جستجو کردن
Close this search box.

ترفندهای طراحی لوگو (آموزش جامع و رایگان)

اگر نیاز به راهنمایی و مشاوره در خصوص این مقاله دارید همین الان با شماره 02191307049  کلیک کنید.

برای ثبت سفارش  و تحویل قبل از عید نوروز همین الان با ما در تلگرام یا در واتساپ در ارتباط باشید.

صاحبان کسب و کار برای شناساندن برند خود به مخاطبان، نیازمند استفاده از لوگو هستند. آشنایی با ترفندهای طراحی لوگو و موارد مربوط به آن می‌تواند برای صاحبان برند مفید باشد تا از طریق آن بتوانند مخاطبان و مشتری‌های خود را جذب برند کنند. ترفند طراحی لوگو چیست؟ چه میزان از ترفندهای طراحی لوگو مطلع هستید؟ یک لوگوی خوب تا حد بسیار زیادی می‌تواند تأثیر مستقیمی بر میزان سودآوری شما داشته باشد. پس دانستن ترفندهای طراحی لوگو شما را یک‌قدم به هدف، نزدیک‌تر می‌کند. ما در اینجا ۷ ترفند طراحی لوگو را بررسی می‌کنیم.

کمپانی‌های مشهور جهان با داشتن لوگوهای خوب و استاندارد، توانسته‌اند در کل دنیا عرض‌اندام کرده و محصولات خود را به مردم جهان عرضه کنند، زیرا برندینگ آن‌ها درست انجام شده است. اگر فعالیت تجاری شما برندینگ صحیحی داشته باشد، مشتری‌ها با دیدن لوگوی شرکت، محال است جذب محصولتان نشوند.

ترفندهای طراحی لوگو

۷ ترفند طراحی لوگو

هر کاری اگر دانش و مهارت پشتش باشد، جنبه حرفه‌ای به خود می‌گیرد. طراحی لوگو هم نمی‌تواند از این قاعده دور باشد. داشتن دانش، تجربه و مهارت اولین اصل در طراحی لوگو است. تسلط بر نرم‌افزارهای مربوط به طراحی لوگو، یکی از مهم‌ترین مهارتهایی است که طراح لوگو باید داشته باشد. یکی از نرم‌افزارهای موجود، ادوبی ایلاستریتور است. این نرم‌افزار کار را برای طراح، ساده‌تر می‌کند. طراحان حرفه‌ای بیشتر از این نرم‌افزار استفاده می‌کنند. با تسلط به این نرم‌افزار می‌توانند ترفندهای طراحی لوگو را دنبال کنند.

  • خلاقیت در طراحی لوگو

کاربرد خلاقیت در طراحی یکی از ترفندهای طراحی لوگو است. یک طراح گرافیک باید حتماً فردی خلاق و همیشه به‌روز باشد. در غیر این صورت اگر همواره از یک روش استفاده کند، نمی‌تواند در کار خود پیشرفت کند. پس اگر یک طراح لوگو قصد دارد حرفه‌ای عمل کند، باید ترفندهای طراحی لوگو را بداند. زیرا نشانه یک طراح لوگوی موفق این است که حرفه‌ای عمل کند و با به‌کارگیری خلاقیت با استفاده از مهارت، بهترین نتیجه را بگیرد.

  • تمرکز روی ایده‌ها

یکی از ترفندهای طراحی لوگو، تمرکز بر روی ایده‌های جدید است که یک شرکت طراحی لوگو معتبر رایان طرح، دقت بسیار بالایی در این زمینه دارد. توجه داشته باشید که برای تنوع در طراحی لوگو، نیاز نیست ایده‌های بزرگ را دنبال کنید. بسیاری از ایده‌های کوچک هستند که اگر درست پیاده شوند می‌توانند یک اثر بزرگ را ایجاد کنند. فقط کافی است که تا ایده به ذهنتان رسید آن را با تمام جزییات روی کاغذ پیاده کنید.

استفاده از قلم و کاغذ به‌عنوان دم‌دستی‌ترین وسایل برای ثبت ایده‌ها کاری آسان است؛ اما اگر به‌موقع مورداستفاده قرار نگیرد می‌تواند ثبت جزییات برای شمارا با تأخیر مواجه کرده و سبب پریدن ایده از ذهن شود. اما اگر ثبت ایده به‌موقع انجام شود، تکرار آن می‌تواند کمک کند که در یک فرصت مناسب، گنجینه‌ای از طرح‌های مختلف را از آن خود کنید. استفاده از این گزینه یکی از ترفندهای طراحی لوگو است.

