جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

طراحی لوگو پزشکی – اصول و انواع لوگو

اگر نیاز به راهنمایی و مشاوره در خصوص این مقاله دارید همین الان با شماره 02191307049  کلیک کنید.

برای ثبت سفارش  و تحویل قبل از عید نوروز همین الان با ما در تلگرام یا در واتساپ در ارتباط باشید.

طراحی لوگو پزشکی و نکات مهم در ساخت آن

راه اندازی یکی از مجموعه کارهای مربوط به پزشکی تفاوت چندانی با راه اندازی هر نوع کسب و کار دیگری ندارد. هر چند که موضوع ارائه خدمات در بخش پزشکی بسیار متفاوت به نظر می‌رسد، اما در اصل برای ایجاد یک هویت بدون توجه به فعالیت یا صنعت “طراحی لوگو پزشکی” انجام می‌شود. این بدان معناست که حتی اگر خدمات انتفاعی درمانی و پزشکی ارائه می‌دهید بازهم باید به طراحی لوگو برای خدماتتان فکر کنید.

از آنجایی که کلینیک‌ها و داروخانه‌ها در ایران بازار بسیار رقابتی دارند؛ شما باید به طراحی لوگو به عنوان یک سرمایه گذاری نگاه کنید. چیزی که شما را از سایر متخصصان پزشکی که خدمات مشابهی را ارائه می‌دهند متمایز می‌کند، طراحی لوگو مخصوصاً به خودتان است.

پزشکان در هر زمینه که فعالیت کنند، برای بهبود تصویر خدمتشان بهتر است از لوگو پزشکی استفاده کنند. طراحی لوگو پزشکی که توسط با تجربه ترین افراد در این حوضه انجام میشود مهم ترین نکته در برند سازی خدمت یک دکتر می باشد. داشتن لوگو پزشکی که بتوان آن را در قسمت های مختلف از جمله کارت و برگه های نسخه و … استفاده کرد.

برای مشاوره و سفارش طراحی لوگو با شماره [ 02191307049 ] تماس بگیرید.

رایان طرح با توجه به اهمیت طراحی لوگو پزشکی تصمیم گرفته است این مقاله را برایتان بنویسد پیشنهاد میکنیم تا انتها مقاله را بخوانید.

نمونه لوگو پزشکی

لوگوی پزشکی؛ یک بار برای همیشه

اگر شما خدمات پزشکی انجام می‌دهید، آیا نیاز به طراحی لوگو پزشکی دارید؟ بله، انتخاب همکاری با تیم رایان طرح برای طراحی لوگو پزشکی جای درستی برای دریافت لوگوی مناسب شما است. با طراحان لوگو می‌توانید هزاران الگو مناسب برای مجموعه کارهای پزشکی مانند کلینیک‌های مراقبتی بهداشتی، آزمایشگاه‌ها، بیمارستان‌های خصوصی، مراکز اورژانس، کلینیک‌های زنان و زایمان، فروشگاه محصولات پزشکی، مرکز پزشکی یا داروخانه را دریافت کنید.

ما نمادهای پزشکی منحصر به فردی را بر اساس آرم‌های جهانی در دنیا برای شما ارائه می‌دهیم، فقط کافی است که از طریق راه‌های ارتباطی با کارشناسان ما در تماس باشید.

هنگامی که بیماران با لوگوی کلینیک پزشکی یا بیمارستان روبه‌رو می‌شوند، باید مطمئن باشند که این مرکز مکانی است که می‌توانند به آن اعتماد کنند. به هر حال یک لوگو در تصویر ارزش و تأثیرگذاری هزار کلمه را دارد؛ بنابراین، اگر می‌خواهید کلینیک یا هر مرکز پزشکی راه‌اندازی کنید، باید یک لوگوی پزشکی داشته باشد که حس مراقبت و بازیابی سلامت را در ذهن مخاطبان شما ایجاد کند.

