جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

با نحوه طراحی لوگو نوشتاری آشنا شوید!

لوگو انواع مختلفی دارد، که عبارت‌اند از: مونوگرام، لوگوی تصویری، لوگو ترکیبی، لوگو مسکات، لوگو امبلم، لوگو انتزاعی‌ و لوگو نوشتاری یا لوگو تایپ! که در ادامه به معرفی این نوع از لوگو می‌پردازیم. یکی از انواع لوگو، لوگوی نوشتاری است، که توسط نام برند یک کسب و کار طراحی می‌شود. طراحی لوگو نشانه‌ای بصری است که به تصویر شما ارزش می‌دهد و باعث شناسایی شما نیز می‌شود؛ قاعدتاً هر برند باید لوگوی خاص و جذاب خود را داشته باشد تا بتواند خود را در ذهن مخاطب ماندگار کند.

طراحی لوگو نوشتاری به ۳ دسته تقسیم می‌شوند:

ویژه شما 

دانلود رایگان : با دانلود کاتالوگ پکیج بهاره ست اداری می توانید از تخفیف های لحاظ شده آن ویژه فصل بهار استفاده کنید.برای دانلود روی دکمه های زیر کلیک کنید.

دانلود رایگان کاتالوگ مشاهده نمونه کارهای طراحی لوگو

  1. مرحله اول، فراهم کردن پیش‌درآمدها
  2. ادراک و فهمیدن، سپس برگزیدن فاکتورهای مناسب برای طراحی آرم نوشتاری.
  3. مرحله آخر، مرحله عملی طراحی لوگو نوشتاری است، که با سپردن به تیم متخصص یا توسط خودتان طراحی می‌شود.

لوگو نوشتاری چیست؟

لوگو نوشتاری یا لوگو تایپ لوگویی است که، با استفاده از نوشتار تولید می‌شود؛ در واقع لوگو تایپ‌ها سبکی از طراحی لوگو هستند که می‌توانند به‌صورت پیچیده یا ساده طراحی شوند، در این نوع از طراحی لوگو ارزان، نام شخص یا برند توسط تایپوگرافی تولید می‌شود.

یکی از مزایای لوگو تایپ این است که، به‌سرعت نام تجاری و کسب و کار شما را با هویت برند ارتباط می‌دهد، همچنین طراحی لوگو تایپ مخاطب را دچار سردرگمی و گیجی نمی‌کند؛ به عبارتی مخاطب با اولین نگاه به این لوگو به مفهوم و هویت برند یک تجارت پی می‌برد.

لوگو نوشتاری، معمولاً همراه با نوشته است و تمام آن را نوشته‌ها تشکیل می‌دهند؛ لوگو تایپ انگلیسی معمولاً فونت تایپی است که تعدادی از حروف آن تغییر پیدا کرده است، اما لوگو تایپ فارسی خلاقانه‌تر طراحی شده است و متشکل از خطوط خوشنویسی و مدرن و زیباست.

در طراحی لوگو تایپ اگرچه باید تمام آن نوشته باشد، باید مفهوم و کاربرد محصول نیز در آن رعایت شود.

در طراحی لوگو نوشتاری، باید سادگی، خوشنویسی، ایده پردازی، و خلاقیت در آن رعایت شود، طراح لوگو در طراحی این نوع از لوگو باید دقت عمل بسیار بالایی داشته باشد.

مزای لوگو نوشتاری

 

طراحی لوگو نوشتاری به چه صورت است؟

طراحی لوگو نوشتاری، فراتر از تولید یک لوگو یا نماد بصری ساده برای یک کسب و کار و تجارت است، بنابراین طراحی نام شرکت و قرار دادن آن در یک قالب مستطیل یا مربع به شما لوگو نوشتاری یا لوگو تایپ تحویل نمی‌دهد‌.

طراح لوگو و متخصصان، هرگز جنبه بصری یک لوگو را از جنبه مفهومی آن جدا نمی‌کنند؛ قاعدتاً اولین رابطه مخاطب و شرکت با دیدن لوگو شکل می‌گیرد و مخاطب به‌راحتی جذب آن می‌شود.

طراحی آرم نوشتاری خوب، ترکیبی منحصربه‌فرد از نماد تجاری و هنر و خلاقیت است که دستیابی به آن برای هر کسی میسر نیست،

طراحی لوگو نوشتاری به‌صورت خلاقانه، می‌تواند به ماندگاری برند شما در ذهن مخاطب کمک بسزایی کند، و برند شما را در بین مردم محبوب و معتبر می‌کند که باعث جذب مخاطب نیز می‌گردد.

با سفارش طراحی نشان نوشتاری، می‌توانید ماندگاری و محبوبیت خود را افزایش دهید، و برند خود را در سراسر جهان معروف کنید.

نمونه لوگو نوشتاری

مراحل طراحی لوگو به‌صورت نوشتاری

در موقع طراحی لوگو نوشتاری باید فونت مناسبی برای طراحی لوگو انتخاب کنید، سپس کارهای بعدی را انجام دهید تا تصویری منحصربه‌فرد، خاص و ماندگار خلق شود.

