جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

اشتباهات رایج در طراحی لوگو که حتما باید بدانید!

طراحی لوگوی استاندارد جزو ضرورت‌های هر کسب و کاری است. بسیاری هستند که هنوز هم از خصوصیات لوگوی استاندارد مطلع نیستند و با انجام “اشتباهات رایج در طراحی لوگو” به هدف خود که سودرسانی است نمی‌رسند. کسانی که برند دارند می‌دانند که بدون لوگو نمی‌توانند یک کار حرفه‌ای داشته باشند.

اشتباهات رایج در طراحی لوگو

پس طراحی لوگو یکی از اولین قد‌م‌ها برای شروع کسب و کار حرفه‌ای است. با این وصف باید به دنبال یک لوگوی مناسب و استاندارد برای کسب و کار بود. اما هنوز هم خیلی‌ها هستند که طراحی لوگوی مناسب را در اولویت کار خود قرار نمی‌دهند و اشتباهات متداول در طراحی لوگو را تکرار می‌کنند.

اگر طراحی لوگوی شما استاندارد باشد، شمارا به اهدافتان می‌رساند. برای داشتن یک لوگوی استاندارد باید از اشتباهات رایج در طراحی که بسیاری از غیرمتخصصان مرتکب آن می‌شوند، دوری‌کنید. لوگوی استاندارد یعنی مشتری‌های شما همان حسی را از لوگوی شما می‌گیرند که به دنبال آن هستید. اما لوگویی که حس خوب به مشتری ندهد، گرفتار اشتباهات رایج در طراحی لوگو شده است. شاید بپرسید اشتباهات در طراحی لوگو چه چیزهایی هستند و از کجا متوجه شویم که در طراحی لوگو دچار اشتباه شده‌ایم یا نه؟

 

چطور قربانی اشتباهات رایج در طراحی لوگو نشویم؟

طراحی لوگو اهمیت زیادی دارد، زیرا نقش مستقیمی در میزان سوددهی صاحب برند دارد. برخی شرکت‌ها که موفق به داشتن یک برند حرفه‌ای نمی‌شوند، معمولاً لوگوی استانداردی را طراحی نکرده‌اند. نباید طراحی لوگوی خود را به یک فرد غیرمتخصص و غیرحرفه‌ای بدهید، چون اگر این فرد دچار اشتباه در طراحی لوگو شود و لوگوی شمارا استاندارد طراحی نکند، این شما هستید که با شکل مواجه می‌شوید.

اشتباهات طراحی لوگو

7 اشتباه رایج در طراحی لوگو

پیچیدگی لوگو

شلوغی لوگو، رایج‌ترین اشتباهی است که در طراحی، ممکن است اتفاق بیفتد. سادگی لوگو جزو استانداردهای اصلی لوگو است؛ زیرا سادگی طرح سبب به یادماندن آن در ذهن شده و مفهوم برند را نیز بهتر در ذهن مشتری و متقاضی نگه می‌دارد. برعکس، پیچیده بودن لوگو، علاوه بر اینکه سبب گیج شدن مشتری می‌شود، به ذهن سپاری آن را نیز با مشکل مواجه می‌کند.

بااینکه مواردی وجود دارد که می‌توانید از طریق آن‌ها خصوصیات یک لوگوی استاندارد را تشخیص دهید، اما برای تشخیص اشتباهات متداول در طراحی لوگو، باید هر لوگو را به‌صورت جداگانه و مطابق با کارکرد آن و محصولی که نمایندگی آن را بر عهده دارد بسنجید.

برخی پیچیده بودن یک لوگو را به‌پای این می‌گذارند که قصد داشته‌اند تمامی مفاهیم و عناصر را در لوگو به کار بگیرند. درحالی‌که این صحیح نیست و یکی از اشتباهات رایج در طراحی لوگو می باشد؛ چون لزومی ندارد همه عناصر برند شما در لوگو حضورداشته باشند. وجود دو عنصر در طراحی لوگو کافی است و اگر به دنبال بیشتر از آن باشید، گرفتار اشتباهات متداول در طراحی لوگو می‌شوید.

به‌کارگیری جزییات در طراحی لوگو

دقت کنید که ایده‌هایی که در طراحی لوگو استفاده می‌کنید ساده باشند. زیرا لوگوی شما در مقیاس کوچک طراحی می‌شود. مقیاس کوچک، اجازه مشخص شدن جزییات را به شما نمی‌دهد و سبب محو شدن آن‌ها می‌شود. پس هر چه مقیاس کوچک‌تر باشد، باید طراحی لوگو ساده‌تر باشد.

می‌بیند که سادگی لوگو چقدر اهمیت دارد! با این توضیح می‌فهمید که هر چه قیاس لوگو کوچک‌تر باشد به همان نسبت باید طراحی آن ساده باشد. در غیر این صورت گرفتار اشتباهات متداول در طراحی می‌شوید و ممکن است نتیجه موردنظرتان را نگیرید.