ممکن است برای بعضی افراد سؤال پیش بیاید که یک مرکز خدمات پزشکی چه احتیاجی به لوگو دارد؟ در پاسخ باید گفت که جهت ارائه هر کاری یک لوگو که به عنوان هویت برند عمل می‌کند، لازم است؛ به طوری که یک لوگو با نام تجاری قوی باعث ایجاد اعتبار، مزیت رقابتی در برابر کلینیک‌های رقیب و یک رابطه صادقانه پزشک و بیمار می‌شود.

سفارش طراحی آرم داروخانه

نکات مهم در ساخت لوگوی پزشکی

نام تجاری و طراحی لوگو برای ایجاد یک کلینیک پزشک یا هر مرکز پزشکی دیگر موفق امری حیاتی است. مغز انسان هزاران بار سریع‌تر از پردازش کلمات می‌تواند تصاویر را پردازش ‌کند. لوگوی شما اولین چیزی است که بیماران بالقوه را جذب می‌کند. جهت ساخت لوگوی پزشکی چند نکته خاص را برای طراحی باید بدانید. بیایید در این مطلب به 4 نکته کلیدی برای ایجاد بهترین طراحی لوگو پزشکی نگاهی بیندازیم.

  • سادگی در طراحی لوگو اولین کلید است

در زمان طراحی لوگو به این نکته توجه داشته باشید که باید برای منحصر به فرد نگه داشتن طراحی لوگوی پزشکی خود در کنار ایده جذاب و خلاق تلاش کنید طرح لوگو را نیز ساده نگه دارید.

  • لوگو را مدرن نگه دارید

امروزه در عصر تکنولوژی مدرن پیشرفت‌های جدیدی در جامعه پزشکی همیشه ایجاد می‌شود. طراحی لوگوی پزشکی مدرن به القای اعتماد در بیمار کمک می‌کند. آرم‌های پزشکی مدرن نشان می‌دهد که یک مطب یا کلینیک با زمان در حال تغییرات است که این نکته نشان می‌دهد پزشک به تجهیزات و تکنیک‌های روز دنیا مجهز است.

  • اهمیت رنگ طراحی لوگو را در نظر بگیرید

در کنار تلاش برای جذاب بودن و ساده نگه داشتن طراحی لوگو لازم است که سعی کنید حداکثر از دو رنگ برای تصویر استفاده کنید. رنگ‌های آبی و سبز قوی‌ترین اثر آرام‌بخش را از نظر روانشناسی رنگ‌ها دارند و زرد نشاط‌ بخش‌ترین رنگ است. سعی کنید از قرمز تیره به جای قرمز روشن استفاده کنید تا بیماران را به یاد خون نیندازید و با تلفیق رنگ طرحی مناسب داشته باشید.

  • لوگو باید نسبت به کار مرتبط باشد

همه اقدامات پزشکی یکسان نیستند و طراحی لوگو آنها باید منعکس کننده حرفه‌ای که تخصص دارند باشد. به عنوان مثال برای بیمارستان کودکان، آرم را به گونه‌ای طراحی کنید که با کودکان ارتباط داشته باشد.

طراحی لوگو درمانگاه

رنگ و کاربرد آن در لوگو پزشکی

طراحی لوگو پزشکی مانند، سایر طراحی لوگو در دسته کار طراحان و متخصصان لوگو قرار می‌گیرد، طراحی لوگو پزشکی در تمام زمینه های خدمات پزشکی، مثل: بیمارستان‌ها، پرستاران، پزشکان، مطب‌ها، فروشگاه‌های تجهیزات پزشکی و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در طراحی لوگو پزشکی، مواردی مثل رنگ و نوع طراحی نیز باید مدنظر باشد، هرچند که لوگو ها ترکیبی از اشکال و تصاویر و رنگ‌ها هستند، پایه اصلی طراحی لوگو باید همین موارد می‌باشند، اما اینکه چگونه و با چه کیفیت و هدفی طراحی شود، نکته قابل‌توجهی است، که باید به افراد متخصص مراجعه شود تا لوگویی مناسب با شغل شما طراحی گردد.

