جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

انتخاب رنگ برند – روانشناسی رنگ برای لوگو و برند

اگر نیاز به راهنمایی و مشاوره در خصوص این مقاله دارید همین الان با شماره 02191307049  کلیک کنید.

برای ثبت سفارش  و تحویل قبل از عید نوروز همین الان با ما در تلگرام یا در واتساپ در ارتباط باشید.

یک برند قوی در ابتدا باید در انتخاب رنگ برند دقت کافی را به خرج دهد، تا ویژگی های خاص رنگ‌ها علاوه بر تأثیر روانی که بر احساسات می گذارند نقش مهمی در بازنمایی شخصیت  برند داشته باشند. بنابراین، انتخاب رنگ مناسب برای برند به راحتی انجام نمی‌شود و شما نمی توانید در بحث برندسازی و طراحی لوگو تنها به رنگ دلخواهتان توجه کنید. زیرا، در بحث برند سازی مهمترین نکته در انتخاب رنگ برند این است که مردم در مورد برند و ظاهر آن چه می‌گویند. در این مقاله قصد داریم اطلاعات مهمی در مورد انتخاب رنگ برند و روانشناسی رنگ برای برند برای شما ارائه دهیم، پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

تعریف روانشناسی رنگ  و تاثیر آن

روانشناسی رنگ برای برند در اصل مطالعه‌ای علمی در مورد چگونه تاثیر رنگ بر نحوه درک ما از یک برند است. طبق نظریه روانشناسان رنگ‌ها بر احساسات انسان‌ها تأثیر قوی می‌گذراند و این احساسات نقش عمده‌ای در نحوه رفتار ما به عنوان مصرف کننده دارند. انتخاب رنگ برند دارای چارچوب ها مخصوص است و برای طراحی لوگو حرفه‌ای لازم است به دانش روانشناسی انتخاب رنگ برای برند آگاه باشید و اگر قصد تغییرات در برند خود دارید، شرکت طراحی لوگو رایان طرح با بهترین طراح های لوگو ابزار قدرتمندی در طراحی و انتخاب رنگ برند را به شما ارائه می‌دهند و جهت سفارش طراحی لوگو با شماره ((02191307049)) تماس بگیرید.

یکی از جالب ترین و بحث برانگیزترین جنبه های بازاریابی، روانشناسی رنگ و فرآیند موثر انتخاب رنگ برند است. زیرا، در بازاریابی بیشتر بحث ها در مورد رنگ‌ها این است که رنگ در برندسازی نقشی موثر ایفا می‌کند، که نشان دهنده رابطه بین برند و رنگ مورد استفاده در است. به عبارت دیگر باید در هنگام انتخاب رنگ این سوال را پاسخ دهید که آیا رنگ برند متناسب با ماهیت برند شما است یا خیر؟ طبقه بندی روند انتخاب رنگ برای برند و تاثیر آن به شرح زیر است.

  • لوگوی آبی

در ابتدا باید بدانید که در طراحی لوگو رنگ آبی به معنای متانت، اعتماد به نفس، شکوه، امنیت، آرامش و صداقت می‌باشد. رنگ آبی رنگی است که برای علائم تجاری بسیاری از شرکت های معروف استفاده می شود و معمولاً برای شرکت های فعال در زمینه اینترنت و موسسات مالی، رنگی مناسب بوده و اکثریت آن را ترجیح می دهند.

  • لوگوی مشکی

معنی رنگ مشکی در بخش سفارش لوگو برای اعتماد، ظرافت، پیچیدگی، ابهام، رسمی بودن و لوکس بودن استفاده می‌شود و رنگ مشکی در علائم تجاری شرکت های رده بالا بیشترین استفاده را دارد و می توان از آن به عنوان رنگ مستقل یاد کرد. از دلایلی دیگر که لوگوهایی که برای اولین بار طراحی می شوند سیاه و سفید هستند این است که بیانگر احساسات به همراه حس خطر است.

  • لوگوی قرمز

معنی رنگ قرمز جسارت، عشق ، اشتیاق، توجه، هیجان و کار است و بیشتر رنگ قرمز در طرح هایی با زمینه های سفید و مشکی به طرز شگفت انگیزی ظاهر می شود و به طور کلی رنگ های طیف بندی قرمز و صورتی هستند جزو رنگ های انتخابی خانم ها می‌باشند و رنگ مورد علاقه اکثر دخترها محسوب می شوند.