عدم قابلیت فشرده‌سازی

عدم قابلیت فشرده‌سازی لوگو، جزو نقطه‌ضعف‌های یک لوگو است؛ زیرا ممکن است شرایطی برای تبلیغ لوگوی شما وجود داشته باشد که اگر ابعاد لوگوی شما فشرده نباشد، قابلیت جای دادن لوگو در یک فرمت خاص، امکان‌پذیر نباشد، اینجاست که با مشکل مواجه می‌شوید. پس اگر لوگویی طراحی کردید که ابعاد آن وسیع بود، دچار اشتباه در طراحی لوگو شده‌اید.

جالب است بدانید هر چه به جلوتر می‌روید اهمیت فشرده‌سازی طراحی لوگو بیشتر می‌شود. وجود شبکه‌های اجتماعی بر چنین مواردی افزوده است؛ اگر برای تبلیغ یک لوگو، مجبور باشید آن را در یک استوری در شبکه‌های اجتماعی جای دهید، به اهمیت قابلیت فشرده‌سازی لوگو پی می‌برید.

فونت نامناسب لوگو

انتخاب فونت مناسب برای طراحی لوگو جزو اصول طراحی استاندارد است. فونت لوگوی شما باید با دیگر خصوصیات لوگو هم‌خوانی داشته باشد. تطبیق فونت لوگو با نماد آن، جذابیت لوگو را بیشتر می‌کند. پس باید فونت لوگو با نماد و برند و محصول تولیدی شرکت، تطبیق داده شود، اگر برندتان سنتی است باید فونت لوگو هم سنتی باشد و اگر برند شما مدرن است، فونت مورداستفاده هم باید به‌روز باشد. در غیر این صورت، گرفتار اشتباهات رایج در طراحی لوگو شده‌اید که توسط افراد غیرمتخصص و شرکت طراحی لوگو نامعتبر انجام می‌شود.

همانندسازی لوگو

لوگوی یک کسب و کار باید منحصربه‌فرد باشد تا بتواند مشتری را جذب خود کند. برای داشتن مخاطب بیشتر باید بر ویژگی انتزاعی بودن یک طرح افزود، اما درعین‌حال از سادگی آن نکاست. برخی نمانام‌ها گمان می‌کنند اگر از یک برند مشهور استفاده کنند و لوگویی شبیه آن بسازند می‌توانند نتیجه بهتری بگیرند؛ اما این کار اشتباه است و در بلندمدت نمی‌تواند جوابگوی نیازهای کسب و کار حرفه‌ای باشد. همانندسازی طرح لوگو از اشتباهاتی است که افراد غیرحرفه‌ای در طراحی لوگو، گرفتار آن می‌شوند.

تضاد لوگو با هویت

اگر لوگوی برند شما طوری طراحی شود که نتواند هویت شمارا نشان دهد، دچار خطا در طراحی لوگو شده‌اید. یک لوگوی استاندارد باید نماد کامل یک سیستم هویتی باشد. لوگوها در عین سادگی باید قابلیت نمایندگی برند در رسانه را داشته باشند. زیرا این لوگو است که برای تبلیغ، در مقابل چشم‌ها قرار می‌گیرد. بهتر است بدانید لوگوی برند، معرف محصول و عملکرد شما است. پس اگر لوگوی شما جوری طراحی‌شده که نماینده و نماد تام برند شما نیست، بدون تعارف، این لوگو استاندارد نیست. چنین موردی نشانه این است که گرفتار تکرار اشتباه در طراحی لوگو شده‌اید.

عدم تطابق لوگو با برند

اگر لوگو با برند و کسب و کارتان هم‌خوانی نداشته باشد، بر روی کارکرد و سود شرکت و تولید محصول، تأثیر منفی می‌گذارد و یکی از اشتباهات رایج در طراحی لوگو محسوب می شود. بسیارند لوگوهایی که زیبا و جذاب طراحی می‌شوند، اما چون نسبتی با برند شرکت ندارند منجر به موفقیت نمی‌شوند. پس بهتر است این موارد را به خاطر داشته باشید تا دچار خطا در طراحی لوگو نشوید.

اشتباهاتی که صاحبان برند مرتکب می‌شوند

آنچه از ابتدا تاکنون برای شما گفتیم، شامل اشتباهاتی بود که توسط طراحان ناآگاه لوگو انجام می‌شد. اما همه‌چیز به اینجا خلاصه نمی‌شود. اشتباهاتی هم وجود دارد که صاحبان برند انجام می‌دهند. تجربه نشان داده است که صاحبان برندهایی که مطالعه و آگاهی لازم را در مورد برند استاندارد ندارند، گاهی نظراتی را به طراح، تحمیل می‌کنند و بر آن پافشاری می‌کنند که با استانداردهای طراحی هم‌خوانی ندارد.