لوگو تجهیزات پزشکی

از مسائل حساس و قابل‌توجه در طراحی لوگو پزشکی، انتخاب رنگ مناسب برای طراحی است؛ از مهم‌ترین عوامل که بیمار برای انتخاب و مراجعه به دکتران و پزشکان به آن نیاز دارد حس اعتماد است، انتخاب رنگ در طراحی لوگو پزشکی شاید در نگاه اول بی‌اهمیت به نظر برسد، اما از نظر علم روانشناسی کاربردهایی دارد که فقط در ضمیر ناخودآگاه افراد تأثیر می‌گذارد، مثلاً لباس پزشکان در اتاق عمل به رنگ سبز است!

این رنگ به دلیل اینکه رنگ سبز به هنگام درد، نقش آرامش بخشی را ایفا می‌کند، انتخاب شده است؛ از این‌سو انتخاب رنگ برای طراحی لوگو امری است که مهارت ویژه‌ای را می‌طلبد، بنابراین باید در طراحی لوگو از رنگ‌هایی استفاده شود که به بیماران حس آرامش و امنیت و اعتماد را تزریق کند، به‌طور حتم طراحی حرفه‌ای لوگوی پزشکی اعتبار یک پزشک را تضمین می‌کند، و موجب رونق کسب و کار او می‌شود.

ویژگی‌های طراحی لوگو پزشکی

همان‌طور که می‌دانید، علم پزشکی دارای زیرشاخه‌های زیادی است، بنابراین برای طراحی لوگوی هر یک از این شاخه‌ها، اشکال و تصاویر گرافیکی مشخص شده‌ای استفاده می‌شود که با یکدیگر تفاوت دارند.

مثلاً طراحی لوگو برای بیمارستان با طراحی لوگو برای مطب یک پزشک متفاوت است، و برای طراحی هر یک اصول خاصی نیاز است.

طراحی لوگو و هویت بصری

نمادهایی که برای لوگوهای پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد، دارای آرم‌های دایره‌ای شکلی هستند که نمایانگر شکل قرص‌ها و یا کپسول‌ها هستند.

در این لوگو ها از تصاویر سیب که نماد سلامت و تندرستی است استفاده می‌شود، همچنین در طراحی لوگو برای دندانپزشکی‌ها از تصاویری مثل دندان و یا لبخند استفاده می‌شود.

برای پزشکانی مثل جراحان قلب، سلامت پوست، چشم پزشکان، و… از شکل آناتومی بدن در طراحی لوگو آنها استفاده می‌شود.

از ویژگی‌های یک لوگوی پزشکی خوب می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • لوگو به‌صورتی طراحی شده است که قابل‌اعتماد است، و بیماران قبل از ورود به مطب یا کلینیک به کمک لوگو می‌توانند تصویر ذهنی خوبی از پزشک برای خود ایجاد کنند.
  • از دیگر ویژگی‌ها و مزایای یک لوگوی حرفه‌ای پزشکی، جذب مخاطب و مشتری جدید برای مراجعه به فعالیت کاری شما است.
  • یک لوگو پزشکی خوب، از لوگو تمامی رقیبان و هم صنفان متمایز است، از ویژگی‌های لوگو خوب فراهم کردن هر آنچه برای برد در رقابت نیاز دارید است.
  • لوگوی پزشکی خوب، تأثیرگذاری بهتر و سریع‌تری بر روی مخاطب دارد، لوگو باید سریعاً بیننده را تحت تأثیر قرار دهد.
  • از دیگر ویژگی‌های لوگو پزشکی حرفه‌ای، طراحی ساده آن است! بنابراین درک معنی لوگو پیچیده برای مخاطبان میسر نیست، و درنتیجه لوگو پیچیده بازدهی خوبی برای شما نخواهد داشت.

