جستجو کردن
Close this search box.

اصول طراحی لوگو فروشگاه اینترنتی

اگر نیاز به راهنمایی و مشاوره در خصوص این مقاله دارید همین الان با شماره 02191307049  کلیک کنید.

برای ثبت سفارش  و تحویل قبل از عید نوروز همین الان با ما در تلگرام یا در واتساپ در ارتباط باشید.

اصول طراحی لوگو فروشگاه اینترنتی با توجه به اهمیت برندینگ و برندینگ معکوس برای کسب و کار شما، جزو مهم‌ترین مراحل طراحی لوگو بوده که قطعاً عدم توجه به این موضوع، می‌تواند عواقب مختلفی داشته باشد که در خیلی از موارد، نمی‌توان از معایب و ضررهای طراحی بی اصول لوگو جلوگیری نمود؛ با توجه به موضوعات گفته شده، در این مقاله به صفر تا صد اصول طراحی لوگو فروشگاه اینترنتی می‌پردازیم و نکاتی که هر شرکت طراحی لوگویی دوست ندارد شما بدانید را بازگو می‌کنیم، پس اگر به فکر طراحی لوگو حرفه ای برند خود هستید تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

اهمیت طراحی لوگو اختصاصی و سفارشی

لوگو از مهم‌ترین عناصر هویتی هر برندی است که به واسطه آن می‌توان تبلیغات مؤثر و مختلفی روی برندینگ داشت و به سرعت کسب و کار خود را به برندی قدرتمند تبدیل کرد، البته به شرطی که اصول طراحی لوگو فروشگاه اینترنتی به خوبی در آن رعایت شده باشد؛ به بیان دیگر با توجه به این که حدود 70 تا 75 درصد تبلیغات برندینگ، برپایه لوگو انجام می‌شود، شما نمی‌توانید ادعا کنید که کسب و کار شما بدون داشتن لوگویی اصولی به موفقیت رسیده چه برسد به این که بخواهید بدون داشتن لوگو به موفقیت برسید.

با توجه به موضوعات گفته شده، تنها راهی که برای به موفقیت رسیدن برند شما وجود دارد و می‌توانید مراحل برندینگ را با قدرت پیش ببرید، طراحی لوگو اصولی فروشگاه اینترنتی به صورت اختصاصی و بدون استفاده از لوگوهای آماده می‌باشد.

اصول طراحی لوگو فروشگاه اینترنتی

همانطور که گفته شد، مهم‌ترین بخش در طراحی لوگو فروشگاهی، بررسی اصول مهم در طراحی لوگو می‌باشد که طراحی لوگو فروشگاهی نیز از این قاعده مستثنا نمی‌باشد؛ با توجه به موارد گفته شده، توصیه می‌کنیم در صورتی که می‌خواهید در طراحی لوگو فروشگاهی به موفقیت برسید و به سرعت روی برندینگ کسب و کار خود کار کنید، اصولی که در ادامه بیان می‌شود را در طراحی لوگوی خود لحاظ نماید.

  1. طراحی ساده و قابل فهم

یکی از نکات مهم در طراحی لوگو، سادگی محض با جذابیت بسیار بالا می‌باشد که باعث می‌شود مخاطبین خیلی راحت‌تر هدف برند شما را درک و به سمت شما جذب شوند؛ به علاوه بد نیست بدانید استفاده از لوگویی پیچیده باعث نمی‌شود شما بتوانید ذهن مخاطب را در اختیار داشته باشید، بلکه باعث می‌شود که ذهن مخاطب را گمراه سازید، پس با سادگی خود به ذهن مخاطب حمله و او را درگیر برند خود کنید.

  1. استفاده از رنگ‌های مناسب

یکی دیگر از نکات مهم در طراحی لوگو برای هر کسب و کاری، استفاده از رنگ‌های متناسب با آن کسب و کار می‌باشد که می‌تواند احساس آرامش در ذهن مخاطب نسبت به شما ایجاد کرده و مخاطبین مختلف و هدف شما را به سمت کسب و کارتان جذب نماید؛ برای این که بتوانید به رنگ متناسب کسب و کارتان دست پیدا کنید، بهترین گزینه استفاده از راهنمای اصول روانشناسی رنگ‌ها و بررسی سایر برندها موفق در حوزه خودتان است.

