جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

لوگو چیست و چه کاربردی دارد؟

لوگو نمایانگر هویت بصری برند شما هستند، البته به یاد داشته باشید که لوگو جزء مجموعه هنر نیست؛ زیرا تعریف درست این است که ابزاری هستند که کسب و کار شما از آن برای استراتژی توسعه و پیشرفته استفاده می‌کند. کاربرد اصلی طراحی لوگو این است که باید به مخاطبان بالقوه اطلاعات فوری و دقیقی از کسب و کار بدهد تا در هر جایی بتواند برند شما را شناسایی کند.

ویژه شما 

دانلود رایگان : با دانلود کاتالوگ پکیج بهاره ست اداری می توانید از تخفیف های لحاظ شده آن ویژه فصل بهار استفاده کنید.برای دانلود روی دکمه های زیر کلیک کنید.

دانلود رایگان کاتالوگ مشاهده نمونه کارهای طراحی لوگو

در سطح بسیار ساده برای تعریف می‌توان گفت نمادهایی هستند که از متن و تصاویر تشکیل شده‌اند و به ما کمک می‌کنند برندهایی را که دوست داریم شناسایی کنیم. بدین معنا که با مشاهده اولیه بگوییم صاحبان این آرم ها چه کسانی هستید؟ و میزان کیفیت و دقت خدمات آنها تا چه میزان رضایت بخش است؟ تمامی این سؤالات و پاسخ‌ها تنها با مشاهده لوگو ایجاد می‌شوند که به طور کلی مسئولیت زیادی برای یک تصویر کوچک دارند. در اینجا تعریف لوگو چیست و چگونه می‌توان از آن حداکثر استفاده را کرد را توضیح داده‌ایم تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

لوگو چیست؟

نمادی است که با تصویر، متن، شکل یا ترکیبی از این عناصر نشان داده می‌شود. زمانی که یک لوگوی کسب و کار به درستی طراحی شود، آنچه وظیفه‌ای که در قبال یک کسب و کار دارد، ارزش‌های اصلی و ایده‌ و اهداف آرم را نشان می‌دهد. انواع مختلفی از طرح‌های لوگوها وجود دارد که از اجزای نشان‌ها، علائم تصویری، تایپ‌ها، حروف برای طراحی استفاده می‌کنند.

لوگو نمادی متشکل از متن و تصاویر است که هدف یک کسب و کار را مشخص می‌کند. یک آرم خوب نشان می‌دهد که یک شرکت چه کاری انجام می‌دهد و برند برای چه چیزی ارزش قائل است. طراحی لوگو همه چیز در مورد ایجاد علامت تجاری بصری عالی برای یک شرکت است.

چرا طراحی لوگو اهمیت دارد؟

فقط نمادی نیست که در وب سایت، رسانه‌های اجتماعی و موارد بازاریابی خود قرار ‌دهید؛ بلکه بر اساس میزان اهمیت آرم و برندینگ شما می‌توانید آینده کسب و کار خودتان را پیش بینی کنید. طراحی لوگو حرفه ای می‌تواند به مشتریان کمک کند تا در نگاه اول بدانند شما، محصولات یا خدمات ارائه شده را برای مخاطبان هدف با ارزش‌های برند تعیین کرده‌‌اید. این واقعیت که می‌توانید از لوگوی برند خود برای متمایز کردن خود از رقبا استفاده کنید، یکی از مهم‌ترین دلایلی است که باید زمان و هزینه زیادی را صرف سفارش طراحی لوگو کرد.

طراح لوگو برای ایجاد یک علامت منحصر به فرد وظیفه دارد که در انتخاب طرح به شما کمک ‌کند تا جایگاه خود را در بازار بسازید. یک آرم خلاقانه و خوش ساخت می‌تواند یک تداعی بصری قوی ایجاد کند، به این معنی که شما می‌توانید در بلندمدت یک برند معتبر بسازید.

