جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

تعرفه حقوق گرافیست در سال 1403 چقدر است؟

اگر نیاز به راهنمایی و مشاوره در خصوص این مقاله دارید همین الان با شماره 02191307049  کلیک کنید.

برای ثبت سفارش  و تحویل قبل از عید نوروز همین الان با ما در تلگرام یا در واتساپ در ارتباط باشید.

رشته گرافیک یکی از رشته‌های پرطرفدار در بین رشته‌های هنری می‌باشد. طراحی گرافیک یکی از مشاغلی است که تقریباً در تمام شرکت‌ها به آن نیاز است. با گسترش فضای اینترنتی و دیجیتالی شدن کسب و کارها باعث رونق بازار کار طراحان گرافیک و افزایش تعرفه حقوق گرافیست هم شده است و امروزه اکثر شرکت‌ها و سازمان‌ها برای امور مختلف مثل تبلیغات، ارائه محصول جدید و بازاریابی و فروش به تخصص و هنر طراحان نیاز دارند. یادآوری این نکته برای شما کاربران رایان طرح نیز حائز اهمیت است که امروزه با صنعتی شدن کارها، هیچ فناوری نتوانسته از اهمیت هنر و کار یک گرافیست بکاهد.  طراحی سایت، طراحی بنر، طراحی کارت ویزیت، طراحی لوگو و طراحی کالا از جمله طرح‌هایی است که گرافیست‌ها انجام می‌دهند.

میزان تعرفه حقوق گرافیست در طراحی گرافیک مشغول به کار هستند به عوامل گوناگونی همچون میزان تحصیلات مرتبط، سابقه کاری مرتبط، تسلط به زبان انگلیسی و غیره بستگی دارد. همچنین شاغلان طراحی گرافیک بسته به کارمندی یا مستقل بودن شغلشان و همچنین نوع پروژه به طور متغیری حقوق دریافت می‌کنند.

لازم به توجه است که با توجه به زیاد بودن تعداد فارغ‌التحصیلان رشته گرافیک، مشخص است که رقابت در این رشته بسیار زیاد است. در ادامه می‌خواهیم تا میزان تعرفه حقوق و دستمزدی را که یک طراح گرافیک دریافت می‌کند را بیان کنیم، لازم به ذکر است که، به طور قطعی نمی‌توان تعرفه حقوقیم گرافیست رابه طور دقیق محاسبه کرد، اما در این مقاله ما سعی داریم تا آن را به طور نسبی اعلام کنیم.

درآمد طراح گرافیک

درآمد طراح گرافیک واقعاً زیاده؟

همان طور که گفته شد رشته گرافیک یک رشته و شغل پردرآمد است که طرفداران زیادی را نیز به خود جذب کرده است. یک گرافیست بسته به توانایی، دانش فنی و میزان تخصص خود از کارفرما حقوق طراحی خود را دریافت می‌کند و تعرفه حقوق گرافیست متفاوتی دارد.

امروزه نیز به دلیل گسترش کارهای فریلنسری (دورکاری)، بازار کار طراحان گرافیک رونق یافته است و درآمد گرافیست به صورت فریلنسری در سراسر جهان بهتر از کارمندانی است که در یک شرکت طراحی گرافیکی مشغول به کار هستند؛ چرا که فریلنسرها به صورت مستقل کار کرده و دارای آزادی عمل بیشتری هستند. از طرفی نیز طراحی به صورت همکاری با شرکت زمان کمتری را جهت یادگیری و ارتقای تخصص به فرد می‌دهد. اما نکته مهمی که وجود دارد این است که طراحان فریلنسر، ثبات کاری و درآمدی ندارند.

