جستجو کردن
Close this search box.

رنگ سازمانی در طراحی لوگو [اصول و نکات مهم]

اگر نیاز به راهنمایی و مشاوره در خصوص این مقاله دارید همین الان با شماره 02191307049  کلیک کنید.

برای ثبت سفارش  و تحویل قبل از عید نوروز همین الان با ما در تلگرام یا در واتساپ در ارتباط باشید.

انتخاب رنگ سازمانی در طراحی لوگو، یکی از مواردی است که از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا انتخاب رنگ نقش مستقیمی در موفقیت برند شما دارد. برای کاربرد صحیح رنگ سازمانی در طراحی لوگو باید با مقوله رنگ‌های سازمانی و تاثیرات و کارکرد آنها در طراحی لوگو آشنایی داشته باشید. اگر شما هم جزو کسانی هستید که قصد دارند با رنگ سازمانی آشنا شوند پس با ما همراه شوید. ما اینجا تلاش می‌کنیم تا هر آنچه را که باید در مورد رنگ‌ سازمانی بدانید برای شما بگوییم.

رنگ سازمانی چیست؟

وقتی قصد طراحی لوگو ارزان برای کسب و کارتان را دارید باید در مورد طراحی‌های بصری و تاثیرات آن بر احساسات و افکار مخاطبانتان مطالعه کنید تا آگاهی‌های لازم را به دست بیاورید. وقتی لوگویی را طراحی کنید رنگی که به طور منسجم در طراحی استفاده می‌شود رنگ سازمانی گفته می‌شود. بعد از انتخاب رنگ سازمانی لوگو، این رنگ باید در تمامی تبلیغات تکرار شده و به طرح‌ها هویت سازمانی بدهد. برای مثال اگر رنگ لوگو زرد انتخاب شد این رنگ باید در بروشورها، کاتالوگ‌ها و ادوات تجاری نیز تکرار شود.

رنگ سازمانی در طراحی لوگو

تاثیر رنگ سازمانی در طراحی لوگو

اولین مولفه برای طراحی لوگو انتخاب رنگ سازمانی است. اگر رنگ سازمانی لوگو درست انتخاب شود ذهن بیننده به سمت آن جلب می‌شود، اساتید رنگ‌شناسی بر این عقیده هستند که رنگ‌ها وضعیت روانی و جسمی آدم‌ها را تغییر می‌دهند. برای مثال ممکن است رنگ‌های گرم فشار خون و ضربان قلب را در برخی موارد افزایش دهند و رنگ‌های سرد برعکس عمل کنند. استفاده از رنگ‌های گرم مثل قرمز در رستوران‌ها می‌تواند موید این مورد باشد.

هر یک از رنگ‌ها معانی خاصی دارند و احساسات مختلفی را در دل و ذهن مخاطب ایجاد می‌کنند. یک رنگ ممکن است در مخاطب ترغیب ایجاد کند و رنگ دیگر مشتری را از خرید منصرف کند. پس ضرورت دارد که در انتخاب رنگ بیشترین دقت به کار گرفته شود.

برای اینکه در مورد تاثیر رنگ‌های سازمانی در طراحی لوگو بیشتر بدانید باید روانشناسی رنگ‌ها را مطالعه کنید و سپس ببینید کدام یک از آنها می‌تواند با فعالیت و کسب و کار شما مطابقت کند.

اهمیت انتخاب رنگ سازمانی

برای انتخاب رنگ سازمانی در طراحی لوگو باید با روانشناسی رنگ‌ها آشنا باشیم و تمامی تجهیزات شرکت و کسب و کار خود را با رنگی که انتخاب می‌کنیم هماهنگ کنیم. اهمیت رنگ سازمانی از آن جهت است که با مخاطب و مشتری، ارتباط مستقیم برقرار می‌کند. باید بدانید که رنگ‌ها هر کدام خصوصیات خود را دارند و هر یک با زبانی با مخاطب گفتگو می‌کنند. پس ضرورت شناخت رنگ‌ها اهمیت زیادی برای انتخاب رنگ سازمانی دارد. جهت اطلاع از قیمت طراحی لوگو سازمانی حتما به تغرفه های سایت رایان طرح سر بزنید.

