جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

اصول طراحی لوگو تایپ

طراحی لوگو در حالت کلی یک سری قواعد خاصی دارد که هر طراح و گرافیست باید آنها را رعایت کند؛ اما با توجه به انواع مختلف لوگو، قواعد خاصی برای هر دسته بندی در نظر گرفته شده است؛ به همین دلیل مقاله “اصول طراحی لوگوتایپ” را برایتان در رایان طرح نوشته ایم.

قبل از اینکه وارد دوره های حرفه ای طراحی لوگو شوید، بهتر است که زمینه‌ای از اصول طراحی لوگو را در اختیار داشته باشید، این مقاله می تواند شروعی برای طراحی لوگوهای حرفه ای توسط شما باشد؛ در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مقاله با دقت کامل همراه ما باشید.

اصول طراحی لوگو تایپ

مراحلی که در طراحی یک لوگو تایپ صورت می‌گیرد، در رایان طرح مشخص شده است و با خواندن پاراگراف بعدی قطعاً متوجه آن خواهید شد.

رایان طرح با قیمت پایین طراحی لوگو اسم شما را انجام خواهد داد. تیم حرفه ای ما توانایی انجام بهترین کار ها در مدت زمان کم را دارد و پیشنهاد ما به شما برای سفارش طراحی لوگو برقراری تماس با شماره تلفن 02191307049 می باشد.

مراحل طراحی لوگو تایپ

مراحل طراحی لوگو تایپ چیست؟

مراحلی که در طراحی یک لوگو تایپ صورت می گیرد و مقداری مشابه طراحی دیگر نوع لوگوها می باشد را در لیست زیر معین کردیم.

  • جمع آوری اطلاعات مشتری برای طراحی لوگو تایپ
  • ایده پردازی بر روی اطلاعات دریافتی از مشتری برای طراحی لوگو تایپ
  • انتخاب ابزار مناسب برای طراحی لوگو تایپ
  • تلفیق خلاقیت و قوانین برای خلق لوگو تایپ

مرحله اول طراحی لوگو تایپ:

همانطور که اشاره کردیم اولین مرحله جمع آوری کردن اطلاعات مشتری می باشد؛ در واقع یک فرم کلی باید برای تمام مشتریانتان در نظر بگیرید، تا تمام آنچه که مد نظر شما می باشد را به خوبی به شما گفته و در نهایت لوگو دلخواه خودشان را دریافت کنند؛

در واقع فعالیت کسب و کار و یا آن تجارت بسیار مهم است. در هنگام دریافت یک سفارش تمامی آنچه که می توان به کسب و کار و تجارت آن شخص یا شرکت ارتباط داد را جمع آوری کرده و یادداشت کنید.

مرحله دوم طراحی لوگو تایپ:

در مرحله دوم شما باید بر روی اطلاعاتی که از مشتری گرفته‌اید تحقیق بیشتری انجام داده و ایده پردازی های بهتری را انجام دهید؛ در واقع برای مثال اگر یک شرکت فروش تجهیزات دیجیتالی را انجام می دهد! قطعاً شما باید لیستی از پر فروش ترین دسته بندی محصولات در آن حوزه را در اختیار داشته باشید.

از روی آن ها ایده های بهتری بگیرید، به صورت درختی و در واقع هرمی عناوین مختلف را به یکدیگر ارتباط داده و با اهمیت ترین و مرتبط ترین آنها را برای طراحی و گرفتن ایده یادداشت کنید.

مرحله سوم طراحی لوگو تایپ:

در مرحله سوم از طراحی لوگو تایپ اصولی شما باید با توجه به نام‌هایی که در مرحله دوم به دست آورده اید یک ابزار مناسب اختیار کرده و طراحی لوگو ارزان را آغاز کنید.

با ترکیب عناوین منتخب در مرحله دوم می توانید ایده های بهتری گرفته و با استفاده از نمادها و انواع فونت ها لوگوتایپ بهتری را بسازید.

مرحله چهارم طراحی لوگو تایپ:

بعد از انتخاب ابزار و شروع طراحی بهتر است، نمونه هایی از لوگو تایپ های موفق را دیده و بر قوانین طراحی آنها مسلط شوید؛ سپس با توجه به ایده های خود و ابزاری که در دست دارید، بهترین طراحی ممکن را خلق نمایید.

با رعایت این چهار مرحله شما طراحی لوگوتایپ را اصولی و به درستی انجام خواهید داد.

اصول طراحی لوگو تایپ فارسی

در طراحی لوگو تایپ چه نکاتی باید رعایت شود؟

در یک طراحی حرفه ای لوگو تایپ نکاتی وجود دارد که باید توسط گرافیست رعایت شود؛ در لیست زیر به آنها اشاره کرده ایم و هر یک را مقداری شرح داده ایم.

