جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

مراحل طراحی لوگو + 7 گام ضروری

طراحی لوگو، نیازمند داشتن تخصص است و طراح لوگو باید به استانداردها و مسائل مربوط به طراحی، مسلط باشد. هر چه طراح لوگو، تخصص و تجربه بیشتری داشته باشد، مراحل طراحی لوگو را سریع‌تر و راحت‌تر طی می‌کند. شناخت هویت بصری، زبان تصویر، استانداردها و اصول طراحی لوگو، شناخت روانشناسی رنگ‌ها و استفاده صحیح از آنها مواردی هستند که طراح لوگو باید به آنها مسلط باشد.

مراحل طراحی لوگو مرحله به مرحله

با احاطه بر علم طراحی لوگو، می‌توانید مراحل طراحی لوگو را به راحتی طی کنید. از این طریق، به راحتی می‌توانید برنامه‌ریزی و زمان‌بندی طراحی لوگو را آماده و به مشتری تحویل بدهید. اگر قصد دارید مراحل طراحی لوگو را به صورت کامل یاد بگیرید، با ما همراه شوید. ما در این مقاله مراحل طراحی لوگو را به شما یاد می‌دهیم. بعد از مطالعه این مقاله، شما می‌توانید در زمینه طراحی لوگو، بهتر و حرفه‌ای‌تر اقدام کنید. حتی اگر قصد ندارید مراحل طراحی لوگو ارزان را به صورت عملی پیاده کنید، دانستن این مراحل به شما کمک می‌کند به عنوان صاحب برند، با مشاور و طراح کار خود، بهتر و بیشتر، همگام و همراه شوید.

شرکت طراحی لوگو رایان طرح با قیمت پایین طراحی لوگو اسم شما را انجام خواهد داد. تیم حرفه ای ما توانایی انجام بهترین کار ها در مدت زمان کم را دارد و پیشنهاد ما به شما برای سفارش طراحی لوگو برقراری تماس با شماره تلفن 02191307049 می باشد.

روند طراحی لوگو

۱- داستان برندتان را تعریف کنید

اولین مرحله طراحی لوگو، مشخص کردن زاویه دید نسبت به کسب و کار و برند است. درک صحیح و مناسب از برند، پایه خلق لوگو قرار می‌گیرد. چون این تعریف شما از لوگو است که به خلق آن ختم می‌شود. هر چقدر داستانی که شما برای تعریف لوگوی برندتان خلق می‌کنید، جذاب‌تر باشد، لوگوی بهتری طراحی خواهید کرد. نگاه به لوگوهای معروف دنیا نشان دهنده این است که این شرکت‌ها، پیام‌های خاصی را در دل لوگوهای خود نهاده‌اند. لوگو داستان، باور و هدف شما را برای مخاطب، مشخص می‌کند.

اگر نمی‌دانید چطور داستان برندتان را تعریف کنید، می‌توانید سوال‌هایی در ذهنتان در مورد برندتان، مطرح کنید. از این طریق، به راحتی می‌توانید به تعریف جذابی برای لوگوی برندتان، دست پیدا کنید. از خودتان بپرسید:

  • چه هدفی از کسب و کار دارید؟
  • علاقه دارید مشتری‌ها شما را با چه کلماتی وصف کنند؟
  • برندتان چه مزیت‌هایی دارد؟
  • برندتان به چه ارزش‌هایی پایبند است؟

پاسخ این پرسش‌ها، شما را به هدفتان که تعریف برند است، نزدیک می‌کند.

۲- روی ایده‌های مختلف، تمرکز و تمرین کنید

ایده‌های مختلف به شما کمک می‌کند طرح بهتری برای لوگوی خود مشخص کنید. تمرکز روی ایده، یکی از مهم‌ترین مراحل طراحی لوگو است. ایده‌پردازی ذهنی شما باید بر پایه تعریفی که از برندتان دارید، صورت بپذیرد. مفهوم برند شما، ابزار اولیه برای مشخص کردن ایده است. برای ایده گرفتن، می‌توانید از طرح لوگوی رقبا هم بهره ببرید. از طریق طرح‌های رقبا می‌توانید ضعف و قوت کارتان را شناسایی کنید و از تکرار اشتباهاتی که ممکن است برایتان پیش بیاید، دوری کنید.

سبک طراحی لوگو

۳- سبک لوگوی کارتان را انتخاب کنید

مرحله سوم طراحی لوگو، این است که از بین سبک‌هایی که برای طراحی لوگو در نظر گرفته می‌شود، سبک مورد نظرتان را انتخاب کنید. اگر سبک‌های طراحی لوگو را نمی‌شناسید، در ادامه آنها را به شما، معرفی می‌کنیم.