  1. استفاده از فونت‌های متناسب

نکته بعدی مهم در طراحی لوگو استفاده از فونت‌های مناسب برای لوگوهای فارسی و لوگوهای انگلیسی می‌باشد به شکلی که اگر ما برای منتشر کردن این مقاله فونت درست و خوانایی نداشتیم، قطعاً شما تا اینجای مقاله را مطالعه نمی‌کردید، هر چقدر هم که این مقاله قوی و مفید بود! با توجه به این موضوع برای لوگوی خود نیز از فونت‌های مناسب استفاده کنید تا بتوانید مخاطبین مختلف را به سمت برند خود جذب نماید.

  1. به وضوح به ماهیت کسب و کار خود بپردازید

یکی از اشتباهاتی که خیلی از کسب و کارهای ناموفق انجام می‌دهند، عدم اهمیت به ماهیت اصلی برند خود و استفاده از طرح‌های نامرتبط می‌باشد که در اکثر موارد به ضرر کسب و کار شما تمام شده و شما را درگیر تله برندینگ معکوس می‌کند، پس اگر به فکر اصول طراحی لوگو فروشگاه اینترنتی هستید، قبل از هر کاری ماهیت برند خود را به درستی شناسایی و در لوگو به کار ببرید

  1. از تمام فضای لوگوی خود به شکلی استاندارد استفاده کنید

استفاده از قسمت‌های مختلف لوگو برای طراحی دقیق و با هدف می‌تواند لوگوی شما را در عین سادگی بسیار پرمفهوم و عمیق نشان دهد؛ البته این در صورتی است که شما از لوگوهای ترکیبی استفاده می‌کنید و مثل اپل به سراغ لوگویی ساده و در عین حال بسیار جذاب نمی‌روید و می‌خواهید که از شعارهای هدف دار و مختلف در لوگوی خود استفاده نماید.

  1. از شعار مناسب که ذهن مخاطب را درگیر کند، استفاده کنید

شعارها جزو مهم‌ترین عناصر تأثیر گذار در ذهن مخاطبین هستند و شما حتی می‌توانید یک کشور را با شعاری مناسب دگرگون سازید، چه برسد به جذب مخاطب برای برند خود و افزایش اعتبار کسب و کارتان؛ دقت داشته باشید که شعار نباید توخالی و حاصل دروغ باشد و تنها هدف جذب مخاطب را داشته باشد، زیرا همانطور که مخاطبین را به سمت شما جذب می‌کند به همان سرعت نیز مخاطبین شما ریزش می‌کنند، پس شعاری را انتخاب کنید که اگر خودتان به آن نگاه کردید بدون فکر کردن به سمت محصولات و خدمات خود جذب شوید.

  1. تعادل بین فاصله اجزای مختلف لوگو را رعایت نماید

یکی دیگر از موارد و اصول طراحی لوگو فروشگاه اینترنتی، تعادل بین فاصله‌های لوگوهای ترکیبی می‌باشد که به صورت هم زمان از لوگوهای تایپوگرافی و شکلی استفاده می‌کنند؛ دقت داشته باشید که بهم ریختگی لوگو می‌تواند باعث ضعیف شدن لوگو شود و خوانایی و نظم لوگو را از بین ببرد و با ریزش مخاطبین شما شود.

  1. در طراحی لوگو خود خلاقیت را سرچشمه قرار دهید

و مهم‌ترین عامل و اصول طراحی لوگو فروشگاه اینترنتی که مانند یک شمشیر دو لبه است خلاقیت می‌باشد که اگر بسیار خارج از چارچوب باشد می‌تواند توسط مخاطبین شما رد شود و به شکلی باشد که باعث جذب حداکثری مخاطبین شما باشد؛ البته بد نیست بدانید که مخاطبین کسب و کارهای مختلف همیشه از خلاقیت استقبال می‌کنند و این تکرار بی وقفه است که باعث خستگی مخاطبین شما می‌شود، پس خلاقیت داشته باشید تا موفق شوید.

  1. لازم نیست تمام محصولات خود را در لوگو جای دهید

یکی از اشتباهاتی که ممکن است در طراحی لوگو رخ دهد و به نتیجه کار دیگر لوگو نمی‌توان گفت، استفاده از محصولات مختلف یک برند در طراحی لوگوی است به شکلی که لوگو به قدری شلوغ می‌شود که به طور کامل ماهیت و شکل یک لوگو را از دست می‌دهد؛ توصیه می‌کنیم فارغ از هر موضوعی سادگی را ضمیمه کار خود نماید تا به موفقیت برسید.