  • ساده ترین طراحی را انجام دهید: زیبایی ها از سادگی ایجاد می‌شوند! پیچیدگی‌ها در لوگو تنها مخاطبان را از برقراری ارتباط سریعتر با شما دور می‌کنند و قطعاً یک لوگو ساده خوشایندتر از یک لوگو پیچیده خواهد بود در نتیجه گرافیست، باید ساده‌ترین و خلاقانه ترین لوگو را طراحی کند.
  • اختصاصی ترین را خلق کنید: المان جدید، نماد جدید ایجاد کنید! در کنار یک فونت زیبا و نام برندتان لوگوتایپ اختصاصی خود را خلق کنید؛ در واقع از تکرار مجدد لوگوهای ایجاد شده بپرهیزید و انحصاری ترین لوگو را برای خود خلق کنید.
  • با هدف ماندگاری همیشگی طراحی کنید: هر لوگویی که طراحی می کنید باید بهترین ورژن آن را طراحی کنید و هدفتان ماندگاری این لوگو برای برند هدف و شرکت سفارش دهنده می باشد در واقع در صورتی که یک لوگو ماندگار نسازید شما اثری هنری خوبی خلق نکردید.
  • قواعد هندسی طراحی را رعایت کنید: نامنظم بودن یک طراحی ارزش لوگو را پایین خواهد آورد در واقع بعد از اتود اولیه بهتر است که توسط ابزاری مناسب طراحی را در قالب هندسه و نسبت های معین خلق کنید؛ تا هرگز طراحی و لوگو اختصاصی تایپ شما بیهوده نباشد.

نکاتی که گفتیم و در واقع این چهار نکته در طراحی لوگوتایپ بسیار مهم است؛ اگر می خواهید برای خودتان یک لوگو طراحی کنید، پیشنهاد می کنیم با دقت کاملی نکات گفته شده در این مقاله را اجرا کرده و از نتیجه اثر هنری خود لذت ببرید.

طراحی لوگو تایپ را می توانید به رایان طرح بسپارید؟

شرکت طراحی لوگو رایان طرح برای خلق آثار هنری و گرافیکی در کنار شما می باشد در نتیجه نیازی نیست که خودتان آموزش دیده و لوگو خودتان را خلق کنید! کافیست سفارش خود را در رایان طرح ثبت کنید و با بهترین کیفیت ممکن، توسط یک تیم مجرب از متخصص ترین های طراحی لوگو ایران، لوگو خود را از رایان طرح بخواهید.

اما در صورتیکه می خواهید خودتان وارد این حوزه شوید، بهتر است با مطالعه کامل این مقاله و مقالات بیشتر در این حوزه پیش زمینه شرکت در دوره های آموزشی طراحی لوگو تایپ را داشته باشید و سپس در دوره های طراحی لوگوتایپ حرفه‌ای شرکت کرده و کسب و کار طراحی لوگو خودتان را آغاز کنید.

کلام آخر ما برای شما

رایان طرح تمامی سفارشات گرافیکی شما از جمله طراحی لوگو تایپ و طراحی سایت را به خوبی انجام می دهد؛ آموزش هایی از طریق وبلاگ رایان طرح در اختیار شما قرار می گیرد که امیدواریم از آنها استفاده کرده و نهایت لذت را ببرید. همچنین میتوانید با قیمت طراحی لوگو مناسب، برای کسب و کار خود یک لوگوی حرفه ای طراحی کنید.

سفارش طراحی لوگوتایپ

در صورتی که نیازمند دریافت اطلاعات بیشتری در زمینه طراحی اصولی لوگوتایپ هستید و یا اینکه می‌خواهید سفارش طراحی لوگوتایپ اختصاصی خود را در رایان طرح ثبت کنید کافیست از طریق واتساپ با پشتیبانان ما در ارتباط باشید.

4/5 - (2 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اصول طراحی لوگو تایپ

اصول طراحی لوگو تایپ

فهرست مطالب

ویژه شما 

دانلود رایگان : با دانلود پکیج بهاره ست اداری و لوگو می توانید از تخفیف های لحاظ شده آن ویژه فصل بهار استفاده کنید.برای دانلود روی دکمه های زیر کلیک کنید.

دانلود رایگان کاتالوگ

نمونه طراحی لوگو

مکالمه را شروع کنید

اگر تلگرام دارید، همکاران آنلاین در تلگرام و اگر واتساپ دارید به همکاران آنلاین در واتساپ را انتخاب کنید

همه روزه در واتساپ پاسخگو هستیم، درحال حاضر همه کارشناسان در تلگرام و واتساپ آنلاین می باشند.

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر برای اصول طراحی لوگو تایپ

نیاز به کمک دارید با فیلترشکن روشن روی یکی از همکاران کلیک کنید

مریم صفرلو - گرافیست

مریم صفرلو

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

سارا پالیزدان - گرافیست

سارا پالیزدان

واحد طراحی گرافیک (طراح و گرافیست)

کاملیا محمدزاده - طراح سایت

کاملیا محمدزاده

واحد طراحی سایت

اگر فیلترشکن ندارید اینجا را کلیک کنید!