جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

ایده طراحی لوگو جهت طراحی خلاقانه

امروزه که رقابت زیادی در برندینگ و کسب و کار وجود دارد، عناصر تبلیغاتی مانند لوگو، در جهت تبلیغات برای کسب و کارها هر روز نقش پررنگ‌تری پیدا می‌کنند. افراد امروزه دیگر زمان تحقیق و وقت گذاشتن برای آشنایی با برند یا محصول خاص را ندارند. بلکه آشنایی آنها با محصولات با دیدن و نکاه کردن است، جذابیت‌های بصری است که در ذهن افراد ماندگار می‌شود.

طراحی خلاقانه یک لوگو یکی از ملزومات موفقیت یک برند و کسب و کار برای فروش بیشتر است. ازاین‌رو بهتر است به طراحان گرافیک، سفارش طراحی لوگو خلاقانه را بدهید تا طرحی متفاوت با توجه به ایده طراحی لوگو به شما ارائه نمایند.

لوگوها نشانه و یا سمبل‌هایی هستند که برای معرفی یک محصول، برند شرکت و با کسب و کار استفاده می‌شوند. بنابراین می‌توان گفت اولین قدم افراد برای راه اندازی کسب و کارشان است که باید به نحوی خلاقانه و مبتکرانه برداشته شود، چرا که نقش کلیدی در میزان موفقیت برندها دارد. اما تابه‌حال به این فکر کرده‌اید، که چرا برخی از نشانه‌های یک کسب و کار مانند لوگو محصول، ماندگاری خوبی در ذهن افراد دارند؟

موارد زیادی در این ماندگاری دخیل می‌باشند، اما ایده طراحی لوگو و خلاقیت در طراحی مهم‌ترین نکته برای یک برند است. داشتن ذهنی خلاق و ایده پردازی‌های ناب و همچنین به‌کارگیری آخرین متدهای طراحی روز دنیا از عوامل دخیل در ماندگاری طرح در ذهن هستند. در این مقاله قصد داریم تا برخی از متدهای مؤثر در طراحی لوگو خلاقانه را در جهت ارتقای کیفیت طراحی‌های برندها بیان کنیم.

بهترین ایده طراحی لوگو در سال جدید

طراحی لوگو، به‌عنوان یک هنر تقریباً نو پا، اغلب به دنبال پیروی از تکنیک‌ها و محدودیت‌های گذشته است. اما موضوع رایج در طراحی لوگو در سال 2024 نوآوری در محدودیت‌ها است. برخی از این نوآوری‌های رایج در سال پیش رو شکستن تصاویر به‌صورت خرده‌های رنگی و یکپارچه، است. چرا که هنگامی‌که در طراحی‌های مدرن اعمال می‌شود، مفاهیم معمولی را به عرصه ظهور و قابل‌دیدن می‌رسانند. همچنین این نحوه طراحی لوگو در کنار چشم‌اندازهای زیبای طبیعت هم مورداستفاده قرار می‌گیرد.

طراحی خوب از سادگی ایده طراحی لوگو حاصل می‌شود. سادگی هویت پیچیده یک برند را به‌سادگی به بیننده منتقل کند. به همین دلیل است که بسیاری از ترندهای لوگو درگذشته بر روی مینیمالیسم و طراحی ظریف تمرکز کرده‌اند. طراحان با استفاده از تکنیک‌های اساسی طراحی مانند چشم‌انداز خطی، و به‌دوراز پیچیدگی قادر به ایجاد طرحی عمیق و سنگین برای طرح لوگو هستند اشکال، عناصر سازنده تصاویر هستند. اشکال مانند مثلث، مربع و دایره‌ها، هنگام استفاده در طراحی لوگو در سادگی محض قدرت‌نمایی می‌کنند.

ایده های جذاب طراحی لوگو

لایه‌بندی ساده می‌تواند تصویری توهم گونه از ساختار و عمق ایجاد کند، و از طریق زبان شکل خالص، طراحان قادر به ایجاد لوگوهایی هستند که به‌راحتی تجزیه می‌شوند، در یاد می‌مانند و همچنین به‌راحتی درک می‌شوند. همان‌طور که گفته شد اکثر طراحان در طراحی‌هایشان اعم از طراحی لوگو در سال جدید به‌طورکلی سادگی را در ایده طراحی لوگو انتخاب می‌کنند، سادگی به همراه مفهوم عمیق.

لوگوهایی که باعث فریب دادن چشم می‌شود!