طراحی نشانه پزشکی

اصول طراحی لوگو پزشکی

می‌دانیم که امروزه طراحی لوگو برای هر کسب و کار و تجارتی امری ضروری و مهم است، لوگو برای هویت‌سازی و برندینگ یک کسب و کار محسوب می‌شود و به یک شغل اعتبار و امتیاز می‌دهد.

نمونه لوگو پزشکی

اما طراحی لوگو اصول‌های زیادی دارد که بتواند به‌خوبی باعث رشد کسب و کار شما شود.

ما در این مطلب به اصول طراحی لوگو برای پزشکی می‌پردازیم:

طراحی لوگو برای پزشکی باید ساده باشد: از مهم‌ترین اصول طراحی لوگو خوب سادگی آن است، که بتواند در عین سادگی مفهوم خود را به بیننده انتقال دهد.
لوگو پزشکی باید ماندگار باشد و به زمان خاصی تعلق نداشته باشد: طراحی لوگوی جدید به‌صورت هر ساله برای کسب و کارهای کوچک امکان‌پذیر نیست! از طرفی متخصصان تغییرات دائمی لوگو را پیشنهاد نمی‌کنند زیرا تغییرات مکرر باعث گیجی مشتریان خواهد شد.

لوگو باید مدرن و امروزی باشد، نباید آنچنان قدیمی باشد که ازکارافتاده به نظر برسد و در مقابل نیز نباید چنان مد روز باشد که بعد از گذشت مدتی از رونق بیوفتد و ازکارافتاده به شمار آید

استفاده درست و استراتژیک از رنگ‌ها هنگام طراحی لوگو پزشکی: باید هنگام طراحی لوگو توجه داشته باشید که طرح لوگو شما جذاب باشد، استفاده هوشمندانه از رنگ‌ها ظاهری منحصربه‌فرد و خاص را به لوگو می‌دهد، رنگ‌ها می‌توانند به‌طور شگفت‌انگیزی احساسات ما را تحت تأثیر قرار دهند.
لوگو پزشکی باید تطبیق‌پذیر و چندمنظوره باشد: اگر لوگویی پیچیده دارید، توصیه می‌کنیم عناصر نامطلوب را حذف کنید، اگر رنگ‌ها دارای خطوط بسیاری هستند آنها را حذف کنید.
سعی کنید لوگویی به‌یادماندنی طراحی کنید: لوگو را باید به‌صورتی طراحی کنید که، در طول سالیان در ذهن مخاطب به یادگار بماند، یکی از اصول طراحی لوگو پزشکی این است که، مفهوم طرح منحصر بفرد باشد و کسی از قبل از آن استفاده نکرده باشد.
طراحی لوگو دکتر
طراحی لوگو دکتر مریم رومانی توسط رایان طرح

با طراحی لوگو پزشکی خود را بهتر معرفی می کنند:

در واقع پزشکان با استفاده از لوگو خدمتی را که در حقیقت انجام میدهند را به صورت یک تصویر آسان گرافیکی بیان می‌کنند. بسیاری از پزشکان در هنگامی که مطب به شخصی خود را برای ارائه خدمات به بیماران فراهم کنند با توجه به لوگو خود دکوراسیون مطب را انتخاب می کند.

در واقع برای یک پزشک نیز داشتن لوگو امروزه یکی از با اهمیت ترین نکات است و در واقع اگر شما وارد مطبی شده و لوگوی اختصاصی پزشک را نبینید قطعاً نگاه مثبت به اهمیت خدمات پزشکی نخواهید داشت و امروزه به این نتیجه رسیدن که داشتن لوگو یکی از ضروری ترین نیازهای پزشکان میباشد.

آنها با استفاده از لوگو پزشکی خود می‌توانند بر روی نسخه ها و کارت‌های خود و صفحات اجتماعی خود فعالیت های خود را برندسازی کرده و نام خود را به گوش بیماران بیشتری برساند.