  • لوگوی زرد

به معنای منطق، اعتماد به نفس، خوش بینی، اشتیاق، درخشندگی، خلاقیت، وضوح و پیشرفت است و رنگ زرد به طور کلی آنقدر روشن به نظر می رسد که استفاده از آن به تنهایی دشوار است، اما نیاز دارد تا در کنار رنگ‌های دیگری قرار بگیرد.

  • لوگوی نارنجی

رنگ نارنجی نماد شادی، اجتماع، دوستی، خورشید، اشتیاق، اشتها و سرزندگی است، رنگ نارنجی برای باز کردن اشتها و گاهی در پوسترهای هشدار دهنده استفاده می شود.

  • لوگوی سبز

رنگ سبز به معنای طبیعت، سرزندگی، هماهنگی، محیط، رشد و تجدید است و به طور کلی رنگ سبز در بسیاری از موارد به عنوان لوگوی شرکت های تولیدکننده و محصولات دوست‌دار محیط زیست استفاده می شود. به طور کلی رنگ سبز در روانشناسی رنگ‌ به عنوان رنگی آرام و راحت برای چشم شناخته شده است.

  • لوگوی بنفش

رنگ بنفش نمادی از ابهام، رمز و راز، سلطنت، اخلاق، خلاقیت، شرافت، عظمت، قدرت و جاه طلبی است. در گذشته برای تولید رنگ بنفش هزینه زیادی صرف می شد که با وجود اینکه حضور آن در طبیعت بسیار نادر است و به سختی می‌توان آن را به دست آورید و رنگی محبوب برای کودکان است رنگی دوست داشتنی می‌باشد، لذا اغلب در لوگو شیرینی فروشی‌ها و یا برند اسباب بازی ها دیده می شود.

  • لوگوی رنگی

این طراحی لوگو رنگی با استفاده از چند رنگ خلق می‌شود و به عنوان نمادی از تجمل ، راحتی، سرگرمی، قدرت، نفوذ، همگامی با زمان و اهداف متعدد شناخته شده اند. لوگوهای چند رنگی جدید هستند که امروزه در بازاریابی اینترنت  بیشتر دیده شده‌اند. زیرا ذهن را در مورد معنی هر رنگ در رنگ ها چالش را برای ذهن خواهد داشت.

تاثیر رنگ ها بر برند و مشتریان

انتخاب رنگ ها در برندها بر اساس نحوه جذب محصول برای مشتری در بسیاری از مواقع در زندگی روزمره با توجه به تکنولوژی مدرن و نحوه بازاریابی آنها مرتبط هستند. رنگ ها در برندها نقش زیادی دارند، لیکن از آنجایی که ارتباط بین برند و محصول به تناسب محصول با برند بستگی دارد، رنگ ها نیز نقش بسزایی در تأثیرگذاری بر مشتری دارند و یکی از مهم ترین موارد بازاریابی محصول است.

تاثیر رنگ ها بر فرآیند خرید

در فرآیند خرید مشتریان بالقوه رنگ ها نیز نقش مهم و قابل توجهی دارند، زیرا برندها با در نظر گرفتن احساسات خاص در مواجه شدن با رنگ‌ها در روند طراحی لوگو فرآیند بازاریابی خود را پیش می‌برند و  مطالعات ثابت کرده است که درصد زیادی از تصمیمات ناگهانی در فرآیند خرید به رنگ ها بستگی دارد، که در اصل این فرآیند انتخاب رنگ برند باعث می شود مصرف کنندگان هویت برند محصول را ببینند.

اهمیت روانشناسی رنگ ها برای برند

اهمیت روانشناسی در انتخاب رنگ برای برند در این است که آنها تأثیر زیادی بر احساسات دارند و این تأثیر نقش مهمی در محصول یا خدماتی که ارائه می دهید ایفا می کند. به عنوان مثال، وقتی به سبز نگاه می کنید بسیاری از ما احساس راحتی و آرامش می کنیم، زیرا سبز با رنگ طبیعت و درختان مرتبط است. احساسات نقش بیشتری در کنترل تصمیم‌گیری مصرف‌کنندگان دارند تا باوری متفاوتی در مورد یک محصول خاص داشته باشند. رنگ لوگو شما در بازار رقبا ممکن است اولین انگیزه برای خرید آنها باشد، بنابراین رنگ های استفاده شده در برند شما یکی از عناصر مهم بازاریابی هستند.

