جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

مفهوم مونوگرام در طراحی لوگو چیست؟

مونوگرام از انواع طراحی لوگو است که با استفاده از یک یا دو حرف یک برند لوگو طراحی می‌شود مثل برند: ال جی، اچ پی، مکدونالت، والت دیزنی، گپ و …. استفاده این برندها به لوگو مونوگرام نشان دهنده اهمیت این نوع لوگو است. گاهی ممکن است در این لوگو به دلیل بیان مفهوم برند تجاری با حروف با اشکال و تصاویر ترکیب شوند، لوگو مونوگرام هویت و مفهوم یک برند را به صورت حرفه ای به نمایش می‌گذارد.

این سبک بهترین سبک برای حک کردن برندتان در ذهن مخاطبان است، مفهوم لوگو مونوگرام این است که برند شما در یادها بماند و برندتان در بین بیزینس کوچک و بزرگ گم نشود.

مونوگرام تک حرف چالش‌برانگیزترین نوع لوگو است، زیرا طراحی لوگویی که تنها با یک حرف به بیان مفهومی بپردازد کار ساده‌ای نیست!

لوگو مونوگرام

مونوگرام چیست؟

لوگو مونوگرام مخفف شده نماد یک کسب و کار است و معمولاً با استفاده از یک حرف و یا حروف اول نام یک کسب و کار طراحی می‌شود.

لوگو یک طراحی دکوراتیو است که با یک تا سه حرف فارسی و یا انگلیسی یک نماد منحصر به فرد و متمایز خلق می‌شود و از آن به عنوان لوگو شرکت و یا برند استفاده می‌شود.

لوگوهای مونوگرام در تمایز ایجاد کردن بین نام برندها به خوبی عمل می‌کنند و برای شرکت‌هایی که دارای نام طولانی هستند استفاده از لوگو مونوگرام انتخاب مناسبی خواهد بود.

لوگوی مونوگرام به دلیل مختصر بودن به راحتی در ذهن‌ها می‌ماند و از لوگوهای پرطرفدار محسوب می‌شود.

لوگوهای مونوگرام طراحی را به اشکال مختلف نشان می‌دهند، البته خلاقیت و ابتکار طراح لوگو برای طراحی لوگو حرفه ای نقش مهمی در خلق طرحی نوین و متنوع دارد.

مونوگرام را می‌توان به اشکال و تصاویر مختلفی مثل فایو آیکون، واترمارک، یا لوگوی اصلی در فضاهای اجتماعی مثل اینستاگرام، فیس بوک و سایت‌های مختلف مورد استفاده قرار داد، حتی لوگوی مونوگرام را می‌توان بر روی گیفت تبلیغاتی، کارت‌های عروسی و حتی بنرها و بیلبوردهای بزرگ چاپ نمود.

نمونه کار لوگو مونوگرام

اصول طراحی لوگو مونوگرام

  • انتخاب فونت مناسب:

انتخاب سبک فونت مناسب در طراحی لوگو اهمیت بسیاری دارد، زیرا لوگوهای مونوگرام معمولاً با حروف نشان داده می‌شوند، از این رو انتخاب فونت و طرز نوشتن حروف به خلق طرحی نو کمک بسیاری خواهد کرد.

  • شخصیت بخشی به مونوگرام:

با استفاده از ۲ تا ۳ حرف در لوگو مونوگرام ایده‌های متنوعی پیش روی شما قرار خواهد گرفت و با استفاده از آنها می‌توانید خصوصیات منحصر به فرد و متمایزی را برای لوگوی خود ایجاد نمایید و شخصیت و هویت لوگوی خود را نشان دهید.

  • استفاده هوشمندانه از رنگ‌ها:

رنگ‌ها تأثیر شگرفی در لوگوها دارند، در طراحی مونوگرام استفاده از یک یا دو رنگ پیشنهاد می‌شود، معمولاً استفاده بیش از دو رنگ در طراحی لوگو تأثیرپذیر و کاربردی نخواهد بود.

رنگ مشکی در لوگو بیشترین کاربرد را دارد و معمولاً در برند صنایع مد و فشن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • از اشکال و‌ طرح‌ها به صورت حرفه ای استفاده نمایید:

لوگوهای مونوگرام حروف را به اشکال متفاوتی می‌تواند نشان دهد، مثلاً از در کنار هم نوشتن می‌تواند یک مثلث ایجاد کند.

اصول طراحی لوگو مونوگرام

کاربرد لوگو به سبک مونوگرام چیست؟

  • اگر دارای کسب و کاری با نام طولانی هستید انتخاب طراحی لوگو مونوگرام بهترین گزینه برای شما خواهد بود، لوگو نام کسب و کارها را به شکل هوشمندانه و حرفه ای مختصر می‌کند.
  • لوگو مونوگرام در مطرح کردن نام برندتان کاربرد خواهد داشت، زیرا با مخفف کردن نام برندتان، برندتان را در ذهن مخاطبان حک و یادآوری خواهد کرد.
  • اگر می‌خواهید نام تجاری متمایزی داشته باشید طراحی لوگو ایده خوبی است، مونوگرام نام برندتان را در قالب یک فونت طراحی شده عالی به شما تحویل خواهد داد.
  • لوگو قابلیت تکرار و تکثیر از طریق مارکتینگ ‌و برند سازی را دارد، بنابراین با کسب و کارهای جدید و در حال توسعه سازگاری خوبی خواهند داشت.