لوگو چه کاربردی دارد؟

ابزاری استراتژیک است که به شرکت شما هویت می‌بخشد. برای اطمینان از اینکه طراحی لوگو کاملاً حرفه ای انجام شود؛ باید به یک شرکت طراحی معتبر مراجعه کنید. آرم کسب و کار شما باید چند ویژگی مهم را بررسی کند که به شما کمک می‌کند از رقبا متمایز شوید.

اولین و مهم‌ترین نقشی که در زندگی کاری شما ایفا می‌کند شناسایی اهداف کاری شما به مخاطبین است. همچنین به مخاطبان شما کمک می‌کنند تا تجارت شما را قبل از دیگران تشخیص دهند و با گذشت زمان شما را فراموش نکند. ابزارهایی که برای توسعه و طراحی استفاده می‌کنید، به روش‌های جدید و غیرمنتظره‌ای تکامل یافته هستند و اصول اولیه آنچه ما در نظر می‌گیریم ممکن است حتی به مرور زمان تغییر کند.

انواع لوگو

طراحی لوگوی شرکت لزوماً نباید شامل همه این عناصر باشد. می‌تواند حداقل از یک عنصر ترکیبی، از حداقل دو عنصر تشکیل شده باشد. قبل از اینکه یک طراح را برای انجام کار خود انتخاب کنید، مطمئن شوید که آنها هدف یک لوگو را همانطور که قبلاً برای شما توضیح داده شده است را درک کنند. وقتی مطمئن شدید که آنها می‌دانند چه چیزی از آنها می‌خواهید، سپس بخواهید نمونه کارها را به شما نشان دهد.

از نظر احساسی و تکنیکی مطمئن شوید که نمونه‌ کارهای را که قبلاً انجام داده‌اند را دوست دارید و تائید می‌کنید. انواع آرم کاملاً از نظر سلیقه‌ای برای هر فرد جذابیت‌های و دلایل متفاوتی داشته باشد. نوع لوگو انتخابی شما فقط به این معنی است که احتمالاً چشم‌اندازی شما برای کسب و کارتان متفاوت است.

لوگوتایپ

چند نمونه از برندهای معروفی که از تایپوگرافی در لوگوی خلاقانه خود استفاده می‌کنند عبارت‌اند از: دیزنی، گوگل و.‌.. می‌باشند. برخی از شرکت‌ها به دنبال نام تجاری کامل در لوگو هستند که اگر نام کسب و کار شما به اندازه کافی کوتاه باشد، مانند مثال‌های بالا این نوع آرم عالی عمل می‌کند، همچنین می‌توانید از مخفف نام کسب و کار خود یا فقط حرف اول استفاده کنید، در صورتی که نام شرکت فقط با یک کلمه نشان داده شود این نوع لوگو تایپ بسیار انتخاب عالی است

مونوگرام

لوگوی مونوگرام یک طرح تزئینی است که از ترکیب یک تا سه حرف برای ایجاد یک نماد واحد ساخته شده است. لوگوهای مونوگرام معمولاً برای نشان دادن حروف اول یک شخص یا کسب و کار استفاده می‌شوند. در این سبک نیز ممکن است با تصاویر ترکیب شود تا مفهوم برند را بیشتر نشان دهد. هنگام طراحی آن، شما چیزی می‌خواهید که با مخاطب هدف شما ارتباط برقرار کند، همچنین در عین حال مشخصات برند شما را تثبیت کند.

لوگو انتزاعی

علائم انتزاعی به شما این امکان را می‌دهند که یک تصویر کاملاً منحصر به فرد برای کسب و کار خود ایجاد کنید، اما بهتر است به متخصصان و طراح لوگو بسپارید که درک کنند چگونه رنگ، شکل و ساختار برای ایجاد معنا ترکیب می‌شوند، زیرا در لوگو انتزاعی هماهنگی در اجزا نکته بسیار مهمی است.

لوگو مسکات

بر اساس یک‌سری از کسب و کارها بهتر است از یک شخصیت مسکات استفاده شود که این شخصیت می‌تواند معرف برند باشد. هر کسب و کاری بر اساس روند خود می‌تواند از مزایای مسکات برای بازاریابی بهره مند شود. در این روش لوگو یک شخصیت واقعی یا خیالی به وجود می‌آید که این شخصیت در انحصار برند قرار می‌گیرد و در آینده داستانی برای ارائه دارد.

