جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

تاریخچه لوگو گوگل

“تاریخچه لوگو گوگل” راهی ساده اما پر حساب و کتابی را طی‌ کرده است، و همین امر باعث شده است که این لوگو درنهایت سادگی بتواند طرفداران زیادی را به خود جذب و گوگل را در زمینه موتورهای جستجوی اینترنتی یاری رساند. شرکت گوگل یک شرکت فعال در زمینه جستجوی اینترنتی و تکنولوژی‌های تبلیغاتی است، این شرکت آمریکایی، در سال ۱۹۹۸ تأسیس شد و در حال حاضر یکی از پربیننده‌ترین سایت اینترنتی دنیا است. لوگوی اولیه گوگل، توسط فردی به نام سرگنی برین، که یکی از بنیان‌گذاران گوکل بود، طراحی شد. کمپانی گوگل در طراحی لوگو خود، از زبان متریال و طراحی تخت استفاده کرده است، لوگوی گوگل از ابتدا همین طراحی را دارا بود، فقط امروزه تنها فونت آن دستخوش تغییر شده است.

لوگوی رنگی گوگل از پرطرفدارترین لوگوهاست که بسیار زیبا و خلاق طراحی شده است، این لوگو از شش حرف تشکیل شده است که پنج حرف آن از رنگ‌های اصلی است، اما حرف دیگری از آن به رنگ سبز است، که نشان‌دهنده این است که لوگو گوگل از هیچ قاعده خاصی پیروی نکرده است.

لوگوی ابتدایی شرکت گوگل، برنده هیچ جایزه‌ای نشد و هیچ جذابیتی هم نداشت، این لوگو با استفاده از نرم‌افزار مایکروسافت طراحی شده بود.

رنگ‌بندی لوگوی گوگل در ابتدا با آنچه الان مشاهده می‌کنید، بسیار متفاوت بوده است، رنگ حروف، کلمات استفاده شده حالت سه‌بعدی داشتند و یک علامت تعجب در انتهای آن قرار داشته بود.

تاریخچه لوگو گوگل

شرکت گوگل در ۴ سپتامبر سال ۱۹۹۸ به‌صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد، نخستین فردی که لوگوی این شرکت را طراحی نمود، شخصی به نام سرگئی برین بود، این فرد برای طراحی لوگوی گوگل از نرم‌افزار Gimp کمک گرفت.

لوگویی که امروزه همه شاهد آن هستیم، به دست خانم روت کدار طراحی شده است، این فرد مدرس دانشگاه استنفورد بود، لری پیج و سرگئی برین با هدف کسب رتبه برتر به دنبال طراحی لوگوی خلاقانه‌ای بودند که تصمیم گرفتند به سراغ خانم روت کدار بروند، سپس او را برای طراحی لوگو استخدام کرند.

در سال ۲۰۱۳ پس‌ازاینکه کاربران و مشتریان گوگل افزایش یافتند، شرکت گوگل تصمیم به اقدامی بزرگ در تاریخ طراحی لوگو گرفت؛ در این اقدام، لوگوی گوگل از حالت سه‌بعدی به حالت تخت تغییر پیدا کرد.

در این طراحی نیز، از رنگ‌های شارپ استفاده شد و سایه‌های این لوگو حذف گردید، همچنین نوع نوشتار و تایپو گرافی لوگو گوگل مدرنیزه شد.

لازم به ذکر است که، شرکت گوگل به دلیل هر مناسبت مهمی لوگوی خود را به شکل همان مناسبت تغییر می‌دهد و در صفحه اول وبسایت خود آن را قرار می‌دهد، این روش یکی از روش‌های مهم در بازاریابی و برندینگ، شرکت گوگل است.

گذشته لوگو گوگل

معنای رنگ‌های لوگو گوگل چیست؟

صاحبان شرکت گوگل، دوست مشترکی داشتند که خانم رات کدار را برای طراحی لوگو به آنان معرفی کرد، زیرا صاحبان شرکت گوگل از لوگوی گوگل در آن زمان راضی نبودند، و از این طراح لوگو خواستار شدند که چند نمونه مشابه برای آن ها طراحی کند.

خانم کدار ابتدا لوگویی طراحی کرد که به رنگ مشکی بود، اما صاحبان شرکت گوگل به دنبال لوگو متفاوت تری بودند، رات کدار متوجه‌ شد که بنیان‌گذاران علاقه خاصی به لوگویی رنگارنگ دارند، چندرنگ متمایز را به طراحی لوگوی خود اضاف کرد، و طراحی لوگوی حرفه‌ای خود را به چندین رنگ جذاب تغییر داد.

از میان طرح و رنگ‌های انتخاب شده، سرانجام رنگ‌هایی که امروز در حال مشاهده آن هستید توسط بنیان‌گذاران شرکت گوگل به تائید رسید.

درنهایت خانم کدار، رنگ‌های سنتی به‌کاررفته در حروف گوگل را تغییر داد و آن ها را به رنگ‌های مدرن و فانتزی تغییر داد، صاحبان این شرکت به دنبال لوگویی پر انرژی بودند تا بر روی قشر جوان تأثیر داشته و آن ها را به خود جذب نماید.

نظریه‌ها نشان می‌دهد که، خانم کدار سه حرف اولیه لوگو گوگل را با رنگ‌های اصلی رنگ‌آمیزی کرده است، و این سه حرف جز اعداد اولیه می‌باشند، یعنی اعدادی که بر خودشان بخش‌پذیر هستند.