لوگو با رنگ سازمانی

چگونه رنگ سازمانی را انتخاب کنیم؟

به همان اندازه که انتخاب رنگ سازمانی خوب در طراحی لوگو، می‌تواند مخاطبان را جذب خود کند، به همان میزان هم یک انتخاب غلط می‌تواند مخاطب را از انتخاب برند شما دور کند. پس نحوه انتخاب رنگ سازمانی از همه چیز مهم‌تر است. برای این مورد باید حتما رنگ‌ها را بررسی کرد و پیام‌ها و نمادهایی که پشت هر یک از آنهاست را در نظر گرفت و با محصول و کالای تولیدی و شاخصه‌های آن تطبیق دارد تا به یک انتخاب درست دست یافت.

برای اینکه بیشتر با مفهوم رنگ‌های سازمانی آشنا شوید ما خلاصه ای از برخی رنگ‌های مشهور را برای شما خواهیم گفت. رنگ سفید و سبز معمولا مفهوم سلامتی را می‌رسانند. رنگ بنفش رنگ تجملات است و رنگ قرمز معمولا هیجان را می‌رساند. رنگ زرد مفهوم متقاعد کنندگی را دارد. اگر دقت کنید می‌بینید که بیشترین رنگ مورد استفاده در آرم‌ها رنگ آبی است. این رنگ مفهوم آرامش و اطمینان را پشت خود دارد و از این رو بیشترین کاربرد در برندها را به خود اختصاص داده است.

رنگ سازمانی در طراحی لوگو باید بر اساس زمینه کاری شما انتخاب شود. برای مثال اگر کسب و کار شما با کودکان سر و کار دارد نباید از رنگ‌های تیره استفاده کنید. اگر کسب و کارتان در زمینه تولید غذا هست باز هم به همین نحو است. استفاده از رنگ‌های روشن و گرم مثل قرمز و نارنجی در خوراکی‌ها هیجان و اشتها را تحریک می‌کند و برای جلب مخاطب جذابتر است.

مواردی که باید برای انتخاب رنگ سازمانی لوگو در نظر بگیریم

دقت در انتخاب رنگ سازمانی در طراحی لوگو می‌توانید نقش مستقیمی در رسیدن برند شما به هدف باشد. بر این اساس مواردی که باید مورد توجه قرار گیرد عبارتند از:

  • محدوده سنی مخاطب و مشتری
  • جنسیت مخاطب و مشتری
  • اطلاع از اینکه فرهنگ جامعه‌ای که برند ما در آن عرضه می‌شود بیشتر تمایل به چه رنگ‌هایی دارد
  • هدف ما ارتباط برقرار کردن با چه بخشی از احساسات مشتری است
  • مشتری و مخاطب ما چه شناختی از رنگ‌ها دارد
  • توجه به جغرافیا و مکانی که رنگها عرضه می‌شوند.
  • رنگ‌های مکمل و متضاد چه هستند؟
  • استفاده رقیبان برند از این رنگ‌ها چطور بوده و عملکرد ما باید چگونه باشد
  • تطبیق رنگ سازمانی با برند و محصول مورد نظرمان
  • شخصیتی که از برندمان می‌خواهیم به نمایش بگذاریم باید چطور باشد و چه رنگی با آن تناسب دارد.

انتخاب رنگ در لوگو

رنگ‌های سازمانی و کارکرد آنها در طراحی لوگو

برای اینکه بیشتر در مورد رنگ سازمانی در طراحی الگو بدانیم چند رنگ را برای شما توضیح می‌دهیم تا بهتر بتوانید رنگ سازمانی مورد نیازتان را انتخاب کنید.

رنگ سازمانی زرد در لوگو

رنگ سازمانی زرد در لوگو نشان دهنده انرژی زیاد است. این رنگ حس خوش‌بینی در مخاطب را افزایش می‌دهد و برای افرادی که به دیدن ویترین مغازه‌ها علاقمند هستند جذابیت فوق‌العاده‌ای دارد. مغز انسان با دیدن رنگ زرد بیشتر سروتنین آزاد کرده و حس خوبی در بدن خود حس می‌کند.

رنگ زرد تمرکز شخصی را بالا برده و خلاقیت را افزایش می‌دهد. رنگ زرد حرارت و انرژی زیادی دارد و سبب امید و خوش‌بینی و میل به طلوع صبح در فرد می‌شوند. یکی از برندهایی که از رنگ زرد در لوگوی خود استفاده می کند شرکت ایرانسل است که از این طریق سعی در ایجاد انرژی در مخاطبان خود دارد.