یک طرح لوگوی خلاقانه باید توجه شما را جلب کند، موضوع و داستان برند شمارا بیان کند و همچنین به‌یادماندنی و چشم‌گیر باشد. است.طراحی لوگو یکی از مهم‌ترین عناصر خلق هویت برند است اما باید بدانید که المان‌های زیادی در طراحی لوگو وجود دارد که می‌تواند لوگو شمارا به چیزی منحصربه‌فرد تبدیل کند. این المان‌ها شامل انتخاب رنگ مناسب، تایپوگرافی و ایده‌های مبتکرانه است. طرح لوگو خود را ارزیابی کنید و مطمئن شوید که ازلحاظ بصری جذاب و خیره‌کننده است.

برای مثال لوگوهای سه‌بعدی یک بعد اضافی برای جلب‌توجه دارند و در سیستم‌عامل‌هایی مانند تلویزیون‌ها بسیار خوب عمل می‌کنند. در مقایسه با لوگوهای دوبعدی سنتی، طراحی لوگو سه‌بعدی کاملاً برجسته است و به‌راحتی به خاطر سپرده می‌شود.

به خاطر داشته باید که طراحی نشان‌واره‌ای که چشم‌ها را به خود خیره کند، به معنای این نیست که باید از بزرگنمایی خاصی پیروی کند و طرح‌هایی پیچیده داشته باشد،بلکه اصل طراحی حرفه‌ای در این است که طرحی با سادگی تمام و پیروی از المان‌های هنری جذابیت بصری داشته و چشم‌نواز باشد.

استفاده از رنگ‌های هدفمند برای طراحی لوگو

رنگ‌ها طیف وسیعی از احساسات و رفتارها را نشان می‌دهند. به همین خاطر رنگ لوگو و ایده طراحی لوگو شما نه‌تنها باید شخصیت برند را منعکس کند بلکه باید احساسی که دوست دارید در مخاطب ایجاد شود را در خود داشته باشد.

اغلب پیش می‌آید که در برخی از نمادها، طراح لوگو هیچ دقتی در این امر نداشته و صرفاً بدون هدف رنگی را به لوگو اعمال می‌کند و همین موضوع برای بیننده خوشایند نخواهد بود و هیچ‌گونه زیبایی نیز در لوگو دیده نخواهد شد. به همین دلیل است که رنگ در لوگو اهمیت زیادی داشته و به نگاه ویژه‌تری احتیاج دارد.

استفاده از رنگ‌های مشابه باعث می‌شود لوگو شما سازگار و منسجم باشد. استفاده از رنگ‌هایی که با در کنار هم قرار گرفتن جلوه ب خاصی به طرح می‌دهند. قیمت طراحی لوگو در این امر بسیار مهم است، چرا که در برخی طراحی‌ لوگو ارزان از رنگ‌ها به‌طور یکنواخت استفاده می‌شود. در طراحی خود از چندرنگ به‌صورت که مکمل همدیگر باشند استفاده کنید.

ایده جدید طراحی لوگو

بزرگ نشان دادن جزئیات لوگو

لوگو یکی از مهم‌ترین سرمایه‌گذاری‌های یک نام تجاری است که تأثیر قابل‌توجهی در درک عمومی شرکت توسط مخاطبانش دارد. لوگو را می‌توان به‌عنوان سمبل شرکت معرفی کرد یک لوگو خوب طراحی‌شده که به جزئیات در آن بهاداده شده است، راهی آسان برای دسترسی به مشتریان و بیان این‌که شما دقیق، حرفه‌ای و قابل‌اعتماد هستید و کالاها یا خدمات باکیفیتی ارائه می‌دهید، است.

به کار بردن جزئیات در ایده طراحی لوگو بسیار مهم است. توجه ویژه به عناصر لوگو ازجمله رنگ‌ها، شکل‌ها و فونت‌ها بسیار مهم است. زیرا که همه این عناصر به انتقال پیام در مورد برند شما کمک می‌کنند.

شخصیت‌پردازی در لوگو

مفهوم شخصیت‌پردازی در طراحی لوگو مفهومی بسیاری مهم و اساسی است که نباید از آن غافل شد. بسیار مهم است که حتی‌الامکان از کلیشه‌ای کار کردن بپرهیزید و از ارائه طرح‌های با اشکال تکراری خودداری کنید، بلکه باید سعی کنید شخصیتی منحصربه‌فرد برای لوگو و طراحی آن ایجاد نمایید. یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین عوامل، نشان دادنِ شخصیت برندی است که برای آن لوگو طراحی می‌کنید، است.

لوگوها به شکل مصور هستند، پس شخصیت‌پردازی در ایده طراحی لوگو عنصر اصلی آنها را تشکیل می‌دهند.

بنابراین تواناییِ به تصویر کشیدن شخصیت و داستان برند، به‌صورت منحصربه‌فرد و جذاب یکی از مهارت‌های باارزش و مهم است.

