جستجو کردن
Close this search box.

طراحی لوگو تایپ

اگر نیاز به راهنمایی و مشاوره در خصوص این مقاله دارید همین الان با شماره 02191307049  کلیک کنید.

برای ثبت سفارش  و تحویل قبل از عید نوروز همین الان با ما در تلگرام یا در واتساپ در ارتباط باشید.

طراحی لوگو تایپ یکی از رایج‌ترین مدل‌های لوگو است که اکثر کسب و کارها به نحوی از این لوگو استفاده می‌کنند. لوگو تایپ یکی از بهترین روش‌های برند سازی است که می‌تواند با مضامین مختلفی استفاده شود. اگر به فکر داشتن یک لوگو تایپ حرفه‌ای هستید که از هر بازاریابی، بهتر بازاریابی کنید، بهترین گزینه سفارش “طراحی لوگو تایپ” از رایان طرح است که در ادامه به طور کامل با آن آشنا می‌شویم.

تاریخچه طراحی لوگو و انواع مختلف آن

تاریخچه طراحی لوگو به گذشته‌های خیلی دور برمی‌گردد، با نگاهی به گذشته درمی‌یابیم که، انسان‌های اولیه نیز برای رساندن مفهوم و پیام خود به سایر انسان‌ها، بر روی سنگ‌ها و دیوار غارها و یا بر روی کوه‌ها، پیام‌هایی می‌نوشتند و این‌گونه بود که اولین طراحی‌های گرافیک در دوران باستان شکل گرفت.

چندین قرن پیش اولین لوگوها در یونان باستان شکل گرفت، یونانیان از لوگوها برای ارسال پیام‌های سری خود استفاده می‌کردند.

همچنین آشوری‌ها بر روی ابزارآلات جنگی و شمشیرهای خود اقدام به طراحی لوگو می‌کردند، تا لشکریان خود را از سایر کشورها تمایز دهند.

اگر نگاهی به مصر باستان نیز بیاندازیم، اربابان مصری برای مشخص کردن دارایی‌های خود، مثل: چهار پایان، گربه‌ها، و.. از پلاک‌ها و آرم‌های کوچک که به صورت آویز بود بر گردن آن‌ها استفاده می‌کردند، مصریان نیز برای برقراری ارتباط با یکدیگر خطی به نام هیروگلیف اختراع کردند، در این خط از تصاویر برای نوشتن استفاده می‌کردند، این تصاویر هر کدام دارای مفهوم و معنای خاصی بود و نقش لوگوهای امروزی را ایفا می‌کردند.

تاریخچه طراحی لوگو به دو دوره زمانی تقسیم می‌شود، طراحی لوگو قدیمی، و طراحی لوگو جدید؛ همانطور که گفتیم در دوره باستان طراحی لوگو بر روی سنگ، و کوه، و… انجام می‌شد، اما در دوره جدید پس از اختراع اینترنت، طراحی لوگو به صورت فانتزی و شبیه سازی اشکال واقعی صورت گرفت، این لوگوهای مجازی انواع مختلفی دارند؛ ما در این مطلب شما را با انواع طراحی لوگو آشنا می‌کنیم.

انواع مختلف طراحی لوگو عبارت‌اند از:

  • لوگو مونوگرام
  • لوگو تصویری
  • لوگو تایپو گرافی
  • لوگو تایپ یا نوشتاری
  • لوگو انتزاعی
  • لوگو ترکیبی
  • لوگو مسکات
  • لوگو تلفیقی
  • لوگو امبلم

طراحی لوگو تایپ در فتوشاپ چگونه است؟

نرم‌افزار فتوشاپ بسیار قدرتمند و کاربردی است، این نرم‌افزار به گونه‌ای است که علاوه بر گرافیست‌ها عموم مردم نیز می‌توانند با کمی آموزش با آن کار کنند.

با استفاده از نرم‌افزار فتوشاپ شما می‌توانید، کارت ویزیت، طراحی‌های لوگو، اکشن‌ها، قالب تراکت، قالب بنر، قالب پوستر و… انجام دهید؛ از دیگر کارهایی که می‌توانید با استفاده از این نرم‌افزار انجام دهید، طراحی لوگو تایپ است.

لوگو تایپ، خلق یک صحنه گرافیکی با تایپ حروف است، که در نهایت به شما نمادی مفهومی تحویل می‌دهد.

برای طراحی لوگو تایپ در فتوشاپ باید نکاتی را مد نظر داشته باشید.

  1. آموزش تایپو گرافی:

تایپوگرافی به معنای حروف تایپ شده برای خلق یک اثر هنری است.