نکات ضروری که باید در طی مراحل طراحی لوگو نوشتاری به کار برده شود عبارت‌اند از:

  • شناخت کامل برند، شناسایی برند خود و ارزشی که برای مشتریان خود دارید مهم‌تر از پیروزی در بین رقیبانتان تجارت شما است.
  • مرحله بعد در طراحی لوگو نوشتاری شناخت مخاطبان برند شما است، مخاطبان برند بسیار با ارزش هستند، در واقع بین آنچه می‌خواهید از طریق لوگوی خود به دیگران منتقل کنید، و آنچه مشتریان از شما انتظار دارند تفاوت زیادی دارد، شما با شناخت کامل مخاطبان خود می‌توانید این مشکل را تا اندازه زیادی حل کنید.
  • در هنگام طراحی از تطبیق‌پذیری آرم خود اطمینان حاصل کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که به اصول طراحی لوگو مسلط هستید، مثلاً فونتی که انتخاب می‌کنید بر اساس سلیقه و احساسات شخصی نباشد، در طراحی ابتدا باید احساسات بیننده را باید مد نظر قرار دهید.
  • مراقب اشتباهات رایجی که برخی از طراحان در هنگام طراحی انجام می‌دهند باشید‌، مثلاً استفاده زیاد از رنگ و قلم‌های متنوع کاملاً اشتباه است، یک طراح خبره می‌داند که در طراحی لوگو از یک فونت و رنگ باید استفاده کرد.

تفاوت لوگو تصویری و لوگو نوشتاری در چیست؟

لوگو‌ تایپ نوعی از طراحی لوگو است که، در آن نوشتار به شیوه‌ای خلاقانه و منحصربه‌فرد طراحی شده است، این سبک از لوگو، با دانش و مهارت در هنر نوشتن و ایجاد فونتی انحصاری و مرتبط با فضای برند موردنظر، با استفاده از شکل و حروف به‌صورت انتزاعی طراحی می‌شود، لازم به ذکر است که در این سبک از لوگو نام برند در لوگو به‌صورت کامل نوشته می‌شود.

اما لوگو تصویری، به شکل نماد توسط تصاویر طراحی می‌شود که بیننده تنها تصویری از نماد آن کسب و کار را مشاهده می‌کند، این نوع لوگوها به موضوع کسب و کار اشاره می‌کنند و مفاهیم خاصی را به همراه دارند، مانند لوگو شرکت اپل که تنها از یک شکل و نماد تشکیل شده است اما پشت آن داستانی بلند پ بالا است.

لوگوهای تصویری معمولاً برای شرکت‌ها، سازمان‌ها، و ارگان‌ها استفاده می‌شود.

از مزایای لوگو تصویری این است که به‌طور واضح در چشم بیننده نقش می‌بندد، حتی در این نوع لوگو در صورت خواست صاحب‌کار، نام برند به‌صورت فونت آماده در کنار نماد درج می‌شود.

تفاوت لوگو نوشتاری با لوگو تصویری

نحوه سفارش طراحی لوگو در رایان طرح

می‌دانیم که طراحی لوگو در برند سازی اولین و مهم‌ترین قدم برای شناساندن تجارت خود به مخاطب است، شما با مراجعه به سایت رایان طرح، از قیمت طراحی لوگو و تعرفه‌های آن در سطوح مختلف اطلاع پیدا می‌کنید و فقط کافی است با انجام مراحل زیر ثبت سفارش را انجام دهید:

  1. ثبت نام در سایت: ابتد باید در سایت ثبت نام کنید.
  2. ثبت سفارش طراحی لوگو به‌صورت آنلاین: اطلاعات لوگو مانند: رنگ‌بندی، نوع و المان لوگو، و… را در فرم ثبت سفارش پر کنید و از طریق درگاه‌های پرداخت، هزینه آن را پرداخت نمایید.
  3. طراحی اتود: طراحان لوگو پس از واریز هزینه از طرف شما، اقدام به طراحی لوگو طبق سفارش شما می‌کنند‌.
  4. مشاهده اتود و درخواست اصلاحات: لوگوهایی که طراحان طراحی کرده‌اند از طریق پشتیبانی برای شما ارسال می‌شود، شما می‌توانید همراه با اصلاحات از طریق پشتیبانی ارسال نمایید.
  5. تحویل لوگو: در این مرحله با توجه به اصلاحاتی که در طراحی لوگو لحاظ کرده بودید، لوگوی اصلاحی برای شما ارسال می‌شود.

سفارش طراحی لوگو نوشتاری

جمع بندی:

امروزه طراحی لوگو، جز مهم‌ترین اقدامات اصلی یک تجارت محسوب می‌شود، هر صاحب کسب و کاری می‌داند که برای شناساندن برند خود به مخاطب و جذب مشتری جدید باید به‌صورت اصولی اقدام به طراحی لوگو کند، لوگو نوشتاری نام‌ شرکت را بین مردم محبوب و معروف و معتبر می‌کند، به‌صورتی که در طول سالیان دراز نام یک شرکت در ذهن مردم ماندگار می‌شود، مثل شرکت کوکا کولا، زم زم و…

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

طراحی لوگو نوشتاری

طراحی لوگو نوشتاری

فهرست مطالب

ویژه شما 

دانلود رایگان : با دانلود پکیج بهاره ست اداری و لوگو می توانید از تخفیف های لحاظ شده آن ویژه فصل بهار استفاده کنید.برای دانلود روی دکمه های زیر کلیک کنید.

دانلود رایگان کاتالوگ

نمونه طراحی لوگو

مکالمه را شروع کنید

اگر تلگرام دارید، همکاران آنلاین در تلگرام و اگر واتساپ دارید به همکاران آنلاین در واتساپ را انتخاب کنید

همه روزه در واتساپ پاسخگو هستیم، درحال حاضر همه کارشناسان در تلگرام و واتساپ آنلاین می باشند.

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر برای با نحوه طراحی لوگو نوشتاری آشنا شوید!

نیاز به کمک دارید با فیلترشکن روشن روی یکی از همکاران کلیک کنید

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر فیلترشکن ندارید اینجا را کلیک کنید!