حرف چهارم، جز اعداد اولیه نیست؛ اما دارای رنگ اصلی است،

اما حرف پنجم که جز اعداد اولیه است رنگ اصلی در طراحی آن بکار برده نشده است!

و در آخر حرف ششم که جز اعداد اولیه نیست، از رنگ‌های اصلی در آن به کار برده نشده است.

خلاصه این طراح لوگو، به هر عدد اولیه یک رنگ اصلی اختصاص داده است درحالی‌که اعداد زوج و فرد را با رنگ‌هایی تکراری رنگ‌آمیزی کرده است.

رنگ های لوگو گوگل

لوگو گوگل توسط چه کسی طراحی شد؟

لوگوی گوگل از ابتدا تا به الان همواره دچار تغییرات زیادی شده است، لوگوی گوگل برای نخستین بار توسط فردی به نام سرگنی برین، با نرم‌افزار گیمپ طراحی شد.

لازم به ذکر است که، نشان اصلی گوگل را خانمی به نام، روت کدار طراحی کرد.

کمپانی شرکت گوگل، در اعیاد، مراسمات و زادروزها، تغییرات و ویژگی‌های طنزآمیزی مانند طراحی‌های کارتونی بر روی لوگوی گوگل اعمال می‌کنند، سفارش طراحی لوگو این تصاویر هنری و گرافیکی زیبا به طراحانی مثل دنیس هوانگ، مشهورترین هنرمند گمنام جهان سپرده و سپس خلق شد.

روزانه بیش از ۱۸۰میلیون نفر در جهان دنیس هوانگ را میبینند و برای احترام به طرح‌های زیبای آن کلاه از سر برمی‌دارند.

ایده طراحی لوگو گوگل از کجا شکل گرفت؟

لوگو گوگل در حالت اولیه ایده‌ی فردی به نام سرگئی برین بود، این فرد از جمله بنیان‌گذاران شرکت گوگل بود، سرگئی برین توانست با استفاده از نرم‌افزار Gimp طرحی که در ذهن داشت را طراحی و به مرحله اجرا برساند، سپس پس از مدتی نسل جدید و به‌روزتری از آن توسط فردی به نام روت کدار طراحی شد، در این طرح از رنگ‌های فانتزی تر و متنوع‌تری استفاده شده بود.

صاحبان این شرکت با هدف کسب رتبه جهانی، مطالعات و جستجوهای فراوانی داشتند که بتوانند لوگویی خلاقانه خلق کنند، و سپس به سراغ فردی به نام روت کدار برای طراحی این لوگو رفتند.

روت کدار، از مدرسان طراحی در دانشگاه استنفورد بود که توسط صاحبان شرکت گوگل به استخدام این شرکت درآمد.

لوگو گوگل درواقع همان کلمه گوگل است که جز یکی از اصطلاحات زبان انگلیسی است، که به معنای یک عدد و صد صفر جلوی آن است.

پس معنی این انتخاب نام گوگل به ما می‌فهماند که، شرکت گوگل قصد دارد تا سرویس‌ها، اهداف، و اطلاع‌رسانی‌های خود را در کل جهان بگستراند.

ایده طراحی لوگو گوگل

جمع بندی:

امروزه طراحی لوگوی بسیاری از کمپانی‌های معروف دنیا بر اساس سادگی طراحی شده است، مثل لوگوی گوگل، لوگو اپل، اما در این سادگی معنا و نوع خدمات‌دهی شرکت نهفته است.

برای سفارش طراحی لوگو، باید لوگوی انتخابی شما، ساده و به‌دوراز پیچیدگی‌ها باشد تا به‌راحتی در ذهن مخاطب ماندگار شود.

برای سفارش طراحی لوگو، می‌توانید از شرکت رایان طرح مشورت بگیرید، در این مجموعه با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت، لوگوها طراحی و اجرا می‌شوند.

قیمت طراحی لوگو، بر اساس کیفیت آن تعیین می‌شود، معمولاً از طراحی لوگو ارزان نباید انتظار کیفیتی حرفه‌ای را داشته باشید، با مجموعه رایان طرح همراه باشید و از مناسب‌ترین قیمت‌ها و بهترین کیفیت‌ها استفاده نمایید.

جهت سفارش لوگو و اطلاع از شرایط و قیمت لوگو، می‌توانید با این شماره‌ها تماس حاصل بفرمایید.

شماره تماس: 02۱۹۱۳۰۷۰۴۹

خانم صفرلو: 09929026345

خانم صرام: 09399743987

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

تاریخچه لوگو گوگل

تاریخچه لوگو گوگل

فهرست مطالب

ویژه شما 

دانلود رایگان : با دانلود پکیج بهاره ست اداری و لوگو می توانید از تخفیف های لحاظ شده آن ویژه فصل بهار استفاده کنید.برای دانلود روی دکمه های زیر کلیک کنید.

دانلود رایگان کاتالوگ

نمونه طراحی لوگو

مکالمه را شروع کنید

اگر تلگرام دارید، همکاران آنلاین در تلگرام و اگر واتساپ دارید به همکاران آنلاین در واتساپ را انتخاب کنید

همه روزه در واتساپ پاسخگو هستیم، درحال حاضر همه کارشناسان در تلگرام و واتساپ آنلاین می باشند.

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر برای تاریخچه لوگو گوگل

نیاز به کمک دارید با فیلترشکن روشن روی یکی از همکاران کلیک کنید

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر فیلترشکن ندارید اینجا را کلیک کنید!