جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

اهمیت لوگو در تبلیغات (رازهای جذب مشتری)

اهمیت لوگو در تبلیغات به حدی است که امروزه شرکت‌های تجاری و اقتصادی برای جذب مشتریان بیشتر، در طراحی لوگو برای برند خود وسواس زیادی به خرج می‌دهند. همان‌طور که می‌دانید لوگو به عنوان شناسنامه و هویت یک برند شناخته می‌شود، پس می‌توانید تصور کنید که خریداران برند، بر اساس شناسنامه برند، با صاحب آن کسب و کار ارتباط برقرار می‌کنند.

برخی از میزان تاثیر لوگو بر تبلیغات و فروش آگاهی صحیحی ندارند و گمان می‌کنند این تاثیر چندان زیاد نیست. بهتر است بدانید که این باور صحیح نیست و کسانی که صاحب یک برند هستند می‌دانند که یک لوگوی خوب، تاثیر شگفت انگیزی روی تبلیغات دارد. اگر شما هم جزو کسانی هستید که می‌خواهید برای برندتان لوگو طراحی کنید و علاقمند هستید در مورد اهمیت طراحی لوگو در تبلیغات بیشتر بدانید با ما همراه شوید.

 

سایت طراحی لوگو رایان طرح با قیمت پایین طراحی لوگو اسم شما را انجام خواهد داد. تیم حرفه ای ما توانایی انجام بهترین کار ها در مدت زمان کم را دارد و پیشنهاد ما به شما برای سفارش طراحی لوگو برقراری تماس با شماره تلفن 02191307049 می باشد.

اهمیت لوگو در تبلیغات

نقش لوگو در تبلیغات

شرکت‌ها و صاحبان برند در زمینه‌های مختلف، برای رقابت با هم‌نوعان خود، از تبلیغات بهره می‌برند. استفاده از لوگو برای تبلیغات جهت پیشی گرفتن از رقبا برای برندها، ضرورت دارد. جالب است بدانید شرکت‌ها برای بهره‌بردن از تبلیغات، از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند. مثلا برخی ممکن است کاتالوگ‌هایی را برای معرفی بیشتر شرکت خود چاپ کرده و یا از چاپ بنر استفاده کنند.

برخی از شرکت‌ها هم اقدام به طراحی لوگو می‌کنند، زیرا به اهمیت نقش لوگو در تبلیغات، واقف هستند. اگر کمی به ذهنتان فشار بیاورید و به این فکر کنید که لوگو چه جایگاهی برای یک برند دارد آن وقت است که می‌فهمید زیرکانه‌ترین و هوشمندانه‌ترین راه تبلیغ یک برند، لوگوی آن است.

چه بخواهیم چه نخواهیم اگر لوگوی یک شرکت یا یک برند، صحیح و مناسب طراحی شده باشد، راحت‌تر در ذهن مخاطب و مشتری نقش می‌بندد. اگر صاحب برند بتواند علاوه بر یک لوگوی خوب، محصول باکیفیت خود را نیز به مشتری بفروشد، آن وقت است که می‌توان اهمیت لوگو در تبلیغات و تاثیر آن بر فروش محصول را به وضوح مشاهده کرد.

با بالا گرفتن فروش محصول باکیفیت، لوگوی محصول، در ذهن مشتری نقش می‌بندد و وقتی مشتری به محصول ایمان بیاورد در حقیقت به لوگوی برند ایمان آورده است، بنابراین اگر زمانی مشتری و خریدار یک برند به هر دلیل کم شد، لوگوی محصول از ذهن مشتری پاک نمی‌شود و در زمان مناسب دوباره محصول به واسطه برند خود، می‌تواند به جایگاه اصلی خود بازگردد.

چطور لوگو سبب تبلیغ برند می‌شود؟

لوگو، مبلغ محصول شماست و هویت کارتان را مشخص می‌کند. پس اگر همه چیز خوب برنامه‌ریزی و شروع شده باشد حتما نتیجه مورد نظر برای شما حاصل می‌شود. فرض کنید شما صاحب یک برند هستید که لوگوی بدون نقصی برای آن طراحی کرده‌اید و سال‌هاست که محصولات با کیفیتی به مشتری‌های خود می‌فروشید جوری که همه تقریبا به برند شما اطمینان دارند. اینجاست که شما به موفقیت دست پیدا کرده‌اید زیرا نقش لوگو در تبلیغ محصول مشخص است و لوگوی شما به راحتی می‌تواند مشتریان شما را در هر جایی که باشند جذب کند.