ساده کار کردن طرح لوگو

یکی از اصول طراحی لوگوی خوب این است که مفهومی ساده داشته باشد. به‌طورکلی، هر چه از به‌هم‌ریختگی دورتر و ساده‌تر بهتر؛ سادگی تأثیرگذارتر است. در طراحی لوگو، جزئیات پیچیده گم‌شده و موردتوجه قرار نمی‌گیرند.

یک لوگو خوب عناصر و المان‌های ساده‌ای دارد که می‌تواند به‌سادگی مطلبی را که می‌خواهید بزنید، را انتقال می‌دهند. اگر عناصری در لوگو خوددارید که نقشی در کلیت طرح ندارند، آن‌ها را استفاده نکنید. بنابراین، اولین و مهم‌ترین اصل در طراحی لوگو، خودداری از پیچیدگی و ساده کردن طرح لوگو تا حد امکان است.

طراح باید اطمینان حاصل کند که مخاطبان می‌توانند پیام کسب و کار را از طریق طرح لوگو بفهمند. لوگوهای پیچیده بارنگ‌ها، فونت‌ها و عناصر تزئینی بسیار می‌تواند باعث حواس‌پرتی بیننده شود که باید در هنگام سفارش طراحی لوگو به این نکات توجه کنید.

برخی از منابع برای پیدا کردن ایده طراحی لوگو

اگر قصد دارید تا یک طراحی لوگو حرفه‌ای داشته باشید و لوگوهای بی‌همتایی خلق کنید، باید دانش خود را در این زمینه، ارتقا دهید. کتاب‌های طراحی لوگو و سایت‌های مربوطه بسیار مختلفی در بازار هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید؛ منابع شگفت‌انگیز بسیاری در اینترنت وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا به ایده‌های نابی دست پیدا کنید. در ادامه مجموعه‌ای از این صفحات و سایت ها برای ایده طراحی لوگو جمع‌آوری کرده‌ایم؛

behance یک پلتفرم است که طراحان و سایر افراد علاقه‌مند به حوزه گرافیک کارهای خود را در آن به نمایش می‌گذارند. برای کشف ایده‌های مختلف و الهام گرفتن برای طراحی لوگو می‌توانید از این سایت ایده بگیرید.

designspiration محلی برای طرح‌های خلاقانه است که طراحان به‌صورت پیوسته از آن استفاده می‌کنند.

وب‌سایت vintage یک منبع الهام‌بخش و فوق‌العاده از لوگوهای قدیمی و به‌خصوص آرم‌های مربوط به دهه 70 میلادی است. اگر می‌خواهید در مورد ریشه طراحی لوگو بیشتر بدانید و یا به دنبال ایده‌های خاص هستید حتماً به این سایت سر بزنید.

نکته :
ایده برداری و یا الگو برداری در طراحی لوگو، به منظور دانلود یک لوگو و تغییر و تحولات اعم از اضافه کردن رنگ دیگر یا حذف یا اضافه کردن یک قسمت در آن لوگو نیست. ایده برداری یا همان الگو برداری به چند شکل صورت می گیرد:

1- شما برای طراحی لوگو از یک حوزه دیگر در این یک قسمت را استفاده کنید
باید منحنی ان و طریق ان نیز عوض شود > مثلا راست به چپ یا برعکس چپ به راست شود یا ….
مثلا از لوگو های حوزه وادرات خودرو می توانید از المان های کشتی برای بادبان آن استفاده کنید .

2- چسباندن ریز قطعات چندین لوگو در کنار هم .
فرضا شما 300 لوگو از یک حوزه را میتوانید مشاهده کنید سپس از بهترین لوگو هایی که طبقه سلیقه کارفرما هست ایده برداری کنید . دقت داشته باشید که خروجی کار یک خروجی با معنای باشد و صرف چسباندن قطعات لوگو در کنار هم نباشد.

در کل اگر لوگو طراحی شده شما را قطعه قطعه نموده و تک تک* اجزای اصلی* ان را سرچ کنید نتوان مثل قطعات اجزای آن را پیدا کرد.

ایده برداری باید به گونه ای صورت بگیرد که اگر هر دو طرح (‌طرح شما و طرح اصلی)‌در کنار هم قرار گرفتند به سختی و خیلی با مشکل قابل تشخیص باشند.و به قدری باید ایده برداری و الگو برداری هوشمند صورت بگیرد که طراحان مبتدی یا حرفه ای دیگری متوجه الگوبر داری شما نشوند و یا حتی اگر به موتور های جستجو لوگو شما داده شد موتور های جستجو هم نتوانند لوگو ایده بردای یا الگو بردای شده را تشخیص بدهند.