  • استفاده از رنگ

وقتی توانستید قوه خلاقیت خود را به‌کارگیرید و ایده‌ها را ثبت کنید نوبت به پیاده کردن طرح لوگو می‌رسد استفاده از رنگ مناسب یکی از ترفندهای طراحی لوگو است. با در نظر گرفتن این نکته که مشتری یک طراح، چه میزان دست وی را در انتخاب رنگ، باز گذاشته باشد، طراح لوگو این اختیار را دارد که رنگ سیاه‌وسفید را برای طراحی انتخاب کند. امروزه بیشتر لوگوهای دنیا سفید یا سیاه هستند چون این دورنگ، اصلی‌ترین رنگ‌ها هستند و قابلیت ست شدن با هر سبک و طرحی رادارند.

اگر قصد دارید از رنگ‌های دیگر برای طراحی لوگو استفاده کنید، حتماً کار را به طراحی بسپارید که با اصول شناخت رنگ‌ها آشنا است. اگر خودتان قصد دارید لوگو طراحی کنید و رنگ‌ها را نمی‌شناسید امکان اینکه خطا کنید زیاد است، چون با استفاده از رنگ نامناسب، لوگویی بی‌کیفیت طراحی می‌کنید. پس بهتر است کار را به کسی بسپارید که رنگ‌ها را می‌شناسد تا ترفندی مناسب برای طراحی لوگو اندیشیده و رنگ درست را انتخاب کند.

  • طراحی لوگوی اختصاصی

یکی از مهم‌ترین ترفندهای طراحی لوگو این است که از طرح‌های دیگران استفاده نکنید. هر برندی شاخصه‌های خود را دارد و نیازمند این است که لوگویی با ویژگی‌های اختصاصی خود داشته باشد. برای مثال لوگوی یک رستوران، فونت مخصوص به خود را می‌خواهد و یک شرکت یا کارخانه، ممکن است فونت دیگری بخواهد، چون هرکدام کارکرد جداگانه دارند.

پس اگر یک لوگو مشابه یا کپی از لوگویی دیگر را برای یک برند جدید انتخاب کنید، یعنی با ترفندهای طراحی لوگو آشنایی ندارید و قواعد را رعایت نکرده‌اید. پس طرح شما با شکست مواجه خواهد شد.

  • استفاده از سادگی در طراحی لوگو

بسیاری از طراحان تازه‌کار به اصول و ترفندهای طراحی لوگو واقف نیستند. گاهی دیده می‌شود که طراحی لوگوی یک برند، بسیار پیچیده انجام شده. وقتی دقت کنید مشاهده خواهید کرد که لوگو توسط یک فرد غیرحرفه‌ای طراحی‌شده است. یک طراح حرفه‌ای مانند طراحان سایت طراحی لوگو رایان طرح که ترفندهای طراحی لوگو را می‌داند واقف است که یک لوگوی ساده چه میزان اثرگذارتر از یک لوگوی شلوغ یا پیچیده است.

یکی از اصول طراحی لوگو این است که قابلیت به ذهن سپاری را داشته باشد. بدون شک یک لوگوی پیچیده قابلیت به ذهن سپردن را ندارد و همین امر نشان‌دهنده استاندارد نبودن آن است. پس یک طراح حرفه‌ای، طرحی ساده و به‌یادماندنی را برای کسب و کار مخاطب و مشتری خود ارائه می‌کند.

  • توجه به هویت برند

بسیاری از کسب و کارها هستند که در زمان شروع کوچک هستند، اما به دلیل فعالیت زیاد و تلاش صاحبان کار، خیلی زود فعالیتشان را گسترش داده و آن را وسعت می‌دهند. پس یکی از ترفندهای طراحی لوگو در این شرایط، این است که طرح لوگو جوری در نظر گرفته شود که نیازهای برند را در خود جای‌داده و قابلیت تغییر را داشته باشند. برای مثال یک برند ممکن است کار را به‌صورت سنتی آغاز کند اما در عرض مدت‌زمان کوتاهی گسترش‌یافته و نیاز به استفاده از وب‌سایت‌ها یا شبکه‌های آنلاین برای توسعه کار خود داشته باشد.

یک طراح حرفه‌ای باید ترفندهای طراحی لوگو را به کار گرفته و از طرحی برای برند استفاده کند که قابلیت گسترش دادن هویت لوگو را داشته باشد. یعنی لوگو را جوری طراحی کند که هم در چاپ‌های سنتی، وضوح داشته باشد و هم در شبکه‌های اجتماعی کیفیت لازم را برای نمایش داشته باشد.

برای طراحی لوگو نیازی نیست که تمامی جزییات در نظر گرفته شود. اگر طراح زیادی دقت خود را به کار ببرد که تمام مفاهیم برند را در طرح جای دهد، دچار وسواس می‌شود و ممکن است نتواند طرح مناسبی را پیاده کند. شلوغ و یا بی‌ربط شدن طرح لوگو می‌تواند به کارتان ضربه زده و مانع ایجاد کند. یکی از ترفندهای طراحی لوگو این است که کلیات برند در نظر گرفته شود و جزئیات چندان دخیل نشود. زیرا داخل کردن جزییات زیاد، سبب شلوغ شدن لوگو و از دست رفتن مفهوم اصلی آن می‌شود.