این لوگوی شماست که شما را در معرض دید قرار می‌دهد. پس حتی اگر عده‌ای محصول شما را از نزدیک نشاسند اما از دیگران در مورد برند شما شنیده باشد و فقط لوگوی شما را دیده باشند، هر جا که محصول شما را ببیند اطمینان می‌کنند و آن را می‌خرند. در این شرایط، لوگو معرف حرفه‌ای بودن برند شما بوده و اهمیت برند در تبلیغات مشخص است، چون شما توانسته‌اید رقبای خود را کنار بزنید و لوگوی خود را در ذهن مشتری ثبت کنید و برای خودتان تبلیغ کنید. پس ببینید که با این مثال، چقدر راحت می‌توان تشخیص داد که لوگو، اصلی‌ترین ابزار تبلیغات است.

روش‌های تبلیغ لوگو

علاوه بر اینکه لوگو زبان گویای یک برند است و به خودی خود می‌تواند برای محصول شما تبلیغ کند، اما نحوه استفاده شما از آن می‌تواند کارکرد لوگو در تبلیغات را بیشتر کند. مثلا زمانی که شما به هر روشی تبلیغ می‌کنید می‌توانید از راه‌هایی استفاده کنید که هر چه بیشتر لوگوی خودتان را در معرض دید قرار دهید و به تکرار آن بپردازید. آنقدر این تکرار را ادامه دهید تا ملکه ذهن مشتری شود.

این روزها با ایجاد شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات شرکت‌ها هم بیشتر به صورت مجازی است و این اهمیت لوگو در تبلیغات را بهتر نشان می‌دهد. پس می‌توانید به راحتی با ساختن ویدئوهای مختلف، تصویر لوگوی خود را برای مشتری‌ها به نمایش بگذارید و تاثیر آن را ببینید تا به اهمیت لوگو در تبلیغات پی ببرید.

آیا لوگو به تنهایی برای تبلیغ کافی است؟

اهمیت لوگو در تبلیغات و رسیدن به سود دهی یک برند، امری غیرقابل انکار است. اما نباید سبب شود که ما فکر کنیم تبلیغ از طریق لوگو کافی است و نیاز به استفاده از راه‌کارهای دیگر تبلیغاتی نداریم. لوگو حرف اول را می‌زند و حتی می‌تواند در تبلیغات و بازاریابی اینترنتی موثرترین نتیجه را داشته باشد. اما محتوای متنی هم می‌تواند در کنار به تصویر کشیدن لوگو، در نتیجه‌بخش بودن اثر تبلیغاتی لوگو موثر باشد.

بیشترین تاثیر تبلیغاتی لوگو چه زمانی است؟

بیشترین تاثیر تبلیغاتی لوگو زمانی است که طراحی لوگوی شما بلند مدت باشد. اگر در هنگام طراحی لوگو، به بلند مدت بودن آن فکر کنید، احتمال دست یافتن شما به نتیجه مناسب، بیشتر می‌شود، زیرا لوگو برای شناخته شدن و ماندگاری نیازمند زمان کافی و مناسب است. پس با داشتن یک لوگوی بلند مدت، نقش تبلیغاتی آن قوی‌تر می‌شود.

آیا اهمیت لوگو در تبلیغات اثبات شده؟

اگر جزو کسانی هستید که هنوز هم از نقش لوگو در تبلیغات به طور ۱۰۰درصد مطمئن نیستید به احتمال بسیار مطالعه و شناخت شما از برند کم است. اگر مطالعات خود را در زمینه شناخت شرکت‌های جهانی بیشتر و عمیق‌تر کنید به راحتی می‌ببینید که بسیاری از برندهای جهانی از طریق ماندگار کردن لوگوی خود در اذهان مشتری‌ها و خریدارانشان چه پیشرفت‌هایی کرده‌اند!

شرکت‌هایی مانند مک دونالدز از طریق تبلیغات بصری لوگوی خود و جای دادن آن در ذهن مخاطب، توانست خود را به یک برند جهانی موفق تبدیل کند. با دیدن این نمونه‌ها است که ذهن به اهمیت لوگو در تبلیغات پی می‌برد.

رنگ لوگو و تاثیر آن بر تبلیغات

در ابتدا باید یک شرکت طراحی لوگو خوب را برای سفارش انتخاب کنید. بسیاری گمان می‌کنند رنگ لوگو بر روی اهمیت لوگو برای تبلیغ برند، بی‌اثر است. برخی رنگ‌ها هستند که خاصیت ماندگاری بیشتری در ذهن‌ها دارند و مشتری‌ها به سمت آنها جذب می‌شوند. این هم می‌تواند یک فرضیه صحیح باشد اما باز هم به همین منتج می‌شود که یک لوگوی خوب و مناسب که تمامی استانداردهای طراحی صحیح در آن به کار رفته و با برند تطابق داده شده باشد می‌تواند کارکرد لوگو در تبلیغات را مشخص کرده و تاثیر مستقیم در سود دهی محصول داشته باشد.