یعنی ممکن است بعضی روزها کار داشته و بعضی اوقات ممکن است تا چند ماه بیکار بمانند. همچنین به دلیل اینکه فریلنسرها، بسته به توانایی و خود بر روی طراحی‌هایشان یمت می‌گذارند، آمار دقیقی از درآمد این افراد در دسترس نیست. درآمد طراحان گرافیک در جهان نیز وابسته به عوامل مختلفی مانند میزان دانش و تخصص، ابتکار، نوآوری و خلاقیت می‌باشد. برای مثال می‌توان سفارش طراحی لوگو را در نظر گرفت. قیمت طراحی لوگو با توجه به حرفه ای بودن طراح لوگو و نحوة طراحی لوگو، متغیر خواهد بود.

گاهی اوقات بعضی از طراحان طراحی لوگو ارزان با کیفیتی بسیار پایین ارائه می‌دهند. به همین دلیل به طور دقیق نمی‌توان گفت که آیا درآمد طراحان گرافیک زیاد است یا نه، اما باتوجه به درآمد افرادی که در این زمینه شاخص هستند، می‌توان گفت که حداقل درآمد طراحان گرافیک در ایران از 2 میلیون در ماه تا 50 میلیون تومان می‌باشد. در جهان نیز درآمد گرافیست‌ها در سال، از 10 هزار دلار تا 200 هزار دلار متغیر است.

تعرفه حقوق گرافیست در ایران

تعرفه حقوق گرافیست در ایران

میزان درآمد طراحان گرافیک و همچنین تعرفه و نرخ طراحی و عوامل تعیین کننده و تاثیر گذار در تعرفه طراحی گرافیکی از مباحث مهمی است که جزو دغدغه طراحان و همچنین کارفرمایان است. در سال‌های اخیر درآمد طراحان گرافیک در ایران با توجه به فرصت‌های شغلی بسیاری که برای طراحان گرافیک ایجاد شده است رو به بهبودی می‌باشد با توجه به اهمیت روز افزون بازاریابی و تبلیغات و توجه ویژه همه سازمان‌ها و شرکت‌ها به آن و از طرف دیگر توسعه تصویرسازی، طراحی بروشور، بنرهای تبلیغاتی و از طرفی افزایش سفارش طراحی لوگو فراوان، برای طراحی لوگوی شرکت‌ها، بازار کار مناسبی برای گرافیست‌ها فراهم شده است. مانند هر شغل دیگری در ایران، تعرفه حقوق گرافیست به طور دقیق مشخص نیست.

اما با توجه به نظرسنجی‌های انجام شده و سایر آمارهای کسب شده شده، به طور کلی درآمد یک طراح گرافیک در ایران از ۱ تا ۸ ملیون متغیر است. این تعرفه درآمد وابسته به کارمند یا فریلنسر بودن و میزان تخصص و کیفیت کار طراحان است. البته با توجه به اینکه عده ای نگاهی اشتباه و سنتی به رشته‌های هنری دارند و کار طراحی گرافیک را فاقد ارزش می‌دانند، در هنگام سفارش کار، خواهان کار رایگان بوده و در انتها، وابسته به آنکه طرح نهایی چقدر توانسته است نظر مخاطب را جلب کند حاضر به پرداخت وجه هستند.

همه ساله تعرفه حقوق طراحان گرافیک در ایران و قیمت‌های انجمن توسط افرادی متخصص و با در نظر گرفتن تمامی موارد مربوط به طرفین قراردادها تنظیم می‌شود. لازم به ذکر است که تعرفه حقوق طراحان و قیمت‌های طراحی متغیر می‌باشند و هر گرافیست حرفه ای به نسبت سطح کیفی کار خود می‌تواند تعرفه طراحی خود را افزایش دهد.

بازار کار گرافیست در ایران

رشته طراحی و شغل گرافیست یکی از رشته‌های هنری و مشاغل پرکاربرد، پرتقاضا و البته پرطرفدار در ایران و دنیا محسوب می‌شود و تقریباً هیچ شرکت، سازمان و کسب و کاری نیست که برای انجام پروژه‌های تبلیغاتی و هنری خود به یک یا چند گرافیست نیاز نداشته باشد. دارا بودن مدرک کارشناسی رشته گرافیک در دانشگاه (یا بالاتر) برای برخی شرکت‌ها جزء الزامات شغلی است و صورت مغایرت رشته تحصیلی با گرافیک، شانس افراد برای استخدام کاهش می‌یابد، مگر اینکه طراح از توانایی و خلاقیت هنری و طراحی فراوانی برخوردار بوده و نمونه کارهای جذاب و با کیفیتی را به کار فرما ارائه دهد.