طراحی لوگو پزشکی

خدمات خود را در قالب درستی ارائه میکنند:

طراحی لوگوی پزشکی مراحل متفاوت و مختلف با توجه به زمینه فعالیت پزشک دارد در واقع پزشکان ابتدا تصور خود را از لوگوی که می خواهند به تیم طراحی ارائه می کند برای مثال اگر نمونه‌ای در دسترسی داشته باشند برای طراحان ارسال می کنند تا سلیقه شان بهتر دیده شود.

در صورتی که نمونه خاصی در نظر نداشته باشند طراحان رایان طرح نمونه‌های لازم را برایشان ارسال می‌کنند تا سلیقه پزشک و آنچه که در حقیقت می‌خواهد بهتر دیده شود.

تمام مراحلی که در خدمت‌رسانی به بیماران اعمال می کنید باید در یک نگاه به لوگو مشخص شود مخاطب که لوگو را می بیند پی میبرد به تمام تصور پزشک که یک پزشک برای اصولی بودن و کامل و جامع بودن کار خود به چه میزان اهمیت قائل است در واقع داشتن یک لوگوی مناسب عامل تفهیم تمام خدمات جامع و کاملی از سوی به بیماران ارائه می شود.

جلب اعتماد ییشتر مراجعه کنندگان به مطب پزشک:

زمانی که لوگو شما به شهرت برسند خدمات شما به درستی به گوش بیماران خواهد رسید که یک پزشک در کدام مطب با چه نمادی مشغول به ارائه چه خدمتی است.

زمانی که خدمات تان به این و درست باشد و صاحب یک لوگو صادق اختصاصی باشید قطعاً در ذهن مراجعه کنندگان به صورت همیشگی ماندگار خواهد شد قدرت لوگوها در به یاد ماندن بسیار بیشتر از اسم ها و متن هاست به همین دلیل است که طراحی لوگو پزشکی برای یک پزشک از واجبات این روزها می باشد.

سایت طراحی لوگو رایان طرح با قیمت پایین طراحی لوگو پزشکی شما را انجام خواهد داد. تیم حرفه ای ما توانایی انجام بهترین کار ها در مدت زمان کم را دارد و پیشنهاد ما به شما برای سفارش طراحی لوگو برقراری تماس با شماره تلفن 02191307049 می باشد.

نمونه کار لوگو پزشکی
نمونه لوگو پزشکی

انواع لوگو پزشکی چگونه است؟

 

طراحی لوگو پزشکی ترکیبی:

لوگو های ترکیبی از تصاویر و متون ایجاد می‌شود که به روز بودن و خلاقیت در آن ها بسیار مهم است این نوع لوگو ها در زمینه پزشکی بیشتر انتخاب می شوند به دلیل اینکه نام دکتر در کنار یک المان از خدماتی که پزشک ارائه می کند وجود دارد و این باعث برندسازی اسمی بهتر دکتر میشود.

طراحی لوگو پزشکی تصویری:

لوگو های تصویری از تصویر یک المان مرتبط با آن حوزه طراحی آغاز می‌شود لوگوهای پزشکی که به صورت تصویری طراحی می‌شوند با ارائه یک گرافیک خیره کننده و بی نظیر ترکیبی از تصاویر مختلف به صورتی که بیان کننده اختصاصی آن پزشک باشد.

به همین دلیل است که طراحی لوگو پزشکی تصویری از اهمیت بالایی برخوردار است رایان طرح نیز با توجه به این اهمیت طراحی های بسیار جذاب و خیره کننده برای چشم پزشکان ایجاد می کنند.

زمان طراحی لوگو پزشکی چقدر است؟

پزشکان و یا مسئول انجام دهنده کارهای اجتماعی پزشکان به هنگام ثبت سفارش برای طراحی لوگو پزشکی زمان تحویل پروژه را نیز می پرسند در واقع با توجه به سلیقه و آنچه که خواسته شده است زمان متفاوتی در نظر گرفته می‌شود اما در صورت کلی تیم حرفه‌ای رایان طرح طراحی ها را در مدت کمتر از ده روز تکمیل کرده و برای مشتریان ارسال می کند.