  1. امکانات سه بعدی سازی:

برای داشتن یک تایپوگرافی عالی باید ابتدا عمل سه بعدی سازی را انجام دهید، متن شما برای زیبا و جذاب شدن به سه بعدی سازی نیاز دارد، شما با استفاده از نرم‌افزار فتوشاپ می‌توانید عمل سه بعدی سازی را به خوبی انجام دهید.

  1. امکانات خاص فتوشاپ در طراحی و ایجاد یک لوگو تایپ:

امکاناتی که نرم‌افزار فتوشاپ در طراحی لوگو تایپ عرضه می‌کند عبارت‌اند از:

  • ابزارهای انتخابی فوق‌العاده.
  • چسباندن تصاویر به یکدیگر.
  • قدرتمندی لایه‌ها در کمک به مدیریت طرح اصلی.
  • امکان متقارن سازی دارد.
  • دارای ابزارهای اندازه‌گیری است.
  • امکان حذف پس‌زمینه‌ها و وجود اشکال گوناگون.
  1. فتوشاپ دارای ابزار پن است:

افرادی که به دنیای گرافیک آشنا هستند، ابزار پن را به خوبی می‌شناسند، ابزار پن ابزاری بسیار کارآمد و کاربردی است، با استفاده از این ابزار به راحتی می‌توانید اشکال مختلف را رسم کنید، و برای زیباتر شدن با استفاده از حروف در اطراف آن، طراحی‌تان را تزئین کنید.

لوگو تایپ چیست؟

یکی از مدل‌های رایج برای برند سازی و جذب مخاطب، لوگو تایپ است. لوگو تایپ جزو رایج‌ترین مدل‌های لوگو است که اکثر کسب و کار از آن استفاده می‌کنند و دلیل آن تقویت برند سازی در مدت زمان خیلی کم است. طراحی لوگو تایپ، قاعده خاصی ندارد ولی معمولاً در طراحی لوگو تایپ یا اسم برند استفاده می‌شود یا شعار آن و در یا حالت سوم، اسم برند و شعار آن به صورت ترکیبی استفاده می‌شود.

رایان طرح با قیمت پایین طراحی لوگو اسم شما را انجام خواهد داد. تیم حرفه ای ما توانایی انجام بهترین کار ها در مدت زمان کم را دارد و پیشنهاد ما به شما برای سفارش طراحی لوگو برقراری تماس با شماره تلفن 02191307049 می باشد.

طراحی لوگو تایپ جدید

نرم‌افزارهای طراحی لوگو تایپ

اگر در انتخاب نرم‌افزارهای طراحی لوگو تایپ به خوبی عمل کنید، این نرم‌افزارها می‌توانند شما را برای ساخت یک لوگو تایپ حرفه‌ای و جذاب کمک کنند.

نرم‌افزارهای زیادی برای طراحی لوگو تایپ وجود دارند، اما همه آنها برای ساخت لوگویی حرفه‌ای مناسب نیستند، برخی نرم‌افزارها برای ترکیب کردن تصاویر با متن جهت قرار دادن در پست‌های اینستاگرامی مناسب هستند، اما باید بگوییم طراحی لوگو تایپ فقط با نرم‌افزارهای تخصصی که دارای فونت‌های تأثیرگذاری است، امکان‌پذیر هست.

بهترین برنامه برای ساخت لوگو تایپ در اندروید و کامپیوتر متفاوت است، طراحی لوگو تکنیک و مهارت بالایی را می‌طلبد، حتی گاهی اوقات باید فرد طراح دارای ایده‌های جدید برای خلق طرحی نو باشد.

برنامه‌ها و نرم‌افزارهای زیادی برای طراحی لوگو طراحی شده است که بسیار راحت و آسان می‌توانید بر روی گوشی یا کامپیوتر خود نصب کنید و طراحی لوگویی حرفه‌ای انجام دهید، نمونه‌ای از این نرم‌افزارها را برای شما تهیه کرده‌ایم تا با آنها بیشتر آشنا شوید.

  • اپلیکیشن logomaker برای طراحی لوگو مخصوص اندروید.
  • اپلیکیشن ساخت لوگو اندرویدی، به نام دیزاینر.
  • برنامه ساخت لوگو تایپ برای اندروید، به نام کانوا.
  • برنامه طراحی لوگو تایپ، به نام فاندری.
  • برنامه ساخت لوگو تایپ، به نام logomaker plus.
  • نرم‌افزار ساخت لوگو تایپ برای ویندوز، به نام اینک اسپیس.
  • نرم‌افزار طراحی لوگو برای ویندوز: adobe photoshap.
  • اپلیکیشن ساخت لوگو برای گوشی‌های آیفون به نام logo maker shop.
  • نرم‌افزار طراحی لوگو تایپ برای گوشی آیفون به نام اسکوپیک استودیو.
  • همچنین نرم‌افزار دیگری برای طراحی لوگو در موبایل آیفون، به نام لوگو میکر logo makar.