در حال حاضر بازار کار بسیار خوبی برای رشته گرافیک و طراحی وجود دارد و فردی که در رشته گرافیک تحصیل کرده باشد با توجه به علاقه و مهارت‌هایش می‌تواند با توجه به تعرفه حقوق گرافیست در این روزها در حوزه‌های مختلفی مشغول به کار شود.

با گسترش کسب و کارهای اینترنتی، تبلیغات به یکی از پرکاربردترین و پردرآمدترین حوزه‌های فعالیت برای گرافیست‌ها تبدیل شده است و اکثر شرکت‌هاو کسب و کارها برای پیشبرد فعالیت‌های تجاری خود به طراح گرافیک نیاز دارند. طراحی لوگو، طراحی جلد کتاب و همکاری با انتشاراتی‌ها و چاپخانه‌ها، طراحی پوستر و مجلات و همکاری با روزنامه‌ها، تصویر سازی، و کار در آژانس‌ها و برندهای تبلیغاتی (با توجه به نیاز فراوان شرکت‌ها به تبلیغات و تولید محتواهای بصری)، از جمله حوزه‌هایی است که طراحان گرافیک می‌توانند در آنها فعالیت کنند. برای افزایش شانس خود برای استخدام به عنوان گرافیست نیاز است که خود را ارتقا دهید، برای موال اولین قدم این است که یک رزومة کاری کامل، حرفه ای و استاندارد داشته باشید، چرا که رزومة شما معرف شما و اولین برخورد کارفرما با شماست.

بازار کار گرافیست در ایران

جمع بندی

طراحی گرافیک از آن دست مشاغلی است که بیش از همه به کسب تجربه و مهارت نیاز دارد. به همین دلیل، فارغ التحصیلان رشته گرافیک نیاز است که از مراحل پایین‌تر و به صورت دوره ای پله‌های ترقی را طی کرده و توانایی‌های خود را ارتقا دهند. شغل طراحی گرافیک یکی از مشاغل پرکاربرد با در دنیای امروزی است و تقاضای زیادی برای آن با تعرفه حقوق گرافیست مناسبی که هست وجود دارد. گرافیستی که مهارت‌ها و تجربه بالا و همین‌طور ابتکار و خلاقیت خوبی داشته باشد می‌تواند به درآمد و حقوق بالایی دست پیدا کند. امیدواریم با خواندن این مقاله در رایان طرح هر آنچه را که می‌خواستید در مورد شغل گرافیستی برایتان فراهم کرده باشد.

2/5 - (3 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

تعرفه حقوق گرافیست

تعرفه حقوق گرافیست

فهرست مطالب

ویژه شما 

دانلود رایگان : با دانلود پکیج بهاره ست اداری و لوگو می توانید از تخفیف های لحاظ شده آن ویژه فصل بهار استفاده کنید.برای دانلود روی دکمه های زیر کلیک کنید.

دانلود رایگان کاتالوگ

نمونه طراحی لوگو

مکالمه را شروع کنید

اگر تلگرام دارید، همکاران آنلاین در تلگرام و اگر واتساپ دارید به همکاران آنلاین در واتساپ را انتخاب کنید

همه روزه در واتساپ پاسخگو هستیم، درحال حاضر همه کارشناسان در تلگرام و واتساپ آنلاین می باشند.

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر برای تعرفه حقوق گرافیست در سال 1403 چقدر است؟

نیاز به کمک دارید با فیلترشکن روشن روی یکی از همکاران کلیک کنید

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر فیلترشکن ندارید اینجا را کلیک کنید!