  • ترجیح زیبایی لوگو بر استاندارد بودن آن

ممکن است یک لوگوی زیبا طراحی کنید، اما مفهوم برند شمارا به‌درستی انتقال ندهد.

  • ترجیح پیچیدگی لوگو بر سادگی آن

برخی صاحبان نمانام‌ها گمان می‌کنند یک لوگوی پیچیده و عجیب‌وغریب، می‌تواند آن‌ها را منحصربه‌فرد کند. آن‌ها نمی‌دانند که مرتکب اشتباه هستند و سادگی لوگو مهم‌تر است.

  • عجله برای طراحی لوگو

طراحی لوگو نیازمند صرف زمان و دقت است. گاهی صاحبان برند عجله دارند که یک لوگو را طراحی کنند. همین عجله آن‌ها سبب می‌شود که بسیاری از اصول طراحی را در نظر نگیرند و مرتکب اشتباهات متداول در طراحی لوگو شوند.

  • کیفیت کار را در نظر نمی‌گیرند

هنوز هم کسانی هستند که این را درک نکرده‌اند که لوگو، هویت کسب و کار است. ازاین‌رو وسواس چندانی ندارند و کیفیت آن را در نظر نمی‌گیرند. درحالی‌که این صحیح نیست و در میانه کار آن‌ها را با مشکل مواجهه می‌کند. شرکت طراحی لوگو رایان طرح با در نظر گرفتن کیفیت کار سعی می کند تا مشتری را از سفارش که داده از راضی نگه دارد.

  • قیاس با شرکت‌های بزرگ

برخی صاحبان برند، خودشان برای طراحی لوگو، درخواست کپی از برندهای دیگر را می‌دهند و نمی‌دانند دچار خطا می‌شوند.

  • طراحی لوگو و ارج ننهادن به سلیقه مشتری

برخی صاحبان کسب و کار برای لوگوی خود اسم انتخاب می‌کنند. این اسم ممکن است متعلق به یکی از اعضای خانواده آن‌ها باشد. آن‌ها بدون در نظر گرفتن سلیقه مشتری، نظر خود را به مشتری ارجح می‌دانند. انتخاب اسم برای لوگو تکرار اشتباه رایج در طراحی لوگو است؛ این روش قدیمی شده و در دنیای مدرن کاربرد ندارد. چون زیاد جذابیت ندارد و نمی‌تواند مخاطبین را همراه کند.

 

در پایان

با آنچه گفتیم حتماً فهمیده‌اید که بهترین کار برای دور ماندن از تکرار اشتباهات رایج در طراحی لوگو این است که طراحی لوگو برندمان را به یک گروه متخصص و حرفه‌ای بدهیم و لوگویی استاندارد را تحویل بگیریم. تحقیق کنید که این گروه خبره باشند چون تخصص و خبرگی دو اصلی هستند که سبب می‌شوند طراح لوگو از اشتباه در طراحی، دور بماند.

رایان طرح با داشتن تخصص و تجربه، می‌تواند طراحی لوگوی شمارا با در نظر گرفتن استانداردهای طراحی و باقیمت و قیمت طراحی لوگو مناسب انجام دهد و شمارا از به وجود آمدن اشتباه در طراحی لوگو دورنگه داشته و به سمت موفقیت سوق دهد.

سفارش طراحی لوگو

طراحان حرفه‌ای رایان طرح می‌دانند که اصول طراحی لوگو چیست، آن‌ها با در نظر گرفتن ویژگی‌هایی چون قابلیت به خاطر سپردن لوگو، انعطاف‌پذیری آن و قیاس پذیر بودن لوگو آن را طراحی می‌کنند و به این صورت از تکرار اشتباه در طراحی لوگو مصون می‌مانند.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اشتباهات رایج در طراحی لوگو

اشتباهات رایج در طراحی لوگو

فهرست مطالب

ویژه شما 

دانلود رایگان : با دانلود پکیج بهاره ست اداری و لوگو می توانید از تخفیف های لحاظ شده آن ویژه فصل بهار استفاده کنید.برای دانلود روی دکمه های زیر کلیک کنید.

دانلود رایگان کاتالوگ

نمونه طراحی لوگو

مکالمه را شروع کنید

اگر تلگرام دارید، همکاران آنلاین در تلگرام و اگر واتساپ دارید به همکاران آنلاین در واتساپ را انتخاب کنید

همه روزه در واتساپ پاسخگو هستیم، درحال حاضر همه کارشناسان در تلگرام و واتساپ آنلاین می باشند.

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر برای اشتباهات رایج در طراحی لوگو که حتما باید بدانید!

نیاز به کمک دارید با فیلترشکن روشن روی یکی از همکاران کلیک کنید

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر فیلترشکن ندارید اینجا را کلیک کنید!