رایان طرح با توجه به آنچه که نیاز داشته باشید مدت زمان اختصاصی جدایی در نظر میگیرد اما در حالت کلی آیا تمام تلاش خود را برای تحویل در موعد مقرر می کند در صورتی که تمایل به ویرایش داشته باشید و یا ایده‌ی جدیدی به ذهنتان خطور کرده باشد جای نگرانی نیست و رایان طرح به خوبی این کار را برای شما انجام خواهد داد.

تعرفه سفارش طراحی لوگو پزشکی چقدر است؟

قیمت طراحی لوگو پزشکی برای پزشکان نیز مهم است زیرا آنها قطعاً تمایل دارند در یک مبلغ بهتری کار بهترین را تحویل بگیرند و رایان طرح نیز این خدمت را برای شما مشتریان ارائه کرده است تعرفه انجام طراحی های گرافیکی رایان تر از جمله طراحی لوگو پزشکی بسیار کمتر از قیمت های بازار بوده و برای انتخاب سفارش شرکت رایان طرح بهترین انتخاب این روزهاست.

دیدن همه نمونه کارهای طراحی لوگو > نمونه کار طراحی لوگو

چرا طراحی لوگو پزشکی را باید رایان طرح انجام دهد؟

چرا باید شرکت طراحی لوگو رایان طرح را برای طراحی لوگو پزشکی انتخاب کنید اولین دلیلی که می خواهیم بگوییم این است که رایان طرح تیم های گرافیکی فوق حرفه ای تشکیل داده که تجربیات چند ساله داشته و نمونه کارهای حرفه‌ای انجام دادند که در سایت نیز قابل مشاهده است.

سفارش طراحی لوگو پزشکی
طراح لوگو برای کلینیک

کلام آخر ما برای شما

تمامی خدمات گرافیکی در رایان طرح به صورت کاملاً دقیق و توجه بسیار بالا انجام می‌شود که طراحی لوگو پزشکی و یا طراحی لوگو در سایر زمینه‌ها از اصلی‌ترین خدمات ما می باشد اما همان‌طور که می‌دانید، تنها خدمات طراحی لوگو ارزان را ارائه نمی دهد بلکه بسیاری از خدمات حرفه‌ای گرافیکی و طراحی سایتی را نیز رایان طرح ارائه می‌کند.

4.8/5 - (13 امتیاز)

0 دیدگاه دربارهٔ «طراحی لوگو پزشکی – اصول و انواع لوگو»

  1. معصومه سادات

    سلام ما کلینک زیبایی داریم و یک لوگو نیاز داریم که در زمینه پزشکی برامون طراحی بشه مممنون میشم راهنمایی کنید که چطوری باید سفارش ثبت کنم.

    1. امید کریمی

      سلام از ایکون واتساپ استفاده کنید و در واتساپ همکاران گرافیست پیام دهید.
      موفق باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

طراحی لوگو پزشکی

طراحی لوگو پزشکی

فهرست مطالب

ویژه شما 

دانلود رایگان : با دانلود پکیج بهاره ست اداری و لوگو می توانید از تخفیف های لحاظ شده آن ویژه فصل بهار استفاده کنید.برای دانلود روی دکمه های زیر کلیک کنید.

دانلود رایگان کاتالوگ

نمونه طراحی لوگو

مکالمه را شروع کنید

اگر تلگرام دارید، همکاران آنلاین در تلگرام و اگر واتساپ دارید به همکاران آنلاین در واتساپ را انتخاب کنید

همه روزه در واتساپ پاسخگو هستیم، درحال حاضر همه کارشناسان در تلگرام و واتساپ آنلاین می باشند.

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر برای طراحی لوگو پزشکی – اصول و انواع لوگو

نیاز به کمک دارید با فیلترشکن روشن روی یکی از همکاران کلیک کنید

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر فیلترشکن ندارید اینجا را کلیک کنید!