رنگ سازمانی قرمز در طراحی آرم

رنگ سازمانی قرمز در لوگو نمادی برای جلب توجه بوده و هیجان‌آور است. قرمز ضربان قلب و فشار فرد بیننده را بالا می‌برد و در وی ایجاد فوریت می‌کند. این رنگ هیجان‌آور و شادی آفرین بوده و انرژی زیادی در افراد ایجاد می‌کند. قرمز به دلیل اشتهاآور بودن در رستوران‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رنگ سازمانی آبی در طراحی لوگو

رنگ سازمانی آبی در لوگو به عنوان نمادی جهت ایجاد اطمینان و آرامش در مخاطب، شناخته می‌شود. این رنگ همچنین نمادی از هوش، استعداد، صداقت و وفاداری است. انتخاب این رنگ در بیشتر لوگوها کاربرد دارد و قصد صاحب برند معمولا این است که حس آرامش را در مخاطب ایجاد کرده و نوعی اعتماد به نفس را در وی ایجاد کند.

نگاهی به بسیاری از برندهای جهانی استفاده از رنگ سازمانی آبی را در برندها نشان می‌دهد. برای مثال می‌توانید دم دست‌ترین لوگوهای جهانی یعنیFacebook و Samsung را ببینید که رنگ آبی توانسته برای آنها موفقیت کسب کند. اما نباید این موفقیت‌ها، شما را به این سمت سوق دهد که انتخاب رنگ آبی برای هر لوگویی موفقیت‌آمیز است. برای مثال اگر شما لوگویی با رنگ آبی برای یک رستوران تهیه کنید بی‌گمان به نتیجه نمی‌رسید؛ چون رنگ قرمز برای این نمونه‌ها بهتر جوابگو بوده است.

مشاوره انتخاب رنگ سازمانی در طراحی لوگو

با توضیحاتی که از ابتدا تا اینجا برای شما دادیم حتما متوجه اهمیت و کاربرد رنگ سازمانی در طراحی لوگو شده‌اید. اهمیت انتخاب رنگ سازمانی در طراحی لوگو تا جایی است که یک انتخاب غلط می‌تواند شما را در ارائه برندتان با شکست مواجهه کند.

این میزان تاثیر سبب شده است که بسیاری از صاحبان برند کار انتخاب رنگ لوگوی خود را به افراد متخصص بسپارند. برخی نیز سعی می‌کنند در این زمینه مشاوره بگیرند تا دچار خطا نشوند. با این حال اگر هر سوالی داشتید تیم ما می‌تواند شما را برای رسیدن به هدفتان یاری داده و تا جایی که بتواند به شما در زمینه انتخاب رنگ سازمانی در طراحی لوگو مشورت بدهد.

شرکت طراحی لوگو رایان طرح با رعایت تمامی استانداردهای رنگ سازمانی و تطبیق آن با محصولات شما، تلاش می‌کند تا بهترین انتخاب رنگ را به شما پیشنهاد کند. ما از طریق شناسایی بازار هدف شما و شناخت مخاطب برندتان، بر اساس اینکه محصول شما در چه بازاری ارائه می‌شود و رده سنی که باید به عنوان مشتری در نظر بگیرید، تمام تلاش خود را جهت انتخاب بهترین رنگ سازمانی در طراحی لوگو شما به کار می‌گیریم.

سفارش لوگو سازمانی

رایان طرح برای جذاب‌تر شدن برند شما و موفقیت شما در ایجاد بهترین و برترین لوگوها، تلاش کرده و به شما خدمت‌رسانی‌های لازم را انجام می‌دهد. برای انتخاب رنگ سازمانی در سفارش طراحی لوگو با اعتماد به رایان طرح می‌توانید گام‌های مطمئن‌تری به سمت موفقیت بردارید.

4.3/5 - (7 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رنگ سازمانی در طراحی لوگو

رنگ سازمانی در طراحی لوگو

فهرست مطالب

ویژه شما 

دانلود رایگان : با دانلود پکیج بهاره ست اداری و لوگو می توانید از تخفیف های لحاظ شده آن ویژه فصل بهار استفاده کنید.برای دانلود روی دکمه های زیر کلیک کنید.

دانلود رایگان کاتالوگ

نمونه طراحی لوگو

مکالمه را شروع کنید

اگر تلگرام دارید، همکاران آنلاین در تلگرام و اگر واتساپ دارید به همکاران آنلاین در واتساپ را انتخاب کنید

همه روزه در واتساپ پاسخگو هستیم، درحال حاضر همه کارشناسان در تلگرام و واتساپ آنلاین می باشند.

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر برای رنگ سازمانی در طراحی لوگو [اصول و نکات مهم]

نیاز به کمک دارید با فیلترشکن روشن روی یکی از همکاران کلیک کنید

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر فیلترشکن ندارید اینجا را کلیک کنید!