جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

طراحی لوگو مینیمال

طراحی لوگو مینیمال” یکی مدل‌های به خصوص طراحی لوگو است که با رویکرد سادگی به برند سازی و رساندن هدف و هویت کسب و کار به عموم می‌پردازد. در طراحی لوگو مینیمال، سادگی مهم‌ترین عنصر در نظر گرفته می‌شود که البته این سادگی آغشته به اهداف مختلف برند است و یکی از بهترین روش‌های برند سازی نیز تلقی می‌شود. اگر به دنبال طراحی لوگو مینیمال خاص و ویژه هستید تا آخر این مقاله همراه باشید.

مزایای لوگو مینیمال

مینیمال به معنای: رعایت سادگی با حداقل عناصر، و به دور از اضافات است که توانایی انتقال مفهوم موردنظر را به مخاطب داشته باشد؛ است.

لوگو مینیمال از دیگر انواع لوگو است، که کاملاً ساده طراحی می‌شود، در این نوع لوگو هیچ‌گاه از طراحی‌های شلوغ و پیچیده استفاده نمی‌شود، زیرا مغز انسان به‌طور بالقوه جذب سبک‌های طراحی ساده می‌شود و به جای صرف انرژی برای رمزگشایی تصاویر و نمادهای پیچیده، سریع به سر اصل مطلب می‌رود و مفهوم و پیام موردنظر برند را بدون رفتن به حاشیه درک می‌کند.

لوگوهای مینیمال ویژگی‌ها و مزایایی دارند که در این مطلب چند مورد از این مزایا را برای شما تهیه کرده‌ایم:

  1. طرح‌های مینیمال معمولاً به‌صورت کاملاً ساده و به دور از پیچیدگی‌ها طراحی می‌شوند‌، تا مخاطب سریع و بدون وقفه پیام موردنظر را درک کند.
  2. طراحی لوگو مینیمالیستی ابتدایی و پایه‌ای است و از زرق و برق‌ها و فانتزی‌هایی که در برخی لوگوها وجود دارد، در آن استفاده نشده است.
  3. تعداد رنگی که در این لوگو به کار رفته است بسیار کم و اندک است، هر رنگی که در این طراحی استفاده شده است به جا و به ضرورت استفاده شده است، و بیانگر مفهومی است.
  4. در طراحی لوگو مینیمالیستی، تعداد طرح‌ها محدود و گاهی یک الی دو طرح در آن بکار رفته است.
  5. از دیگر ویژگی‌های لوگو مینیمالیستی این است که، این لوگو در نگاه اول با مخاطب ارتباط خوبی برقرار می‌کند، و به راحتی در ذهن مخاطب ثبت می‌شود.
  6. در این نوع لوگو، از فضاهای خالی بسیار استفاده می‌شود.
  7. لوگو مینیمال باعث می‌شود برند شرکت شما همواره و در همه جا بدرخشد.

لوگو مینیمالیسم چیست؟

حتماً ضرب‌المثل (هر چه کمتر… بهتر ) را شنیده‌اید، این ضرب‌المثل در طراحی لوگو مینیمالیستی صدق می‌کند، زیرا در طراحی این لوگو عناصر اضافی حذف، و از اشکال ساده‌تر و مؤثرتر استفاده می‌شود.

مینیمالیسم به معنای ساده گرایی است، که با روش‌های ساده و بدون پیچیدگی‌ها آثار خود را بیان می‌کند.

برای اولین بار در سال ۱۹۶۵ میلادی فردی به نام ریچارد ویلیام  که فیلسوف هنر انگلیسی بود، اصطلاح مینیمال را به کار برد.

هنر مینیمال در ابتدا از ایده‌های هنرمندان کشور روس نشات گرفت، این هنرمندان ساختارگرا بودند و علاقه خاصی به اشکال هندسی داشتند.

طراحی مینیمال را در انواع هنرها پیدا می‌کنید، هنرهایی مثل: نقاشی، رقاصی، موسیقی، هنر فیلمسازی، معماری و مد.

طراحی مینیمال به‌گونه‌ای با مغز انسان بازی می‌کند، ذهن انسان به‌صورت فطری تصاویر پیچیده را در خود ثبت نمی‌کند و بیشتر تصاویر ساده در آن به یادگار می‌ماند، شما با طراحی لوگو مینیمال به یادآوری و ماندگاری لوگو خود در ذهن مخاطب کمک بسزایی می‌کنید.