در دنیا نظریه ها و مطالعات زیادی در مورد روانشناسی رنگ وجود دارد، و این نظریه ها فراتر از مطالعه مفهوم رنگ‌ها است. بسیاری از مطالعات به رابطه رنگ ها با تکامل انسان می پردازند، و اینکه چگونه در سر تا سر بشر، چیزهای خاصی با رنگ های خاص مرتبط شده اند. در فرآیند سفارش دهی لوگو وجود طراحان حرفه‌ای در مجموعه رایان طرح با در نظر گرفتن روانشناسی انتخاب رنگ برای برند انجام می‌شود که شما برای سفارش طراحی لوگو حرفه‌ای می‌توانید با شماره((09229026345)) تماس حاصل بفرمایید.

زیرا، روانشناسی رنگ ها نیز با فرهنگ مردم و نژادها مرتبط است. به عنوان مثال، بیشتر مردم در عزاداری و تشییع جنازه از رنگ سیاه استفاده می کنند، در حالی که بومیان استرالیا از رنگ سفید برای عزاداری استفاده می‌کنند.

اصول پایه برای انتخاب رنگ برند

تأثیر انتخاب رنگ ها برای برند  در اصل به سبک طراحی لوگو و خصوصیات هنری کلی طراح لوگو، همچنین سایر ترکیبات به کار رفته در لوگو بستگی دارد. در اصول پایه برای انتخاب رنگ برند چهار عامل وجود دارد که باید هنگام انتخاب رنگ برند خود در نظر داشته باشید که به شرح زیر است.

  1. رنگی را انتخاب کنید که برای برند شما معتبر باشد
  2. رنگی را انتخاب کنید که شخصیت برند شما را مجسم کند
  3. رنگی را انتخاب کنید که برای مخاطبان شما جذاب باشد
  4. رنگی را انتخاب کنید که برند شما را متمایز کند

جمع بندی

همانطور که میزان ماهیت روانشناسی رنگ‌های مختلف را با میزان اثرات تداعی کننده‌ آنها را در مقاله بالا  مطالعه کرده‌اید، ممکن است به این فکر کنید که ( کدام یک از رنگ‌ها برای برند من مناسب است؟) که با کمک تیم رایان طرح فرآیند طراحی و انتخاب رنگ برند بسیار آسان خواهد بود. به طور کلی انتخاب رنگ برند بر روی هویت بصری برند شما به شدت تأثیر می گذارد.

زیرا، رنگ یکی از ضروری ترین اجزای هویت بصری برند است. درک روانشناسی انتخاب رنگ برای برند شما باید برای مخاطبان جذاب بوده و شرکت شما را از رقبا متمایز کند، یکی از بهترین راه ها برای ایجاد هویت بصری قدرتمند و معنادار سفارش لوگو حرفه‌ای به رایان طرح است.

 

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

فهرست مطالب

ویژه شما 

دانلود رایگان : با دانلود پکیج بهاره ست اداری و لوگو می توانید از تخفیف های لحاظ شده آن ویژه فصل بهار استفاده کنید.برای دانلود روی دکمه های زیر کلیک کنید.

دانلود رایگان کاتالوگ

نمونه طراحی لوگو

مکالمه را شروع کنید

اگر تلگرام دارید، همکاران آنلاین در تلگرام و اگر واتساپ دارید به همکاران آنلاین در واتساپ را انتخاب کنید

همه روزه در واتساپ پاسخگو هستیم، درحال حاضر همه کارشناسان در تلگرام و واتساپ آنلاین می باشند.

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر برای انتخاب رنگ برند – روانشناسی رنگ برای لوگو و برند

نیاز به کمک دارید با فیلترشکن روشن روی یکی از همکاران کلیک کنید

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر فیلترشکن ندارید اینجا را کلیک کنید!