طراحی لوگو مونوگرام در رایان طرح

تفاوت لوگو مونوگرام، لوگو تایپ و پیکتوگرام در چیست؟

معمولاً پیکتوگرام، لوگو تایپ و مونوگرام اصطلاحاتی در زمینه طراحی لوگو هستند، بهتر است قبل از هر نوع طراحی لوگو با اصطلاحات و کاربردهای آنها آشنا شوید.

لوگو پیکتوگرام مجموعه‌ای از تصاویر و علائم و نشان‌ها هستند که از طریق ارتباط بصری و چشمی پیام یک برند را به مخاطبان انتقال می‌دهند.

پیکتوگرام ها نشانه‌های بصری هستند که در از آنها در محیط‌های مختلف استفاده می‌شود و از پیکتوگرام ها می‌توان به عنوان ایده‌هایی برای خلق لوگوهای تصویری استفاده کرد.

در لوگو تایپ بر خلاف لوگو پیکتوگرام از نوشتار و تایپ اما به صورت هوشمندانه استفاده می‌شود و هویت بصری برند را به صورت یک تصویر گرافیکی حرفه ای نمایان می‌کند.

لوگو تایپ در واقع همان لوگوی نوشتاری است که نام برند را به صورت کامل نمایش می‌دهند و پیام برند را نیز توسط نام آن به مخاطب انتقال می‌دهد.

به طور کلی لوگو تایپ به عنوان یکی از روش‌های طراحی لوگو نوشتاری مورد استفاده قرار می‌گیرد و در آن نام برند به صورت خلاقانه و با فونت هتیی جذاب طراحی می‌شوند.

لوگو مونوگرام تنها با برخی از حروف نام برند طراحی می‌شود و معمولاً نام برندهایی که بلند و طولانی است را برای اینکه ساده و قابل فهم شوند و مؤثر واقع شوند، مخفف می‌کند که در ذهن مخاطب به راحتی ماندگار شود، در این شیوه مثل لوگو تایپ از تصاویر و اشکال نمادین استفاده نمی‌شود و بیشتر روی طراحی جذاب و حرف اول برند تمرکز می‌کند.

تفاوت لوگو مونوگرام، لوگو تایپ و پیکتوگرام

هزینه طراحی لوگو مونوگرام

با طراحی لوگو قادر خواهید بود برند خود را گسترش دهید و فروش محصولات و خدمات خود را افزایش دهید؛ به طور کلی با هزینه برای طراحی لوگو مونوگرام به گویی بر روی کسب و کار خود سرمایه‌گذاری کرده‌اید.

هزینه طراحی لوگو بستگی به طراح و نوع زمان گذاری طراح لوگو برای طراحی دارد، مسلماً هر چقدر کیفیت بالاتر رود به طبع قیمت طراحی نیز بالاتر خواهد رفت.

اگر به دنبال طراحی لوگو ارزان مونوگرام هستید، می‌توانید با استفاده از نرم‌افزارهای طراحی لوگو، لوگویی ارزان و کاربردی طراحی کنید، اما توجه داشته باشید که هیچ‌گاه کیفیت لوگوهای نرم‌افزاری با لوگوهایی که توسط طراحان طراحی می‌شود قابل مقایسه نخواهد بود.

هزینه سفارش طراحی لوگو مونوگرام

جمع بندی

با استفاده از مونوگرام می‌توانید طرحی منحصر به فرد و خاص را برای خودتان طراحی کنید، سایز و اندازه لوگوهای مونوگرام منعطف است و با استفاده از آن‌ها می‌توانید در هر جایی که بخواهید آن‌ها را به کار ببرید.

لوگوهای مونوگرام قابلیت آگاهی سازی دارند و به دلیل اینکه با چند حرف به سادگی خودشان را معرفی می‌کنند نسبت به لوگوهای پیچیده بیشتر و بهتر در یادها می‌مانند.

مجموعه رایان طرح با به کارگیری طراحان حرفه ای و زبده و هنرمند بهترین لوگو مونوگرام را برای شما طراحی خواهند کرد، با مراجعه به سایت رایان طرح می‌توانید هر نوع لوگویی را طبق خواسته و نظر خودتان سفارش طراحی لوگو دهید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

مفهوم مونوگرام در طراحی لوگو

مفهوم مونوگرام در طراحی لوگو

فهرست مطالب

ویژه شما 

دانلود رایگان : با دانلود پکیج بهاره ست اداری و لوگو می توانید از تخفیف های لحاظ شده آن ویژه فصل بهار استفاده کنید.برای دانلود روی دکمه های زیر کلیک کنید.

دانلود رایگان کاتالوگ

نمونه طراحی لوگو

مکالمه را شروع کنید

اگر تلگرام دارید، همکاران آنلاین در تلگرام و اگر واتساپ دارید به همکاران آنلاین در واتساپ را انتخاب کنید

همه روزه در واتساپ پاسخگو هستیم، درحال حاضر همه کارشناسان در تلگرام و واتساپ آنلاین می باشند.

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر برای مفهوم مونوگرام در طراحی لوگو چیست؟

نیاز به کمک دارید با فیلترشکن روشن روی یکی از همکاران کلیک کنید

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر فیلترشکن ندارید اینجا را کلیک کنید!