لوگوهایی که طراحی می کنیم باید حس خوب کن باشه در واقع با دیدن لوگو، مشتری مخاطب اون کسب و کار من، شما، همه حالشون خوب شود.

اگر به افرادی ک لوگو های بالای 20 میلیون تومان طراحی می کنند دقت کنید میبنید که همه اون افراد لوگو هاشون حال خوب کن هستند .
در واقع اگر قیمت را فاکتور بگیریم و بر اساس دیزاین بخواهیم ارزش کار سنجیده شود قطعا وجه مشترک همه اون لوگو ها حس خوبی است که به مخاطب القا می کند.

گاهی دو خط ساده در کنار هم بقدری حس خوب به مخاطب ارائه می دهد که با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست!

روی لوگو وقت بزارید، لوگوهایی باید طراحی کنیم که اصلا با هیچ رقیبی در اون کسب و کار قابل مقایسه نیست!
ما نمونه کارهای رقبای هر کسب و کار و نگاه می کنیم ولی اصلا اصلا اصلا نباید حتی یک تیکه کوچیک به لوگو های رقبا ربط داشته باشد.
در واقع طرح شما باید کامل ترین طرح موجود و زیبا ترین طرح در اون صنعت به حساب بیاید.
و باید لوگو و طرح شما به قدری کامل باشد که گرافیست های بعدی برای اون حوزه بیان از لوگوی شما ایده برداری کنند.

اینکه مثلا در حوزه املاک همه از آیکون و ارم ساخت و ساز و برج و …. غیر استفاده می کنند
ما نباید استفاده کنیم و لوگو طراحی شده توسط شما باید صد درصد متمایز از سایر رقبای اون کسب و کار باشد.

و هر تعداد لوگو ک در اون کسب و کار وجود دارد را در یک کفه ترازو قرار بدهیم و لوگو شما رو در یک کفه دیگر ترازو و قطعا باید لوگو شما کامل تر و سنگین تر ( از لحاظ طراحی ) باشد.
و حتی اگر لوگو شما با سایر لوگو های دیگر در بین مردم به اشتراک گذاشته شود از همه لحاظ (‌اعم از رنگ و دیزاین – و روانشناسی و….)‌لوگو شما بایدبیشترین رای را در هر کدام از موارد طراحی کسب کند.

لوگو های طراحی شده توسط شما باید یک داستان پشت ش داشته باشد. و لوگو بی داستان اصلا ارزشی ندارد. اگر توانستید برای لوگو خودتون داستان تعریف کنید قطعا لوگو؛ لوگو موفقی خواهد بود.

سفارش طراحی لوگو

جمع‌ بندی مقاله

امروزه لوگوها بخشی از زندگی روزمره ما هستند. ما روزانه، انواع و اقسام لوگوها را بر روی لباس‌ها، ماشین‌ها، خیابان‌ها و تقریباً همه کسب و کارها و شرکت‌ها می‌بینیم. ایده طراحی لوگو هنری بسیار پیچیده‌تر از چیزی است که اغلب فکر می‌کنند، مخصوصاً وقتی‌که دنبال یک طراحی خلاقانه و درعین‌حال کاربردی و با مفهوم باشید.

لوگو، نام تجاری شرکت‌ها و کسب و کارها است. آرم‌ها اغلب توسط شرکت‌ها استفاده می‌شوند و توصیفی مختصر از فعالیت شرکت را بیان می‌کنند. یک لوگو جذاب، می‌تواند هزاران مفهوم را به‌صورت ساده اما دقیق بیان کند، چرا که چشم ما به مفاهیم بصری بیشتر جلب می‌شود و بهترین شرکت طراحی لوگو در ایران یعنی رایان طرح می توانید در کار طراحی لوگو همراه شما باشد.

4.8/5 - (13 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

ایده طراحی لوگو

ایده طراحی لوگو

فهرست مطالب

ویژه شما 

دانلود رایگان : با دانلود پکیج بهاره ست اداری و لوگو می توانید از تخفیف های لحاظ شده آن ویژه فصل بهار استفاده کنید.برای دانلود روی دکمه های زیر کلیک کنید.

دانلود رایگان کاتالوگ

نمونه طراحی لوگو

مکالمه را شروع کنید

اگر تلگرام دارید، همکاران آنلاین در تلگرام و اگر واتساپ دارید به همکاران آنلاین در واتساپ را انتخاب کنید

همه روزه در واتساپ پاسخگو هستیم، درحال حاضر همه کارشناسان در تلگرام و واتساپ آنلاین می باشند.

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر برای ایده طراحی لوگو جهت طراحی خلاقانه

نیاز به کمک دارید با فیلترشکن روشن روی یکی از همکاران کلیک کنید

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر فیلترشکن ندارید اینجا را کلیک کنید!