  • سبک کلاسیک: سبک کلاسیک بیشتر نشان دهنده قدمت تولید محصول است. از طریق انتخاب سبک کلاسیک، می‌توان برای شناسنامه برند، اعتبار و سابقه در نظر گرفت. این سبک، معمولا از یک طراحی ساده نشات می‌گیرد و در تضاد با سبک مدرن است.
  • سبک سنتی: این سبک نشان از ماندگاری برند دارد. کارفرماهایی این سبک را برای طراحی لوگو خود انتخاب می‌کنند که از ماندن در بازار، مطمئن هستند. قصد آنها از انتخاب این نوع لوگو، ایجاد حالتی نوستالژیک برای مخاطبان و مشتریان برند است.
  • سبک مدرن: این سبک، نوعی سبک جدید است که در آن، طراحی لوگو از طریق المان‌های روز انجام می‌شود. این سبک زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که محصول شما در بازار، جدید باشد و با نیازهای روز ارتباط داشته باشد. در این سبک، فضاهای سفید و خالی کاربرد بیشتری دارند. طراحی لوگو با استفاده از سبک مردن، به شیک‌تر و جذاب تر شدن طرح، منتج می‌شود.
  • سبک دستی: طراحی سبک‌های دست‌ساز طوری انجام می‌شوند که طرح را به شکل کاملا طبیعی به نمایش می‌گذارد. در این نوع طراحی، به نظر می‌رسد کسی طرح را با دست کشیده و این پیام را به مخاطب، انتقال می‌دهد که محصولی که توسط برند تولید شده، بسیار ماهرانه بوده و مشخصه طرح‌های دست‌ساز را دارد.

مشاوره طراحی لوگو

۴- نوع لوگوی برندتان را تعیین کنید

از دیگر مراحل طراحی لوگو، انتخاب نوع لوگو است. شما باید با توجه به محصول تولیدی و شرایطی که دارید، نوع لوگویی که می‌تواند برند شما را بهتر معرفی کند، انتخاب کنید. لوگوها انواع گوناگون دارند. برای انتخاب نوع لوگو می‌توانید لوگوهای تصویری یا نوشتاری را انتخاب کنید. لوگوهای ترکیبی هم یکی دیگر از انواع لوگو است که می‌توانید از آن را استفاده کنید.

انواع لوگو را می‌توانید در تقسیم‌بندی زیر به اختصار ببینید:

  • لوگوی تصویری: این لوگوها با شکل‌های هندسی، نمادها و تصاویر شناخته می‌شوند. این نوع از لوگوها برای انتقال پیام، مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • لوگوی نوشتاری: لوگوهای نوشتاری که به آنها لوگوتایپ هم می‌گویند، اگر با فونت‌های خاصی طراحی شوند و به شکل لوگو مورد استفاده قرار گیرند به آنها لوگوتایپ می‌گویند.
  • لوگوهای ترکیبی: به لوگوهایی که از ترکیب تصویر و نام برند ساخته و طراحی شوند، لوگوهای ترکیبی می‌گویند.
  • لوگوهای حرف نماد: در این نوع از لوگوها، نام شرکت و برند به اختصار بیان می‌شود. در طراحی این لوگوها، از چندین حرف، استفاده می‌شود.

۵-رنگ لوگو را مشخص کنید

مرحله بعدی طراحی لوگو، انتخاب رنگ مناسب برای آن است. رنگ‌ها اهمیت زیادی در طراحی لوگو دارند. هر رنگی که در لوگو استفاده شود، معنا و پیامی خاص را به مخاطب انتقال می‌دهد. برای اینکه معنای هر رنگ را بدانید و در انتخاب آن، دقت بیشتری به کار ببرید، ما به اختصار معنای رنگ‌ها را به شما می‌گوییم.

  • رنگ قرمز نشانه هیجان و سرزندگی است.
  • رنگ نارنجی، نمادی از قدرت و انرژی است
  • رنگ زرد، شادی و نشاط ایجاد می‌کند
  • رنگ سبز، سرسبزی و سرزندگی طبیعت را یادآور می‌شود
  • رنگ آبی، احساس آرامش و اعتماد را در شما بیشتر می‌کند
  • رنگ سیاه نشان دهنده تجمل است
  • رنگ سفید، مدرن بودن را در ذهن مجسم می‌کند

با دانستن این نشانه‌ها، این مرحله از طراحی لوگو را بر طبق محصول برندتان، به راحتی انتخاب می‌کنید و به مرحله بعد می‌روید.

رنگ در طراحی لوگو

۶- فونت لوگو را انتخاب کنید

بعد از انتخاب رنگ، حالا باید فونت طراحی لوگوی برندتان را انتخاب کنید. فونت لوگوی شما بستگی به نوع لوگوی انتخابی شما دارد. اگر فونت لوگو را به درستی انتخاب کنید و لوگوی شما یک لوگوی ترکیبی و یا تایپی باشد، اهمیت فونتی که برای آن انتخاب می‌کنید، چندین برابر می‌شود. زیرا طرحی که به عنوان لوگوی نهایی در مقابل چشم مخاطب نمایش داده می‌شود، متشکل از چند حرف و کلمه است. برای اینکه فونت‌ها را بشناسید، چند خط زیر را دنبال کنید.