اشتباهات رایج در طراحی لوگو سایت فروشگاهی

همانطور که گفته شد، اصول طراحی لوگو فروشگاه اینترنتی، ضامن موفقیت کسب و کار شما می‌باشد و عدم طراحی اصولی شما را در تله برندینگ معکوس قرار داده و به همین شکل باعث شکست کسب و کار شما می‌شود که در این بین اشتباهات رایجی وجود دارد که سایر برندهای ناموفق درگیر آن بوده‌اند و به شما توصیه می‌کنیم این 3 اشتباه مرگ بار در طراحی لوگو فروشگاه اینترنتی را شما مرتکب نشوید.

  • استفاده از اشکال و سمبل‌های اضافه، با هدف متفاوت و غیر جذاب
  • استفاده از لوگوهایی پیچیده با فهم سخت به جای لوگویی ساده با فهم راحت و بالا
  • عدم استفاده از شعارهای مناسب یا انتخاب لوگویی به طور کامل اشتباه

ایده‌های طراحی برای لوگوی فروشگاه

برای این که بتوانید لوگویی خیلی قوی‌تر برای فروشگاه اینترنتی خود طراحی کنید، قطعاً ایده‌هایی که در سایت رایان طرح به عنوان نمونه کار طراحی لوگو فروشگاه اینترنتی وجود دارد، می‌تواند به شما در رسیدن به لوگویی عمیق و تعاملی کمک کند و باعث شود شما مهم‌ترین شخص در طراحی لوگو برند خود باشید.

سفارش طراحی لوگو فروشگاه اینترنتی

با توجه به موارد گفته شده و اهمیت برون سپاری طراحی لوگو فروشگاه اینترنتی، در صورتی که نیاز به طراحی لوگو برای فروشگاه اینترنتی دارید، می‌توانید از طریق واتساپ با شماره «02191307049» با متخصصین ما در ارتباط باشید و از مشاوره رایگان طراحی لوگو تیم رایان طرح نیز استفاده نماید؛ دقت داشته باشید که متخصصین ما قبل از هر کاری به شما در انتخاب طرحی بسیار معقول و هدفمند برای لوگوی برندتان کمک می‌کنند و سپس فرآیند طراحی لوگو برند فروشگاه اینترنتی شروع می‌شود.

جمع بندی

طراحی لوگو برای فروشگاه اینترنتی جزو چالش‌هایی حساب می‌شود که می‌تواند برندینگ شما را دچار برندینگ معکوس کرده و باعث نابودی برند شما شود و از همین رو طراحی اصولی لوگوی فروشگاه اینترنتی خیلی مهم‌تر از استخدام پرسنل یک کسب و کار می‌باشد و باید حتماً توسط بهترین شرکت طراحی لوگو و بهترین طراحی لوگو اختصاصی انجام شود تا کسب و کار شما به موفقیت برسد؛ به علاوه رعایت اصولی که قبل‌تر به آن اشاره داشتیم می‌تواند در طراحی موفق لوگو فروشگاه اینترنتی به شما کمک نماید و قدرت برندینگ شما را در کوتاه مدت افزایش دهد.

 

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

ویژه شما 

دانلود رایگان : با دانلود پکیج بهاره ست اداری و لوگو می توانید از تخفیف های لحاظ شده آن ویژه فصل بهار استفاده کنید.برای دانلود روی دکمه های زیر کلیک کنید.

دانلود رایگان کاتالوگ

نمونه طراحی لوگو

مکالمه را شروع کنید

اگر تلگرام دارید، همکاران آنلاین در تلگرام و اگر واتساپ دارید به همکاران آنلاین در واتساپ را انتخاب کنید

همه روزه در واتساپ پاسخگو هستیم، درحال حاضر همه کارشناسان در تلگرام و واتساپ آنلاین می باشند.

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر برای اصول طراحی لوگو فروشگاه اینترنتی

نیاز به کمک دارید با فیلترشکن روشن روی یکی از همکاران کلیک کنید

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر فیلترشکن ندارید اینجا را کلیک کنید!