  • انعطاف‌پذیری

طراحان لوگوی حرفه‌ای، به دلیل آگاهی و تسلط به اصول طراحی لوگوی استاندارد، صاحب‌نظر هستند. اما مشتری و صاحب برند نیز به دلیل آگاهی به زوایای کار برند و محصول خود، صاحب‌سلیقه و نظر است. هر یک از این دو نفر، با در نظر گرفتن استانداردها و سلیقه خود، ممکن است نظراتی خلاف یکدیگر داشته باشند. در این شرایط، باید طراح از ترفندهای طراحی لوگو که انعطاف‌پذیر بودن است استفاده کند و بااخلاق خوب، مشتری را با زوایای کار و شناخت نقاط قوت و ضعف طرح آشنا کند. طراح باید مشتری را متقاعد کند که نظرات وی کارشناسی شده است و درعین‌حال سعی کند به نظر مشتری احترام بگذارد و به سلیقه وی پشت نکند.

انعطاف‌پذیر بودن طراح لوگو فقط شامل برخورد با مشتری نیست. در برخورد با رقبا هم باید انتقاد‌پذیر بود. مکن است یک رقیب، طراح را نقد کند؛ در این شرایط طراح لوگو باید باحوصله پاسخگوی نقد رقیب خود بوده و اگر نقد سازنده است آن را بپذیرد و از او تشکر کند که کمک به پیشرفت وی کرده است.

ترفند در طراحی لوگو

برخی دیگر از نکات مهم و ترفندهای طراحی لوگو

یکی از ترفندهای طراحی لوگو این است که برای شناخت یک برند و طراحی لوگو برای آن، باید ابتدا رقبای آن برند در بازار شناسایی شوند. چون یکی از مهم‌ترین موارد برای طراحی لوگو این است که شرکت سفارش‌دهنده لوگو با رقبایش، شباهت نداشته باشد. متفاوت بودن لوگوی یک برند، بدون شناخت رقبای آن برند و سطح کار انجام شده توسط آن‌ها امکان‌پذیر نیست. پس تحقیق در مورد رقبای برند یکی از مراحل طراحی لوگو است که بی‌تفاوتی نسبت به آن، ممکن است تبعات خوبی برای صاحب برند نداشته باشد.

می‌دانید که پشت هر لوگویی یک داستان است. برخی از افراد هستند که هنوز نمی‌دانند پشت لوگوها معنی و مفهوم خاصی نهفته است. هر چه این داستان جذاب‌تر باشد تأثیر بیشتری بر روی مردم و مخاطبان شما دارد. انتخاب یک داستان مناسب و جذاب و معرفی آن به مردم، یکی از ترفندهای طراحی لوگو است که سبب ترغیب آن‌ها و دنبال کردن برند شما شده و شمارا یک‌قدم به سود نزدیک‌تر می‌کند.

ما شما را با ترفندهای طراحی لوگو آشنا کردیم اما باید بدانید این ترفندها به همین‌جا خلاصه نمی‌شوند. هر چه ترفندهای بیشتری در طراحی لوگو به کار گرفته شود، لوگوی بهتری تحویل می‌گیرید که تأثیر بیشتری بر کار و فعالیت شما می‌گذارد. رایان طرح به شما اطمینان می دهد تا با بهترین کیفیت و قیمت طراحی لوگو مناسب، سفارش شما را بهترین شکل ممکن که شما را راضی کند انجام دهد.

سفارش لوگو حرفه ای

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ترفندهای ساخت لوگو

ترفندهای ساخت لوگو

فهرست مطالب

ویژه شما 

دانلود رایگان : با دانلود پکیج بهاره ست اداری و لوگو می توانید از تخفیف های لحاظ شده آن ویژه فصل بهار استفاده کنید.برای دانلود روی دکمه های زیر کلیک کنید.

دانلود رایگان کاتالوگ

نمونه طراحی لوگو

مکالمه را شروع کنید

اگر تلگرام دارید، همکاران آنلاین در تلگرام و اگر واتساپ دارید به همکاران آنلاین در واتساپ را انتخاب کنید

همه روزه در واتساپ پاسخگو هستیم، درحال حاضر همه کارشناسان در تلگرام و واتساپ آنلاین می باشند.

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر برای ترفندهای طراحی لوگو (آموزش جامع و رایگان)

نیاز به کمک دارید با فیلترشکن روشن روی یکی از همکاران کلیک کنید

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر فیلترشکن ندارید اینجا را کلیک کنید!