انواع لوگو در تبلیغات

انواع لوگو برای تبلیغات

برای اینکه بدانید لوگو چه تاثیری در تبلیغات دارد باید ابتدا انواع لوگوها را بشناسید. لوگوها انواع مختلفی دارند که شامل لوگوی تصویری، لوگوی متنی و لوگوی ترکیبی و لوگوهای شعاری می‌شوند.

  • لوگوهای تصویری، لوگوهایی هستند که در آنها از یک تصویر برای نشان دادن مفهوم برند و محصول شرکت استفاده می‌شود.
  • لوگوهای متنی که برخی آنها را با نام لوگوهای تایپی می‌شناسند نوع دیگری از لوگو هستند که از ترکیب چند حرف با شکل‌های خاصی ساخته می‌شوند.
  • لوگوی ترکیبی، همانطور که از نامش پیداست از ترکیب تصویر و حروف شکل می‌گیرد
  • لوگوی شعاری، در لوگوی شعاری نیز، یک جمله به صورت شعار، به عنوان هویت برند، قرار می‌گیرد.

با این وصف، شما هر چه اطلاعات بیشتری در مورد برندتان داشته باشید بهتر می‌‌توانید تشخیص دهید کدام یک از انواع لوگو شما را به اهداف تبلیغاتی که دارید نزدیکتر کند.

لوگوی مناسب تبلیغات

نوع لوگویی که انتخاب می‌کنید باید کارکرد لوگوی تبلیغاتی را داشته باشد. یعنی ویژگی‌های آن با برند شما هم‌خوانی داشته باشد. بهتر است برای لوگوی تبلیغاتی خود یک طرح ساده را انتخاب کنید. چون به ذهن سپردن طرح‌های ساده راحت‌تر است و از طرفی مردم وقت زیادی برای به خاطر سپردن لوگوهای پیچیده و یا لوگوهای شعاری ندارند.

لوگوی شما باید طوری طراحی شده باشد که بتواند به راحتی بر ناخودآگاه مشتریان اثر گذاشته و بدون اینکه او قصد داشته باشد لوگو را حفظ کند، لوگو در ذهن آنها نقش ببندد. هر چقدر این شاخصه لوگوی شما قوی‌تر باشد یعنی که شما بهتر می‌توانید روی اهمیت طراحی لوگو برای تبلیغات، حساب بیشتری باز کنید.

همه آنچه که گفتیم مواردی است که نقش لوگو در تبلیغات و اهمیت آن را برای شما مشخص می‌کند. پس اگر به دنبال این هستید که برای برندتان، لوگو طراحی کنید تا اینجا فهمیده‌اید که یک لوگوی استاندارد می‌تواند اثر مستقیم و موثر در تبلیغات شما ایفا کند. تبلیغ صحیح لوگو، اعتماد و به ذهن‌سپاری آن توسط مشتری بر روی سود دهی برند و کسب و کار شما تاثیر مستقیم گذاشته و شما را به سمت دست یافتن به هدف و پیشرفت اقتصادی یاری می‌کند.

برای اطلاع از تعرفه طراحی می توانید به مقاله مربوطه مراجعه کنید : “قیمت طراحی لوگو”

سفارش طراحی لوگو فوری

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اهمیت لوگو در تبلیغات

اهمیت لوگو در تبلیغات

فهرست مطالب

ویژه شما 

دانلود رایگان : با دانلود پکیج بهاره ست اداری و لوگو می توانید از تخفیف های لحاظ شده آن ویژه فصل بهار استفاده کنید.برای دانلود روی دکمه های زیر کلیک کنید.

دانلود رایگان کاتالوگ

نمونه طراحی لوگو

مکالمه را شروع کنید

اگر تلگرام دارید، همکاران آنلاین در تلگرام و اگر واتساپ دارید به همکاران آنلاین در واتساپ را انتخاب کنید

همه روزه در واتساپ پاسخگو هستیم، درحال حاضر همه کارشناسان در تلگرام و واتساپ آنلاین می باشند.

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر برای اهمیت لوگو در تبلیغات (رازهای جذب مشتری)

نیاز به کمک دارید با فیلترشکن روشن روی یکی از همکاران کلیک کنید

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر فیلترشکن ندارید اینجا را کلیک کنید!