یک برند تبدیل کند.

ویژگی‌های طراحی لوگو برای هر شرکت مهندسی یکسان است و فرقی ندارد که در کدام حوزه مهندسی فعالیت می‌کنید، اگر لوگویی حرفه ای برای شرکت مهندسی خود می‌خواهید باید به چند مؤلفه دقت داشته باشید تا در عمل طراحی لوگو موفق باشید.

این ویژگی‌ها باعث می‌شود که لوگویی بی نقص طراحی کنید که مخاطب بتواند در نگاه اول آن را شناسایی کند و به خوبی با آن ارتباط برقرار کند.

  • ساده طراحی شود.
  • مرتبط باشد
  • به‌یادماندنی باشد و به خوبی در یادها حک شود.
  • تاریخ مصرف نداشته باشد.

اولین نکته در طراحی لوگو شرکت مهندسی

ساده باشد

به طرز قابل توجهی بسیاری از تأثیرگذارترین و موفق‌ترین لوگوهای شرکت‌های مهندسی ساده طراحی شده‌اند، زیرا لوگوهای ساده به خوبی قابل شناسایی هستند و مخاطب ارتباط بهتری با آن می‌تواند برقرار کند؛ لوگوی ساده شخصیت برند شما را می‌تواند به صورت خلاصه نمایان کند.

برای نمونه لوگوی نوشتاری از نوع لوگوی ساده است که در آن از تصاویر استفاده نشده است و به صورت تخصصی بر نمایش نام برند و پیام آن تمرکز کرده است، مهم‌ترین عامل ساده بودن طراحی لوگو تمرکز بر استفاده از حداقل عناصر ممکن در طراحی آن است.

استفاده از رنگ مناسب در لوگو شرکت مهندسی

مرتبط باشد

از مهم‌ترین ویژگی‌های طراحی لوگو می‌توان به مرتبط بودن آن اشاره کرد، لوگو شرکت مهندسی باید به بازارهایی که برندشان هدف قرار داده است مرتبط باشد، بنابراین باید از رنگ‌های مناسبی در طراحی لوگو شرکت مهندسی استفاده شود تا احساسات مخاطبان را به خوبی تحریک کند و شخصیت برندتان را به مشتریان نمایان کند.

انتخاب فونت نیز باید با نوع فعالیت شما مرتبط باشد، مثلاً فونت‌های نازک برای برجسته کردن شرکتی که در زمینه مهندسی فناوری فعالیت می‌کند مناسب است، در مقابل خطوط نرم برای شرکت‌هایی که در زمینه مهندسی معماری کار می‌کنند ایده آل است.

انتخاب نماد مناسب نیز برای طراحی لوگو شرکت‌های مهندسی از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا نمادها می‌توانند به عنوان نسخه ساده‌تری از لوگوی شما استفاده شوند.

به یاد ماندنی بودن لوگو شرکت مهندسی مهم است

به‌یادماندنی باشد

از دیگر ویژگی‌هایی که باید لوگو شرکت مهندسی دارا باشد، به‌یادماندنی بودن آن است، لوگو باید به گونه‌ای طراحی شود که مخاطب با یک‌بار دیدن آن را در ذهن خود حک کند، لوگوی شرکت مهندسی باید بتواند به خوبی با مشتری ارتباط برقرار کند، بنابراین ارتباط مشتری با لوگو باعث می‌شود که لوگو به راحتی در ذهن آن حک شود.

لوگوهای به‌یادماندنی معمولاً منحصر به فرد هستند و از استانداردها و هنجارهای مشترکی در ساخت لوگو استفاده شده است و همچنین تعادل مناسبی را بین جنبه‌های بصری و نوشتاری ایجاد می‌کنند.

لوگو شرکت مهندسی باید تاریخ مصرف نداشته باشد

تاریخ مصرف نداشته باشد

لوگو شرکت مهندسی باید به گونه‌ای طراحی شود که طی سال‌ها از مد نیوفتد و قدیمی نشود و همچنان محبوب و تأثیرگذار باشد.

پیروی از مد و ترند ها در طراحی لوگو شاید در وحله اول جذاب به نظر برسند اما در گذشت زمان ارزش خود را از دست می‌دهند و غیرقابل‌مصرف می‌شوند، بنابراین باید لوگوی شرکت مهندسی را به گونه‌ای طراحی کنید که گذر زمان تأثیری بر روی آن نداشته باشد و به صورت اختصاصی به ایده‌ها و ارزش‌های برند تمرکز کرده باشد و از استفاده از عناصر پیچیده و نامرتبط در طراحی آن پرهیز شده باشد.

نمونه کار لوگو شرکت مهندسی

جمع بندی

برای طراحی لوگو شرکت مهندسی ابتدا باید ویژگی‌های یک لوگوی حرفه ای را در نظر داشته باشید و آن‌ها را پیاده‌سازی کنید.

اگر طراحی لوگو حرفه ای می‌خواهید پیشنهاد می‌کنیم از یک طراح لوگو کمک بگیرید، طراحان لوگو با مشورت برای طراحی به شما کمک بسزایی در ساخت لوگویی منحصر به فرد و تأثیرگذار می‌کنند.

تیم رایان طرح با دانش و آگاهی که در زمینه طراحی لوگو دارند به شما در سفارش طراحی لوگو شرکت مهندسی کمک شایانی خواهند کرد، شما با طراحی لوگو می‌توانید بر روی شرکت مهندسی خود سرمایه‌گذاری کنید و برند خود را توسعه دهید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

طراحی لوگو شرکت مهندسی

طراحی لوگو شرکت مهندسی

فهرست مطالب

ویژه شما 

دانلود رایگان : با دانلود پکیج بهاره ست اداری و لوگو می توانید از تخفیف های لحاظ شده آن ویژه فصل بهار استفاده کنید.برای دانلود روی دکمه های زیر کلیک کنید.

دانلود رایگان کاتالوگ

نمونه طراحی لوگو

مکالمه را شروع کنید

اگر تلگرام دارید، همکاران آنلاین در تلگرام و اگر واتساپ دارید به همکاران آنلاین در واتساپ را انتخاب کنید

همه روزه در واتساپ پاسخگو هستیم، درحال حاضر همه کارشناسان در تلگرام و واتساپ آنلاین می باشند.

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر برای برای طراحی لوگو شرکت مهندسی از کجا شروع کنیم؟

نیاز به کمک دارید با فیلترشکن روشن روی یکی از همکاران کلیک کنید

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر فیلترشکن ندارید اینجا را کلیک کنید!