  • فونت دست نویس: این فونت‌ها با سبک دست‌نویس تناسب دارند و به صورت طبیعی شبیه دست خط هستند.
  • فونت‌های فانتزی: این نوع از فونت‌ها برای جلوه بخشیدن به نمای لوگو مورد استفاده قرار می‌گیرند و بسیار جذاب هستند.
  • فونت سرین: فونت‌های سرین بیشتر در لوگوهای کلاسیک استفاده می‌شوند. در حروف این نوع از فونت‌ها، کشیدگی خاصی مشاهده می‌شود.
  • فونت سنس: این نوع فونت در طرح‌های مدرن استفاده می‌شود و شکل آن بسیار ساده و بدون کشیدگی است.

۷- پیاده‌سازی طرح لوگو

در این مرحله از کار طراحی لوگو، ایلیستریتور را باز کنید، اتودهایتان را اسکن و عکس‌ها را داخل لایه‌ها قرار دهید. شفافیت عکس را کم کرده و با قفل لایه، طراحی اتود از روی طرح قبلی را آغاز کنید. این مرحله از طراحی، دیجیتال است و طراح با استفاده از نرم‌افزار آن را انجام می‌دهد. با آماده شدن طرح، باید آن را رنگ آمیزی کنید و به آن جلوه بدهید.

بعد از آماده کردن طرح، باید یک بار دیگر روی آن تمرکز کنید و طرح را با اصول و استانداردهای طراحی لوگو، تطبیق بدهید. اگر طراحی لوگو را طبق استانداردها انجام داده باشید می‌توانید آن را نهایی کنید. برای تشخیص مناسب بودن طرح لوگو، خودتان را جای مشتری بگذارید و از زاویه دید او به لوگو بنگرید و یا آن را به چند نفر از دوستان مورد اعتمادتان نشان بدهید و از آنها نظرخواهی کنید. اگر طرح را پسندیدند کار طراحی لوگو را نهایی کنید.

طرح لوگو

طراحی لوگو را به چه کسی بسپاریم؟

برای طراحی لوگو، چند روش وجود دارد که می‌توان از آنها استفاده کرد. در ادامه این روش‌ها را مطالعه کنید:

  • استخدام یک طراح: برای طراحی و پیاده سازی لوگو، یک طراح را استخدام کنید. کمک گرفتن از یک طراح متخصص و مجرب می‌تواند به پیشرفت کارتان کمک زیادی کند. اگر طراح لوگو یک فرد مجرب باشد، در طول دو هفته می‌تواند کار را به شما تحویل بدهد. فقط باید هزینه طراحی لوگو را کنار بگذارید و به موقع آن را پرداخت کنید.
  • برون‌سپاری آنلاین: اجرای طرح لوگوی خود را به افراد و شرکت‌های متخصص و مجرب بسپارید. در این روش، به راحتی می‌توانید به روش‌های جدید طراحی دست پیدا کنید و یک لوگو با استانداردهای امروزی را سفارش دهید. در این روش، هزینه طراحی برای شما کمتر می‌شود.

ما در این مقاله تلاش کردیم تا مراحل طراحی لوگو را به صورت مفید و مختصر برای شما شرح دهیم. تا اینجا حتما متوجه شده‌اید که طراحی لوگو کار راحتی نیست و نیازمند دانش تخصصی و حرفه‌ای است. برخورداری از خلاقیت و نبوغ نیز از مواردی است که یک طراح لوگو باید آن را داشته باشد. اگر تخصص دارید خودتان لوگوی کارتان را طراحی کنید؛ اما اگر تخصص ندارید، بهتر است کار طراحی را با قیمت طراحی لوگو مناسب به افراد متخصص بسپارید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

مراحل طراحی لوگو

مراحل طراحی لوگو

فهرست مطالب

ویژه شما 

دانلود رایگان : با دانلود پکیج بهاره ست اداری و لوگو می توانید از تخفیف های لحاظ شده آن ویژه فصل بهار استفاده کنید.برای دانلود روی دکمه های زیر کلیک کنید.

دانلود رایگان کاتالوگ

نمونه طراحی لوگو

مکالمه را شروع کنید

اگر تلگرام دارید، همکاران آنلاین در تلگرام و اگر واتساپ دارید به همکاران آنلاین در واتساپ را انتخاب کنید

همه روزه در واتساپ پاسخگو هستیم، درحال حاضر همه کارشناسان در تلگرام و واتساپ آنلاین می باشند.

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر برای مراحل طراحی لوگو + 7 گام ضروری

نیاز به کمک دارید با فیلترشکن روشن روی یکی از همکاران کلیک کنید

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر فیلترشکن ندارید اینجا را کلیک کنید!