چرا باید لوگو تایپ داشته باشیم؟

لوگو تایپ به بهترین شکل برای شما بازاریابی می‌کند و با درگیری کردن ذهن مخاطب به اسم یا شعار برند شما، باعث ماندگاری برند و کسب و کار شما می‌شود. با توجه به سادگی لوگو تایپ و در عین حال تأثیر فوق العاده قوی آن، می‌توان گفت اگر می‌خواهید با کمترین هزینه برند سازی کنید، باید از لوگو تایپ استفاده کنید.

طراحی لوگوتایپ

چه شرکت‌هایی لوگو تایپ دارند؟

همانطور که قبل‌تر هم گفته شد، اکثر شرکت‌های موفق و کمپانی‌های بزرگ مثل آمازون یا گوگل از لوگو تایپ استفاده می‌کنند. همانطور که گفته شد، مهم‌ترین هدف از وجود لوگوهای تایپی، برند سازی است که با توجه به موفقیت کسب و کارهای مختلف، می‌توان گفت، لوگو تایپ به بهترین شکل وظیفه خود را برای موفقیت یک کسب و کار ایفا می‌کند. اگر به دنبال راهنمایی برای طرحی لوگو تایپ هستید، می‌توانید از مشاوره طراحی لوگو تایپ شرکت طراحی لوگو رایان طرح استفاده کنید.

 

نحوه سفارش لوگو تایپ

برای سفارش طراحی لوگو تایپ، می‌توانید به سادگی به صفحه طراحی لوگو رایان طرح مراجعه کنید و اقدام به سفارش آنلاین طراحی لوگو شکلی کنید. به علاوه اگر نیاز به مشاوره طراحی لوگو دارید، می‌توانید از طریق شماره «02191307049» با متخصصین ما در رایان طرح همراه باشید.

 قیمت لوگو تایپ چقدر است؟

تعرفه لوگو تایپ با توجه به طرح و البته تعداد لوگوهایی که شما نیاز دارید تعیین می‌شود. البته قیمت طراحی لوگو تایپ در صفحه طراحی لوگو موجود است و شما می‌توانید با توجه به تعرفه و قیمت لوگو تایپ، اقدام به سفارش لوگو کنید. بد نیست بدانید که اگر به دنبال لوگو تایپ ارزان قیمت باشید، رایان طرح بهترین گزینه است.

طراحی لوگو تایپ حرفه ای

طراحی لوگو شکلی چقدر زمان می‌برد؟

طراحی لوگو با توجه به این که ساختار آن مشخص است، زمان زیادی نمی‌برد و معمولاً در کم‌تر از 4 روز آماده می‌شود. البته باید بدانید که روانشناسی رنگ‌ها در لوگو تایپ بسیار مهم است که با توجه به همین موضوع، طراحی لوگو تایپ در عین سادگی زمان بر هم هست، زیرا باید برای ساخت یک ابزار قدرتمند برند سازی زمان صرف کرد.

جمع بندی

تمام کسب و کارها برای برند سازی و جذب مخاطب نیاز به لوگو حرفه‌ای دارند که با توجه به این موضوع شما می‌توانید از خدمات طراحی لوگو تایپ رایان طرح در راستای ساخت یک لوگو حرفه‌ای استفاده کنید. هزینه طراحی لوگو تایپ در رایان طرح بسیار ارزان بوده و شما به راحتی می‌توانید اقدام به سفارش انواع لوگو Word mark کنید.

سفارش طراحی لوگو تایپ

 

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی لوگو تایپ

طراحی لوگو تایپ

فهرست مطالب

ویژه شما 

دانلود رایگان : با دانلود پکیج بهاره ست اداری و لوگو می توانید از تخفیف های لحاظ شده آن ویژه فصل بهار استفاده کنید.برای دانلود روی دکمه های زیر کلیک کنید.

دانلود رایگان کاتالوگ

نمونه طراحی لوگو

مکالمه را شروع کنید

اگر تلگرام دارید، همکاران آنلاین در تلگرام و اگر واتساپ دارید به همکاران آنلاین در واتساپ را انتخاب کنید

همه روزه در واتساپ پاسخگو هستیم، درحال حاضر همه کارشناسان در تلگرام و واتساپ آنلاین می باشند.

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر برای طراحی لوگو تایپ

نیاز به کمک دارید با فیلترشکن روشن روی یکی از همکاران کلیک کنید

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر فیلترشکن ندارید اینجا را کلیک کنید!