طراحان برای طراحی لوگو مینیمال، از طرح‌ها و اشکال هندسی کمک می‌گیرند، اشکال حاوی معانی بسیار متفاوت و مختلفی هستند، مثلاً پیام لوگویی که در شکل مربع استفاده شده است با پیامی که از اشکال مثلثی در آن استفاده شده بسیار متفاوت است.

طراحان در طراحی لوگو مینیمال، سعی دارند موارد اضافی را حذف و لوگو را به ساده‌ترین شکل ممکن طراحی کنند، لوگو مینیمال چه از شکل و چه از نظر رنگ باید ساده و ابتدایی باشد.

به عبارت کلی، مینیمالیسم بر روی اصول اولیه طراحی مثل: تعادل، فضاهای منفی، تایپو گرافی و استفاده از حداقل رنگ‌ها تمرکز دارد.

چگونه لوگو مینیمالیستی طراحی کنیم؟

مینیمالیسم یک رویکرد طراحی است، که از عناصر موجود استفاده می‌کند و سادگی را به حداقل ممکن می‌رساند، این روش در رسانه‌های خلاق از رسانه‌های تجسمی و موسیقی و ادبیات در انواع مختلف طراحی پیدا می‌شود.

طراحی مینیمالیستی شاید ساده و راحت به نظر برسد، اما هرگز اینگونه نیست! چون تشخیص موارد مهم و متمرکز بر روی آنها کار فردی حرفه‌ای و زبده و با تجربه است، مینیمال رویکردی خلاقانه است که شامل حذف زینت‌ها و تلفیق هنر به ساده‌ترین شکل است.

در این مطلب سه مورد برای طراحی لوگو مینیمالیستی برای شما تهیه کرده‌ایم.

  1. سعی کنید در طراحی لوگو مینیمالیستی ساده باشید، همانطور که می‌دانید، لوگوهای مینیمالیستی ساده هستند پس باید در طراحی این لوگوها از عناصری استفاده کنید که تأثیر بصری داشته باشد، در غیر اینصورت لوگوی شما به دلیل پیچیدگی‌ها مخاطب را سر در گم می‌کند و در ذهن او نمی‌ماند.
  2. تا می‌توانید در طراحی لوگو مینیمالیستی از عناصر کمتری استفاده کنید، سعی داشته باشید از دو نوع طرح و رنگ در طراحی این لوگو استفاده کنید.
  3. در هنگام طراحی سعی کنید تعادل و اندازه را رعایت کنید، به‌طورکلی تعادل جز اصول طراحی است که باید در هر طرحی رعایت شود، در طرح‌های مینیمال فضای بسیار کمی برای مخفی کردن وجود دارد، پس در طراحی باید مطمئن شوید که تمامی عناصر طراحی شما متعادل هستند.

لوگو مینیمال چیست و چه کاربردی دارد؟

لوگوی مینیمال یکی از مدل و سبک‌های طراحی لوگو است که با استفاده از عناصر و فضاهای مختلف، تمرکز خود را روی طراحی یک لوگو با ویژگی سادگی قرار می‌دهد. در این نوع طراحی از سادگی برای رساندن پیامی ویژه که می‌تواند هویت یا شعار کسب و کار باشد، استفاده می‌شود تا مخاطبین بدون ریسک و به سادگی جذب کسب و کار و برند شوند.

نکته مهم: یکی از ویژگی‌های لوگوی مینیمال، تأثیر گذاری مستقیم روی ذهن کاربر است. با توجه به این که ذهن به مسائل و اشکال ساده، واکنش مثبت نشان می‌دهد، این مدل لوگوها در صورت طراحی درست ویژگی جذب 100 درصدی مخاطب را به دنبال دارند.

طراحی لوگو مینیمال حرفه ای

طراحی لوگو مینیمال چه ویژگی‌هایی دارد؟

همانطور که گفته شده، این لوگوها بر پایه سادگی طراحی می‌شوند، ولی تنها ویژگی این مدل از لوگوها سادگی نیست و ویژگی‌های دیگری نیز دارند که در ادامه به آن نیز اشاره می‌کنم.

  • سادگی متعلق در طراحی لوگو مینیمال بسیار کلیدی است
  • از طراحی این نوع لوگو از عناصر ویژه استفاده نمی‌شود
  • از رنگ‌های کم و حتی یک رنگ در این لوگو استفاده می‌شود
  • از تعداد طرح‌های محدودی در این مدل لوگو استفاده می‌شود
  • مفاهیم، هویت و هدف خود را به ساده‌ترین شکل به مخاطب می‌رساند.