لوگو ترکیبی

علامت ترکیبی در اصل از یک علامت کلمه یا حروف لاتین و یک علامت تصویری، علامت انتزاعی یا طلسم تشکیل شده است. برای طراحی این آرم عکس و متن را می‌توان در کنار هم قرار داد، یا با هم ادغام کرد تا یک تصویر مناسب ایجاد کند. برخی ازآنجایی‌که یک نام با تصویر مرتبط است، یک علامت ترکیبی و انتخاب همه‌کاره را می‌پسندند، در این طرح لوگو هم متن و هم نماد با هم کار می‌کنند تا برند شما را خلق کنند، همچنین ازآنجایی‌که ترکیب نماد و متن با هم یک تصویر متمایز ایجاد می‌کند، علامت تجاری این نوع معمولاً راحت‌تر از یک علامت تصویری به تنهایی است.

وکتور لوگو چیست؟

یک فایل لوگو وکتور معمولاً می‌تواند به عنوان یک تصویر کوچک، مقیاس پذیر و قابل ویرایش توصیف شود که در طراحی گرافیکی و تصویرسازی آزادی بی نهایتی را برای طراحان فراهم می‌کند. به این ترتیب، تصاویر برداری برای گرافیک‌هایی مانند آرم شرکت، تبلیغات بنری و سایر تصاویر طراحی که اغلب ‌وکتور را ترجیح می‌دهند.

تصاویر وکتور از تعداد زیادی اشیاء منفرد و مقیاس پذیر تشکیل شده که هر کدام با یک معادله ریاضی تعریف می‌شوند. یک سری اشکال هندسی توسط این معادلات ایجاد شده و یک تصویر غیر وابسته به وضوح را ارائه می‌دهند. این به طراح شما این امکان را می‌دهد که اندازه شما را بدون از دست دادن کیفیت تصویر تغییر داده شود. این نوع بسیار ارزشمند است؛ زیرا لوگوی شما باید در مکان‌ها و زمینه‌های مختلف واضح و از نظر بصری جذاب باشد.

جمع بندی

برندینگ شما باید توانایی داشته باشد که بر روی تمامی روش‌های بازاریابی از جمله بسته بندی محصولات، رسانه‌های اجتماعی، وب سایت و… قرار بگیرند و راهی برای تبلیغ نام تجاری و پیام خود به طور مداوم باشد، به عنوان مثال چه در فروشگاه، چه در خانه مشتریان شما، به صورت آنلاین و در هر جایی که می‌خواهند باید حضور داشته باشید. اگر احتیاج دارید که پیام برند خود را توسعه دهید و با موفقیت در زمینه کاری گامی کوتاه فاصله دارید، پس به فکر هویت سازی برند خود باشید. با تمامی نکات گفته شده می‌توانید جهت سفارش لوگو در انواع طرح‌ها به سایت رایان طرح مراجعه کنید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

لوگو چیست و چه کاربردی دارد؟

لوگو چیست و چه کاربردی دارد؟

فهرست مطالب

ویژه شما 

دانلود رایگان : با دانلود پکیج بهاره ست اداری و لوگو می توانید از تخفیف های لحاظ شده آن ویژه فصل بهار استفاده کنید.برای دانلود روی دکمه های زیر کلیک کنید.

دانلود رایگان کاتالوگ

نمونه طراحی لوگو

مکالمه را شروع کنید

اگر تلگرام دارید، همکاران آنلاین در تلگرام و اگر واتساپ دارید به همکاران آنلاین در واتساپ را انتخاب کنید

همه روزه در واتساپ پاسخگو هستیم، درحال حاضر همه کارشناسان در تلگرام و واتساپ آنلاین می باشند.

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر برای لوگو چیست و چه کاربردی دارد؟

نیاز به کمک دارید با فیلترشکن روشن روی یکی از همکاران کلیک کنید

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر فیلترشکن ندارید اینجا را کلیک کنید!