چرا باید لوگو مینیمال داشته باشیم؟

لوگو مینیمال با هدف سادگی به ذهن مخاطب شما نفوذ کرده و او را تبدیل به مشتری ثابت شما می‌کند. بهتر بگم، رساندن پیام در این لوگو به واسطه سادگی آن اتفاق می افتد و همین موضوع باعث می‌شود شما بدون حاشیه رفتن بتوانید هدف و هویت برند و کسب و کار خود را به همه برسانید. با توجه به این موضوع، اگر می‌خواهید در کمترین زمان ممکن به موفقیت در برند سازی برسید، لوگو مینیمال جزو بهترین گزینه‌هاست.

چه شرکت‌هایی لوگو مینیمال دارند؟

شرکت‌های مختلفی از این نوع لوگو استفاده می‌کنند و بازدهی بسیار بالایی هم از آن دریافت کرده‌اند. البته این مدل مناسب همه‌ی کسب و کارها نیست و به همین دلیل توصیه می‌کنیم، اگر می‌خواهید بدانید که طراحی لوگو مینیمال برای شما مناسب هست یا خیر، از مشاوره لوگو مینیمال شکلی شرکت طراحی لوگو رایان طرح استفاده کنید.

نمونه طراحی لوگو مینیمال

نحوه سفارش لوگو مینیمال در رایان طرح

برای سفارش طراحی لوگو مینیمال، می‌توانید به صفحه طراحی لوگو رایان طرح مراجعه کرده و اقدام به سفارش آنلاین طراحی لوگو شکلی کنید. به علاوه اگر نیاز به مشاوره طراحی لوگو دارید، می‌توانید از طریق شماره «02191307049» با متخصصین ما در رایان طرح همراه باشید.

 قیمت لوگو مینیمال چقدر است؟

با توجه به این که طراحی لوگو مینیمال در عین سادگی، پیچیدگی‌های خاص به خود را دارد، قیمت طراحی لوگو مینیمال نیز به طور کلی بالا می‌باشد؛ ولی شما اگر به دنبال طراحی لوگو مینیمال ارزان قیمت هستید، بهترین گزینه استفاده از خدمات تیم متخصص ما در رایان طرح است که این امکان را به شما می‌دهد تا با بهترین هزینه، بهترین لوگوها را سفارش و تهیه کنید.

طراحی لوگو شکلی چقدر زمان می‌برد؟

با توجه به این که طراحی یک لوگو حرفه‌ای هر چقدر هم که ساده باشد، زمان بر است، طراحی لوگو مینیمال حداقل 2 تا 4 روز زمان می‌برد که با توجه به این موضوع توصیه می‌کنم در صورت نیاز به طراحی لوگو مینیمال فوری، با گرافیک کاران ما در ارتباط باشید تا در صورت امکان سفارش شما سریع‌تر انجام شود.

جمع بندی

هیچ کسب و کاری وجود ندارد که نیاز به طراحی لوگو نداشته باشد که با توجه به این موضوع، سایت طراحی لوگو رایان طرح لوگوهای مختلفی را برای شما آماده کرده است که یکی از این مدل لوگوها، لوگو مینیمال است که کاربردهای ویژه‌ای دارد. بد نیست بدانید که هزینه و زمان تحویل لوگو مینیمال با توجه به جزئیات پروژه شما مشخص می‌شود.

سفارش طراحی لوگو مینیمال

3.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

طراحی لوگو مینیمال

طراحی لوگو مینیمال

فهرست مطالب

ویژه شما 

دانلود رایگان : با دانلود پکیج بهاره ست اداری و لوگو می توانید از تخفیف های لحاظ شده آن ویژه فصل بهار استفاده کنید.برای دانلود روی دکمه های زیر کلیک کنید.

دانلود رایگان کاتالوگ

نمونه طراحی لوگو

مکالمه را شروع کنید

اگر تلگرام دارید، همکاران آنلاین در تلگرام و اگر واتساپ دارید به همکاران آنلاین در واتساپ را انتخاب کنید

همه روزه در واتساپ پاسخگو هستیم، درحال حاضر همه کارشناسان در تلگرام و واتساپ آنلاین می باشند.

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر برای طراحی لوگو مینیمال

نیاز به کمک دارید با فیلترشکن روشن روی یکی از همکاران کلیک کنید

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر فیلترشکن ندارید اینجا را کلیک کنید!